Oferta publiczna spółki Wittchen S.A.

Zapisy tylko do 22 października 2015 roku






 

19

Października

22

Października

Wittchen S.A.

Luksusowy dodatek w Twoim portfelu
Grupa WITTCHEN zajmuje się sprzedażą ekskluzywnej galanterii, butów i odzieży skórzanej oraz luksusowych dodatków i akcesoriów podróżnych. Budowana od ponad 25 lat marka WITTCHEN jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek dóbr luksusowych w kraju. W ostatnich latach Grupa WITTCHEN notuje dynamiczny wzrost sprzedaży i wyników finansowych. Jej strategia zakłada umacnianie pozycji lidera na rynku polskim, m.in. poprzez rozbudowę sieci własnych salonów detalicznych, rozwój w obszarze e-commerce, dotarcie do szerszej grupy klientów, a także rozwijanie sprzedaży na rynkach zagranicznych.

Obszary działalności

Wittchen jest liderem na polskim rynku luksusowych dodatków i akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż luksusowego obuwia skórzanego i luksusowej odzieży skórzanej oraz bagażu. 

Profil działalności Grupy Wittchen jest pod wieloma względami unikalny. W swoich działaniach Wittchen łączy kompetencje z jednej strony artystyczne (kolekcje, marketing, produkt), z drugiej strony czysto pragmatyczne (dyscyplina kosztowa, finanse, logistyka). Pod względem asortymentu Grupa oferuje znacznie rozleglejszą gamę produktów niż firmy konkurencyjne i oferuje je na różnych poziomach cenowych. Pod względem kanałów sprzedaży Wittchen oprócz własnych salonów detalicznych, oferuje produkty także poprzez dynamicznie rozwijający się sklep internetowy oraz prowadzi sprzedaż do firm.

Poza segmentem detalicznym, który obejmuje sprzedaż w salonach i sprzedaż internetową, znaczący, stały udział w sprzedaży Grupy ma również segment B2B. W 2014 r. stanowił on niemal 28% sprzedaży ogółem. Obejmuje on sprzedaż do klientów korporacyjnych, sieci handlowych oraz odbiorców hurtowych prowadzących sklepy multibrandowe, a także sprzedaż do kontrahentów zagranicznych. Choć produkty Grupy sprzedawane są przede wszystkim na rynku krajowym, marka Wittchen jest obecna także na rynkach zagranicznych, głównie wschodnich (Rosja, Ukraina, Białoruś). Obecna strategia nie zakłada jednak rozwijania sprzedaży na rynkach wschodnich lecz wejście na rynki zachodnie, w pierwszej kolejności do Niemiec, przy czym początkowo wyłącznie w segmencie e-commerce. Sprzedaż produktów Wittchen w Niemczech już się rozpoczęła i jest realizowana poprzez uruchomiony tam sklep internetowy (www. wittchen.com/de). 

Innowacyjność

Wyroby sprzedawane przez Grupę dostarczane są przez wyselekcjonowanych partnerów z którymi Spółka utrzymuje wieloletnie relacje biznesowe. Relacje te przekładają się na dogodne warunki i terminowość dostaw oraz wysoką jakość dostarczanych produktów. Dzięki temu Grupa Wittchen ma również pierwszeństwo w porównaniu z konkurencją w dostępie do najnowocześniejszego wzornictwa. Budowana od ponad 25 lat marka WITTCHEN jest wielokrotnie nagradzaną i jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w kraju.

Jak wynika z raportu Rynek dóbr luksusowych w Polsce, Edycja 2014, przygotowanego przez KPMG, marka WITTCHEN jest w Polsce drugą z najczęściej wymienianych marką luksusowych dodatków, za Louis Vuitton a przed Gucci (wg badania przeprowadzonego w dwóch grupach ankietowanych, tj. osób o miesięcznych dochodach w przedziale 7- 10 tys. zł oraz 10-20 tys. zł). Zgodnie z raportem KPMG, w 2014 r. wartość krajowego rynku luksusowej odzieży i dodatków wyniosła ponad 2 mld zł, a wartość całego rynku dóbr luksusowych sięgnęła 12,6 mld zł. Prognozuje się, że w 2016 r. wartość tego rynku sięgnie niemal 13 mld zł i będzie systematycznie rosnąć w kolejnych latach. 

