Bankowość internetowa i mobilna
Możesz teraz korzystać z bankowości internetowej Alior Online i aplikacji Alior Mobile.
Bankowość internetowa
Zmiana systemu na Alior Online
System bankowości internetowej T-Mobile Usługi Bankowe jest już niedostępny.
Możesz korzystać z systemu bankowości internetowej Alior Online. System dostępny jest pod adresem https://system.aliorbank.pl. Żeby się zalogować, kliknij „Zaloguj” w prawym górnym rogu strony https://www.aliorbank.pl, a następnie wybierz Alior Online.
Logowanie do Alior Online
Od 29 października 2020 r. do 28 listopada 2020 r. w dotychczasowym systemie bankowości internetowej T-Mobile Usługi Bankowe wyświetlaliśmy szczegółową instrukcję pierwszego logowania do bankowości Alior Banku.
Jeśli nie zdązyłeś się z nimi zapoznać, skorzystaj z podpowiedzi, które zamieściliśmy poniżej.
Dane, które przenieśliśmy do Alior Online
Do systemów Alior Banku przenieśliśmy między innymi:
Zasady bezpieczeństwa
Pamiętaj, żeby nie podawać identyfikatorów do logowania i haseł do bankowości internetowej Alior Online na żadnej innej stronie niż strona logowania do Alior Online dostępna pod adresem https://system.aliorbank.pl (żeby przejść do strony logowania, kliknij „Zaloguj” w prawym górnym rogu strony https://www.aliorbank.pl, a następnie wybierz Alior Online).
Przestrzegamy przed działaniami oszustów, którzy mogą namawiać Cię do wykonania jednej lub kilku czynności:
Oszuści mogą przesyłać takie prośby w e-mailach, wiadomościach SMS i MMS, sieciach społecznościowych, komunikatorach, a także telefonować do Ciebie, podając się za pracowników banku.
Wszelkie tego typu działania mogą być próbą wyłudzenia danych i prosimy niezwłocznie poinformować nas o nich telefonicznie – pod numerem 19 502. Informacje o zasadach bezpiecznego korzystania z bankowości internetowej znajdziesz na stronie Bezpieczeństwo.
System bankowości internetowej T-Mobile Usługi Bankowe jest już niedostępny.
Możesz korzystać z systemu bankowości internetowej Alior Online. System dostępny jest pod adresem https://system.aliorbank.pl. Żeby się zalogować, kliknij „Zaloguj” w prawym górnym rogu strony https://www.aliorbank.pl, a następnie wybierz Alior Online.
Logowanie do Alior Online
Od 29 października 2020 r. do 28 listopada 2020 r. w dotychczasowym systemie bankowości internetowej T-Mobile Usługi Bankowe wyświetlaliśmy szczegółową instrukcję pierwszego logowania do bankowości Alior Banku.
Jeśli nie zdązyłeś się z nimi zapoznać, skorzystaj z podpowiedzi, które zamieściliśmy poniżej.
Dane, które przenieśliśmy do Alior Online
Do systemów Alior Banku przenieśliśmy między innymi:
- historię operacji,
- zlecenia stałe,
- szablony płatności,
- polecenia zapłaty,
- przelewy odroczone (z datą przyszłą),
- limity,
- kody PIN do kart płatniczych,
- statusy kart,
- powiadomienia o zdarzeniach na rachunkach,
- wyciągi,
- nazwy własne produktów nadane przez klientów,
- historię wiadomości.
Zasady bezpieczeństwa
Pamiętaj, żeby nie podawać identyfikatorów do logowania i haseł do bankowości internetowej Alior Online na żadnej innej stronie niż strona logowania do Alior Online dostępna pod adresem https://system.aliorbank.pl (żeby przejść do strony logowania, kliknij „Zaloguj” w prawym górnym rogu strony https://www.aliorbank.pl, a następnie wybierz Alior Online).
Przestrzegamy przed działaniami oszustów, którzy mogą namawiać Cię do wykonania jednej lub kilku czynności:
- podania danych do logowania lub danych osobowych,
- kliknięcia w link,
- pobrania oprogramowania na komputerze lub telefonie komórkowym,
- utworzenia szablonu zaufanego w bankowości internetowej,
- zaakceptowania kodem SMS operacji, która nie była przez Ciebie zlecona.
Oszuści mogą przesyłać takie prośby w e-mailach, wiadomościach SMS i MMS, sieciach społecznościowych, komunikatorach, a także telefonować do Ciebie, podając się za pracowników banku.
