Informacje dla klientów indywidualnych
Podstawowe informacje
27 marca 2017 r. zakończyły się prace związane z ujednoliceniem oferty produktów i usług oraz systemów informatycznych obu części Alior Banku. Klienci zyskali nowe możliwości i dostęp do wielu nowoczesnych usług, w tym między innymi:
- dostęp do około 800 placówek Alior Banku,
- dostęp do systemu bankowości internetowej Alior Banku, działającego 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu (oznacza to m.in. możliwość realizowania przelewów i innych operacji - w tym korzystania z usługi "Płacę z Alior Bankiem" służącej do szybkich płatności w sklepach internetowych - w dowolnym czasie, w tym również w weekendy),
- dostęp do platformy wymiany walut, dającej możliwość realizowania przelewów zewnętrznych,
- dostęp do sieci wpłatomatów Euronet i Planet Cash,
- możliwość realizacji płatności mobilnych BLIK (w sklepach oraz w Internecie) oraz Android Pay (zbliżeniowo w sklepach - usługa dla posiadaczy kart płatniczych Mastercard),
- możliwość zamawiania kart do kont oszczędnościowych.
Zestawienie zmian
Taryfy opłat i prowizji, Regulaminy, Tabele oprocentowania | Obowiązują nowe regulaminy i Taryfy opłat i prowizji » (nie dotyczy produktów Kasy Mieszkaniowej) |
Numery rachunków bankowych | Zostały nadane nowe numery rachunkom oszczędnościowo-rozliczeniowym, oszczędnościowym, lokatom terminowym, rachunkom kredytowym i kartom kredytowym. Dotychczas stosowane numery rachunków są w dalszym ciągu aktywne przez okres co najmniej 2 lat. Oznacza to, że można wpłacać środki na rachunek przy wykorzystaniu zarówno starego, jak i nowego numeru rachunku bankowego. Analogicznie, spłata kredytu i spłata zadłużenia karty kredytowej może następować zarówno na nowy, jak i na dotychczasowy numer rachunku kredytowego. |
Bankowość elektroniczna | Klienci korzystają z bankowości internetowej oraz aplikacji mobilnej Alior Banku. W drugiej połowie lutego 2017 roku, w dotychczasowym systemie bankowości internetowej, Klienci otrzymali szczegółową instrukcję dotyczącą uzyskania dostępu do systemów Alior Banku. Instrukcja wciąż wyświetla się na ekranie po zalogowaniu do systemu dostępnego pod adresem https://online-fuzja.aliorbank.pl Klienci mogą w dowolnym czasie wrócić do instrukcji. Do systemów Alior Banku została przeniesiona między innymi historia rachunków oraz odbiorcy, zlecenia stałe i szablony płatności. |
Placówki Banku | Klienci mogą korzystać z obsługi w całej sieci 800 placówek partnerskich i oddziałów Alior Banku. Prosimy pamiętać, że obsługa w placówkach partnerskich w pełnym zakresie jest możliwa tylko wtedy, gdy Klient posiada zdefiniowany w Banku numer telefonu do wysyłki kodów SMS (numer wykorzystywany również w bankowości internetowej). Klienci, którzy są zainteresowani obsługą w placówkach partnerskich, ale nie spełniają obecnie tego wymagania, powinni uzupełnić ten numer w oddziale. Obsługa w oddziałach Alior Banku jest dostępna po okazaniu dokumentu tożsamości. |
Numer infolinii - obsługa Klienta i oferta | 19 502 lub +48 12 370 70 00 Koszt połączenia wg taryfy operatora. |
Adres email do kontaktu | kontakt@alior.pl |
Rachunki oszczędnościowo-rozliczeniowe
Zakres zmiany | Przed zmianą | Po zmianie | Komentarz |
Nazwa rachunku i opłata za prowadzenie | Maksymalne Konto Opłata: 19,99 zł lub 0 zł (1) (1) W danym miesiącu opłata nie zostanie pobrana, jeżeli wpływy na rachunek Maksymalne Konto w poprzednim miesiącu kalendarzowym wynoszą min. 7 500 zł. Pod pojęciem wpływów na rachunek należy rozumieć: a) przelewy przychodzące z rachunków prowadzonych w innych bankach, których klient nie jest posiadaczem lub współposiadaczem, b) przelewy z innych rachunków prowadzonych w Alior Banku w ramach działalności przejętej z Banku BPH (z wyłączeniem rachunków prowadzonych przez Biuro Maklerskie Banku BPH SA przejęte przez Alior Bank z Banku BPH), których klient nie jest posiadaczem lub współposiadaczem, c) przelewy z tytułu wypłaty kredytu gotówkowego lub transzy kredytu gotówkowego udzielonego przez Alior Bank w ramach działalności przejętej z Banku BPH, d) wpłaty gotówkowe w kasach Alior Banku w ramach działalności przejętej z Banku BPH. |
Konto Wyższej Jakości Opłata: 0 zł (9) lub 12 zł (9) Przedstawione warunki dostępne są dla klientów otrzymujących na Konto Wyższej Jakości jednorazowy wpływ na kwotę min. 2 500 zł/miesiąc z innego banku lub z konta firmowego prowadzonego w Alior Banku, lub jeśli na rachunku zostaną rozliczone transakcje bezgotówkowe wykonane kartą na kwotę min. 700 zł/miesiąc. W miesiącu, w którym żaden z powyższych warunków nie zostanie spełniony, Bank pobierze opłatę za prowadzenie konta w wysokości 12 zł oraz będzie mógł naliczać opłaty za obsługę zadłużenia na koncie. Bank gwarantuje niezmienność wysokości opłat dla klientów spełniających powyższy warunek przez 5 lat od daty zawarcia umowy rachunku. Dla klientów, którzy w ramach działalności przejętej z Banku BPH posiadali Konto Maksymalne gwarancja niezmienności opłat dotyczy okresu 5 – letniego od dnia operacyjnego połączenia obu części Banku. |
W nowej Taryfie opłat i prowizji, którą przesyłamy w załączeniu, konta widnieją pod nowymi nazwami. Prosimy o zapoznanie się z nową nazwą swojego konta. |
Kapitalne Konto Opłata: 9,99 zł |
Konto Korzystne Opłata: 9,99 zł |
||
Dopasowane Konto Opłata: 7 zł lub 0 zł (2) (2) W danym miesiącu opłata nie zostanie pobrana, jeżeli wpływy na rachunek Dopasowane Konto w poprzednim miesiącu kalendarzowym wynoszą min. 1 000 zł. Pod pojęciem wpływów na rachunek należy rozumieć: a) przelewy przychodzące z rachunków prowadzonych w innych bankach, których klient nie jest posiadaczem lub współposiadaczem, b) przelewy z innych rachunków prowadzonych w Alior Banku w ramach działalności przejętej z Banku BPH (z wyłączeniem rachunków prowadzonych przez Biuro Maklerskie przejęte przez Alior Bank z Banku BPH), których klient nie jest posiadaczem lub współposiadaczem, c) przelewy z tytułu wypłaty kredytu gotówkowego lub transzy kredytu gotówkowego udzielonego przez Alior Bank w ramach działalności przejętej z Banku BPH, d) wpłaty gotówkowe w kasach Alior Banku w ramach działalności przejętej z Banku BPH. |
Konto Osobiste Opłata: 8 zł lub 0 zł (7) (7) Opłata nie jest pobierana, jeżeli: - w danym miesiącu, innym niż miesiąc otwarcia ROR, na rachunku odnotowano wpływ z tytułu wynagrodzenia, dokonany przez pracodawcę, bądź wpływ z tytułu stypendium dokonany przez uczelnię wyższą, bądź wpływ z tytułu renty lub emerytury dokonany przez ZUS; lub - w danym miesiącu, innym niż miesiąc otwarcia ROR, na rachunku odnotowano jednorazowy wpływ z rachunku innego banku, lub z rachunków dla klientów Biznesowych prowadzonych w Alior Banku na jednorazową kwotę większą lub równą 2 000 zł lub większą lub równą 1 000 zł w przypadku, gdy właściciel lub oboje współwłaściciele rachunku są studentami/uczniami/słuchaczami i nie przekroczyli 24 roku życia; lub - właściciel rachunku nie ukończył 19 roku życia. |
||
Lubię to! Konto Opłata: 0 zł |
Konto Internetowe Opłata: 0 zł |
