HAIZ – konto i aplikacja

Innowacyjne rozwiązanie dla Ciebie i Twojego dziecka
– aplikacja bankowości mobilnej z funkcją platformy komunikacyjnej

bezpłatne

prowadzenie konta, karta i przelewy

transakcje z poziomu czatu,

szybka komunikacja

możliwość udostępnienia rachunku

również dzieciom poniżej 13. roku życia

płatności HCE telefonem

z systemem Android i modułem NFC


Get it on Google Play

HAIZ - dla mądrych rodziców sprytnych dzieci
 

HAIZ to aplikacja wychodząca naprzeciw Waszym oczekiwaniom. Twoje dziecko może samodzielnie gospodarować kieszonkowym, a Ty możesz weryfikować, na co wydaje pieniądze.
 
Finanse dziecka pod kontrolą
Twoje dziecko może płacić kartą, wypłacać gotówkę z bankomatu i przelewać pieniądze do znajomych, a Ty nie tracisz nad tym kontroli. Dzięki aplikacji HAIZ masz wgląd w codzienne wydatki swojej pociechy - definiujesz limity finansowe (jednorazowe, dzienne), przyznajesz kieszonkowe, zlecasz przelewy i zatwierdzasz wydatki. W ten sposób syn lub córka uczy się racjonalnie wydawać pieniądze, a Ty, dzięki funkcji czatu w aplikacji, zawsze możesz służyć szybką radą.
 
Wygoda i prostota użytkowania
Połączona z rachunkiem aplikacja mobilna HAIZ umożliwia wykonywanie przelewów za pośrednictwem komunikatora. Podczas jednej rozmowy na czacie, możesz ustalić z dzieckiem, ile potrzebuje pieniędzy oraz na co, a nastepnie, bez konieczności przełączania funkcji w aplikacji, wysłać mu ustaloną kwotę.
HAIZ to aplikacja wychodząca naprzeciw Waszym oczekiwaniom. Twoje dziecko może samodzielnie gospodarować kieszonkowym, a Ty możesz weryfikować, na co wydaje pieniądze.
 
Finanse dziecka pod kontrolą
Twoje dziecko może płacić kartą, wypłacać gotówkę z bankomatu i przelewać pieniądze do znajomych, a Ty nie tracisz nad tym kontroli. Dzięki aplikacji HAIZ masz wgląd w codzienne wydatki swojej pociechy - definiujesz limity finansowe (jednorazowe, dzienne), przyznajesz kieszonkowe, zlecasz przelewy i zatwierdzasz wydatki. W ten sposób syn lub córka uczy się racjonalnie wydawać pieniądze, a Ty, dzięki funkcji czatu w aplikacji, zawsze możesz służyć szybką radą.
 
Wygoda i prostota użytkowania
Połączona z rachunkiem aplikacja mobilna HAIZ umożliwia wykonywanie przelewów za pośrednictwem komunikatora. Podczas jednej rozmowy na czacie, możesz ustalić z dzieckiem, ile potrzebuje pieniędzy oraz na co, a nastepnie, bez konieczności przełączania funkcji w aplikacji, wysłać mu ustaloną kwotę.

Płać telefonem dzięki karcie mobilnej w technologii HCE!

Teraz w Haiz dzięki karcie mobilnej możesz płacić telefonem!
Nie musisz posiadać specjalnej karty SIM u konkretnego operatora. Wystarczy urządzenie mobilne z systemem Android, obsługujące technologię NFC. Kartę mobilną możesz podpiąć do wielu aplikacji płatniczych, które posiadasz w telefonie.

Aby korzystać z karty mobilnej wystarczy, że zawnioskujesz o kartę debetową do rachunku - w aplikacji HAIZ jednym kliknięciem możesz przekształcić ją w kartę mobilną.

Wypróbuj także funkcję szybkich płatności! Pozwoli Ci ona na płacenie telefonem, bez konieczności otwierania aplikacji!

Zainstaluj aplikację

A następnie powiąż ją z kontem HAIZ!

Pobierz aplikację HAIZ
i zarejestruj się jako nowy użytkownik
 
Podpisz umowę o konto:
- w oddziale banku
- online: zlecając przelew potwierdzajacy
 
Połącz rachunek z aplikacją
i korzystaj razem z rodziną z nowego konta!
 