Wszelkie tego typu działania mogą być próbą wyłudzenia danych i prosimy niezwłocznie poinformować nas o nich telefonicznie – pod numerem 19 502. Informacje o zasadach bezpiecznego korzystania z bankowości internetowej znajdziesz na stronie Bezpieczeństwo.
Logowanie do bankowości internetowej
Bankowość mobilna
Zmiana aplikacji na Alior Mobile
Aplikacja mobilna T-Mobile Usługi Bankowe jest już niedostępna. Możesz korzystać z aplikacji Alior Mobile. Aplikację można zainstalować na urządzeniach z systemem operacyjnym Android i iOS (pamiętaj, żeby pobierać aplikację tylko z oficjalnych sklepów Google Play i App Store).
Prosimy:
Jak aktywować aplikację Alior Mobile
Wystarczy kilka prostych kroków:
Podczas aktywacji aplikacji możesz dodatkowo włączyć:
Wybrane funkcje aplikacji Alior Mobile
Dzięki Alior Mobile możesz:
Usługa BLIK zdefiniowana w aplikacji T-Mobile Usługi Bankowe przestała działać w chwili wyłączenia tej aplikacji. Jeśli chcesz korzystać z usługi BLIK, włącz ją w aplikacji Alior Mobile.
Przelewy na telefon realizowane BLIKIEM będą działać dopiero po ponownym włączeniu usługi BLIK w Alior Mobile. Po zalogowaniu, tapnij w ikonę BLIK, a następnie Przelew na telefon i wybierz Zarejestruj numer lub wybierz Profil → Ustawienia → Płatności → Przelewy na telefon BLIK.
Szybkie płatności internetowe (pay by link)
Usługę szybkich płatności internetowych „Płacę z T-Mobile Usługi Bankowe”, zastąpiliśmy usługą „Płacę z Alior Bankiem”.
Profil Zaufany
Profil Zaufany założony przez bankowość internetową T-Mobile Usługi Bankowe przestał działać w chwili wyłączenia systemu. Prosimy o ponowne aktywowanie usługi w Alior Online.
Aplikacja mobilna T-Mobile Usługi Bankowe jest już niedostępna. Możesz korzystać z aplikacji Alior Mobile. Aplikację można zainstalować na urządzeniach z systemem operacyjnym Android i iOS (pamiętaj, żeby pobierać aplikację tylko z oficjalnych sklepów Google Play i App Store).
Prosimy:
- odinstaluj starą aplikację T-Mobile Usługi Bankowe,
- pobierz ze sklepu Google Play lub App Store aplikację Alior Mobile i aktywuj ją zgodnie z informacjami na ekranie.
Jak aktywować aplikację Alior Mobile
Wystarczy kilka prostych kroków:
- pobierz aplikację ze sklepu Google Play lub App Store,
- podaj swój numer PESEL lub identyfikator klienta CIF (ten sam, którego używasz w bankowości internetowej Alior Online),
- udziel odpowiedzi na pytanie kontrolne,
- wprowadź kod otrzymany w wiadomości SMS,
- odbierz automatyczne połączenie telefoniczne, odsłuchaj kod aktywacyjny i wpisz go na ekranie,
- ustaw kod PIN, którego będziesz używać do logowania do aplikacji i autoryzacji operacji w aplikacji,
- zaloguj się przy pomocy zdefiniowanego PIN-u, aby otrzymać dostęp do wszystkich funkcji aplikacji.
Podczas aktywacji aplikacji możesz dodatkowo włączyć:
- logowanie i autoryzację operacji odciskiem palca lub za pomocą Face ID (tę opcje znajdziesz też w ustawieniach aplikacji),
- autoryzację operacji zlecanych w bankowości internetowej przy pomocy aplikacji mobilnej.
Wybrane funkcje aplikacji Alior Mobile
Dzięki Alior Mobile możesz:
- kupować bilety komunikacji miejskiej i płacić za parkingi,
- płacić za autostrady bez zatrzymywania się przy bramkach,
- zarządzać zaplanowanymi przelewami, w tym zleceniami stałymi,
- kontaktować się z bankiem (możesz wysłać wiadomość lub skorzystać z opcji bezpieczne połączenie),
- korzystać z Otwartej bankowości, czyli przeglądać salda kont w innych bankach oraz wysyłać przelewy z tych kont - więcej o Otwartej bankowości,
- sprawdzić saldo i historię transakcji przed zalogowaniem,
- logować się i autoryzować operacje odciskiem palca (opcja dla urządzeń z systemem Android oraz iOS) lub skanem twarzy (opcja dla urządzeń z systemem iOS),
- robić płatności BLIK,
- zarządzać kartami (zablokować kartę, zmienić PIN, zmienić limity),
- płacić zbliżeniowo z Google Pay i Apple Pay.
