Zmiany w kanałach elektronicznych
27 marca 2017 r. nastąpiło połączenie operacyjne Alior Banku z działalnością przejętą z Banku BPH. Dotychczasowe systemy bankowości internetowej i mobilnej zostały zastąpione systemami Alior Banku.
Poniżej przedstawiamy szczegółowe informacje dla klientów przejętych 4 listopada 2016 r., którzy będą korzystać z systemu bankowości internetowej dla klientów biznesowych.
Klienci indywidualni
Login/identyfikator i hasło do bankowości internetowej
Informację o loginie i haśle do bankowości internetowej Alior Banku otrzymałeś w instrukcji, która od początku marca 2017 r. była wyświetlana bezpośrednio po zalogowaniu do bankowości internetowej dostępnej pod adresem https://online-fuzja.aliorbank.pl. Informacja o loginie i haśle cały czas jest wyświetlana w tym systemie. Pamiętaj! Do zalogowania się do systemu bankowości internetowej nigdy nie używaj linków otrzymanych w komunikacji (np. w wiadomościach e-mail lub komunikatorach). Pamiętaj, że bank nigdy nie prosi o zatwierdzenie kodem SMS/tokenem operacji, których samodzielnie nie zleciłeś. Przed potwierdzeniem transakcji dokładnie przeczytaj treść całej wiadomości SMS i sprawdź, czy opisana w wiadomości SMS operacja jest zgodna ze złożoną przez Ciebie dyspozycją. W przypadku gdy zostaniesz poproszony o zatwierdzanie operacji, których nie zlecałeś, niezwłocznie skontaktuj się z infolinią banku. |
Adres strony do logowania
Od 27 marca 2017 r. do realizacji transakcji czy sprawdzania bieżącego stanu rachunków, korzystasz z systemu bankowości internetowej Alior Banku. W tym celu w przeglądarce należy wpisać adres: https://www.aliorbank.pl/ i użyć przycisku „Zaloguj” znajdującego się w prawym górnym rogu strony, a następnie na stronie https://login.aliorbank.pl wybrać "System bankowości internetowej dla klientów Alior Banku".
Ważne!
Po przejściu na stronę logowania w polu adresu widoczny jest symbol zielonej kłódki (lub pasek adresu zmieni kolor na zielony) potwierdzający tożsamość strony i informujący o bezpiecznym połączeniu z serwisem.
Jak wprowadzać hasło do bankowości internetowej?
Podczas logowania do systemu bankowości internetowej Alior Banku wykorzystywane jest tzw. hasło maskowane. Oznacza to, że system wymaga podania tylko wybranych znaków z hasła. Przy każdym logowaniu jest to inny zestaw znaków.
W kolejne aktywne pola należy wpisać odpowiadające im znaki z hasła np. jeśli hasło to: A1iorBank1@3, a aktywne są poniższe pola, to należy wpisać odpowiednio:
Przykład:
i (3. litera)
o (4. litera)
a (6. litera)
1 (10. litera)
3 (12. litera)
UWAGA! Musisz ustawić swoje hasło - inne niż w podanym powyżej przykładzie!
Pamiętaj, że hasło musi mieć minimum 10 znaków, w tym przynajmniej 3 spośród 4 następujących grup: małe litery, duże litery, cyfry, znaki specjalne.
W kolejne aktywne pola należy wpisać odpowiadające im znaki z hasła np. jeśli hasło to: A1iorBank1@3, a aktywne są poniższe pola, to należy wpisać odpowiednio:
Przykład:
i (3. litera)
o (4. litera)
a (6. litera)
1 (10. litera)
3 (12. litera)
UWAGA! Musisz ustawić swoje hasło - inne niż w podanym powyżej przykładzie!
Pamiętaj, że hasło musi mieć minimum 10 znaków, w tym przynajmniej 3 spośród 4 następujących grup: małe litery, duże litery, cyfry, znaki specjalne.
Dane przeniesione do systemu Alior Banku
W systemie bankowości internetowej Alior Banku znajdziesz wszystkie swoje produkty, które dotąd były prezentowane w systemie do obsługi działalności przejętej z Banku BPH.
