- 2017-03-15
Od 24 do 27 marca br. nastąpi przerwa w dostępie do bankowości internetowej i mobilnej, infolinii oraz placówek Alior Banku
Od 24 marca br. od godz. 23:00 do 27 marca br. do godz. 6:00 planowane jest zakończenie operacyjnego połączenia Alior Banku i działalności przejętej z Banku BPH. Wiąże się to z koniecznością wyłączenia w tym okresie systemów informatycznych oraz ograniczeniami w dostępie do produktów i usług bankowych dla Klientów Alior Banku oraz Biura Maklerskiego.
Od piątku 24 marca br. od godz. 23.00 niedostępne będą systemy bankowości internetowej i mobilnej Alior Banku. Klienci nie będą mogli realizować przelewów, płatności internetowych („Płacę z Alior Bankiem”), płatności BLIKiem, ani korzystać z innych usług bankowości elektronicznej. Niedostępne będą również usługi Kantoru Walutowego, Biura Maklerskiego, T-Mobile Usługi Bankowe oraz HAIZ. Bank nie będzie obsługiwał wniosków internetowych dotyczących sprzedaży produktów, płatności i sprzedaży ratalnej w internecie i sklepach tradycyjnych.
Przez cały okres niedostępności systemów bankowych klienci będą mogli realizować transakcje kartami płatniczymi, w tym kartami walutowymi Kantoru Walutowego, tzn. płacić nimi w sklepach i punktach usługowych, a także wypłacać środki z bankomatów.
Przywrócenie dostępu do systemów Alior Banku zaplanowane jest na poniedziałek 27 marca br. na godz. 6.00. W tym dniu placówki banku zostaną otwarte o zwykłych porach.
W przypadku klientów przejętych z Banku BPH, przerwa w dostępie do usług bankowych rozpocznie się w piątek 24 marca br. o godz. 14.30 i potrwa do poniedziałku 27 marca br. do godz. 6.00. Po tym terminie klienci wywodzący się z Banku BPH będą mogli korzystać z systemów bankowości internetowej i mobilnej Alior Banku oraz uzyskają możliwość obsługi w sieci oddziałów i placówek partnerskich oznaczonych logo Alior Banku.
Przez cały okres niedostępności systemów bankowych klienci będą mogli realizować transakcje kartami płatniczymi, w tym kartami walutowymi Kantoru Walutowego, tzn. płacić nimi w sklepach i punktach usługowych, a także wypłacać środki z bankomatów.
Przywrócenie dostępu do systemów Alior Banku zaplanowane jest na poniedziałek 27 marca br. na godz. 6.00. W tym dniu placówki banku zostaną otwarte o zwykłych porach.
Ograniczenia w dostępie do usług bankowych od 24 marca (piątek) od godz. 23.00 do 27 marca br. (poniedziałek) do godz. 6:00 | |
Karty płatnicze i bankomaty | Dostępne transakcje kartami oraz wypłaty z bankomatów, przy ograniczeniu łącznej kwoty transakcji do wysokości salda na koniec dnia w piątek 24.03. |
Systemy bankowości internetowej i mobilnej | Niedostępne |
Płatności internetowe (Płacę z Alior Bankiem) |
Niedostępne |
Płatności BLIK | Niedostępne |
Kantor Walutowy | Niedostępny |
Biuro Maklerskie | Niedostępne |
T-Mobile Usługi Bankowe | Niedostępne (oddziały, system bankowości internetowej i bankowość mobilna) |
Oddziały i placówki partnerskie | Nieczynne |
Infolinia banku 19 502 | Od 24.03 od godz. 17.00 dostępna w trybie informacyjnym (bez możliwości realizacji transakcji, które będą dostępne od 27.03 od godz. 8:00). Bez zmian będą przyjmowane dyspozycje zastrzegania kart. |
Infolinia Biura Maklerskiego 19 503 | Od 24.03 od godz. 17:00 do 23:00 dostępna w trybie infromacyjnym (bez możliwości realizacji transakcji). Standardowo nie pracuje w sobotę i niedzielę. Wznowienie pracy 27.03 o godz. 6:00 w trybie informacyjnym, a od godz. 8:00 infolinia dostępna w pełnym zakresie. |
Usługi do wymiany walut: Autodealing oraz eFX Trader | Niedostępne, poza złożonymi zleceniami na platformie eFX Trader. W trakcie niedostępności systemów bankowych nie będzie możliwości anulowania zlecenia. |
Alior Trader | Brak możliwości zasilenia rachunku przelewem internetowym, wyłączona dodatkowa autoryzacja kodem SMS (usługa dostępna standardowo od niedzieli 26.03 od godz. 23:00). |
Wnioski produktowe online | Niedostępne |
Usługi oferowane przez pośredników kredytowych oraz sklepy i sieć Tesco Finanse | Niedostępne |
W przypadku klientów przejętych z Banku BPH, przerwa w dostępie do usług bankowych rozpocznie się w piątek 24 marca br. o godz. 14.30 i potrwa do poniedziałku 27 marca br. do godz. 6.00. Po tym terminie klienci wywodzący się z Banku BPH będą mogli korzystać z systemów bankowości internetowej i mobilnej Alior Banku oraz uzyskają możliwość obsługi w sieci oddziałów i placówek partnerskich oznaczonych logo Alior Banku.