Aplikacja dostępna w sklepach Google Play i App Store.

Jesteś już klientem Alior Banku? Podpisz umowę o konto w aplikacji!


Get it on Google Play

Co jeszcze zyskujesz?

  • Bezpośredni dostęp do rachunku bankowego i komunikatora w aplikacji HAIZ - Twój bank i wszyscy znajomi w jednym miejscu.
  • Szybka komunikacja i transakcje z poziomu czatu – możliwość przesyłania pieniędzy bezpośrednio w oknie rozmowy.
  • Proste przelewy bez potrzeby pamiętania numeru rachunku – możliwość podpięcia rachunku w Alior Banku do konta HAIZ, dzięki czemu przelewy do rodzica, dziecka i znajomych, posiadających konto HAIZ, są tak proste, jak wysłanie SMS-a.
  • Kontrola wydatków dziecka - możliwość zdefiniowania jednorazowego oraz dziennego limitu na rachunku udostępnionym dziecku.
  • Kieszonkowe w 5 sekund na koncie dziecka – wygodne dokonanie przelewu kieszonkowegona na rachunek HAIZ.

Dodatkowe informacje

Pytania i odpowiedzi

Czym jest aplikacja HAIZ?
Aplikacja HAIZ jest komunikatorem finansowym, który poza funkcją czatu pozwala w prosty sposób przekazywać środki finansowe pomiędzy użytkownikami.
 
Główne funkcje aplikacji HAIZ:
  • wykonywanie nisko kwotowych przelewów,
  • doładowanie telefonu przypisanego do użytkownika w HAIZ,
  • zarządzanie limitami transakcji wykonywanych za pośrednictwem aplikacji HAIZ,
  • udostępnianie swojego rachunku HAIZ użytkownikom małoletnim (opcja dostępna dla osób pełnoletnich),
  • kontrola i nadzór właściciela nad operacjami finansowymi wykonywanymi przez osobę korzystającą z udostępnionego rachunku,
  • dostęp do kuponów rabatowych partnerów HAIZ,
  • udział w promocjach dostępnych dla użytkowników HAIZ.
Czy moje urządzenie (smartfon, tablet) wspiera aplikację HAIZ?
Aplikacja HAIZ dostępna jest na telefony z systemami:
  • Android 4.1+
  • iOS 9.x
Kto może korzystać z aplikacji HAIZ?
Aplikacja przeznaczona jest głównie dla rodziców oraz ich dzieci w dowolnym wieku, jednak korzystać z niej może każdy.

Funkcje finansowe dostępne w aplikacji, które wymagają posiadania Konta HAIZ w Alior Banku, dostępne są wyłącznie dla rezydentów oraz obywateli Rzeczypospolitej Polskiej.
Kto jest operatorem aplikacji HAIZ?
Operatorem aplikacji HAIZ i administratorem danych osobowych jej użytkowników jest Alior Bank.
Czy muszę być klientem Alior Banku, aby korzystać z aplikacji HAIZ?
Funkcje finansowe aplikacji dostępne są wyłącznie dla klientów Alior Banku (dotychczasowych klientów oraz osób, które założą nowe konto). Komunikator dostępny jest także dla użytkowników, którzy nie korzystają z usług Alior Banku.
Czy mogę korzystać z HAIZ na komputerze stacjonarnym lub laptopie?
Niestety nie, aplikacja HAIZ dostępna jest wyłącznie dla urządzeń mobilnych z systemami Android oraz iOS.
 
Czy mogę korzystać z aplikacji HAIZ na kilku urządzeniach?
Aplikację można zainstalować na wielu urządzeniach, jednak korzystanie z niej możliwe jest tylko na jednym urządzeniu jednocześnie. Aby korzystać z aplikacji na drugim urządzeniu, należy wylogować się z pierwszego.

 
Co jest potrzebne, aby zarejestrować się w aplikacji?
Podczas rejestracji należy podać aktywny numer telefonu oraz adres e-mail.
 
Dlaczego muszę potwierdzać swój e-mail?
Potwierdzenie adresu e-mail jest konieczne, aby w przypadku zapomnienia hasła możliwe było rozpoczęcie procedury jego odzyskiwania.
Co jest potrzebne, aby aktywować funkcje finansowe aplikacji HAIZ?
W przypadku osób pełnoletnich, aby aktywować funkcje finansowe aplikacji należy być klientem Alior Banku.