W bankowości internetowej Alior Banku dostępne są następujące dane dotyczące przeniesionych produktów:
- historia operacji za ostatnie 15 miesięcy (licząc wstecz od 27 marca 2017 r.);
- wyciągi za ostatnie 15 miesięcy (licząc wstecz od 27 marca 2017 r.);
- szablony płatności (przelewy zdefiniowane, odbiorcy);
- zlecenia stałe;
- polecenia zapłaty (dane, bez możliwości zarządzania, tzn. usuwania starych i dodawania nowych);
- doładowania cykliczne;
- przelewy odroczone (z datą przyszłą);
- nazwy własne produktów (aliasy nadane przez klienta).
Funkcje systemu bankowości internetowej Alior Banku
Zapoznaj się z informacjami dotyczącymi możliwości i funkcji systemu bankowości internetowej Alior Banku >>
Ważne!
Bank nigdy nie prosi o zatwierdzenie kodem SMS operacji których samodzielnie nie zlecałeś.
Aplikacja mobilna dla klientów indywidualnych
Aplikacja Alior Mobile dostępna jest w oficjalnych sklepach z aplikacjami mobilnymi na smartfony z systemami: iOS, Android oraz Windows Phone. W systemie mobilnym, można dokonywać transakcji na koncie, przeglądać zlecenia, obsługiwać lokaty, uzyskać informacje o kartach płatniczych.
Zestawienie najważniejszych funkcji, które oferuje aplikacja:
Aplikację możesz pobrać ze sklepów:
Przeczytaj więcej o aplikacji Alior Mobile, jej funkcjonalnościach i sposobie aktywowania
Klienci Alior Banku mogą także korzystać zaplikacji Android Pay. Aplikacja ta pozwala w łatwy i bezpieczny sposób płacić telefonem m.in. w punktach handlowo-usługowych, a już wkrótce także w aplikacjach mobilnych. Android Pay umożliwia użytkownikom telefonów z systemem Android płacenie za pomocą smartfona w dowolnym terminalu akceptującym płatności zbliżeniowe.
Dowiedz się więcej o aplikacji Android Pay >>
Zestawienie najważniejszych funkcji, które oferuje aplikacja:
- sprawdzenie stanu środków,
- wykonanie przelewu do dowolnego odbiorcy,
- wykonanie przelewu pomiędzy własnymi rachunkami,
- przeglądanie historii operacji (w tym dokonanych kartami) wraz ze szczegółami,
- opłata faktur za pomocą zeskanowanego kodu QR,
- założenie lub zerwanie lokaty terminowej,
- spłata karty kredytowej,
- sprawdzenie kursów walut,
- wyszukanie placówki lub bankomatu,
- doładowanie telefonu na kartę,
- zmiana limitu transakcji dokonywanych kartą,
- zablokowanie karty,
- logowanie za pomocą wzoru (gestu).
Aplikację możesz pobrać ze sklepów:
Przeczytaj więcej o aplikacji Alior Mobile, jej funkcjonalnościach i sposobie aktywowania
Klienci Alior Banku mogą także korzystać zaplikacji Android Pay. Aplikacja ta pozwala w łatwy i bezpieczny sposób płacić telefonem m.in. w punktach handlowo-usługowych, a już wkrótce także w aplikacjach mobilnych. Android Pay umożliwia użytkownikom telefonów z systemem Android płacenie za pomocą smartfona w dowolnym terminalu akceptującym płatności zbliżeniowe.
Dowiedz się więcej o aplikacji Android Pay >>
Aplikacja na tablety dla klientów indywidualnych
Jeżeli posiadasz tablet, masz możliwość korzystania ze specjalnej wersji Systemu Bankowości Internetowej przystosowanej do tego typu urządzeń. Aplikacja umożliwia Klientom indywidualnym korzystanie ze wszystkich najważniejszych funkcji konta w Alior Banku.
Przeczytaj więcej o możliwościach i sposobie aktywowania aplikacji na tablety
Dostęp do dotychczasowego systemu bankowości internetowej
24 marca 2017 r. wyłączony został system transakcyjny Sez@m, a od 27 marca wszelkie operacje mogą być wykonywane wyłącznie w systemie bankowości internetowej Alior Banku.
Dla wygody klientów, jeszcze przez pewien czas możliwe jest logowanie do dotychczasowego systemu pod adresem https://online-fuzja.aliorbank.pl, ale wyłącznie w celu przeczytania instrukcji logowania do bankowości Alior Banku.