||
Cool Konto Opłata: 0 zł lub 7 zł (3) (3) Dla posiadaczy rachunku Cool Konto, którzy ukończyli 18 rok życia, opłata wynosi 7 zł. |
Konto Internetowe Opłata: 0 zł |
||
Sezam Student Opłata: 3 zł lub 0 zł (4) (4) Opłata nie jest pobierana jeżeli posiadaczem rachunku jest dziecko klienta Private Banking (dotyczy klienta, którego obsługa została przejęta z Banku BPH) lub posiadacza rachunku Złoty Sezam lub Sezam Max, które nie ukończyło 26 roku życia |
Konto Internetowe Opłata: 0 zł |
||
Sezam Junior Opłata: 1,50 zł lub 0 zł (4) (4) Opłata nie jest pobierana, jeżeli posiadaczem rachunku jest dziecko klienta Private Banking (dotyczy klienta, którego obsługa została przejęta z Banku BPH) lub posiadacza rachunku Złoty Sezam lub Sezam Max, które nie ukończyło 26 roku życia. |
Konto Internetowe Opłata: 0 zł |
||
Konto Walutowe Private Banking Opłata: według umowy |
Konto Walutowe Opłata: 0 zł |
||
Konto Walutowe Opłata: 5 zł lub 0 zł (5) (5) Opłata nie jest pobierana od posiadaczy rachunku Maksymalne Konto, Kapitalne Konto, Złoty Sezam, Srebrny Sezam lub Sezam Max. |
Konto Walutowe Opłata: 0 zł |
||
Sezam Opłata: 9,99 zł |
Konto Srebrne Opłata: 9,99 zł |
||
Srebrny Sezam Opłata: 9,99 zł |
Konto Srebrne Opłata: 9,99 zł |
||
Rachunek a’vista w PLN Opłata: 9,95 zł |
Konto Srebrne Opłata: 9,99 zł |
||
Złoty Sezam Opłata: 19,99 zł |
Konto Złote Opłata: 14,99 zł |
||
Sezam Max Opłata: 14,99 zł |
Konto Złote Opłata: 14,99 zł |
||
Konto Osobiste Private Banking Opłata: według umowy |
Konto Private Banking Opłata: 100 zł; możliwość negocjowania wysokości opłaty |
||
Rachunek a’vista Private Banking w PLN Opłata: według umowy |
Konto Private Banking Opłata: 100 zł; możliwość negocjowania wysokości opłaty |
||
Usługa szybkich płatności internetowych (Pay by link) | Usługa „Płacę z BPH” dostępna tylko w dni robocze. | Usługa „Płacę z Alior Bankiem” dostępna jest 7 dni w tygodniu. | Usługa „Płacę z Alior Bankiem” zastąpi usługę „Płacę z BPH”. |
Przelew Express - Elixir | Usługa niedostępna | Usługa dostępna | System Express Elixir umożliwia realizację przelewu w kilka sekund przez całą dobę (w godz. 0:05 do 23:55), w każdym dniu tygodnia (także w święta i dni wolne od pracy). |
Kod SWIFT (płatności zagraniczne) – przypomnienie zmiany | Kod SWIFT Alior Banku: ALBPPLPW |
Po 4 listopada 2016 r. (tzn. po fuzji prawnej Alior Banku z częścią Banku BPH) płatności zagraniczne powinny być realizowane tylko z wykorzystaniem kodu SWIFT Alior Banku. W przypadku, gdy klient otrzymuje regularne wpłaty z zagranicy, Bank rekomenduje poinformowanie nadawcy o zmianie kodu SWIFT. | |
Opłata za wyciąg papierowy | Klient otrzymuje bezpłatnie jeden wyciąg z rachunku w miesiącu. Dodatkowy wyciąg jest płatny w zależności od typu konta – opłata wynosi od 0 zł do 5 zł. Zapisy zostały uregulowane w „Umowie rachunku oszczędnościowo -rozliczeniowego, usług bankowości elektronicznej i karty debetowej oraz Tabeli Opłat i prowizji Banku BPH SA dla Klientów Indywidualnych”. |
Klienci posiadający dostęp do bankowości elektronicznej otrzymują wyciągi w formie elektronicznej. Każdy dodatkowy wyciąg w formie papierowej jest płatny (opłata w wysokości 5 zł za wyciąg). Dla klientów, którzy nie aktywowali kanałów elektronicznych, wyciąg papierowy jest bezpłatny. |
Bank rekomenduje klientom, otrzymującym wyciągi papierowe, złożenie dyspozycji zmieniającej formę wyciągu na wyciąg elektroniczny. |
Wysokość oprocentowania | Zgodnie z zawartą umową oraz Tabelą Oprocentowania dla Klientów w ramach działalności przejętej z Banku BPH. | Zgodnie z Tabelą Oprocentowania Alior Banku SA dla Klientów Indywidualnych. | Prosimy o zapoznanie się ze szczegółami. |
Terminy realizacji zleceń płatniczych na rachunku | Terminy realizacji zleceń płatniczych uregulowane w Regulaminie rozliczeń pieniężnych dla Klientów indywidualnych Alior Banku SA w ramach działalności przejętej z Banku BPH. |
W związku z przeniesieniem rachunków do nowego systemu informatycznego, realizacja zleceń płatniczych odbywać się będzie w terminach zgodnych z Załącznikiem nr 2 do Regulaminu tj.: Wykazem Godzin Przyjmowania Dyspozycji. | Godziny realizacji zleceń uległy zmianie – zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami podanymi w Wykazie Godzin Przyjmowania Dyspozycji. |
Wymiana walut | Wymiana walut możliwa poprzez przelewy wewnętrzne między rachunkiem walutowym oraz rachunkiem w PLN. | Wymiana walut dostępna:
|
|
Płatności BLIK | Usługa niedostępna | Usługa dostępna (bezpłatna) | Płatności BLIK to płatności z użyciem telefonu komórkowego. BLIK to wygodny i bezpieczny sposób płatności w sklepie oraz Internecie przy pomocy jednorazowych kodów. Usługa pozwala również na wypłatę gotówki w bankomacie. |
Powiadomienia SMS | Opłata 0 zł lub 0,35 zł (w zależności od typu konta), naliczana za każde powiadomienie SMS. |
Opłata 0 zł lub 0,30 zł (w zależności od typu konta), naliczana za każde powiadomienie SMS. |
Powiadomienia SMS nie zostaną przeniesione automatycznie do bankowości internetowej Alior Banku. Prosimy o ich ponowne zdefiniowanie w bankowości internetowej Alior Banku, po połączeniu operacyjnym obu części Banku. |
Automatyczne oszczędzanie | Usługa dostępna dla posiadaczy Kapitalnego Konta i realizowana na podstawie Regulaminu rachunków oszczędnościowo–rozliczeniowych i rachunków oszczędnościowych dla Klientów Indywidualnych Alior Banku SA w ramach działalności przejętej z Banku BPH oraz aneksu do Umowy rachunku. |
Usługa niedostępna | Bank proponuje korzystanie z atrakcyjnie oprocentowanych kont oszczędnościowych lub lokat terminowych. |
Autoinwestycja | Usługa dostępna dla posiadaczy Maksymalnego Konta i realizowana na podstawie Regulaminu rachunków oszczędnościowo–rozliczeniowych i rachunków oszczędnościowych dla Klientów Indywidualnych Alior Banku SA w ramach działalności przejętej z Banku BPH oraz aneksu do Umowy rachunku. |
Usługa niedostępna | Bank proponuje korzystanie z atrakcyjnie oprocentowanych kont oszczędnościowych lub lokat terminowych. |
Wpłatomaty | Brak możliwości korzystania z wpłatomatów. |
Wprowadzenie możliwości korzystania z wpłatomatów. Wpłatomaty przyjmują jedynie banknoty w walucie PLN. Za wpłatę gotówkową we wpłatomacie Bank pobiera prowizje zgodne z Taryfą opłat i prowizji. |
Lista wpłatomatów |
Pełnomocnictwa | Zakres udzielonych pełnomocnictw nie ulega zmianie, z zastrzeżeniem, że pełnomocnictwa wydane do wszystkich rachunków danego klienta będą obowiązywały jedynie w stosunku do rachunków przejętych z Banku BPH i otwartych do dnia fuzji operacyjnej. W przypadku niejednoznacznych dyspozycji klientów w zakresie udzielonych pełnomocnictw ogólnych, od dnia fuzji operacyjnej będą obowiązywały tylko pełnomocnictwa szczegółowe. |
W przypadku klientów posiadających rachunki zarówno w Alior Banku, jak i założone w Banku BPH, a następnie przeniesione do Alior Banku, pełnomocnictwo udzielone w Banku BPH będzie obowiązywało jedynie do przeniesionych rachunków. Nowy zakres pełnomocnictwa można ustanowić w dowolnym oddziale Alior Banku. |