Strategia rozwoju

Konsekwentna realizacja misji oraz strategii Grupy, a także przeprowadzone w latach 2012-2013 działania restrukturyzacyjne i optymalizacyjne, przełożyły się na dynamiczny wzrost sprzedaży w ostatnich latach oraz trwałą poprawę wyników finansowych. Przychody Grupy WITTCHEN w latach 2012-2014 rosły średniorocznie o 32%, czyli szybciej niż cały rynek dóbr luksusowych w Polsce. W 2014 r. przychody ze sprzedaży Grupy WITCTHEN sięgnęły 130,5 mln zł, co oznacza wzrost o 50% rok do roku, zaś zysk netto wyniósł 27,7 mln zł, czyli o 92% więcej niż w 2013 r. Wzrost przychodów wynikał głównie ze zwiększenia wartości sprzedaży w segmencie detalicznym. Było to możliwe dzięki wzrostowi wartości sprzedaży w istniejących salonach, rozszerzeniu asortymentu, zwiększającej się sprzedaży internetowej, oraz rosnącemu rynkowi luksusowych dodatków w Polsce.

Celem Grupy Wittchen jest utrzymanie pozycji lidera w branży oraz zwiększanie udziału w rynku galanterii skórzanej i akcesoriów w segmencie wyższym i średnim w Polsce. W celu dotarcia do jak najszerszej grupy klientów, Spółka zamierza m.in. wykorzystywać koncept Elegance&Young, rozwijać obszar e-commerce oraz integrować kanały sprzedaży (stacjonarny i online), a także w bezpieczny sposób rozwijać sprzedaż zagraniczną.
 

Informacje o emisji akcji

Data rozpoczącia subskrypcji 19.10.2015 r.
Data zakończenia subskrypcji 22.10.2015 r.
Cena maksymalna 19 PLN
Planowany przydział akcji 29.10.2015 r.
Prowizja za zakup akcji 0,29%
Wielkość zapisu min. 100 akcji i max. 100 000 akcji


Dodatkowe informacje:
  • Zapis opiewający na większą liczbę niż ostateczna liczba akcji oferowanych Inwestorom Indywidualnym będzie traktowany jak zapis na ostateczną liczbę akcji oferowanych Inwestorom Indywidualnym.
  • Zapis złożony na mniej niż 100 Akcji Oferowanych będzie nieważny.
  • Inwestor może złożyć więcej niż jeden zapis.
  • Zapłata za akcje oferowane musi zostać dokonana najpóźniej w chwili składania zapisu

Oferta Biura Maklerskiego Alior Banku

  • Szybkość i wygoda - możesz otworzyć rachunek brokerski i złożyć zapis w ciągu kilka minut - wystarczy wypełnić wniosek internetowy i potwierdzić umowę przelewem z innego Banku
  • Dostępność - z oferty możesz też skorzystać w dowolnym z ponad 200 oddziałów lub za pośrednictwem systemu bankowości internetowej
  • Niskie koszty - bezpłatne otwarcie i prowadzenie rachunku brokerskiego,
  • Tylko 0,29% prowizji przy zapisie bez względu na wybrany kanał zapisu
  • Wygoda i funkcjonalność - pełna integracja usług bankowych i brokerskich
Jesteś już Klientem Alior Banku?

Aby skorzystać z oferty, wystarczy wypełnić wniosek online i założyć rachunek brokerski z zapisem na akcje za pomocą przelewu z innego banku.

Sprawdź, jak to zrobić
    Nie jesteś jeszcze naszym Klientem?

Możesz otworzyć rachunek brokerski i zapisać się na akcje w ciągu zaledwie kilku minut za pośrednictwem Systemu Bankowości Internetowej.

Sprawdź, jak założyć rachunek brokerski z zapisem na akcje
 
step icon Możesz także odwiedzić dowolny oddział Alior Banku
step icon lub zadzwonić na infolinię
19 503

Nota prawna

Niniejszy materiał ma charakter wyłącznie promocyjny i w żadnym wypadku nie powinien stanowić podstawy do podejmowania decyzji o nabywaniu papierów wartościowych spółki Wittchen S.A> ("Spółka"). Prospekt emisyjny wraz z opublikowanymi aneksami i komunikatami ("Prospekt") przygotowany w związku z ofartą publiczną papierów wartościowych Spółki na terytorium Polski i ich dopuszczeniem i wprowadzeniem do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. ("GPW") jest jedynym prawnie wiążącym dokumentem zawierającym informacje o Spółce oraz ofercie publicznej papierów wartośćiowych Spółki w Polsce ("Oferta"). W związku z Ofertą w Polsce oraz dopuszczeniem i wprowadzeniem papierów wartośćiowych Spółki do obrotu na GPW, Prospekt został udostępniony na stronie internetowej Spółki (www.wittchen.com), jak również na stronie internetowej Oferującego - ING Securities S.A. (www.ingsecurities.pl).