Klienci, którzy korzystali już wcześniej z usług Alior Banku
W przypadku osób, które były jednocześnie klientami Alior Banku i korzystały z usług w ramach działalności przejętej z Banku BPH, sposób korzystania z bankowości internetowej nie zmienił się. Osoby te logują się używając dotychczasowego identyfikatora i hasła z Alior Banku, a w systemie bankowości internetowej widzą jednocześnie produkty Alior Banku i produkty przeniesione z Banku BPH.
Do systemu Alior Banku nie został przeniesiony numer telefonu zaufanego z systemów przejętych z Banku BPH, dlatego osoby, które nie miały wcześniej zdefiniowanego numeru telefonu zaufanego w Alior Banku (do obsługi systemu bankowości internetowej dostępnej pod adresem https://www.aliorbank.pl/) powinny uzupełnić ten numer w oddziale.
Bezpieczeństwo
System Bankowości Internetowej Alior Banku dostępny jest po kliknięciu w przycisk „Zaloguj” na stronie https://www.aliorbank.pl/, a następnie wybraniu opcji „System bankowości internetowej Alior Banku” na stronie https://login.aliorbank.pl. Zarówno na portalu banku, jak i na stronie do wyboru systemu i stronie logowania w polu adresu widoczny jest symbol zielonej kłódki (lub pasek adresu zmieni kolor na zielony) potwierdzający tożsamość strony i informujący o bezpiecznym połączeniu z serwisem.
Ważne!
Pamiętaj, że:
Dowiedz się więcej o bezpieczeństwie
Ważne!
Pamiętaj, że:
- Bank nie wymaga tworzenia szablonów płatności w celu potwierdzenia nowego numeru rachunku, potwierdzenia lub zmiany zaufanego numeru telefonu lub innej operacji związanej z połączeniem operacyjnym.
- SMS-y autoryzacyjne używane są tylko do akceptacji operacji inicjowanych przez użytkownika.
- Bank nie wymaga dodatkowego zabezpieczenia/ubezpieczenia Twoich środków.
- Do korzystania z systemu bankowości internetowej bank nie wymaga instalacji dodatkowego oprogramowania na Twoim telefonie.
- Bank nie wysyła SMS-em, za pośrednictwem wiadomości e-mail, ani w żaden inny sposób linków z żądaniem podania lub potwierdzenia jakichkolwiek danych lub aktywacji systemu.
- Bank nie żąda od Ciebie podania żadnych danych kontaktowych, ani danych dotyczących Twoich kart płatniczych/kredytowych.
- Aplikacje mobilne Alior Banku są dostępne wyłącznie w oficjalnych sklepach z aplikacjami.
- W związku z połączeniem działalności, nie wymagamy tworzenia nowych szablonów zaufanych lub niezaufanych, ani podawania żadnych danych (osobowych, kartowych, logowania).
- Korespondencja e-mail z Alior Banku jest zawsze podpisana aktualnym podpisem cyfrowym.
- Adres strony do logowania zaczyna się od https, a w obrębie okna przeglądarki znajduje się symbol kłódki na zielonym tle.
- Uważaj na fałszywe e-maile, w których przestępcy mogą podszywać się pod bank, a których treść nakłania do odwiedzania stron internetowych, otwierania załączników, podawania jakichkolwiek danych, itp. - jeśli nie masz pewności, co do autentyczności wiadomości, niezwłocznie skontaktuj się z bankiem i nie wykonuj czynności opisanych w e-mailu.
Dowiedz się więcej o bezpieczeństwie
Pytania i odpowiedzi
Jakie dane produktów bankowych zostały przeniesione do bankowości internetowej Alior Banku?
- historia operacji za ostatnie 15 miesięcy (licząc wstecz od 27 marca 2017 r.);
- wyciągi za ostatnie 15 miesięcy (licząc wstecz od 27 marca 2017 r);
- szablony płatności (przelewy zdefiniowane, odbiorcy);
- zlecenia stałe;
- polecenia zapłaty (dane, bez możliwości zarządzania, tzn. usuwania starych i dodawania nowych);
- doładowania cykliczne;
- przelewy odroczone (z datą przyszłą);
- nazwy własne produktów (aliasy nadane przez klienta).
