Babcia na bank!

Babcia na bank
Twoje pierwsze kroki w bankowości internetowej
i aplikacji mobilnej Alior Mobile

Pierwsze logowanie i podstawowe funkcje Alior Online »

Sprawdź saldo, zrób przelew, oszczędzaj online

Płatności kartą bez tajemnic »

Zobacz jak prosto i bezpiecznie płacić kartą, także w internecie!

Aplikacja mobilna »

Sprawdź, jak korzystać z bankowości w Twoim telefonie

Bezpieczeństwo to podstawa »

Poznaj zasady bezpieczeństwa i nie daj się oszustom

Zanim się zalogujesz

Czego potrzebujesz, żeby zalogować się do bankowości internetowej Alior Online:
  • podpisanej umowy ramowej w banku. To dodatkowa umowa do umowy konta, która daje dostęp za pośrednictwem kanałów elektronicznych do wszystkich posiadanych przez Ciebie produktów w banku. Umowę możesz podpisać w dowolnym oddziale, korespondencyjnie (za pośrednictwem kuriera) lub składając wniosek o konto w internecie.
  • komputera (możesz też korzystać z bankowości internetowej na telefonie),
  • dostępu do internetu,
  • telefonu, który został podany w banku jako zaufany (do kodów SMS).

Zanim się zalogujesz:
 
  • wymyśl hasło do bankowości internetowej. Ważne, żeby miało 10 do 24 znaków, było trudne do zgadnięcia (np. nie wpisuj tam ważnych dla Ciebie dat lub imion) i zawierało litery, cyfry i znaki specjalne,
  • zapoznaj się z najczęstszymi pytaniami i odpowiedziami.

Pierwsze logowanie do Alior Online

Przy pierwszym logowaniu wybierzesz hasło i obrazek bezpieczeństwa, z których będziesz korzystać przy kolejnych logowaniach:
  • Wpisz w górnym pasku przeglądarki www.aliorbank.pl, najedź kursorem na przycisk Zaloguj w prawym górnym rogu, a następnie naciśnij na niego lewym przyciskiem myszki.
  • Wybierz opcję System bankowości internetowej (system jest również dostępny bezpośrednio pod adresem https://system.aliorbank.pl – jeśli korzystasz z bezpośredniego adresu, pamiętaj, by zawsze wpisywać go ręcznie w oknie przeglądarki).
  • Wpisz swój identyfikator klienta CIF (możesz go sprawdzić w umowie ramowej, umowie o rachunek depozytowy lub kredytowy które podpisane były przy otwieraniu produktu lub w tytule przelewu zwrotnego, jeśli zawarcie umowy było potwierdzone przelewem).
  • Podaj kod SMS, który otrzymasz na zaufany numer telefonu.
  • Ustal hasło do logowania i powtórz je w następnym polu.
  • Wybierz obrazek bezpieczeństwa.
  • Zaloguj się przy pomocy ustalonego wcześniej hasła.
  • Podaj kos SMS.
Możesz też zobaczyć film, który krok po kroku pokaże Ci jak wygląda pierwsze logowanie (poniżej)

Wizyta w urzędzie bez wychodzenia z domu

Czy wiesz, że korzystając z bankowości internetowej możesz założyć Profil zaufany?
  • Profil zaufany to bezpieczne narzędzie, dzięki któremu można załatwiać sprawy urzędowe online w serwisach administracji publicznej.
  • W ten sposób m.in. zawnioskujesz o ważne dokumenty (np. dowód osobisty, odpis aktu urodzenia/ małżeństwa/ zgonu), sprawdzisz historię pojazdu, złożysz wnioski i pisma administracyjne
  • Dzięki Profilowi zaufanemu możesz także podpisywać pisma urzędowe wysyłane drogą elektroniczną.
  • Możesz założyć Profil zaufany w nowej bankowości internetowej, a potem podpisywać wnioski i dyspozycje, logując się do bankowości internetowej - dzięki temu nie musisz zapamiętywać dodatkowych loginów i haseł.
Dowiedz się więcej
 

Obejrzyj instrukcje wideo



Obejrzyj poniższe instrukcje wideo,
aby sprawdzić krok po kroku,
jak działają najważniejsze funkcje
systemu Alior Online!