Osoby, które korzystają już z usług Alior Banku, mogą aktywować funkcje finansowe i złożyć wniosek o konto HAIZ za pośrednictwem aplikacji HAIZ.

Osoby niebędące jeszcze klientami banku mogą złożyć wniosek za pośrednictwem aplikacji HAIZ, jednak w celu potwierdzenia tożsamości i podpisania umowy o rachunek HAIZ wymagana jest wizyta w wybranej placówce banku.

Rodzic może udostępnić niepełnoletniemu dziecku jedno ze swoich kont. Maksymalnie można założyć 6 kont HAIZ, 5 z nich można udostępnić dzieciom.

Osoby niepełnoletnie, powyżej 13. roku życia, mogą założyć konto HAIZ w placówce banku. Do zawarcia konta niezbędna będzie obecność przedstawiciela ustawowego. W celu potwierdzenia przedstawicielstwa ustawowego osoby małoletniej, przedstawiciel powinien przedstawić jeden z poniższych dokumentów:
  • akt urodzenia osoby małoletniej (na którym przedstawiciel ustawowy figuruje jako jeden z rodziców),
  • dowód osobisty RP lub paszport RP osoby małoletniej (na którym przedstawiciel ustawowy figuruje jako jeden z rodziców),
  • dokument nadający klientowi prawa rodzicielskie,
  • dokument potwierdzający, że klient jest opiekunem wyznaczonym przez sąd opiekuńczy,
  • dokument potwierdzający, że klient jest kuratorem wyznaczonym przez sąd opiekuńczy.
Czy mogę mieć kilka rachunków HAIZ?
Jedna osoba może posiadać maksymalnie 6 rachunków HAIZ. Jeden rachunek może być wykorzystywany w aplikacji tylko przez jedną osobę.
Jak mogę dodać dziecko w aplikacji HAIZ?
Po zalogowaniu do aplikacji, przejdź do swojego profilu, wybierz opcję „dodaj dziecko” (ikona +), a następnie wybierz rachunek, który chcesz udostępnić.
 
 
Jak mogę przelać pieniądze za pośrednictwem aplikacji HAIZ?
Aplikacja HAIZ umożliwia szybkie przesyłanie pieniędzy do osób ze zdefiniowanej listy kontaktów. Dokonywanie operacji finansowych jest możliwe pod warunkiem aktywowania wcześniej funkcji finansowych przez obie strony.

Po wejściu w tryb finansowy można wybrać kwotę klikając w przyciski nominałów (kliknięcie w przycisk nominału zwiększa kwotę przelewu o wskazaną wartość, przytrzymanie palca na przycisku nominału spowoduje odjęcie kwoty). Można także wprowadzić kwotę ręcznie klikając w pole obok dymka.

Aby zatwierdzić transakcję należy kliknąć przycisk wysłania (ikona akceptacji) oraz potwierdzić transakcję podając PIN. Podanie kodu PIN nie jest wymagane, przy wykonywaniu przelewu do użytkownika, dla którego zaznaczono "Nie wymagaj PIN".


 
Czy będę wiedzieć, czy dodany przeze mnie kontakt ma aktywne funkcje finansowe?
Tak, na podstawie formy prezentacji danego kontaktu na liście kontaktów HAIZ. Osoby nieposiadające aktywnych funkcji finansowych, przedstawione są z ikonką niebieskiego dymku, natomiast przy osobach, które aktywowały funkcje finansowe nie ma dodatkowych oznaczeń.

Dodatkowo, podczas próby wykonania transakcji do osoby nie posiadającej funkcji finansowych, zostanie wyświetlony odpowiedni komunikat.
 
Jak działa komunikator w aplikacji HAIZ?
Komunikator pozwala na przesyłanie wiadomości do użytkowników dodanych do listy kontaktów. Pozwala też na przejście do trybu finansowego – przełączanie odbywa się poprzez „tapnięcie” w ikonę z dymkiem (przejście do trybu wiadomości) lub w ikonę z logo aplikacji (przejście do funkcji finansowych).
 
 
Czy będę wiedzieć, czy dodany przeze mnie kontakt ma aktywne funkcje finansowe?
 