Jakie dane dotyczące produktów inwestycyjnych zostały przeniesione do bankowości internetowej Alior Banku?
- historia dotychczasowych transakcji i zleceń,
- historia papierów wartościowych,
- historia finansowa rachunku maklerskiego,
- historia CRR,
- status usługi przelewów automatycznych,
- status usługi odroczonego terminu płatności,
- dane dla rentowności otwartych pozycji,
- prognoza podatkowa,
- status umowy abonenckiej,
- historia rejestrów funduszy inwestycyjnych.
Czy zmieniły się numery rachunków bankowych?
Gdzie znajdę swój nowy numer rachunku?
Czy stare numery rachunków nadal obowiązują?
Czy nadal mogę wykonywać z mojego konta szybkie płatności internetowych?
Czy nadal mogę otrzymywać powiadomienia SMS o zmianach na moim koncie?
Opłata za powiadomienie SMS, w zależności od typu konta, wynosi 0 zł lub 0,30 zł za każde powiadomienie.
Czy nadal mam wgląd w historię transakcji na moim koncie?
Czy nadal realizowane są ustanowione wcześniej polecenia zapłaty?
Jak mogę aktywować moją kartę płatniczą?
Czy mogę nadal korzystać z bankowości elektronicznej/ internetowej/ mobilnej?
Za pośrednictwem dotychczasowego systemu bankowości internetowej, dostępnego pod adresem https://online-fuzja.aliorbank.pl klienci otrzymali szczegółową instrukcję dotyczącą uzyskania dostępu do systemów Alior Banku. Instrukcja wyświetlana jest na ekranie po zalogowaniu. Dzięki temu, klienci w dowolnym czasie mogą wrócić do instrukcji.
Do systemów Alior Banku została przeniesiona między innymi historia rachunków oraz odbiorcy, zlecenia stałe i szablony płatności.
Czy zmienił się adres bankowości internetowej?
Czy zmieniła się aplikacja mobilna?
Klienci mogą pobrać aplikację Alior Banku - Alior Mobile, dostępną na urządzenia z systemem Android, iOS lub Windows w sklepach: Windows, App Store, Google Play. Dostępna jest także wersja light systemu bankowości internetowej - pod adresem https://m.aliorbank.pl.
Klienci Biura Maklerskiego mogą korzystać z aplikacji Alior Giełda. Aplikacja ta pozwala na kompleksowe zarządzanie inwestycjami giełdowymi, zapewniając wygodny dostęp do rachunków maklerskich. Za pośrednictwem aplikacji można swobodnie rejestrować zlecenia na Giełdzie Papierów Wartościowych, modyfikować je lub anulować. Aplikacja umożliwia też weryfikację stanu rachunku oraz śledzenie notowań w czasie rzeczywistym. Dane giełdowe są prezentowane na wykresach, którym towarzyszy analiza techniczna.
Czy zmieniły się loginy i hasła?
W drugiej połowie lutego 2017 r., za pośrednictwem dotychczasowego systemu bankowości internetowej dostępnego pod adresem https://online-fuzja.aliorbank.pl, klienci indywidualni i klienci Biura Maklerskiego otrzymali szczegółową instrukcję dotyczącą uzyskania dostępu do systemów Alior Banku. Instrukcja wyświetla się na ekranie po zalogowaniu, dzięki temu, klienci w dowolnym czasie mogą wrócić do instrukcji.
Posiadałam/-em produkty zarówno w "starej" części Alior Banku, jak i w części banku przejętej z Banku BPH. Czy za pośrednictwem systemu bankowości internetowej Alior Banku (w jednym miejscu) mam dostęp do wszystkich swoich produktów?
W jaki sposób mogę zmienić numer telefonu zaufanego?
Czy wszystkie moje produkty nadal są widoczne w bankowości internetowej?
Czy mogę samodzielnie stworzyć nowy identyfikator do logowania?
Czy przelewy pomiędzy własnymi rachunkami są realizowane 24 h na dobę?
Czy zdefiniowane okresowe doładowania telefonów zostały przeniesione automatycznie do nowego systemu?
Czy zdefiniowane we wcześniej używanym systemie polecenia zapłaty zostały przeniesione do nowego systemu?
Czy historyczne dane dostępne we wcześniej używanym systemie z poziomu Asystenta Finansowego są dostępne w bankowości internetowej Alior Banku?