|
Rachunki wspólne | Możliwość wypowiedzenia rachunku wspólnego przez jednego współwłaściciela. Pełnomocnictwo musi być odwołane w obecności obu współwłaścicieli. |
Wypowiedzenie umowy jedynie w obecności wszystkich współwłaścicieli do rachunku. Pełnomocnictwo może być odwołane przez dyspozycję wydaną przez jednego współwłaściciela do rachunku. |
Karty debetowe
Zakres zmiany | Przed zmianą | Po zmianie | Komentarz |
Opłata podstawowa za kartę do Konta Sezam Max (obecnie Konto Złote) | Opłaty roczne: 29,99 zł Opłaty miesięczne: 0 zł / 3 zł |
Opłaty roczne: Bank nie pobiera opłaty rocznej za karty. Opłaty miesięczne: 0 zł / 4 zł |
Opłata miesięczna nie jest pobierana w przypadku dokonania i rozliczenia przez klienta w poprzedni miesiącu kalendarzowym co najmniej 4 transakcji bezgotówkowych dowolnymi kartami płatniczymi wydanymi przez Bank na imię i nazwisko tego samego klienta. |
Opłata podstawowa za kartę do Konta Złoty Sezam | Opłaty roczne: 0 zł Opłaty miesięczne: 2,50 zł / 5,50 zł |
Opłaty roczne: Bank nie pobiera opłaty rocznej za karty. Opłaty miesięczne: 0 zł/ 4 zł |
Opłata miesięczna nie jest pobierana w przypadku dokonania i rozliczenia przez klienta w poprzedni miesiącu kalendarzowym co najmniej 4 transakcji bezgotówkowych dowolnymi kartami płatniczymi wydanymi przez Bank na imię i nazwisko tego samego klienta. |
Opłata podstawowa za kartę do pozostałych kont | Opłaty roczne: 0 zł Opłaty miesięczne: uzależnione od typu karty wydanej do rachunku; opłata od 0 zł do 6 zł. |
Opłaty roczne: Bank nie pobiera opłaty rocznej za karty. Opłaty miesięczne: 0 zł - dla Konta Internetowego pod warunkiem, że klient zrealizuje transakcje bezgotówkowe na kwotę w wysokości 100 zł – w przeciwnym wypadku Bank pobierze 6 zł 0 zł – dla Konta Wyższej Jakości, Konta Private Banking, Konta Walutowego 6 zł - dla Konta Osobistego Opłaty nie ulegają zmianie dla Konta Srebrnego i Konta Korzystnego |
Szczegóły w Taryfie opłat i prowizji. |
Opłata dodatkowa za kartę | Opłaty miesięczne: 0 zł - dla Konta Internetowego, Konta Wyższej Jakości, Konta Private Banking, Konta Walutowego 8 zł - dla Konta Osobistego, z możliwością zwolnienia po spełnieniu warunków szczegółowo opisanych w Taryfie opłat i prowizji Opłaty nie ulegają zmianie dla Konta Złotego, Konta Srebrnego, Konta Korzystnego. |
Aby uniknąć dodatkowej opłaty za kartę należy spełnić warunki podane w Taryfie opłat i prowizji (analogiczne jak dla opłaty za prowadzenie rachunku – patrz wyżej). Istnieje również możliwość zamiany konta na Konto Wyższej Jakości lub Konto Internetowe, w przypadku których opłata dodatkowa wynosi 0 zł. |
|
Opłaty za wypłatę z bankomatów | Opłata uzależniona od typu karty wydanej do rachunku w wysokości od 0 zł do 6 zł (2,5% min. 12 zł – za wypłaty z bankomatów poza terytorium Polski) Szczegóły w Tabeli opłat i prowizji. |
Wypłata z bankomatu Euronetu: 0 zł - dla wszystkich typów rachunków Wypłata z bankomatu Planet Cash: 5 zł - dla Konta Internetowego 0 zł - dla Konta Wyższej Jakości 5 zł - dla Konta Osobistego (z możliwością zwolnienia z opłaty) Wypłata z bankomatów krajowych, innych niż należących do sieci Euronet lub Planet Cash: 5 zł - dla Konta Korzystnego (z możliwością zwolnienia z opłaty po spełnieniu warunku wpływu z tytułu wynagrodzenia/ renty/ emerytury). Do 31.08.2017 roku opłata nie będzie pobierana niezależnie od spełnienia warunków. Opłaty nie ulegają zmianie dla Konta Złotego i Konta Srebrnego. |
Aby uniknąć opłaty za wypłaty z bankomatów, należy spełnić warunki podane w Taryfie opłat i prowizji (analogicznie jak dla opłaty za prowadzenie rachunku – patrz wyżej). |
Zmiana kodu PIN w bankomacie | 0 lub 3,99 zł w zależności od typu karty wydanej do rachunku | 0 zł lub 1 zł – we wszystkich bankomatach, w tym w bankomatach Euronet. Wysokość opłaty uzależniona jest od typu konta. | |
Rachunki, do których bank oferuje karty | Karty tylko do rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w PLN oraz walutowych w EUR i USD |
Karty dostępne do rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w PLN, walutowych w EUR, USD, GBP oraz rachunków oszczędnościowych w PLN. |
Bank prosi o zwrócenie uwagi, że transakcje w walucie wykonane kartą do rachunku w tej samej walucie ograniczają koszty (brak przewalutowania). |
3DSecure, czyli autoryzacja płatności w Internecie kodem PIN | Usługa dostępna dla wszystkich transakcji internetowych. | Usługa niedostępna od 27.03.2017 r. | Bank korzysta z innych, sprawdzonych form zabezpieczenia transakcji kart płatniczych w Internecie. |
Przewalutowanie transakcji zagranicznych (tj. transakcji w walucie innej niż PLN) |
Transakcje zagraniczne dokonywane kartami Mastercard przeliczane przez organizację Mastercard na walutę EUR, a następnie przeliczane przez Bank na walutę PLN po kursie Banku. | Transakcje zagraniczne dokonywane kartami Mastercard w walutach: EUR, USD lub GBP przewalutowane po kursie banku na PLN. Transakcje zagraniczne dokonywane kartami Mastercard w walutach innych niż: EUR, USD, GBP przeliczane przez organizację Mastercard na walutę USD, a następnie przeliczane przez Bank na walutę PLN po kursie Banku. |
Zmianie ulega waluta bazowa, na podstawie której Bank będzie dokonywał przeliczenia transakcji wykonanych kartami Mastercard. Walutą dla transakcji Mastercard staje się USD (przed zmianą EUR). Sposób rozliczenia operacji dokonanych kartami Visa nie ulega zmianie. |
Definiowanie limitów transakcyjnych | Możliwość zablokowania na Infolinii Banku dokonywania transakcji zbliżeniowych oraz transakcji dokonywanych w Internecie (tzw. MOTOEC). Możliwość zmiany na Infolinii Banku lub w bankowości internetowej limitów dla transakcji gotówkowych oraz bezgotówkowych – dla Posiadacza karty i Użytkownika karty. Monitorowanie limitów w trybie dziennym i miesięcznym. |
Możliwość zdefiniowania dziennych limitów dla transakcji:
|
Limity bezgotówkowe i gotówkowe można zdefiniować za pośrednictwem Infolinii lub w bankowości internetowej Alior Banku. |
Karty kredytowe
Zakres zmiany | Przed zmianą | Po zmianie | Komentarz |
Przelew z rachunku karty kredytowej | Realizowany w ramach limitu transakcji gotówkowych. | Realizowany w ramach limitu transakcji bezgotówkowych. | Przelew z rachunku karty kredytowej zostanie objęty funkcjonalnością okresu bezodsetkowego. Oznacza to, że dokonując przelewu z rachunku karty kredytowej będzie można spłacić tę transakcję bez odsetek. |
Przewalutowanie transakcji zagranicznych (tj. transakcji w walucie innej niż PLN) | Transakcje zagraniczne dokonywane kartami Mastercard przeliczane przez organizację Mastercard na walutę EUR, a następnie przeliczane przez Bank na walutę PLN po kursie Banku. | Transakcje zagraniczne dokonywane kartami Mastercard w walutach: EUR, USD lub GBP przewalutowane po kursie banku na PLN. Transakcje zagraniczne dokonywane kartami Mastercard w walutach innych niż: EUR, USD, GBP przeliczane przez organizację Mastercard na walutę USD, a następnie przeliczane przez Bank na walutę PLN po kursie Banku. |