Usługa BLIK zdefiniowana w aplikacji T-Mobile Usługi Bankowe przestała działać w chwili wyłączenia tej aplikacji. Jeśli chcesz korzystać z usługi BLIK, włącz ją w aplikacji Alior Mobile.
Przelewy na telefon realizowane BLIKIEM będą działać dopiero po ponownym włączeniu usługi BLIK w Alior Mobile. Po zalogowaniu, tapnij w ikonę BLIK, a następnie Przelew na telefon i wybierz Zarejestruj numer lub wybierz Profil → Ustawienia → Płatności → Przelewy na telefon BLIK.
Szybkie płatności internetowe (pay by link)
Usługę szybkich płatności internetowych „Płacę z T-Mobile Usługi Bankowe”, zastąpiliśmy usługą „Płacę z Alior Bankiem”.
Profil Zaufany
Profil Zaufany założony przez bankowość internetową T-Mobile Usługi Bankowe przestał działać w chwili wyłączenia systemu. Prosimy o ponowne aktywowanie usługi w Alior Online.
Pytania i odpowiedzi
Czy mogę nadal korzystać z bankowości internetowej i mobilnej?
- bankowości internetowej Alior Online dostępnej pod adresem https://system.aliorbank.pl (żeby się zalogować kliknij „Zaloguj” w prawym górnym rogu strony https://www.aliorbank.pl, a następnie wybierz opcję Alior Online) - więcej informacji o Alior Online,
- aplikacji mobilnej Alior Mobile, dostępnej dla urządzeń z systemem operacyjnym iOS oraz Android - więcej informacji o Alior Mobile.
Czy zmienił się adres bankowości internetowej?
Możesz teraz korzystać z bankowości internetowej Alior Online. Żeby się zalogować kliknij „Zaloguj” w prawym górnym rogu strony https://www.aliorbank.pl, a następnie wybierz opcję Alior Online.
Więcej informacji o Alior Online.
Czy zmieniła się aplikacja mobilna?
Prosimy:
- odinstaluj starą aplikację T-Mobile Usługi,
- pobierz ze sklepu Google Play lub App Store aplikację Alior Mobile i aktywuj ją zgodnie z informacjami na ekranie.
Czy zmieniły się loginy i hasła do bankowości internetowej?
- Jeśli w okresie od 2008 r. do 28 listopada 2020 r. nie korzystałeś z żadnych produktów i usług Alior Banku (w tym również nie korzystałeś z Kantoru Walutowego Alior Banku, nie zaciągałeś kredytów w Alior Banku za pośrednictwem sklepów lub firm specjalizujących się w pośrednictwie kredytowym), to:
- Twoim loginem do bankowości internetowej Alior Online jest numer klienta CIF nadany w T-Mobile Usługi Bankowe,
- Twoim hasłem będzie albo hasło, którego używałeś w T-Mobile Usługi Bankowe albo podczas pierwszego logowania na zaufany numer telefonu otrzymasz hasło startowe
Możesz również ustalić numer CIF korzystając z opcji dostępnej na stronie logowania do Alior Online:- wejdź na stronę logowania do bankowości Alior Online,
- kliknij „Problem z logowaniem?”
- wybierz przycisk „Przypomnij CIF”.
- Jeśli w okresie od 2008 r. do 28 listopada 2020 r. korzystałeś z jakichkolwiek produktów i usług Alior Banku (lub z Kantoru Walutowego Alior Banku lub zaciągałeś kredyty w Alior Banku za pośrednictwem sklepów lub firm specjalizujących się w pośrednictwie kredytowym), to:
- Twoim loginem do bankowości internetowej Alior Online jest numer klienta CIF nadany w Alior Banku,
- Twoim hasłem jest – w zależności od tego, czy miałeś aktywne dostępy do bankowości:
- hasło, którego używałeś w Alior Online,
- lub hasło, którego używałeś w bankowości T-Mobile Usługi Bankowe, lub podczas pierwszego logowania na zaufany numer telefonu otrzymasz hasło startowe.
Możesz również ustalić numer CIF korzystając z opcji dostępnej na stronie logowania do Alior Online:- wejdź na stronę logowania do bankowości Alior Online,
- kliknij „Problem z logowaniem?”
- wybierz przycisk „Przypomnij CIF”.
Gdzie mogę znaleźć instrukcję logowania do bankowości internetowej Alior Online?
Jeśli nie zdążyłeś zapoznać się z tą spersonalizowaną instrukcją, poniżej znajdziesz podpowiedzi.