Czy w nowym systemie można korzystać z funkcji dostępnych wcześniej w zakładkach "M@kler" oraz "Giełda"?
Czy do nowego systemu zostały przeniesione płatności, które zapisane były w koszyku?
Czy przelewy zdefiniowane zostały przeniesione na nową platformę?
W system bankowości internetowej Alior Banku nie ma odrębnej listy odbiorców, dlatego dane odbiorców zostały przenoszone na listę przelewów zaufanych.
Posiadane przeze mnie konta miały nadane własne nazwy ułatwiające rozróżnienie rachunków. Czy ustalone przeze mnie nazwy zostały przeniesione?
Miałam/-em we wcześniej używanym systemie zdefiniowane moje Urzędy Skarbowe. Czy są one nadal dostępne w bankowości internetowej Alior Banku?
Wybrane przelewy miałem/-am oznaczone jako zaufane, dzięki czemu nie wymagane było pobranie kodu SMS do wykonania przelewu. Czy w bankowości internetowej Alior Banku te ustawienia zostały zachowane?
Czy korespondencja prowadzona z Bankiem za pośrednictwem wcześniej używanej platformy również została przeniesiona?
Czy została przeniesiona historia wszystkich rachunków oraz wyciągi?
Czy do systemu bankowości internetowej Alior Banku została przeniesiona historia dostępna wcześniej z poziomu Listy Zdarzeń?
Czy bankowość internetowa Alior Banku dostępna jest w języku angielskim?
Czy dotychczasowe ustawienia powiadomień SMS i e-mail zostały przeniesione do nowego systemu?
Usługa powiadomień jest dostępna w bankowości internetowej Alior Banku – klienci mogą ustawić nowe powiadomienia SMS i e-mail.
Czy istnieje okres przejściowy, w którym mogę korzystać ze starej i nowej bankowości internetowej?
Korzystała/-em wcześniej z dostępu informacyjnego do danych kredytu/ karty kredytowej. Czy nadal mam dostęp do bankowości internetowej?
Co stanie się z wiadomościami, które wysyłane były do Banku za pośrednictwem bankowości internetowej przed fuzją operacyjną? Czy dostanę odpowiedź w bankowości internetowej Alior Banku?
Gdzie znajdę swój nowy numer rachunku brokerskiego?
Czy stare numery rachunków maklerskich nadal obowiązują?
Czy stare numery rachunków maklerskich nadal obowiązują?
Czy nadal mam dostęp do podglądu notowań w czasie rzeczywistym?
Czy zmienił się system bankowości internetowej do obsługi produktów Biura Maklerskiego?
W drugiej połowie lutego 2017 roku, w dotychczasowym systemie bankowości internetowej, dostępnym pod adresem https://online-fuzja.aliorbank.pl, klienci otrzymali szczegółową instrukcję dotyczącą dostępu do systemów Alior Banku, w tym do rachunków i funduszy inwestycyjnych. Instrukcja jest wciąż dostępna na ekranie po zalogowaniu do systemu pod adresem https://online-fuzja.aliorbank.pl. Do systemów Alior Banku została przeniesiona między innymi historia rachunków. Szczegółowe informacje na ten temat będą dostępne na stronie.
Ważne dokumenty
Klienci biznesowi
Login, identyfikator, hasło i sposób logowania
W marcu 2017 r. klienci biznesowi otrzymali informację, do jakiego systemu bankowości internetowej będą logować się po połączeniu operacyjnym. Klienci, którzy:
|
Klienci, którzy nie zweryfikowali informacji dot. logowania
Jeśli klient biznesowy nie zdążył przeczytać instrukcji do 24 marca 2017 r., może zweryfikować sposób logowania za pośrednictwem infolinii:
- mikro i małe firmy: 19 502
- średnie i duże firmy: 801 274 274 (z telefonów stacjonarnych) lub 22 531 80 95 (z telefonów komórkowych i z zagranicy)
Funkcje systemów
Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi możliwości i funkcji systemów
System bankowość internetowej Alior Banku
Zapoznaj się z informacjami dotyczącymi możliwości i funkcji systemu bankowości internetowej Alior Banku >>
System bankowość internetowej dla klientów biznesowych
Zapoznaj się z informacjami dotyczącymi możliwości i funkcji systemu bankowości internetowej dla klientów biznesowych >>
Ważne!
