Jakie warunki muszą zostać spełnione przez mikrofirmę, aby PFR umorzył subwencję w ramach Tarczy Finansowej 2.0?
Całkowite umorzenie subwencji finansowej otrzymają mikrofirmy, które spełnią oba poniższe warunki:
PFR sprawdzi te warunki automatycznie na podstawie danych z ZUS, dlatego nie musisz załączać do wniosku żadnych dokumentów i zaświadczeń.
Formularz oświadczenia o rozliczeniu dla mikrofirm będzie zawierać numer rachunku, na który możesz wpłacić pieniądze z subwencji, jeśli chcesz je zwrócić przed wydaniem decyzji przez PFR. Spłaty dokonane przed dniem wydania decyzji przez PFR, pomniejszą saldo subwencji do umorzenia.
Pamiętaj, że kwota wskazana w oświadczeniu o rozliczeniu nie musi równać się kwocie, która podlega zwrotowi na rzecz PFR. Jeśli częściowo spłaciłeś subwencję przed terminem złożenia oświadczenia o rozliczeniu, powinieneś samodzielnie pomniejszyć kwotę wskazaną w oświadczeniu o wartość wszystkich dokonanych zwrotów w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0.
- nieprzerwane utrzymanie działalności gospodarczej do 31 grudnia 2021 r., oraz
- utrzymanie średniego poziomu zatrudnienia w 2021 r. w porównaniu do liczby pracowników, na których otrzymał subwencję.
PFR sprawdzi te warunki automatycznie na podstawie danych z ZUS, dlatego nie musisz załączać do wniosku żadnych dokumentów i zaświadczeń.
Formularz oświadczenia o rozliczeniu dla mikrofirm będzie zawierać numer rachunku, na który możesz wpłacić pieniądze z subwencji, jeśli chcesz je zwrócić przed wydaniem decyzji przez PFR. Spłaty dokonane przed dniem wydania decyzji przez PFR, pomniejszą saldo subwencji do umorzenia.
Pamiętaj, że kwota wskazana w oświadczeniu o rozliczeniu nie musi równać się kwocie, która podlega zwrotowi na rzecz PFR. Jeśli częściowo spłaciłeś subwencję przed terminem złożenia oświadczenia o rozliczeniu, powinieneś samodzielnie pomniejszyć kwotę wskazaną w oświadczeniu o wartość wszystkich dokonanych zwrotów w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0.