- Jeśli w okresie od 2008 r. do 28 listopada 2020 r. nie korzystałeś z żadnych produktów i usług Alior Banku (w tym również nie korzystałeś z Kantoru Walutowego Alior Banku, nie zaciągałeś kredytów w Alior Banku za pośrednictwem sklepów lub firm specjalizujących się w pośrednictwie kredytowym), to:
- Twoim loginem do bankowości internetowej Alior Online jest numer klienta CIF nadany w T-Mobile Usługi Bankowe,
- Twoim hasłem będzie albo hasło, którego używałeś w T-Mobile Usługi Bankowe albo podczas pierwszego logowania na zaufany numer telefonu otrzymasz hasło startowe
Możesz również ustalić numer CIF korzystając z opcji dostępnej na stronie logowania do Alior Online:- wejdź na stronę logowania do bankowości Alior Online,
- kliknij „Problem z logowaniem?”
- wybierz przycisk „Przypomnij CIF”.
- Jeśli w okresie od 2008 r. do 28 listopada 2020 r. korzystałeś z jakichkolwiek produktów i usług Alior Banku (lub z Kantoru Walutowego Alior Banku lub zaciągałeś kredyty w Alior Banku za pośrednictwem sklepów lub firm specjalizujących się w pośrednictwie kredytowym), to:
- Twoim loginem do bankowości internetowej Alior Online jest numer klienta CIF nadany w Alior Banku,
- Twoim hasłem jest – w zależności od tego, czy miałeś aktywne dostępy do bankowości:
- hasło, którego używałeś w Alior Online,
- lub hasło, którego używałeś w bankowości T-Mobile Usługi Bankowe, lub podczas pierwszego logowania na zaufany numer telefonu otrzymasz hasło startowe.
Możesz również ustalić numer CIF korzystając z opcji dostępnej na stronie logowania do Alior Online:- wejdź na stronę logowania do bankowości Alior Online,
- kliknij „Problem z logowaniem?”
- wybierz przycisk „Przypomnij CIF”.
Miałem produkty zarówno w Alior Banku, jak i w oddziale T-Mobile Usługi Bankowe. W jakim systemie znajdę moje produkty?
Miałem produkty zarówno w Alior Banku, jak i w oddziale T-Mobile Usługi Bankowe. Korzystałem z różnych numerów telefonów zaufanych. Który numer telefonu teraz obowiązuje?
Numer obowiązujący od 29 listopada br. wybraliśmy po analizie Twojej aktywności z użyciem każdego z numerów.
Jeśli masz wątpliwość lub chcesz zaktualizować numer telefonu, skontaktuj się z infolinią pod numerem 19 502 lub oddziałem banku.
Czy mogę zmienić zaufany numer telefonu?
- w bankowości internetowej Alior Online – jeśli masz dostęp do aktualnego numeru telefonu,
- w placówkach Alior Banku – jeśli nie masz dostępu do bankowości Alior Online lub do dotychczasowego numeru telefonu.
Czy wszystkie moje produkty są widoczne w bankowości internetowej Alior Banku?
Czy mogę stworzyć nowy, własny login do bankowości Alior Online?
Nowy, własny login możesz w utworzyć w zakładce Ustawienia w Alior Online.
Jakie dane przenieśliście z bankowości internetowej T-Mobile Usługi Bankowe do bankowości Alior Online i Alior Mobile?
- historię operacji,
- zlecenia stałe,
- szablony płatności,
- polecenia zapłaty,
- przelewy odroczone (z datą przyszłą),
- limity kart płatniczych ,
- kody PIN kart płatniczych,
- statusy kart płatniczych,
- powiadomienia o zdarzeniach na rachunkach,
- wyciągi,
- nazwy własne produktów nadane przez klientów,
- historię wiadomości.
Jakie usługi dostępne wcześniej w bankowości internetowej T-Mobile Usługi Bankowe nie są dostępne w Alior Online?
- szybkich płatności PayU Express, które były realizowane z rachunków T-Mobile Usługi Bankowe bez konieczności potwierdzania przelewu kodem SMS,
- automatycznych doładowań telefonu w sieci T-Mobile i Heyah,
- autouzupełniania środków na koncie oszczędnościowym z rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego,
- autospłaty, polegającej na automatycznej spłacie faktury za telefon wystawionej przez T-Mobile Polska,
- programu rekomendacyjnego.