Tak, na podstawie formy prezentacji danego kontaktu na liście kontaktów HAIZ. Osoby nieposiadające aktywnych funkcji finansowych, przedstawione są z ikonką niebieskiego dymku, natomiast przy osobach, które aktywowały funkcje finansowe nie ma dodatkowych oznaczeń.

Dodatkowo, podczas próby wykonania transakcji do osoby, która nie aktywowała funkcji finansowych, zostanie wyświetlony odpowiedni komunikat.
Do czego służy PIN?
PIN to zabezpieczenie Twoich operacji finansowych. Pieniądze nie zostaną wysłane do momentu wprowadzenia poprawnego kodu PIN.

Wyjątek stanowią osoby oznaczone, jako kontakty zaufane. Podczas przelewania pieniędzy do takich osób, podanie kodu PIN nie jest wymagane.
 
Jak mogę zmienić PIN?
PIN można zmienić po wejściu w ustawienia aplikacji (ikonka zębatki), po przejściu do profilu użytkownika. 
 
Jak mogę zmienić hasło?
Hasło można zmienić po wejściu w ustawienia aplikacji (ikonka zębatki) po przejściu do profilu użytkownika.
 
Czy moje konto HAIZ ma limity transakcyjne? Jeżeli tak, jakie?
 
Tak, dla konta HAIZ możesz ustawić limity transakcyjne: jednorazowy, dzienny oraz limit akceptacji (dot. wyłącznie udostępnianych rachunków). Możesz je zmieniać za pośrednictwem aplikacji.

W aplikacji, na ekranie kontaktów, w prawym górnym rogu wyświetlana jest informacja, jaką kwotę możesz wydać. Jest to kwota uwzględniająca saldo Twojego konta oraz limity określone w aplikacji.
 
Co to jest limit jednorazowy?
Jest to limit kwoty dla pojedynczej transakcji, definiowany przez właściciela rachunku. Każda transakcja powyżej tej kwoty zostanie automatycznie odrzucona.
 
Maksymalne wartości limitów jednorazowych:
  • dla osoby pełnoletniej – 3500 zł,
  • dla osoby małoletniej, w wieku 13-18 lat, posiadającej własny rachunek – 500 zł,
  • dla osoby małoletniej, zidentyfikowanej w banku, korzystającej z udostępnionego rachunku – 350 zł,
  • dla osoby małoletniej, niezidentyfikowanej w banku, korzystającej z udostępnionego rachunku – 150 zł. 
Co to jest limit dzienny?
Jest to maksymalna kwota, w ramach której mogą być wykonywane transakcje w danym dniu, definiowany przez właściciela rachunku. Limit dzienny obowiązuje od godziny 5:00:00 danego dnia do godziny 4:59:59 kolejnego dnia.
 
Maksymalne wartości limitu dziennego:
  • dla osoby pełnoletniej – 3500 zł,
  • dla soby małoletniej w wieku 13-18 lat, posiadającej własny rachunek – 500 zł,
  • dla osoby małoletniej, zidentyfikowanej w banku, korzystającej z udostępnionego rachunku – 350 zł,
  • dla osoby małoletniej, niezidentyfikowanej w banku, korzystającej z udostępnionego rachunku – 150 zł. 
Co to jest limit akceptacji?
Limit akceptacji dotyczy wyłącznie użytkowników małoletnich, którym został udostępniony rachunek. Jest to limit kwoty jednorazowej transakcji, powyżej tej kwoty wymagana jest akceptacja przez właściciela rachunku. Domyślnie limit ten wynosi on 0 zł, co oznacza, że każda transakcja użytkownika małoletniego musi zostać potwierdzona przez właściciela.

Ustawienie limitu akceptacji powyżej 0 zł, jest możliwe tylko dla osoby małoletniej, której tożsamość została potwierdzona w banku.
 
Czy mogę zmieniać limity transakcji użytkownikowi, któremu udostępniam rachunek?
Tak, właściciel rachunku ustala limity, jakie obowiązują użytkownika małoletniego. Można je zmieniać w widoku szczegółów rachunku dziecka, dostępnym w profilu użytkownika. 
 
Jak potwierdzić tożsamość dziecka?
W celu potwierdzenia tożsamości dziecka zapraszamy do dowolnego oddziału Alior Banku - wymagana jest obecność zarówno dziecka, jak i przedstawiciela ustawowego osoby małoletniej.