Bank nigdy nie prosi o zatwierdzenie kodem SMS operacji których samodzielnie nie zlecałeś.
System bankowość internetowej Alior Banku
Zapoznaj się z informacjami dotyczącymi możliwości i funkcji systemu bankowości internetowej Alior Banku >>
System bankowość internetowej dla klientów biznesowych
Zapoznaj się z informacjami dotyczącymi możliwości i funkcji systemu bankowości internetowej dla klientów biznesowych >>
Ważne!
Bank nigdy nie prosi o zatwierdzenie kodem SMS operacji których samodzielnie nie zlecałeś.
Bankowość mobilna
Firmy, które korzystają z systemu bankowości internetowej dla klientów biznesowych, poprzednio dostępnej pod nazwą BusinessNet, docelowo będą mogli korzystać z aplikacji mobilnej, dostępnej na urządzenia z systemami operacyjnymi Android i iOS, ale dopiero po jakimś czasie po fuzji operacyjnej. O terminie udostępnienia aplikacji bank powiadomi klientów w osobnym komunikacie.
Aplikacja mobilna dla użytkowników systemu bankowości internetowej Alior Banku nie jest dostępna. Proponujemy tym klientom korzystanie z wersji Lite bankowości internetowej, dostępnej pod adresem: https://m.aliorbank.pl.
Wersja light dla użytkowników systemu bankowości internetowej Alior Banku
Kolejna nowość to możliwość korzystania z systemu bankowości mobilnej w wersji „light”, czyli specjalnej wersji systemu bankowości internetowej, przystosowanej do urządzeń mobilnych. Dzięki temu, otrzymasz pełną swobodę w zarządzaniu finansami.
Korzystając z urządzenia mobilnego (tabletu lub smartfonu z przeglądarką internetową), możesz, bez instalowania dodatkowych aplikacji, połączyć się z bankiem i zalogować do systemu.
Za pośrednictwem bankowości w wersji „light” możesz:
Więcej o wersji „light”
Korzystając z urządzenia mobilnego (tabletu lub smartfonu z przeglądarką internetową), możesz, bez instalowania dodatkowych aplikacji, połączyć się z bankiem i zalogować do systemu.
Za pośrednictwem bankowości w wersji „light” możesz:
- przeglądać stan swoich środków;
- wykonywać przelewy do dowolnych odbiorców;
- wykonywać przelewy natychmiastowe;
- wykonywać przelewy pomiędzy swoimi rachunkami;
- wykonać doładowanie telefonu pre-paid;
- korzystać z niezaufanych szablonów płatności;
- przeglądać szczegóły operacji finansowych;
- zakładać i zrywać lokaty terminowe;
- weryfikować szczegóły kredytów i harmonogram spłat;
- zasilić rachunek brokerski;
- przeglądać transakcje dokonane kartami płatniczymi;
- weryfikować polecenia zapłaty i zlecenia stałe.
Więcej o wersji „light”
Bezpieczne korzystanie z bankowości internetowej
System Bankowości Internetowej Alior Banku dostępny jest po kliknięciu w przycisk „Zaloguj” na stronie https://www.aliorbank.pl/, a następnie wybraniu odpowiedniego systemu na stronie https://login.aliorbank.pl. Zarówno na portalu banku, jak i na stronie do wyboru systemu i stronie logowania w polu adresu widoczny jest symbol zielonej kłódki (lub pasek adresu zmieni kolor na zielony) potwierdzający tożsamość strony i informujący o bezpiecznym połączeniu z serwisem.
Ważne!
Pamiętaj, że:
Dowiedz się więcej o bezpieczeństwie
Ważne!
Pamiętaj, że:
- Bank nie wymaga tworzenia szablonów płatności w celu potwierdzenia nowego numeru rachunku, potwierdzenia lub zmiany zaufanego numeru telefonu lub innej operacji związanej z połączeniem operacyjnym.
- SMS-y autoryzacyjne używane są tylko do akceptacji operacji inicjowanych przez użytkownika.
- Bank nie wymaga dodatkowego zabezpieczenia/ubezpieczenia Twoich środków.
- Do korzystania z systemu bankowości internetowej bank nie wymaga instalacji dodatkowego oprogramowania na Twoim telefonie.