Szczegóły rozliczania transakcji zagranicznych zostały opisane w załączonym Regulaminie kart płatniczych Alior Bank SA. Sposób rozliczenia operacji dokonanymi kartami Visa nie ulega zmianie. |
Terminy realizacji zleceń płatniczych krajowych dla kart kredytowych | Terminy realizacji zleceń płatniczych uregulowane w Regulaminie wydawania i używania Kart kredytowych Alior Banku SA w ramach działalności przejętej z Banku BPH. | W związku z przeniesieniem rachunków do nowego systemu informatycznego, realizacja zleceń płatniczych odbywać się będzie w terminach zgodnych z Wykazem Godzin Przyjmowania Dyspozycji. | Szczegółowy wykaz godzin realizacji zleceń znajduje się w Załączniku nr 2 do Regulaminu kart płatniczych Alior Bank SA (Wykaz Godzin Przyjmowania Dyspozycji). |
Polecenie zapłaty | Usługa dostępna Możliwość ustanowienia spłaty zadłużenia karty kredytowej z rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego posiadanego w innym banku / SKOK. |
Usługa niedostępna Wszystkie dotychczas ustanowione polecenia zapłaty:
|
Prosimy o indywidualne dokonywanie spłaty zadłużenia karty kredytowej w przypadku, gdy polecenie zapłaty dotyczyło rachunku prowadzonego poza Alior Bankiem i przejętą częścią Banku BPH. Sposób funkcjonowania automatycznej spłaty opisany jest w Regulaminie kart płatniczych Alior Bank SA. |
3DSecure, czyli autoryzacja płatności w Internecie kodem SMS | Usługa dostępna dla wszystkich transakcji internetowych. | Usługa niedostępna | Bank korzysta z innych, sprawdzonych form zabezpieczenia transakcji kart płatniczych w Internecie. |
Ponowna wysyłka kodu PIN na życzenie klienta | Możliwość ponownego wysłania na życzenie klienta kodu PIN SMS’em lub listem. | Brak usługi | W przypadku zgubienia kodu PIN, Bank umożliwia nadanie nowego kodu PIN w Systemie Bankowości Internetowej i w Contact Center (IVR). |
Transakcje rozkładane na raty | Możliwość rozłożenia na raty transakcji gotówkowych w formie przelewów z rachunku karty i transakcji bezgotówkowych, w terminie 30 dni od daty dokonania transakcji. Usługa dostępna na Infolinii Banku. |
Możliwość rozłożenia na raty - w ramach planów transakcyjnych - transakcji gotówkowych i bezgotówkowych, w tym przelewów z rachunku karty. Dyspozycję rozłożenia operacji na raty można złożyć w każdym czasie, bez względu na termin dokonania transakcji. Usługa dostępna na Infolinii Banku lub w oddziale Banku. |
Wprowadzenie możliwości rozkładania transakcji na raty również w oddziale Banku. Wydłużenie okresu spłaty z 24 do 84 miesięcy. |
Tryb naliczania odsetek umownych za transakcje rozłożone na raty | 30 dni w miesiącu i 360 dni w roku. | Rzeczywista liczba dni w miesiącu w stosunku do rzeczywistej liczby dni w roku. | |
Powiadomienia SMS | Usługa odpłatna | Usługa nieodpłatna |
Powiadomienia SMS nie zostaną przeniesione automatycznie do bankowości internetowej Alior Banku. Prosimy o ich ponowne zdefiniowanie w bankowości internetowej Alior Banku, po połączeniu operacyjnym obu części Banku. |
Blokada na rozliczenie transakcji dokonanych kartami | Blokada na nierozliczone transakcje - 10 dni. | Blokada na nierozliczone transakcje - 14 dni. | Wydłużenie okresu trwania blokady zmniejsza możliwość przekroczenia limitu kredytowego. |
Definiowanie limitów transakcyjnych | Możliwość zablokowania na Infolinii Banku dokonywania transakcji zbliżeniowych oraz transakcji dokonywanych w Internecie (tzw. MOTOEC). Możliwość obniżenia na Infolinii Banku limitu całkowitego, limitu transakcji gotówkowych, dziennego limitu transakcji gotówkowych – dla Posiadacza karty i Użytkownika karty. |
Możliwość zdefiniowania dziennych limitów dla transakcji:
Powyższe limity dotyczą zarówno karty głównej do rachunku, jak i kart dodatkowych. Można je zdefiniować za pośrednictwem Infolinii lub w bankowości internetowej Alior Banku. |
Klient niezainteresowany transakcjami zbliżeniowymi i/lub transakcjami w Internecie, może zdefiniować limit tych transakcji w wysokości 0 zł. |
Płatności Android Pay | Usługa niedostępna | Usługa dostępna dla kart Mastercard. | Android Pay to usługa mobilna umożliwiająca dokonywanie płatności zbliżeniowych w sklepach oraz aplikacjach mobilnych. |
Nazwa karty Fair | Karta kredytowa Fair | Karta kredytowa OK! | Zmiana nazwy karty. Zasady funkcjonowania produktu nie zmieniają się. |
Dokumenty regulujące wysokość opłat i prowizji | „Taryfa opłat i prowizji Alior Banku SA dla Klientów Indywidualnych w ramach działalności przejętej z Banku BPH” | „Taryfa Opłat i Prowizji Alior Banku SA dla Klientów Indywidualnych – część dotycząca rachunków i kredytów odnawialnych” | Prosimy o zapoznanie się z obowiązującą Taryfą opłat i prowizji z uwagi na zmianę wybranych opłat i prowizji dla kart kredytowych. Najważniejsze zmiany opłat zostały wskazane poniżej. |
Opłata/Prowizja za kartę | Miesięczna prowizja za udostępnienie Limitu kredytu i obsługę karty: | Opłata za kartę: | |
0 zł dla karty Euro-Visa VIP; Visa Zepter VIP | 10 zł | ||
5 zł dla kart: Visa Alma (dotyczy klientów, którzy złożyli wniosek o kartę do 30.03.2009); Visa Alma Prestige | 0 zł niezależnie od daty zawarcia Umowy | ||
6 zł dla kart: Visa/Mastercard Fair (dotyczy klientów, którzy złożyli wniosek o kartę do 31.12.2014); Visa/Mastercard Program „Złotówka”; karty Visa Program: „Lazurowy”, „Błękitny”, „Granatowy”, „Turkusowy” | 10 zł | Obroty uprawniające do zwolnienia z opłaty za kartę OK! (wcześniej Fair) oraz za kartę Visa/Mastercard Program „Złotówka” pozostają bez zmian i wynoszą min. 600 zł w cyklu rozliczeniowym. | |
6 zł dla kart: karty „Non Stop” (dotyczy klientów, którzy złożyli wniosek o kartę do 18.02.2006); Karty „Razem Dbamy o Zdrowie” | 0 zł | ||
6,90 zł dla kart: Karta Visa w Sam raz; Visa Classic w Umowie o kredyt hipoteczny; Visa Classic w umowie o kredyt na zakup pojazdu; Euro-Visa; Visa Zepter | 10 zł | ||
7,90 zł dla kart: „NonStop (dotyczy klientów, którzy złożyli wniosek o kartę od 19.02.2006) | 0 zł | ||
Opłata za realizację przelewu z rachunku karty kredytowej |
|
5% wartości przelewu, min. 10 zł – bez względu na kanał realizacji. | |
Opłata za wypłatę z bankomatu | 4% wartości wypłaty, min. 9,50 zł | 5% wartości wypłaty, min. 10 zł | Opłata dotyczy wszystkich bankomatów, krajowych i zagranicznych, a także wypłat w kasach banków i na Poczcie Polskiej. |
Opłata za wyciąg z rachunku karty kredytowej | Brak opłaty za wyciąg elektroniczny oraz papierowy. | 0 zł – za wyciąg elektroniczny, pobierany z systemu bankowości internetowej lub za wyciąg papierowy w przypadku klientów bez dostępu do systemu bankowości internetowej; 5 zł – za wyciąg papierowy przesyłany listem do klientów z dostępem do systemu bankowości internetowej. |
Bank rekomenduje korzystanie z wyciągów elektronicznych. |