Aby potwierdzić przedstawicielstwo ustawowe osoby małoletniej, niezbędny będzie jeden z poniższych dokumentów:
  • akt urodzenia osoby małoletniej (na którym przedstawiciel ustawowy figuruje jako jeden z rodziców),
  • dowód osobisty RP lub paszport RP osoby małoletniej (na którym przedstawiciel ustawowy figuruje jako jeden z rodziców),
  • dokument nadający klientowi prawa rodzicielskie,
  • dokument potwierdzający, że klient jest opiekunem wyznaczonym przez sąd opiekuńczy,
  • dokument potwierdzający, że klient jest kuratorem wyznaczonym przez sąd opiekuńczy.
 
 
W jakich godzinach obowiązuje limit dzienny?
Limit dzienny obowiązuje od godziny 5:00:00 danego dnia do godziny 4:59:59 kolejnego dnia.
W jaki sposób mogę zasilić swoje konto HAIZ?
Jeśli posiadasz inne konto w Alior Banku, możesz to zrobić za pośrednictwem aplikacji. Przejdź do swojego profilu, wybierz opcję „doładuj HAIZ”, wskaż, z jakiego rachunku w Alior Bank zamierzasz doładować HAIZ, a następnie wpisz kwotę i zatwierdzić transakcję poprzez podanie kodu PIN.

Rachunek możesz również zasilić przelewem własnym, za pośrednictwem bankowości internetowej Alior Banku.
 
Jeśli nie posiadasz innych rachunków w Alior Banku, konto HAIZ możesz zasilić przelewem z innego banku. Numer rachunku HAIZ znajdziesz w bankowości internetowej lub w aplikacji w sekcji Mój HAIZ.
Dlaczego nie mogę wysłać przelewu do osoby z mojej listy kontaktowej?
Proszę upewnić się, że dana osoba aktywowała funkcje finansowe w swojej aplikacji. Przelew można wysłać tylko do osoby, która ma aktywne funkcje finansowe (taka osoba nie będzie oznaczona niebieskim dymkiem chatu).
 
Jak mogę zmienić numer telefonu, na który otrzymuję kody jednorazowe?
Zaufany numer telefonu, wykorzystywany do kodów jednoraczowych można zmienić w systemie bankowości internetowej lub w placówce Alior Banku.
 
Jak mogę zmienić numer telefonu, który jest domyślnym numerem przy doładowaniach?
Numer ten można zmienić po przejściu do ustawień aplikacji (ikona zębatki), po przejściu do profilu użytkownika.

Możesz także wskazać innego operatora telefonii komórkowej.
 
Jak mogę doładować telefon?
Na ekranie listy kontaktów należy wybrać z menu opcję „doładuj telefon” (czerwona ikonka telefonu). Następnie należy wybrać kwotę, klikając w przyciski nominałów.

Aby zatwierdzić transakcję należy kliknąć przycisk wysłania (ikona akceptacji) oraz potwierdzić doładowanie podając kod PIN.
 
Jak zaktualizować aplikację?
Aplikację można zaktualizować w odpowiednim sklepie z aplikacjami. W przypadku urządzeń z systemem Android jest to Google Play.
Gdzie mogę zgłosić problemy związane z działaniem aplikacji?
Aby zgłosić problemy związane z aplikacją, prosimy o kontakt z infolinią Alior Banku, dostępną pod numerami: 19 502 (z sieci Play: 12 19 502), 12 370 70 00, z zagranicy: +48 12 19 502, +48 58 767 00 00.


 
 
Co zrobić, jeżeli zgubię telefon?
W przypadku zgubienia telefonu, należy zablokować aplikację HAIZ i funkcje finansowe, zgłaszając to za pośrednictwem infolinii Alior Banku, dostępnej pod numerem: 19 502 (z sieci Play: 12 19 502), 12 370 70 00; z zagranicy: +48 12 19 502, +48 58 767 00 00.
Czy za pośrednictwem aplikacji HAIZ mogę dokonywać transakcji z dowolnego konta w Alior Banku?
 