Jak zalogować się po raz pierwszy do bankowości internetowej Alior Online?

Podstawowe funkcje bankowości internetowej Alior Online

Przegląd historii i szczegółów rachunku

Jak zlecić przelew w systemie Alior Online?

Jak dodać odbiorcę zdefiniowanego?

Jak założyć lokatę przez Alior Online?

Jak zamówić kartę do konta

Kartę możesz zamówić w kilka prostych sposobów:
  • w bankowości internetowej Alior Online przechodząc do Szczegółów rachunku → Karty → Zamów kartę do konta i wypełniając krótki wniosek.
  • podczas rozmowy z konsultantem infolinii pod nr. tel. 19 502 (jeżeli  masz podpisaną umową ramową)
  • w oddziale banku.
Kartę wyślemy do Ciebie pocztą na wskazany adres korespondencyjny.

Pierwsze kroki z kartą do konta

Kiedy już otrzymasz kartę:
  • Aktywuj ją, żeby móc z niej korzystać.
  • Przy aktywacji karty nadasz jej PIN czyli 4-cyfrowe hasło, którego będziesz używać do potwierdzania płatności w sklepie i do wypłat z bankomatów.
  • Sprawdź limity dzienne i w razie potrzeby je zmień.
Kliknij w podświetlone słowa, a otworzysz dodatkowe informacje.

Pierwsze zakupy z kartą do konta

Zakupy w sklepie stacjonarnym
  • Za zakupy o wartości do 100 zł włącznie możesz płacić bez podawania kodu PIN. Powyżej tej kwoty każdorazowo terminal płatniczy wyświetli informację, że potrzebne jest podanie PIN-u.
  • Nigdy nie musisz przekazywać karty sprzedawcy - wystarczy, że zbliżysz ją do terminala.
  • Pamiętaj, żeby przy wpisywaniu PIN-u zasłonić ręką terminal (tak, żeby osoba stojąca obok nie mogła go zobaczyć).
Obejrzyj film, aby dowiedzieć się, czym są płatności w terminalu POS i jak bezpiecznie z nich korzystać


Zakupy w internecie
  • Przy płaceniu kartą w internecie będziesz poproszony o wpisanie numeru karty ( 16 cyfr) , daty jej ważności oraz 3 cyfrowego kodu (CVV).
  • Numer karty oraz datę ważności znajdziesz na awersie karty, natomiast kod CVV znajduje się na odwrocie karty, przy pasku do podpisu .
  • Podczas płatności kartą w internecie możesz ze względów bezpieczeństwa zostać poproszony o potwierdzenie transakcji jednorazowym kodem, który otrzymasz od banku w wiadomości SMS (tzw. 3D Secure).
Obejrzyj wideo i dowiedz się, jak bezpiecznie kupować w internecie?

Zakupy w internecie bez karty

W internecie możesz zapłacić nie tylko kartą:
  • Szybkie przelewy internetowe: po kliknięciu w "Płacę" Twoja płatność przekierowana jest do operatora płatności (np. PayU, Przelewy24, Dotpay). Na stronie operatora możesz wybrać swój bank, a następnie operator przekieruje Cię na stronę logowania do bankowości internetowej lub mobilnej. Operator nie pozna Twoich danych do logowania - nie musisz się tego obawiać. W bankowości otrzymujesz już gotowy formularz do przelewu (ze wskazaniem odbiorcy i kwoty). 
  • Płatności BLIK: Do płatności BLIK potrzebujesz jedynie aplikacji mobilnej Alior Mobile. Zobacz poniżej jak działają płatności BLIK.