Opłata za wydanie i wznowienie karty dodatkowej | Karty, dla których opłata za wydanie karty dodatkowej jest taka sama jak opłata za jej wznowienie: 15 zł: Visa Electron; Visa Electron Stała spłata 25 zł: Visa/Mastercard Program: „Karta Złotówka”, Autokarta, Karta Zakupowa; Visa Alma; Visa Alma Prestige; karty Visa Program: „Lazurowy”, „Błękitny”, „Turkusowy” 29 zł: Visa Polokarta 35 zł: Mastercard „Na Ratunek Dzieciom”; Visa Classic w umowie o kredyt hipoteczny; Visa Classic w umowie o kredyt na zakup pojazdu; Visa Classic; Classic Super; Visa Classic bez odsetek 50 zł: Mastercard Gold Program: “Komfort’, “AutoPlus”, “Bonus”, 65 zł: Avon, Karta Visa Program „Granatowy” Karty, dla których opłata za wydanie karty dodatkowej jest inna niż opłata za jej wznowienie: Karta dodatkowa Fair: - opłata za wydanie: 15 zł - opłata za wznowienie: 25 zł Karta dodatkowa Visa Ryanair: - opłata za wydanie: 85 zł - opłata za wznowienie: 29 zł Karta dodatkowa Visa Karta w Sam Raz, Euro-Visa i Euro-Visa VIP, Visa Zepter i Visa Zepter VIP: - opłata za wydanie: 0 zł - opłata za wznowienie: 17 zł Karta dodatkowa Media Markt, Visa Saturn i Play Visa: - opłata za wydanie: 30 zł - opłata za wznowienie: 0 zł |
Karty, dla których opłata za wydanie karty dodatkowej jest taka sama jak opłata za jej wznowienie: 0 zł – dla kart: Karta Visa Karta w Sam Raz, Media Markt, Visa Saturn, Visa Polokarta, Visa Zepter, Visa Zepter VIP, Play Visa Euro-Visa, Euro-Visa VIP 40 zł - dla kart: Visa/Mastercard Ok!, Mastercard Gold Program „Komfort”; Mastercard „Na Ratunek Dzieciom”; Visa Ryanair; Visa/Mastercard Program: „Karta Złotówka”, „Autokarta”, „Karta Zakupowa”; Mastercard Gold Program: „AutoPlus”, „Bonus”; Karty Visa Program: „Lazurowy”, „Błękitny”, „Granatowy”, „Turkusowy”; Visa Electron; Visa Electron Stała spłata; Visa Classic w umowie o kredyt hipoteczny; Visa Classic w umowie o zakup pojazdu; Visa Classic; Visa Classic Super; Visa Classic bez odsetek; Visa Alma; Visa Alma Prestige. |
|
Opłata roczna za wznowienie karty i limitu kredytowego | Opłata za wznowienie karty głównej: 15 zł: Visa Electron, 16 zł: Visa Electron Stała Spłata 28 zł: Karta Visa Program: „Lazurowy”, „Turkusowy” 29 zł: Karta Visa Program „Błękitny” 30 zł: Visa/Mastercard Fair 35 zł: Visa Classic w umowie o kredyt hipoteczny; Visa Classic w umowie o kredyt na zakup pojazdu; Visa Classic, Visa Classic Super, Visa Classic bez odsetek 50 zł: Visa/Mastercard Program „Karta Złotówka” 68 zł: Karta Visa Program „Granatowy” 160 zł: Visa Alma Prestige Roczna prowizja za udostępnienie limitu kredytu i obsługę karty plastikowej: 29 zł: Visa Polokarta 30 zł: Visa Saturn (dotyczy klientów, którzy złożyli wniosek o kartę do 10.05.2009r.); Media Markt (dotyczy klientów, którzy złożyli wniosek o kartę do 29.04.2009r.); 45 zł: Visa Saturn (dotyczy klientów, którzy złożyli wniosek o kartę od 11.05.2009r.); Media Markt (dotyczy klientów, którzy złożyli wniosek o kartę od 30.04.2009r.); 49 zł: Visa Alma (dotyczy klientów, którzy złożyli wniosek o kartę od 01.04.2009r.) 59 zł: Play Visa 75 zł: Mastercard „Na Ratunek Dzieciom” 85 zł: Visa Ryanair, Visa/Mastercard Program: „Autokarta”, „Karta Zakupowa” 190 zł: Mastercard Gold Program: „Komfort”, “AutoPlus”, “Bonus”, 500 zł: Mastercard Platinum 1000 zł: Mastercard World Elite/World Signia |
Jedna opłata roczna za wznowienie karty i limitu kredytowego zastępuje: - opłatę za wznowienie karty głównej (przed zmianą opłata naliczana raz na 3 lata), - prowizję za udostępnienie limitu kredytu i obsługę karty plastikowej (przed zmianą prowizja naliczana raz do roku). Nowe stawki dla poszczególnych kart:
|
Opłaty dla kart niewymienionych obok pozostają bez zmian (dot. kart Gold, Platinum, Elite/Signia, RYANAIR, Karty Zakupowej, Autokarty) |
Opłata za podwyższenie limitu kredytowego (na wniosek klienta) | Brak opłaty | 50 zł | |
Opłata za zapytanie o saldo | 0 zł – w bankomatach partnerskich tj. Euronet 1 zł – w bankomatach obcych |
1 zł – we wszystkich bankomatach, w tym w bankomatach Euronet | |
Zmiana kodu PIN w bankomacie | 0 zł – w bankomatach partnerskich tj. Euronet 1 zł – w bankomatach obcych |
1 zł – we wszystkich bankomatach, w tym w bankomatach Euronet | |
Opłata za Porozumienie/Aneks do umowy kredytowej | Brak opłaty | Porozumienie/Aneks do umowy kredytowej – 50 zł | |
Opłaty za wydanie opinii bankowej/ pism o charakterze zaświadczeń/ historii rachunku kredytowego | Sporządzenie i wydanie lub wysłanie na wniosek klienta:
|
Wydanie opinii bankowej/pism o charakterze zaświadczeń - 50 zł | Wprowadzenie jednolitej opłaty dla wszystkich klientów. |
Usunięte opłaty |
|
Brak opłat |
Zakres zmiany | Nowe zasady | Opis zmiany |
Sposób księgowania opłat i prowizji na rachunku | Dotychczasowe postanowienia Umowy i Regulaminu dotyczące obciążania Limitu kredytu odsetkami, opłatami i prowizjami zostają uchylone i w ich miejsce wprowadzone zostają nowe poniższe zapisy: „Bank zastrzega sobie prawo do obciążania Rachunków kart kwotami należnych opłat i prowizji niezależnie od wysokości salda rachunku.” |
Naliczone opłaty nie pomniejszają dostępnego limitu kredytowego, od naliczonych opłat i prowizji Bank nie naliczy odsetek umownych. |
Alokacja spłat | Dotychczasowe postanowienia Umowy i Regulaminu dotyczące zaspokajania należności po dokonaniu spłaty zadłużenia zostają uchylone i w ich miejsce wprowadzone zostają nowe poniższe zapisy: „Spłata dokonana przez Posiadacza rozliczana jest w następującej kolejności: 1) kwota przekroczenia limitu, 2) opłata za ubezpieczenie karty, o ile Posiadacz opłaca ubezpieczenie, 3) odsetki od zadłużenia przeterminowanego, 4) koszty oraz inne opłaty niezwiązane z kwotą minimalną, 5) kwoty minimalne - w kolejności najdawniej wymagalnych, 6) prowizje, 7) odsetki, 8) wymagany kapitał, w jego ramach: a) saldo operacji gotówkowych, b) saldo operacji bezgotówkowych, c) prowizje bieżącego Cyklu rozliczeniowego, d) odsetki od operacji gotówkowych bieżącego Cyklu rozliczeniowego, nadpłata. |
Zmienia się kolejność zaspokajania należności po dokonaniu spłaty zadłużenia. |
Kwota minimalna | Dotychczasowe postanowienie Umowy i Regulaminu dotyczące wymaganej przez Bank miesięcznej kwoty spłaty zostają uchylone i w ich miejsce wprowadzone zostają nowe poniższe zapisy: „Minimalna kwota spłaty zostanie powiększona o ratę spłaty operacji bezgotówkowej i będzie to suma opłat, prowizji i odsetek naliczonych w bieżącym cyklu rozliczeniowym, powiększona o 3% wartości operacji oraz niespłacona kwota minimalna lub jej część za poprzedni cykl rozliczeniowy jak również niespłacona kwota przekroczenia przyznanego limitu kredytowego oraz o ratę operacji która została rozłożona na raty. Minimalna kwota spłaty zostanie wskazana na Zestawieniu operacji”. |
Zmianie ulega wysokość minimalnej wymaganej spłaty, która wyniesie 3% zadłużenia na rachunku karty. Kwota ta powiększona zostanie o należne odsetki, opłaty i prowizje. W przypadku rozłożenia operacji na raty, rata niezmiennie powiększa kwotę minimalną do spłaty. |
Pozostałe produkty
Poniżej znajdziesz szczegóły zmian we wszystkich produktach dla Klientów indywidualnych
Wykaz najważniejszych zmian w pozostałych produktach
Opłaty, prowizje i dokumenty
Taryfy Opłat i Prowizji oraz regulaminy dla Klientów indywidualnych, obowiązujące od 27 marca 2017 r.