- Bank nie wysyła SMS-em, za pośrednictwem wiadomości e-mail, ani w żaden inny sposób linków z żądaniem podania lub potwierdzenia jakichkolwiek danych lub aktywacji systemu.
- Bank nie żąda od Ciebie podania żadnych danych kontaktowych, ani danych dotyczących Twoich kart płatniczych/kredytowych.
- Aplikacje mobilne Alior Banku są dostępne wyłącznie w oficjalnych sklepach z aplikacjami.
- W związku z połączeniem działalności, nie wymagamy tworzenia nowych szablonów zaufanych lub niezaufanych, ani podawania żadnych danych (osobowych, kartowych, logowania).
- Korespondencja e-mail z Alior Banku jest zawsze podpisana aktualnym podpisem cyfrowym.
- Adres strony do logowania zaczyna się od https, a w obrębie okna przeglądarki znajduje się symbol kłódki na zielonym tle.
- Uważaj na fałszywe e-maile, w których przestępcy mogą podszywać się pod bank, a których treść nakłania do odwiedzania stron internetowych, otwierania załączników, podawania jakichkolwiek danych, itp. - jeśli nie masz pewności, co do autentyczności wiadomości, niezwłocznie skontaktuj się z bankiem i nie wykonuj czynności opisanych w e-mailu.
Dowiedz się więcej o bezpieczeństwie
Pytania i odpowiedzi
Czy zmieniły się numery rachunków bankowych?
Nowe numery są one widoczne w systemie bankowości internetowej oraz na wyciągach i harmonogramach spłat. Dotychczas stosowane numery rachunków bankowych Państwa firmy będą w dalszym ciągu aktywne przez okres co najmniej 2 lat. Oznacza to, że można wpłacać środki na rachunek przy wykorzystaniu zarówno starego, jak i nowego numeru rachunku bankowego. Analogicznie, spłata kredytu i spłata zadłużenia karty obciążeniowej może następować zarówno na nowy, jak i na dotychczasowy numer rachunku. Natomiast w danych przelewów wychodzących prezentowany jest wyłącznie nowy numer rachunku.
Gdzie mogę sprawdzić nowy numer rachunku? Czy numer mojego konta firmowego uległ zmianie?
Są one widoczne w systemie bankowości internetowej oraz na wyciągach i harmonogramach spłat generowanych po 27 marca 2017 roku.
Podkreślamy, że dotychczas stosowane numery rachunków bankowych Państwa firmy będą w dalszym ciągu aktywne przez okres co najmniej 2 lat. Oznacza to, że można wpłacać środki na rachunek przy wykorzystaniu zarówno starego, jak i nowego numeru rachunku bankowego. Analogicznie, spłata kredytu i spłata zadłużenia karty obciążeniowej może następować zarówno na nowy, jak i na dotychczasowy numer rachunku. Natomiast w danych przelewów wychodzących prezentowany jest wyłącznie nowy numer rachunku.
Czy nadal można realizować przelewy natychmiastowe?
Moja firma realizuje dużą liczbę przelewów w EUR do krajów europejskich. Czy przelew EOG jest wciąż dostępny?
Czy zmieniła się bankowość internetowa dla firm?
Zmianie uległy:
- dostępność systemu - system jest dostępny przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu - oznacza to możliwość realizowania przelewów i innych operacji w dowolnym czasie, w tym również w weekendy,
- nazwa systemu BusinessNet - system jest dostępny jako "System bankowości internetowej dla klientów biznesowych",
- adres strony logowania - nowy adres to: https://bn.aliorbank.pl
- loginy i hasła części klientów biznesowych - szczegółowa instrukcja dotyczącą logowania do systemu bankowości internetowej dla firm została wyświetlona na ekranie powitalnym, po zalogowaniu do systemu BusinessNet (dostępnym pod adresem https://online-fuzja.aliorbank.pl). system wymiany walut DealingNet zostanie zastąpiony systemem AutoDealing.
Klienci biznesowi, którzy posiadają zarówno produkty przeniesione do Alior Banku z Banku BPH, jak i produkty Alior Banku
Po połączeniu działalności operacyjnej, obsługa części klientów biznesowych, którzy posiadali zarówno produkty przejęte 4 listopada 2016 r., jak i produkty Alior Banku, realizowana jest za pośrednictwem systemu bankowości internetowej Alior Banku.
