Zarząd Alior Banku
Grzegorz Olszewski (prezes zarządu)
Od listopada 2021 roku Wiceprezes kierujący pracami Zarządu, a od lipca 2022 roku, po otrzymaniu zgody Komisji Nadzoru Finansowego - Prezes Zarządu Alior Banku. W ramach Grupy Kapitałowej Alior Banku pełni także rolę Przewodniczącego Rady Nadzorczej Alior Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych S.A. Jest również wykładowcą akademickim – na Uczelni Łazarskiego w Warszawie prowadzi zajęcia z zakresu produktów inwestycyjnych oraz podstaw finansów.
Ma wieloletnie doświadczenie zawodowe w instytucjach finansowych. W latach 2019-2020 związany był z Bankiem Pekao S.A., gdzie najpierw pełnił funkcję członka zarządu, a potem wiceprezesa zarządu. Odpowiadał za sektory IT, usługi maklerskie, bancassurance oraz transformację cyfrową, z sukcesem rozwijając system bankowości elektronicznej, m.in. poprzez implementację zaawansowanych rozwiązań bankowości mobilnej (w tym PeoPay & PeoPay Kids).
W latach 2017 – 2019 pracował w Grupie PZU, gdzie pełnił funkcję dyrektora Biura Sprzedaży Produktów Inwestycyjnych PZU Życie S.A. oraz doradcy prezesa Zarządu PZU S.A. Był także liderem projektu, który doprowadził do uruchomienia pierwszej w Polsce platformy do sprzedaży pasywnych funduszy inwestycyjnych inPZU.
W 2016 roku, jako dyrektor sprzedaży i marketingu w AgioFunds TFI S.A rozwijał produkty inwestycyjne funduszu.
Z Alior Bankiem związany był również w latach 2010 – 2016, gdzie odpowiadał za wdrożenie nowatorskich rozwiązań w obszarach funduszy inwestycyjnych, produktów skarbowych i rynku FOREX. W 2012 roku objął stanowisko dyrektora Sprzedaży Produktów Inwestycyjnych w Biurze Maklerskim Alior Banku, gdzie przyczynił się m.in. do realizacji IPO banku, promocji platformy Alior Trader i wprowadzenia usługi doradztwa inwestycyjnego.
Jego ścieżka zawodowa w finansach rozpoczęła się w Banku Millennium S.A., gdzie pracował w latach 2007-2010 w obszarze bankowości detalicznej.
Grzegorz Olszewski jest absolwentem Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie ukończył program Executive MBA, Uczelni Łazarskiego (kierunek ekonomia), Wyższej Szkoły Zarządzania/Polish Open University (obecnie Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie) na kierunku zarządzanie finansami, a także Oxford Brookes University z tytułem Bachelor of Arts (B.A.) w dziedzinie finansów.
Grzegorz Olszewski spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Od listopada 2021 roku Wiceprezes kierujący pracami Zarządu, a od lipca 2022 roku, po otrzymaniu zgody Komisji Nadzoru Finansowego - Prezes Zarządu Alior Banku. W ramach Grupy Kapitałowej Alior Banku pełni także rolę Przewodniczącego Rady Nadzorczej Alior Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych S.A. Jest również wykładowcą akademickim – na Uczelni Łazarskiego w Warszawie prowadzi zajęcia z zakresu produktów inwestycyjnych oraz podstaw finansów.
Ma wieloletnie doświadczenie zawodowe w instytucjach finansowych. W latach 2019-2020 związany był z Bankiem Pekao S.A., gdzie najpierw pełnił funkcję członka zarządu, a potem wiceprezesa zarządu. Odpowiadał za sektory IT, usługi maklerskie, bancassurance oraz transformację cyfrową, z sukcesem rozwijając system bankowości elektronicznej, m.in. poprzez implementację zaawansowanych rozwiązań bankowości mobilnej (w tym PeoPay & PeoPay Kids).
W latach 2017 – 2019 pracował w Grupie PZU, gdzie pełnił funkcję dyrektora Biura Sprzedaży Produktów Inwestycyjnych PZU Życie S.A. oraz doradcy prezesa Zarządu PZU S.A. Był także liderem projektu, który doprowadził do uruchomienia pierwszej w Polsce platformy do sprzedaży pasywnych funduszy inwestycyjnych inPZU.
W 2016 roku, jako dyrektor sprzedaży i marketingu w AgioFunds TFI S.A rozwijał produkty inwestycyjne funduszu.
Z Alior Bankiem związany był również w latach 2010 – 2016, gdzie odpowiadał za wdrożenie nowatorskich rozwiązań w obszarach funduszy inwestycyjnych, produktów skarbowych i rynku FOREX. W 2012 roku objął stanowisko dyrektora Sprzedaży Produktów Inwestycyjnych w Biurze Maklerskim Alior Banku, gdzie przyczynił się m.in. do realizacji IPO banku, promocji platformy Alior Trader i wprowadzenia usługi doradztwa inwestycyjnego.
Jego ścieżka zawodowa w finansach rozpoczęła się w Banku Millennium S.A., gdzie pracował w latach 2007-2010 w obszarze bankowości detalicznej.
Grzegorz Olszewski jest absolwentem Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie ukończył program Executive MBA, Uczelni Łazarskiego (kierunek ekonomia), Wyższej Szkoły Zarządzania/Polish Open University (obecnie Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie) na kierunku zarządzanie finansami, a także Oxford Brookes University z tytułem Bachelor of Arts (B.A.) w dziedzinie finansów.