Regulaminy oraz taryfy opłat i prowizji, obowiązujące od połączenia operacyjnego
Zasady i terminy ustalania kursów wymiany walut w Alior Banku SA
(załącznik do Regulaminu rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych, oszczędnościowych i terminowych lokat oszczędnościowych oraz Regulaminu kart płatniczych Alior Bank SA)
Wykaz Godzin Przyjmowania Dyspozycji
(załącznik do Regulaminu rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych, oszczędnościowych i terminowych lokat oszczędnościowych oraz Regulaminu kart płatniczych Alior Bank SA)
Arkusz informacyjny deponenta
(uwaga: dokument nie wymaga podpisu, pomimo tego, że zawiera takie pole; załącznik do Regulaminu rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych, oszczędnościowych i terminowych lokat oszczędnościowych)
Pytania i odpowiedzi
Jakie mam korzyści z fuzji operacyjnej / ujednolicenia oferty produktowej oraz systemów informatycznych?
- dostęp do około 800 placówek Alior Banku,
- dostęp do systemu bankowości internetowej Alior Banku, działającego 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu (oznacza to m.in. możliwość realizowania przelewów i innych operacji - w tym korzystania z usługi "Płacę z Alior Bankiem" służącej do szybkich płatności w sklepach internetowych - w dowolnym czasie, w tym również w weekendy),
- dostęp do platformy wymiany walut, umożliwiającej realizowanie przelewów zewnętrznych,
- dostęp do sieci wpłatomatów Euronet i Planet Cash,
- możliwość realizacji płatności mobilnych BLIK (w sklepach oraz w internecie) oraz Android Pay (zbliżeniowo w sklepach - usługa dla posiadaczy kart płatniczych Mastercard),
- możliwość zamawiania kart do kont oszczędnościowych.
Czy zmienią się warunki obsługi posiadanych przeze mnie produktów lub opłaty za ich prowadzenie?
Bank poinformował klientów indywidualnych o planowanych zmianach na 2 miesiące przed wejściem zmian w życie, tj. zgodnie z obowiązującymi wymogami prawnymi. Wszyscy klienci otrzymali albo e-mail (na podany w banku adres e-mail), albo korespondencję listowną (na wskazany adres korespondencyjny). Dodatkowo, klienci, którzy korzystali z bankowości internetowej, otrzymali również informację za pośrednictwem tego kanału komunikacji. Każdy klient otrzymał list wraz z tabelarycznym wykazem najważniejszych zmian oraz pełen tekst wszystkich zmienionych regulaminów oraz taryf opłat i prowizji.
Czy warunki cenowe uległy zmianie? Czy zmieniła się Taryfa opłat i prowizji?
- Taryfa Opłat i Prowizji Alior Banku SA dla Klientów Indywidualnych,
- Tabela Oprocentowania Alior Banku SA dla Klientów Indywidualnych,
- Regulamin rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych, oszczędnościowych i terminowych lokat oszczędnościowych wraz z niżej wymienionymi załącznikami:
- Załącznik nr 1: Zasady i terminy ustalania kursów wymiany walut w Alior Banku SA,
- Załącznik nr 2: Wykaz Godzin Przyjmowania Dyspozycji,
- Załącznik nr 4: Arkusz informacyjny deponenta (uwaga: dokument nie wymaga podpisu, pomimo tego, że zawiera takie pole),
- Regulamin kart płatniczych Alior Banku SA wraz z niżej wymienionymi załącznikami:
- Załącznik nr 1: Zasady i terminy ustalania kursów wymiany walut w Alior Banku SA,
- Załącznik nr 2: Wykaz Godzin Przyjmowania Dyspozycji.
- Regulamin korzystania z Kanałów Elektronicznych dla Klientów Indywidualnych.
Czy po połączeniu operacyjnym mogę korzystać z usług i produktów na dotychczasowych warunkach?
Czy bank informował klientów, że warunki produktów i usług zmieniły się?
Czy zmieniły się numery rachunków bankowych?
Jak mogę sprawdzić nowy numer rachunku?
Czy numer mojego konta osobistego uległ zmianie?
Gdzie znajdę swój nowy numer konta?
Czy stare numery rachunków nadal obowiązują?
Jeśli ktoś wyśle do mnie przelew na stary numer konta, to czy te środki do mnie trafią czy zostaną zwrócone do nadawcy?
W nowej taryfie opłat i prowizji nie mogę znaleźć mojego konta. Dlaczego?
W nowej taryfie opłat i prowizji, obowiązującej od 27 marca 2017 r. konta widnieją pod nowymi nazwami. Lista nazw kont osobistych przed zmianą i po zmianie:
Dotychczasowa nazwa | Nowa nazwa |
Maksymalne Konto | Konto Wyższej Jakości |
Kapitalne Konto | Konto Korzystne |
Dopasowane Konto | Konto Osobiste |
Lubię to! Konto | Konto Internetowe |
Cool Konto | Konto Internetowe |
Sezam Student | Konto Internetowe |
Sezam Junior | Konto Internetowe |
Konto Walutowe Private Banking | Konto Walutowe |
Konto Walutowe | Konto Walutowe |
Sezam | Konto Srebrne |
Srebrny Sezam | Konto Srebrne |
Rachunek a vista w PLN | Konto Srebrne |
Złoty Sezam | Konto Złote |
Sezam Max | Konto Złote |
Konto Osobiste Private Banking | Konto Private Banking |
Rachunek a vista Private Banking w PLN | Konto Private Banking |
Na jaki typ rachunku w Alior Banku został zmieniony mój rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy (ROR)?
W nowej taryfie opłat i prowizji, obowiązującej od 27 marca 2017 r. konta widnieją pod nowymi nazwami.
Listę nazw kont osobistych przed zmianą i po zmianie znaleźć można w tabelarycznym wykazie zmian, jaki Bank przesłał klientom w styczniu 2017 r., w sekcji o rachunkach oszczędnościowo-rozliczeniowych.
Czy po przeniesieniu rachunku do Alior Banku wcześniej udzielone pełnomocnictwa nadal obowiązują?
- rachunków przejętych 4 listopada 2016 r.,
- lub rachunków otwartych nie później niż 26 marca 2017 r. w ramach działalności przejętej
Czy po fuzji operacyjnej zmieniły się opłaty za prowadzenie konta?
Jakie korzyści zyskuję w związku z fuzją operacyjną?
- dostęp do około 800 placówek Alior Banku,
- dostęp do systemu bankowości internetowej Alior Banku, działającego 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu (oznacza to m.in. możliwość realizowania przelewów i innych operacji - w tym korzystania z usługi "Płacę z Alior Bankiem" służącej do szybkich płatności w sklepach internetowych - w dowolnym czasie, w tym również w weekendy),
- dostęp do platformy wymiany walut, dającej możliwość realizowania przelewów zewnętrznych,
- dostęp do sieci wpłatomatów Euronet i Planet Cash,
- możliwość realizacji płatności mobilnych BLIK (w sklepach oraz w Internecie), oraz Android Pay (zbliżeniowo w sklepach - usługa dla posiadaczy kart płatniczych Mastercard),
- możliwość zamawiania kart do kont oszczędnościowych.