Aby korzystać z funkcji finansowych w aplikacji HAIZ, użytkownik musi posiadać konto HAIZ.
Co to jest karta mobilna?
Karta mobilna umożliwia płatności urządzeniem mobilnym wyposażonym w moduł NFC, na którym przeprowadzono tokenizację karty płatniczej. Tokenizacja to proces, w trakcie którego istotne informacje dotyczące karty płatniczej, tj. jej numer, data ważności, kod bezpieczeństwa, odwzorowywane są w specjalnie wygenerowanym dla tej karty tokenie, zapisanym na urządzeniu mobilnym klienta.
 
Do czego służy token?
Token służy do zabezpieczenia informacji o płatnościach klienta.
Czy karta mobilna powiązana jest z kartą płatniczą?
Tak, karta mobilna jest powiązana z kartą płatniczą (debetową) wydaną do rachunku. Tym samym wszystkie transakcje dokonane kartą mobilną są rozliczane na rachunku, do którego została wydana karta płatnicza. Zablokowanie lub/zastrzeżenie karty płatniczej, automatycznie dezaktywuje kartę mobilną.
 
Czy numer karty mobilnej jest taki sam jak numer karty płatniczej?
Nie, karta mobilna posiada inny numer (token) niż karta płatnicza.
 
Czym się różni karta mobilna od dostępnych na rynku rozwiązań płatności zbliżeniowych NFC?
Korzystanie z karty mobilnej nie wymaga posiadania specjalnej karty SIM u konkretnego operatora telekomunikacyjnego. Nie wiąże również klienta z jednym portfelem mobilnym (wallet) lecz pozwala na korzystanie z rozwiązań firm zewnętrznych, z którymi bank posiada umowę.
 
Jakie warunki trzeba spełnić, żeby móc korzystać z karty mobilnej?
Aby móc korzystać z karty mobilnej należy posiadać urządzenie mobilne z systemem operacyjnym Android, wyposażonym w technologię NFC, umożliwiającym tokenizację aktywnej karty płatniczej.
W przypadku użytkownika małoletniego korzystającego z rachunku udostępnionego przez osobę pełnoletnią, wymagana jest zgoda osoby udostępniającej. Zgodę można wyrazić odznaczając odpowiednie pole w aplikacji, w szczegółach karty małoletniego.
 
Gdzie mogę płacić kartą mobilną?
Kartą mobilną można płacić wyłącznie za pomocą terminali płatniczych obsługujących płatności zbliżeniowe. Karta mobilna nie umożliwia obecnie wypłaty gotówki w bankomatach oraz dokonywania płatności internetowych.
 
Czy jeśli usunę kartę mobilną z telefonu, moja karta płatnicza zostanie automatycznie zastrzeżona?
Nie. Status karty płatniczej nie jest uzależniony od statusu karty mobilnej.
 
Jeśli zablokuję lub zastrzegę kartę płatniczą, czy karta mobilna będzie aktywna?
Nie. Status karty mobilnej jest uzależniony od statusu karty płatniczej.
 
Czy limity transakcyjne dla karty mobilnej są definiowane niezależnie od karty płatniczej?
Nie. Obowiązuje jeden wspólny limit dla obu kart.
 
Jeśli zastrzegę kartę płatniczą i zamówię nową za pośrednictwem aplikacji HAIZ, to czy karta mobilna na urządzeniu będzie ciągle działać?
Nie, status karty mobilnej uzależniony jest od statusu karty płatniczej. Zablokowanie/zastrzeżenie karty płatniczej, dezaktywuje automatycznie kartę mobilną. Aby ponownie korzystać z karty mobilnej, należy przeprowadzić tokenizację nowej karty płatniczej, po jej otrzymaniu.
Czy PIN do karty mobilnej jest taki sam jak do karty płatniczej?
Tak, PIN jest taki sam dla obu kart.
 
Czym się różni „szybka płatność” od „płatności zbliżeniowej” dostępnej w aplikacji HAIZ?
Karta mobilna w aplikacji umożliwia dwa sposoby płatności:
  • przy włączonej opcji „szybka płatność” – wówczas wystarczy uruchomić urządzenie, na którym przeprowadzono tokenizację karty i przyłożyć je do terminala,
  • przy wyłączonej opcji „szybkiej płatność” – należy uruchomić aplikację HAIZ, przejść do opcji HAIZ.ON, a następnie wybrać przycisk „płacę zbliżeniowo” i przyłożyć urządzenie do terminala.
Opcję „szybka płatności” można włączyć w "szczegółach karty" lub w HAIZ.ON.
 