Ważna informacja dotycząca logowania od 27.03 br.
W związku z udostępnieniem klientom biznesowym, przeniesionym z Banku BPH nowego systemu bankowości internetowej dla klientów biznesowych, wprowadzona zostanie zmiana w procesie logowania do bankowości internetowej Alior Banku:
Projekt strony przejściowej umożliwiającej wybór systemu:
Jednocześnie informujemy, że nie są wprowadzane żadne inne zmiany związane z dostępem i korzystaniem z systemów bankowości elektronicznej i mobilnej. Nie jest też wymagane podejmowanie żadnych dodatkowych działań w związku z połączeniem działalności.
Przypominamy także najważniejsze zasady bezpieczeństwa, o których należy pamiętać:
- Wejdź na stronę internetową Banku dostępną pod adresem https://www.aliorbank.pl.
- Kliknij Zaloguj (w prawym, górnym rogu strony).
- Wyświetlona zostanie nowa strona przejściowa z możliwością wybrania odpowiedniego systemu.
- Wybierz: System bankowości internetowej Alior Banku.
- Przejdziesz na stronę https://login.aliorbank.pl, gdzie będziesz kontynuować logowanie tak, jak dotychczas. Jeśli logujesz się bezpośrednio pod adresem https://aliorbank.pl, proces logowania nie zmienia się.
Projekt strony przejściowej umożliwiającej wybór systemu:
Jednocześnie informujemy, że nie są wprowadzane żadne inne zmiany związane z dostępem i korzystaniem z systemów bankowości elektronicznej i mobilnej. Nie jest też wymagane podejmowanie żadnych dodatkowych działań w związku z połączeniem działalności.
Przypominamy także najważniejsze zasady bezpieczeństwa, o których należy pamiętać:
- W związku z połączeniem z działalnością przejętą z Banku BPH, nie zmieniają się numery rachunków bankowych Twoich produktów, otwartych w Alior Banku.
- Bank nie wymaga potwierdzania kodem autoryzacyjnym SMS lub tokenem żadnych operacji, których klient samodzielnie nie zlecił.
- Bank nie wymaga potwierdzenia lub zmiany zaufanego numeru telefonu.
- Do korzystania z systemu bankowości elektronicznej Bank nie wymaga instalacji dodatkowego oprogramowania na komputerze lub urządzeniu mobilnym.
- Aplikacje mobilne Alior Banku są dostępne wyłącznie w oficjalnych sklepach z aplikacjami.
- W związku z połączeniem działalności, nie wymagamy tworzenia nowych szablonów zaufanych lub niezaufanych, ani podawania żadnych danych (osobowych, kartowych, logowania).
- Korespondencja e-mail z Alior Banku jest zawsze podpisana aktualnym podpisem cyfrowym.
- Adres strony do logowania zaczyna się od https, a w obrębie okna przeglądarki znajduje się symbol kłódki na zielonym tle.
- Uważaj na fałszywe e-maile, w których przestępcy mogą podszywać się pod bank, a których treść nakłania do odwiedzania stron internetowych, otwierania załączników, podawania jakichkolwiek danych, itp. - jeśli nie masz pewności, co do autentyczności wiadomości, niezwłocznie skontaktuj się z Bankiem i nie wykonuj czynności opisanych w e-mailu.