 

Co zrobić, gdy zginie Ci karta?

Jeśli nie możesz znaleźć karty, jak najszybciej ją zastrzeż lub zablokuj. Możesz to zrobić na kilka sposobów:
  • w bankowości mobilnej Alior Mobile
  • w bankowości internetowej Alior Online
  • na infolinii dostępnej 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu: +48 12 19 502 lub +48 12 370 70 00 (z zagranicy).
Jeśli zablokujesz lub zastrzeżesz kartę, nikt nie będzie mógł nią płacić. Nie oznacza to zablokowania konta osobistego ani pieniędzy tam zgromadzonych – nadal masz do nich pełny dostęp.

Blokada czy zastrzeżenie?
  • Jeżeli podejrzewasz, że karta znajduje się wśród Twoich rzeczy i po prostu nie możesz jej chwilowo znaleźć,  wybierz blokadę. Blokada karty jest tylko na określony czas. Może trwać maksymalnie do 28 dni i potem zamieni się w blokadę na stałe. Jeśli karta się odnajdzie, możesz zdjąć blokadę i ponownie używać karty. Zrobisz to w bankowości internetowej/mobilnej lub poprzez infolinię banku.
  • Jeżeli podejrzewasz, że Twoja karta została skradziona lub zgubiona np. na ulicy - zastrzeż ją. Zastrzeżenie karty jest nieodwracalne, karta zastrzeżona już nie może być dalej używana. Po zastrzeżeniu karty, jeśli chcesz dalej z niej korzystać, złóż wniosek o wydanie nowej Zrobisz to w bankowości internetowej Alior Online lub przez infolinię banku.

Jak pobrać i aktywować aplikację Alior Mobile

Pobierz aplikację „Alior Mobile” ze sklepu Google Play lub App Store (to skąd pobierzesz aplikację zależy od rodzaju Twojego telefonu), a następnie:
  • Podaj swój numer PESEL lub identyfikator klienta CIF
  • Odpowiedz na pytanie kontrolne
  • Wprowadź kod otrzymany w wiadomości SMS
  • Odbierz automatyczne połączenie telefoniczne. Odsłuchaj kod aktywacyjny i wpisz go na ekranie
  • Ustaw swój własny kod PIN, który będzie używany do logowania i zatwierdzania operacji (np. przelewów) w aplikacji
  • Zaloguj się przy pomocy zdefiniowanego PINu
Podczas aktywacji aplikacji możesz dodatkowo włączyć:
  • logowanie i potwierdzanie operacji odciskiem palca. Tę opcje znajdziesz też w ustawieniach aplikacji.
  • zatwierdzanie operacji zlecanych w bankowości internetowej przy pomocy aplikacji mobilnej (zamiast kodu SMS)

Aktywacja aplikacji mobilnej Alior Mobile

Bezpieczne połączenie

Funkcja bezpiecznego połączenia umożliwia w szybki i wygodny sposób połączenie z pracownikiem infolinii. Po kliknięciu w ikonę słuchawki (znajdującej się  na ekranie logowania do aplikacji mobilnej lub po zalogowaniu, w lewym rogu ekranu), bez wprowadzania numeru telefonu lub innych danych zostaniesz połączony z doradcą.

Jeżeli podczas połączenia zdecydujesz się na autoryzację, będziesz miał 30 s na zatwierdzenie połączenia z konsultantem, dzięki temu będziesz od razu zweryfikowany jako klient i szybciej uzyskasz odpowiedź na pytania.

Koszt połączenia zgodny jest z taryfą operatora.
 
Funkcja bezpiecznego połączenia umożliwia w szybki i wygodny sposób połączenie z pracownikiem infolinii. Po kliknięciu w ikonę słuchawki ( znajdującej się  na ekranie logowania do aplikacji mobilnej lub po zalogowaniu), bez wprowadzania numeru telefonu lub innych danych zostaniesz połączony z doradcą.