Jak blisko muszę przyłożyć telefon aby zadziała karta mobilna?
Aby była możliwa płatność, urządzanie należy przyłożyć do terminala płatniczego w odległości maksymalnie 5 cm.
 

Przydatne dokumenty

Opłaty i prowizje

Rodzaj czynności Opłaty
Opłata za otwarcie rachunku 0 zł
Opłata za prowadzenie rachunku 0 zł
Wydanie karty (1) 5 zł
Opłata za kartę
Jeśli w danym miesiącu wykonasz co najmniej 5 transakcji kartą 0 zł
Jeśli w danym miesiącu wykonasz mniej niż 5 transakcji kartą (2) 2 zł
Przelewy w ramach Banku na rachunki własne we wszystkich kanałach 0 zł
Przelewy w ramach Banku na rachunki obce 0 zł
Przelewy krajowe w złotych do innych banków
Jeśli wykonasz do 5 przelewów w danym miesiącu za pośrednictwem bankowości internetowej Alior Banku (nie w aplikacji HAIZ) 0 zł
Jeśli wykonasz powyżej 5 przelewów w danym miesiącu za pośrednictwem bankowości internetowej Alior Banku (nie w aplikacji HAIZ) 1 zł
Wypłaty
W placówce Alior Banku 5 zł
Jeśli wykonasz do 5 wypłat w bankomatach Alior Banku, sieci EURONET, Planet Cash 0 zł
Jeśli wykonasz powyżej 5 wypłat w bankomatach Alior Banku, sieci EURONET, Planet Cash 1 zł
W innych bankomatach 3 zł

(1), (2) Opłata nie dotyczy Klientów, którzy nie ukończyli 18. roku życia

Bezpieczne urządzenie

Dbaj o bezpieczeństwo urządzenia mobilnego!
Jedną z najważniejszych czynności poprzedzających korzystanie z Aplikacji HAIZ jest właściwe przygotowanie urządzenia mobilnego oraz zainstalowanego na nim oprogramowania. Poniżej znajdziesz informacje jak zabezpieczyć swoje urządzenie.
  • Nie instaluj oprogramowania z niezaufanych źródeł. Instaluj wyłącznie programy pobrane z oficjalnych, udostępnionych przez producentów systemu sklepów z aplikacjami (Google Play, Apple App Store, Windows Phone Store).
  • Pamiętaj, że Alior Bank nigdy nie przesyła linków w SMS służących do pobrania aplikacji na urządzenia mobilne.
  • Upewnij się, że na swoim urządzeniu mobilnym posiadasz najnowszą wersję systemu operacyjnego dostarczanego przez producenta i pamiętaj, aby regularnie go aktualizować. 
  • Kupując nowe urządzenie mobilne (np. telefon lub tablet) dowiedz się u jego dystrybutora lub producenta czy aktualnie są, oraz jak długo będą dostarczane do niego aktualizacje bezpieczeństwa. Pamiętaj, że brak zainstalowanych aktualizacji może skutkować przejęciem kontroli nad urządzeniem przez przestępców.
  • Urządzenie z którego korzystasz do obsługi Aplikacji HAIZ musi być skutecznie zabezpieczone przed zagrożeniami poprzez zainstalowanie aktualnego oprogramowania antywirusowego renomowanego producenta.
  • Warto poświęcić chwilę na wybór oprogramowania antywirusowego. Pamiętaj, że rozwiązania niektórych producentów oferują bardziej zaawansowaną ochronę od innych. W Internecie znajdziesz testy poszczególnych rozwiązań oraz ich porównania względem siebie.
  • Alior Bank wymaga aby nie obsługiwać Aplikacji HAIZ (oraz odbierać SMS-ów autoryzacyjnych) na urządzeniach mobilnych z osłabionymi zabezpieczeniami poprzez operacje typu root/jailbreak itp.
  • W przypadku systemu Android Bank wymaga wyłączenia opcji „Zezwalaj na instalację aplikacji ze źródeł innych niż sklep Play” – bank nigdy nie poprosi Cię o jej włączenie.
  • Nie udostępniaj swojego urządzenia osobom trzecim.
  • Zabezpiecz dostęp do swojego urządzenia trudnym do odgadnięcia kodem lub hasłem.
  • Pamiętaj, że twoje urządzenie mobilne to klucz do twojego konta HAIZ! Jego utrata lub przejęcie przez przestępców może skutkować przejęciem konta bankowego, a w rezultacie utratą środków.