Czy Alior Bank pobiera opłatę za papierowe wyciągi do konta?
Czy nadal mogę wykonywać z mojego konta szybkie płatności internetowych?
Czy nadal mogę otrzymywać powiadomienia SMS o zmianach na moim koncie?
Opłata za powiadomienie SMS, w zależności od typu konta, wynosi 0 zł lub 0,30 zł za każde powiadomienie.
Czy nadal mam wgląd w historię transakcji na moim koncie?
Czy nadal realizowane są ustanowione wcześniej polecenia zapłaty?
Czy termin lokaty i oprocentowanie na mojej lokacie uległy zmianie?
Natomiast lokaty zakładane od 27 marca 2017 r. są otwierane zgodnie z zapisami wskazanymi w Tabeli Oprocentowania Alior Banku SA dla Klientów Indywidualnych.
Czy nadal mam możliwość dopłaty kapitału do salda lokaty?
Czy nadal muszę płacić za przelew zapadającej lokaty na rachunek w innym banku?
Czy moje konto oszczędnościowe uległo zmianie? / Czy zmieniła się nazwa mojego konta oszczędnościowego?
Czy nadal mam możliwość ustanowienia zlecenia stałego z konta oszczędnościowego?
Nie ma możliwości ustanowienia zleceń stałych do rachunków prowadzonych w walutach obcych.
Ile bezpłatnych przelewów/wypłat mogę wykonać z konta oszczędnościowego?
Czy zmieniły się warunki mojego konta oszczędnościowego?
Na dzień połączenia operacyjnego (27 marca 2017 r.) oprocentowanie konta oszczędnościowego nie zmieniło się. Zostały natomiast wprowadzane nowe funkcjonalności związane z korzystaniem z konta:
- możliwość zamówienia karty do konta oszczędnościowego (opłata za wydanie karty: 10 zł; opłata miesięczna za kartę: 3 zł),
- możliwość realizowania przelewów natychmiastowych z konta oszczędnościowego za pośrednictwem bankowości internetowej i mobilnej,
- możliwość doładowania telefonu komórkowego (usługa dostępna w bankowości internetowej),
- możliwość realizacji przelewu zagranicznego, w tym europejskiego,
- możliwość ustanowienia zlecenia stałego na dowolny rachunek.
Jakie korzyści wynikają ze zmian w koncie oszczędnościowym, które Bank wprowadził 27 marca 2017 r.?
- możliwość zamówienia karty do konta oszczędnościowego (opłata za wydanie karty: 10 zł; opłata miesięczna za kartę: 3 zł),
- możliwość realizowania przelewów natychmiastowych z konta oszczędnościowego za pośrednictwem bankowości internetowej i mobilnej,
- możliwość doładowania telefonu komórkowego (usługa dostępna w bankowości internetowej),
- możliwość realizacji przelewu zagranicznego, w tym europejskiego,
- możliwość ustanowienia zlecenia stałego na dowolny rachunek.
Jak zmienił się mój Indywidualny Planem Lokacyjny (IPL) 27 marca 2017 r.?
Gdzie mogę zamknąć rachunek IKE / wypłacić środki z IKE?
Czy moja karta płatnicza pozostaje ważna?
Nowo wydawane karty oraz karty wznawiane w związku z upływem terminu ich ważności, są oznaczane logo Alior Banku.
Czy zmienił się mój numer PIN do karty?
Jak mogę aktywować moją kartę płatniczą?
Czy transakcje internetowe kartami nadal są zabezpieczane usługą 3DSecure?
Czy zmieniły się limity transakcji dla kart debetowych?
Od 27 marca 2017 r. klienci powinni zarządzać limitami: gotówkowymi, bezgotówkowymi, w tym limitami internetowymi, w ujęciu dziennym.
Wysokość limitów dziennych można sprawdzić bądź zdefiniować w bankowości internetowej Alior Banku lub dzwoniąc na infolinię 19 502.
Po jakim kursie zostały przeliczone limity do kart walutowych?
Czy przelew z rachunku karty kredytowej nadal jest traktowany jako transakcja gotówkowa?
Czy polecenie zapłaty dla kart kredytowych nadal działa?
- zostały zastąpione przez automatyczną spłatę w przypadku, gdy polecenie zapłaty dotyczyło rachunku prowadzonego w Alior Banku (w tym rachunku w ramach działalności przejętej z Banku BPH),
- zostały usunięte w przypadku, gdy polecenie zapłaty dotyczyło innego banku niż Alior Bank.
Nie pamiętam mojego kodu PIN, co zrobić aby otrzymać nowy numer?
Czy nadal działają dotychczasowe powiadomienia SMS związane z używaniem karty kredytowej?
Posiadam kartę kredytową Fair, ale nie odnajduję jej w Taryfie opłat i prowizji. Dlaczego?
Czy zmieniły się nazwy kart kredytowych?
Czy wznowienie karty kredytowej oraz limitu kredytowego jest płatne?
- opłatę za wznowienie karty głównej (przed 27 marca 2017 r. opłata naliczana raz na 3 lata),
- prowizję za udostępnienie limitu kredytu i obsługę karty plastikowej (przed 27 marca 2017 r. prowizja naliczana raz do roku).
Czy przelew z karty kredytowej przez internet nadal jest bezpłatny?
Czy wyciągi papierowe nadal są bezpłatne?
Jeżeli natomiast klient posiada dostęp do systemu bankowości internetowej, za wyciąg papierowy pobierana jest opłata w wysokości 5 zł. Bank rekomenduje korzystanie z wyciągów elektronicznych.
Czy za zmianę/zwiększenie limitu karty kredytowej pobierana jest jakaś opłata?
Czy zmieniła się wielkość kwoty minimalnej, którą co miesiąc należy spłacać?
W jaki sposób zamówić nową kartę płatniczą? Dotychczasową kartę zgubiłem.
Czy Bank zmienił warunki obecnie spłacanych przeze mnie kredytów?
Od 27 marca 2017 r. obowiązuje nowa Taryfa opłat i prowizji. Wprowadzonych do niej zostało kilka zmian, dotyczących:
- wysokości opłaty za porozumienie / aneks do umowy kredytowej - opłata wynosi 50 zł, a dla kredytów denominowanych - odpowiednio: 12 EUR, 16 USD, 14 CHF,
- wysokości opłaty za wydanie opinii bankowej / pism o charakterze zaświadczeń / historii rachunku kredytowego - opłata wynosi 50 zł,
- wycofania usługi wydania/wysłania klientowi dodatkowych blankietów spłat (nadal klient ma możliwość dokonania spłaty raty z wykorzystaniem otrzymanych wcześniej blankietów).
Czy zmienił się numer rachunku do spłaty rat mojego kredytu?
Dotychczas stosowane numery rachunków będą w dalszym ciągu aktywne przez okres co najmniej 2 lat. Oznacza to, że spłata kredytu i spłata zadłużenia karty kredytowej może następować zarówno na nowy, jak i na dotychczasowy numer rachunku kredytowego. Natomiast w danych przelewów wychodzących prezentowany jest wyłącznie nowy numer rachunku.
Czy istnieje możliwość zamówienia dodatkowych blankietów spłat dla kredytu gotówkowego?
Czy mogę nadal korzystać z bankowości elektronicznej/ internetowej/ mobilnej?
Za pośrednictwem dotychczasowego systemu bankowości internetowej, dostępnego pod adresem https://online-fuzja.aliorbank.plklienci otrzymali szczegółową instrukcję dotyczącą uzyskania dostępu do systemów Alior Banku. Instrukcja wyświetlana jest na ekranie po zalogowaniu. Dzięki temu, klienci w dowolnym czasie mogą wrócić do instrukcji.
Do systemów Alior Banku została przeniesiona między innymi historia rachunków oraz odbiorcy, zlecenia stałe i szablony płatności.
Czy zmienił się adres bankowości internetowej?
Czy zmieniła się aplikacja mobilna?
Klienci mogą pobrać aplikację Alior Banku - Alior Mobile, dostępną na urządzenia z systemem Android, iOS lub Windows w sklepach: Windows, App Store, Google Play. Dostępna jest także wersja light systemu bankowości internetowej - pod adresem https://m.aliorbank.pl.
Czy zmieniły się loginy i hasła?