Jeżeli podczas połączenia zdecydujesz się na autoryzację, będziesz miał 30 s na zatwierdzenie połączenia z konsultantem, dzięki temu będziesz od razu zweryfikowany jako klient i szybciej uzyskasz odpowiedź na pytania.

Koszt połączenia zgodny jest z taryfą operatora.

Dbamy o Twoje bezpieczeństwo:

Bezpieczeństwo Twoich pieniędzy jest dla nas najważniejsze, dlatego:
  • Hasło do bankowości internetowej jest maskowane
  • Ustawiasz swój obrazek bezpieczeństwa, który pojawia się zawsze przy logowaniu
  • Potwierdzasz transakcje kodem SMS, który otrzymujesz na telefon zaufany
Ale to tylko niektóre rozwiązania, przygotowaliśmy znaczenie więcej zabezpieczeń m.in:
  • Logowanie i potwierdzanie operacji odciskiem palca w bankowości mobilnej
  • Hasło zwrotne, które pozwala Ci sprawdzić, czy rzeczywiście dzwoni do Ciebie pracownik naszej infolinii
  • Automatyczne wylogowanie z bankowości internetowej
Kliknij i dowiedz się więcej o zabezpieczeniach

Ty też możesz zadbać o swoje bezpieczeństwo

  • Zawsze sprawdzaj czy znajdujesz się na właściwej stronie logowania czyli https://system.aliorbank.pl/sign-in. Przy logowaniu zwracaj uwagę czy przeglądarka nie wyświetla ostrzeżeń związanych z certyfikatem bezpieczeństwa (wejdź w jego szczegóły) oraz na przedrostek HTTPS w adresie strony logowania.
  • Nie podawaj nikomu swojego hasła do bankowości internetowej lub PINu do bankowości mobilnej. Najlepiej też nigdzie ich nie zapisuj .
  • Uważnie czytaj treść SMS-ów z kodami jednorazowymi. Przed potwierdzeniem operacji przeczytaj dokładnie całą wiadomość SMS. Bank nigdy nie poprosi Cię o potwierdzenie operacji, której samodzielnie nie zleciłeś.
  • Do logowania nie korzystaj z niezaufanych urządzeń (np. w kafejce internetowej) lub na komputerze, na którym zalogowany jest inny użytkownik.
  • Chroń swoje dokumenty, a w razie ich zagubienia bądź kradzieży natychmiast je zastrzeż. Pamiętaj, że przejęcie Twoich danych przez przestępców może zostać przez nich wykorzystane do kradzieży Twojej tożsamości lub Twoich środków.
Dowiedz się, jak jeszcze chronić swoje pieniądze i dane

Jak działają oszuści

Najlepszą bronią przed oszustami jest wiedza! Jak mogą działać oszuści:
  • Wysyłają maile lub smsy, w których proszą Cię o podanie danych potrzebnych do logowania i haseł. Pamiętaj - bank nigdy nie prosi Cię o podanie danych i haseł do logowania!
  • Wysyłają wiadomości email z załącznikami zawierającymi złośliwe oprogramowanie. Po ich otwarciu, na Twój komputer wgrywane są wirusy. Nigdy nie otwieraj podejrzanych załączników!
  • Zakładają fałszywe sklepy internetowe, w których po dokonaniu płatności nie otrzymasz swojego zamówienia. Sprawdzaj zawsze wiarygodność sklepów internetowych.
Poznaj wroga i przejrzyj nasze materiały edukacyjne, a nic Cię nie zaskoczy

Potrzebujesz pomocy?



Jeśli masz dodatkowe pytania lub potrzebujesz pomocy zadzwoń na naszą infolinię pod nr. tel. 19 502

Na stronie wykorzystano fotografie wykonane przez Monikę Szałek.

Konto Jakże Osobiste


Otwórz konto przez internet.