Bezpieczne transakcje

Dbaj o bezpieczeństwo Twojego telefonu komórkowego - nie pozostawiaj go w miejscach, w których narażony może być na kradzież lub dostęp osób niepowołanych. W przypadku kradzieży telefonu, zablokuj niezwłocznie kartę SIM u operatora telefonii komórkowej, a także powiadom infolinię (pod numerem 19 502) lub oddział Alior Banku.
 

Ryzyka związane z korzystaniem z bankowości elektronicznej

Należy pamiętać, że elektroniczny dostęp do systemów bankowości wiąże się z ryzykami – w szczególności w przypadku nieprzestrzegania zasad bezpieczeństwa określonych przez bank. Do tych ryzyk należą przede wszystkim:
  1. Ryzyko zagubienia lub kradzieży przez osoby nieuprawnione danych lub urządzeń:
    • służących do zalogowania do systemu (np. identyfikator/hasło lub PIN do aplikacji mobilnej),
    • służących do zatwierdzania transakcji (np. urządzenia mobilnego z zainstalowaną aplikacją).
  2. Ryzyko wystąpienia ataków socjotechnicznych, w których osoby trzecie będą – podszywając się pod bank – nakłaniały Klienta do zatwierdzania operacji (np. fałszywa informacja o konieczności wykupienia transakcji).
  3. Ryzyko nieświadomego zatwierdzenia  przez Klienta niezamierzonych zleceń (np. bez zapoznania się z operacją opisaną w wiadomości SMS z kodem autoryzacyjnym).
  4. Ryzyko wykorzystania w bankowości elektronicznej urządzeń, nad którymi kontrolę w sposób zdalny lub fizyczny przejęły osoby trzecie (np. za pomocą złośliwego oprogramowania, takiego jak wirusy).
  • Konsekwencjami wystąpienia ww. ryzyk mogą  być:
    • dostęp osób trzecich do  danych Klienta dostępnych w systemach bankowości elektronicznej,
    • możliwość realizacji transakcji przez osoby trzecie w imieniu Klienta – w tym finansowych (np. wykonywanie przelewów),
    • możliwość zatwierdzenia niechcianej transakcji przez Klienta.
Nota prawna
Opłata za korzystanie z karty do konta wynosi 0 zł miesięcznie pod warunkiem, że w danym miesiącu na rachunku zostało rozliczonych co najmniej 5 transakcji bezgotówkowych wykonanych tą kartą. W pozostałych przypadkach opłata wynosi 2 zł miesięcznie. Opłata będzie pobierana od kart ze statusem „Do aktywacji”, „Aktywna”, „Zablokowana”. Za wydanie karty zostanie pobrana jednorazowa opłata w wysokości 5 zł. Opłaty za wydanie oraz korzystanie z karty płatniczej nie dotyczy Klientów, którzy nie ukończyli 18. roku życia – w ich przypadku pobrane opłaty są zwracane do 10. dnia kolejnego miesiąca. Opłaty zwracane są tylko w przypadku kart, których użytkownikiem jest osoba niepełnoletnia (jej imię i nazwisko widnieje na karcie). Opłata 0 zł za przelewy dotyczy krajowych przelewów zlecanych poprzez Aplikację HAIZ, za pośrednictwem bankowości internetowej Alior Banku na rachunki prowadzone w Alior Banku oraz 5 krajowych przelewów miesięcznie na rachunki prowadzone w innych bankach.
Przypominamy, że zgodnie z obowiązującą ustawą z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych, wykorzystywanie kart płatniczych wydanych przez Alior Bank oraz innych instrumentów bądź usług płatniczych w celu wykonania operacji związanych z uczestnictwem w nielegalnych grach hazardowych (w tym grach urządzanych w Internecie) jest niedozwolone.

HAIZ - konto i aplikacja

Zainstaluj aplikację i powiąż ją z kontem bankowym!

Get it on Google Play