- osobna formatka do dopłat do Lokat terminowych z dopłatami – żeby zrobić dopłatę do lokaty, skorzystaj z przelewu krajowego (zakładka Płatności) w bankowości internetowej Alior Online i aplikacji Alior,
- przelew grupowy,
- funkcja „Zapisz szablon na podstawie danych z historii transakcji”,
- funkcja, która umożliwiała pobranie faktury za doładowanie telefonu pre-paid na podstawie danych z historii transakcji,
- funkcja „Poproś o środki”, która inicjowała wysłanie wiadomości SMS lub e-mail z prośbą o przelew na określoną kwotę,
- opcja filtrowania wiadomości w Centrum Komunikacji (według kryteriów: typ wiadomości i okres),
- podsumowanie ostatnich logowań do systemu.
Jakie usługi niedostępne wcześniej w bankowości T-Mobile Usługi Bankowe są dostępne w Alior Online?
- podglądu rachunków otwartych w innych bankach i inicjowania przelewów z tych rachunków – więcej o Otwartej bankowości,
- powtarzania przelewów podczas zlecania przelewu krajowego, czyli utworzenia:
- serii przelewów, tzn. wysłania kilku przelewów z różnymi kwotami i tytułami do tego samego odbiorcy,
- zlecenia stałego podczas wysyłania przelewu krajowego,
- koszyka płatności, czyli możliwości zatwierdzenia kilku przelewów jednym kodem SMS lub komunikatem PUSH,
- opcji ukrycia salda na pulpicie,
- zamawiania większej kwoty gotówki do wypłacenia w oddziale,
- zawierania umów i obsługi produktów Biura Maklerskiego,
- uproszczonego procesu składania wniosku o kartę kredytową w ramach oferty specjalnej,
- szerokiego zakresu powiadomień zwiększających bezpieczeństwo korzystania z systemu,
- otwarcia konta biznesowego, wraz z rachunkami pomocniczymi.
Dodatkowo w Alior Mobile możesz:
- kupować bilety komunikacji miejskiej i płacić za parkingi,
- płacić za autostrady bez zatrzymywania się przy bramkach,
- zarządzać zaplanowanymi przelewami, w tym zleceniami stałymi,
- kontaktować się z bankiem (możesz wysłać wiadomość lub skorzystać z opcji bezpieczne połączenie),
- korzystać z Otwartej bankowości, czyli przeglądać salda kont w innych bankach oraz wysyłać przelewy z tych kont,
- korzystać z opcji ukrycia salda na pulpicie.
W bankowości internetowej T-Mobile Usługi Bankowe oznaczyłem wybrane przelewy jako zaufane, dzięki czemu nie musiałem autoryzować ich kodem SMS. Czy w bankowości internetowej Alior Banku te ustawienia zostały zachowane?
Przeniesiemy do Alior Online oraz Alior Mobile ustawienia w zakresie przelewów zaufanych.
Czy wciąż mogę zalogować się do bankowości internetowej T-Mobile Usługi Bankowe?
Możesz korzystać wyłącznie z systemu bankowości internetowej Alior Online i aplikacji mobilnej Alior Mobile.
Czy nadal mogę korzystać z usługi BLIK?
Przelewy na telefon realizowane BLIKIEM będą działać dopiero po ponownym włączeniu usługi BLIK w Alior Mobile. Po zalogowaniu, tapnij w ikonę BLIK, a następnie „Przelew na telefon” i wybierz „Zarejestruj numer” lub wybierz Profil → Ustawienia → Płatności → Przelewy na telefon BLIK.
Czy nadal mogę korzystać z Profilu Zaufanego?
Prosimy o ponowne włączenie usługi w Alior Online (menu: Usługi → Profil zaufany).
Jakie warunki muszę spełnić, aby włączyć Profil Zaufany w bankowości Alior Online?
Czy limity przelewów ustawione przeze mnie w bankowości internetowej T-Mobile Usługi Bankowe zostały przeniesione do bankowości Alior Online?
Jeśli wcześniej korzystałeś tylko z bankowości T-Mobile Usługi Bankowe (nie byłeś klientem Alior Banku i nie korzystałeś z bankowości Alior Online) to:
- jeśli rodzaj limitu był taki sam w obu bankowościach - limity zostały przeniesione do Alior Online z wartością, która była ustawiona w bankowości T-Mobile Usługi Bankowe,
- limity miesięczne z bankowości T-Mobile Usługi Bankowe stały się limitami dziennymi w bankowości Alior Online - przykład: limit miesięczny w T-Mobile Usługi Bankowe , który wynosił 1000 zł zamieniliśmy na limit dzienny 1000 zł w Alior Online,
- limity, których nie było w bankowości T-Mobile Usługi Bankowe, a są w bankowości Alior Online (np. limity ilościowe) ustawiliśmy w takiej wysokości, w jakiej ustawiamy dla każdego nowego klienta banku.