Jakie są etapy udzielania wsparcia w ramach Tarczy Finansowej PFR?
Proces udzielania wsparcia jest prosty, a w związku z tym jednoetapowy. Po poprawnym wypełnieniu i podpisaniu wniosku w systemie bankowości elektronicznej zostanie wygenerowana umowa subwencji finansowej. Udzielenie finansowania, modyfikacja zakresu lub odmowa udzielenia wsparcia nastąpi po rozpatrzeniu umowy subwencji finansowej przez PFR w oparciu o dane udostępnione we wniosku, w szczególności w zakresie zgodności złożonych oświadczeń z rejestrami publicznymi. Po rozpatrzeniu danych zostanie wydana jedna z poniższych decyzji:
- Decyzja pozytywna uznająca całą kwotę – w takim przypadku otrzymasz całą wnioskowaną kwotę przelewem na podany rachunek bankowy, a bank przekaże Ci decyzję PFR.
- Decyzja pozytywna o przyznaniu wsparcia w kwocie niższej niż wnioskowana – w takim przypadku otrzymasz przelewem na podany rachunek bankowy kwotę wskazaną w decyzji PFR, a w pozostałym zakresie będziesz miał możliwość złożenia odwołania, po wcześniejszym wyjaśnieniu zastrzeżeń wskazanych w informacji o powodach obniżenia kwoty wsparcia –w decyzji PFR wskazana będzie przyczyna przyznania niższej kwoty subwencji finansowej;
- Decyzja negatywna – w takim przypadku nie otrzymasz jakiejkolwiek części kwoty wskazanej we wniosku, jednakże będziesz uprawniony do ponownego złożenia wniosku, po wcześniejszym wyjaśnieniu zastrzeżeń wskazanych w informacji o powodach odrzucenia złożonego wniosku.