System dostępny jest pod adresem https://aliorbank.pl. W systemie widoczne są zarówno produkty przejęte 4 listopada 2016 r., jak i produkty, które klienci ci posiadali wcześniej w Alior Banku.
Część klientów korzystać będzie z dwóch systemów bankowości internetowej:
- bankowości internetowej dla klientów biznesowych (wcześniej działającej pod nazwą BusinessNet) - do obsługi produktów firmowych przeniesionych z Banku BPH,
- bankowości internetowej Alior Banku - do obsługi pozostałych produktów, posiadanych w Alior Banku.
Moja firma prowadziła wymianę walut przez internet za pośrednictwem platformy walutowej DealingNet. Czy ta platforma jest wciąż dostępna?
Użytkownicy systemu bankowości internetowej dla klientów biznesowych (zwanego wcześniej BusinessNet) od 27 marca 2017 r. nie mogą korzystać z systemu wymiany walut w aplikacji mobilnej BusinessNet Lite. Platforma Autodealing w wersji mobilnej zostanie udostępniona w terminie późniejszym, o czym bank poinformuje klientów.
3. Czy zmienił się numer infolinii, pod którym mogę uzyskać pomoc techniczną w sprawie systemu bankowości internetowej dla klientów biznesowych (zwanego wcześniej BusinessNet)? - zwiń »
Pomoc techniczną w sprawie systemu bankowości internetowej dla klientów biznesowych można uzyskać pod następującymi numerami infolinii (koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora):
- infolinia dla mikro i małych firm: 19 502
- infolinia dla firm średnich i korporacyjnych: 801 274 274 (z telefonów stacjonarnych) lub 22 531 80 95 (z telefonów komórkowych oraz z zagranicy)
Pod jakim numerem infolinii uzyskam pomoc techniczną, jeżeli obsługa mojej firmy została przeniesiona z systemu BusinessNet do systemu Alior Banku?
Moja firma posiadała zarówno produkty zarówno w Alior Banku, jak i w części przejętej z Banku BPH. wszystkie produkty mojej firmy są teraz widoczne w jednej bankowości internetowej? A może mam 2 osobne dostępy do bankowości internetowej?
System dostępny jest pod adresem https://aliorbank.pl. W systemie widoczne są zarówno produkty przejęte 4 listopada 2016 r., jak i produkty, które klienci ci posiadali wcześniej w Alior Banku.
Część klientów korzystać będzie z dwóch systemów bankowości internetowej:
- bankowości internetowej dla klientów biznesowych (wcześniej działającej pod nazwą BusinessNet) - do obsługi produktów firmowych przeniesionych z Banku BPH,
- bankowości internetowej Alior Banku - do obsługi pozostałych produktów, posiadanych w Alior Banku.
Czy zmieniła się aplikacja mobilna dla klientów biznesowych?
Aplikacja mobilna dla użytkowników systemu bankowości internetowej Alior Banku nie jest dostępna. Proponujemy tym klientom korzystanie z wersji Lite bankowości internetowej, dostępnej pod adresem: https://m.aliorbank.pl.
Czy zmieniły się loginy i hasła do bankowości internetowej dla firm?
Klienci, którzy Klient biznesowy, który nie zapoznali się z instrukcją logowania przed 24 marca 2017 r., powinien zadzwonić na infolinię, przy czym zwracamy uwagę, że w przypadku niewielkiej liczby klientów konieczna może też być wizyta w oddziale, w celu uzyskania informacji o identyfikatorze obowiązującym od 27 marca br.
Numery infolinii (od 27 marca br.):
- 19 502 - dla mikro i małych firm,
- 801 274 274 (z telefonów stacjonarnych) lub 22 531 80 95 (z telefonów komórkowych i z zagranicy) – dla średnich i dużych firm.
Nie zapoznałem(-am) się z instrukcją logowania przed 24 marca 2017 r. Jak mogę się dowiedzieć, jak mam się logować?
Numery infolinii (od 27 marca br.):
- 19 502 - dla mikro i małych firm,
- 801 274 274 (z telefonów stacjonarnych) lub 22 531 80 95 (z telefonów komórkowych i z zagranicy) – dla średnich i dużych firm.