W drugiej połowie lutego 2017 r., za pośrednictwem dotychczasowego systemu bankowości internetowej dostępnego pod adresem https://online-fuzja.aliorbank.pl, klienci otrzymali szczegółową instrukcję dotyczącą uzyskania dostępu do systemów Alior Banku. Instrukcja wyświetla się na ekranie po zalogowaniu, dzięki temu, klienci w dowolnym czasie mogą wrócić do instrukcji.
Posiadałam/-em produkty zarówno w "starej" części Alior Banku, jak i w części banku przejętej z Banku BPH. Czy za pośrednictwem systemu bankowości internetowej Alior Banku (w jednym miejscu) mam dostęp do wszystkich swoich produktów ?
W jaki sposób będę mogę zmienić numer telefonu zaufanego?
Czy wszystkie moje produkty nadal są widoczne w bankowości internetowej?
Czy mogę samodzielnie stworzyć nowy identyfikator do logowania?
Czy przelewy pomiędzy własnymi rachunkami są realizowane 24 h na dobę?
Jakie dane zostały przeniesione do bankowości internetowej Alior Banku?
- historia operacji za ostatnie 15 miesięcy (licząc wstecz od 27 marca 2017 r.);
- wyciągi za ostatnie 15 miesięcy (licząc wstecz od 27 marca 2017 r);
- szablony płatności (przelewy zdefiniowane, odbiorcy);
- zlecenia stałe;
- polecenia zapłaty (dane, bez możliwości zarządzania, tzn. usuwania starych i dodawania nowych);
- doładowania cykliczne;
- przelewy odroczone (z datą przyszłą);
- nazwy własne produktów (aliasy nadane przez klienta).
Czy zdefiniowane okresowe doładowania telefonów zostały przeniesione automatycznie do nowego systemu?
Czy zdefiniowane we wcześniej używanym systemie polecenia zapłaty zostały przeniesione do nowego systemu?
Czy historyczne dane dostępne we wcześniej używanym systemie z poziomu Asystenta Finansowego są dostępne w bankowości internetowej Alior Banku?
Czy w nowym systemie można korzystać z funkcji dostępnych wcześniej w zakładkach "M@kler" oraz "Giełda"?
Czy do nowego systemu zostały przeniesione płatności, które zapisane były w koszyku?
Czy przelewy zdefiniowane zostały przeniesione na nową platformę?
W system bankowości internetowej Alior Banku nie ma odrębnej listy odbiorców, dlatego dane odbiorców zostały przenoszone na listę przelewów zaufanych.
Posiadane przeze mnie konta miały nadane własne nazwy ułatwiające rozróżnienie rachunków. Czy ustalone przeze mnie nazwy zostały przeniesione?
Miałem(-am) we wcześniej używanym systemie zdefiniowane moje Urzędy Skarbowe. Czy są one nadal dostępne w bankowości internetowej Alior Banku?
Wybrane przelewy miałem(-am) oznaczone jako zaufane, dzięki czemu nie wymagane było pobranie kodu SMS do wykonania przelewu. Czy w bankowości internetowej Alior Banku te ustawienia zostały zachowane?
Czy korespondencja prowadzona z Bankiem za pośrednictwem wcześniej używanej platformy również została przeniesiona?
Czy nadal mam możliwość zamawiania gotówki w dowolnym nominale?
Czy została przeniesiona historia wszystkich rachunków oraz wyciągi?
Czy do systemu bankowości internetowej Alior Banku została przeniesiona historia dostępna wcześniej z poziomu Listy Zdarzeń?
Czy bankowość internetowa Alior Banku dostępna jest w języku angielskim?
Czy dotychczasowe ustawienia powiadomień SMS i e-mail zostały przeniesione do nowego systemu?
Usługa powiadomień jest dostępna w bankowości internetowej Alior Banku – klienci mogą ustawić nowe powiadomienia SMS i e-mail.
Czy istnieje okres przejściowy, w którym mogę korzystać ze starej i nowej bankowości internetowej?
Korzystałem(-am) wcześniej z dostępu informacyjnego do danych kredytu/ karty kredytowej. Czy nadal mam dostęp do bankowości internetowej?
Co stanie się z wiadomościami, które wysyłane były do Banku za pośrednictwem bankowości internetowej przed fuzją operacyjną? Czy dostanę odpowiedź w bankowości internetowej Alior Banku?
Czy zmianie uległy: strona internetowa, numer infolinii, adres do kontaktu za pośrednictwem poczty elektronicznej, adres korespondencyjny?
Infolinia | 19 502 lub + 48 12 370 70 00 |
Adres e-mail | kontakt@alior.pl |
Adres korespondencyjny | Alior Banku SA ul. Postępu 18B 02-676 Warszawa |
Strona www | www.aliorbank.pl |
Czy moją obsługę nadal prowadzi ten sam oddział, co dotychczas?
Zwracamy jednakże uwagę, że obsługa w placówce partnerskiej w pełnym zakresie możliwa jest tylko wtedy, gdy klient posiada zdefiniowany w Banku numer telefonu do wysyłki kodów SMS (numer wykorzystywany również w bankowości internetowej). Klienci, którzy są zainteresowani obsługą w placówkach partnerskich, ale nie spełniają obecnie tego wymagania, proszeni są o uzupełnienie w swoim oddziale numeru telefonu zaufanego. Obsługa w oddziałach będzie dostępna po okazaniu dokumentu tożsamości.
Jak wygląda przewalutowanie transakcji zagranicznych zrealizowanych przy użyciu karty płatniczej Alior Banku?
- Transakcja rozliczana jest z datą jej otrzymania do rozliczenia przez Bank.
- Transakcje wykonane w walucie PLN dla Rachunków prowadzonych w walucie PLN zostają rozliczone na Rachunkach Klientów bez dodatkowych przeliczeń.
- W przypadku Kart Mastercard transakcje w walucie PLN dla Rachunków prowadzonych w innej walucie niż PLN, są przeliczane w Banku z waluty PLN na walutę Rachunku po kursie kupna/sprzedaży dewiz obowiązującym w Banku w dniu rozliczenia operacji zgodnie z poniższym:
- Kurs kupna dewiz stosuje się dla rozliczeń transakcji obciążeniowych,
- Kurs sprzedaży dewiz stosuje się dla rozliczeń transakcji uznaniowych
- W przypadku Kart Mastercard transakcje w innej walucie niż PLN dokonywane przy użyciu Kart ze znakiem Mastercard:
- wykonane w walucie EUR są przeliczane w Banku na PLN (jeżeli waluta Rachunku jest inna niż EUR) a następnie na walutę Rachunku po kursie kupna/sprzedaży dewiz obowiązującym w Banku w dniu rozliczenia transakcji,
- wykonane w walucie USD są przeliczane w Banku na PLN (jeżeli waluta Rachunku jest inna niż USD) a następnie na walutę Rachunku po kursie kupna/sprzedaży dewiz obowiązującym w Banku w dniu rozliczenia transakcji,
- wykonane w walucie GBP są przeliczane w Banku na PLN (jeżeli waluta Rachunku jest inna niż GBP) a następnie na walutę Rachunku po kursie kupna/sprzedaży dewiz obowiązującym w Banku w dniu rozliczenia transakcji,
- w pozostałych walutach przeliczane są na USD według kursu Mastercard i zasad stosowanych przez tę organizację, a następnie przeliczane przez Bank na PLN (jeżeli waluta Rachunku jest inna niż USD) a następnie na walutę Rachunku po kursie kupna/sprzedaży dewiz obowiązującym w Banku w dniu rozliczenia transakcji przez Bank zgodnie z zasadą, że kurs sprzedaży dewiz stosuje się dla rozliczeń transakcji obciążeniowych a kurs kupna dewiz stosuje się dla rozliczeń transakcji uznaniowych.
- Dla realizacji przeliczenia realizowanego po kursie Banku, stosuje się:
- Dla Operacji bezgotówkowych: kursy oznaczone w Tabeli kursów walut Kodami walut: EUR2, USD2, GBP2,
- Dla Operacji gotówkowych: kursy oznaczone w Tabeli kursów walut Kodami walut: EUR, USD, GBP.
- Transakcje zagraniczne dokonywane Kartą z logo VISA w innych walutach niż PLN przeliczane są na PLN według kursu i z uwzględnieniem zasad organizacji płatniczej VISA. Informacje o kursie walutowym stosowanym przez organizację płatniczą VISA dostępne są na stronie internetowej VISA.
- Za przewalutowanie Transakcji zagranicznych doliczana jest prowizja zgodnie z obowiązującą Taryfą.