Grzegorz Olszewski spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Paweł Broniewski (wiceprezes zarządu)
Do Zarządu Alior Banku dołączył w kwietniu 2023 roku. Jest ekspertem w obszarach bezpieczeństwa, cyberbezpieczeństwa, AML, compliance, procesów biznesowych, operacji oraz IT. Wcześniej pełnił funkcję członka Zarządu Alior Leasing sp. z o.o. w ramach Grupy Kapitałowej Alior Banku. Obecnie zasiada w Radzie Nadzorczej tej spółki.
Paweł Broniewski ma bogate doświadczenie menedżerskie, zdobyte między innymi jako dyrektor wykonawczy i członek rad nadzorczych w spółkach Tauron Polska Energia oraz w Grupie Azoty. Był odpowiedzialny za bezpieczeństwo korporacyjne, biznesowe, fizyczne, cyberbezpieczeństwo, audyt oraz system kontroli wewnętrznej.
Jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz Krakowskiej Szkoły Biznesu, gdzie uzyskał dyplom Executive Master of Business Administration (MBA) in Corporate Management. Ukończył również studia podyplomowe z Konwencji Waszyngtońskiej CITES dla administracji państwowej w Akademii Rolniczej w Poznaniu oraz program rozwoju kompetencji liderskich Power PRO w ICAN Institute.
Posiada uprawnienia audytora wewnętrznego, wydane przez Ministerstwo Finansów oraz uprawnienia do kontroli i audytu wewnętrznego w administracji publicznej, wydane przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Paweł Broniewski spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Do Zarządu Alior Banku dołączył w kwietniu 2023 roku. Jest ekspertem w obszarach bezpieczeństwa, cyberbezpieczeństwa, AML, compliance, procesów biznesowych, operacji oraz IT. Wcześniej pełnił funkcję członka Zarządu Alior Leasing sp. z o.o. w ramach Grupy Kapitałowej Alior Banku. Obecnie zasiada w Radzie Nadzorczej tej spółki.
Paweł Broniewski ma bogate doświadczenie menedżerskie, zdobyte między innymi jako dyrektor wykonawczy i członek rad nadzorczych w spółkach Tauron Polska Energia oraz w Grupie Azoty. Był odpowiedzialny za bezpieczeństwo korporacyjne, biznesowe, fizyczne, cyberbezpieczeństwo, audyt oraz system kontroli wewnętrznej.
Jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz Krakowskiej Szkoły Biznesu, gdzie uzyskał dyplom Executive Master of Business Administration (MBA) in Corporate Management. Ukończył również studia podyplomowe z Konwencji Waszyngtońskiej CITES dla administracji państwowej w Akademii Rolniczej w Poznaniu oraz program rozwoju kompetencji liderskich Power PRO w ICAN Institute.
Posiada uprawnienia audytora wewnętrznego, wydane przez Ministerstwo Finansów oraz uprawnienia do kontroli i audytu wewnętrznego w administracji publicznej, wydane przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Paweł Broniewski spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Radomir Gibała (wiceprezes zarządu)
Członek Zarządu Alior Banku od czerwca 2021 roku. Odpowiada za obszar finansów banku, relacje inwestorskie oraz nadzór nad spółkami zależnymi. Ekonomista i doświadczony menedżer, ma blisko 20-letnie doświadczenie zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Jego praktyka obejmuje realizację projektów dla sektora finansowego oraz usług profesjonalnych z zakresu opracowywania i wdrażania strategii biznesowych oraz przygotowania i kontroli planów finansowych.
Przed dołączeniem do Alior Banku, Radomir Gibała związany był z Baker McKenzie, gdzie w latach 2012 – 2021 jako członek komitetu zarządczego był odpowiedzialny za doradztwo strategiczne, poprawę efektywności finansowej oraz za rozwój współpracy z instytucjami finansowymi.
W latach 2005 – 2012 pracował w Ernst & Young, gdzie jako menadżer był odpowiedzialny za doradztwo dla podmiotów z sektora usług finansowych. Wcześniej związany był z Bankiem BPH, gdzie zarządzał projektami w obszarze bankowości korporacyjnej.
Radomir Gibała ukończył finanse i rachunkowość na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz studia doktoranckie w zakresie nauk ekonomicznych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Absolwent programów menedżerskich IESE Business School oraz INSEAD.
Radomir Gibała spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Członek Zarządu Alior Banku od czerwca 2021 roku. Odpowiada za obszar finansów banku, relacje inwestorskie oraz nadzór nad spółkami zależnymi. Ekonomista i doświadczony menedżer, ma blisko 20-letnie doświadczenie zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Jego praktyka obejmuje realizację projektów dla sektora finansowego oraz usług profesjonalnych z zakresu opracowywania i wdrażania strategii biznesowych oraz przygotowania i kontroli planów finansowych.
Przed dołączeniem do Alior Banku, Radomir Gibała związany był z Baker McKenzie, gdzie w latach 2012 – 2021 jako członek komitetu zarządczego był odpowiedzialny za doradztwo strategiczne, poprawę efektywności finansowej oraz za rozwój współpracy z instytucjami finansowymi.
W latach 2005 – 2012 pracował w Ernst & Young, gdzie jako menadżer był odpowiedzialny za doradztwo dla podmiotów z sektora usług finansowych. Wcześniej związany był z Bankiem BPH, gdzie zarządzał projektami w obszarze bankowości korporacyjnej.
Radomir Gibała ukończył finanse i rachunkowość na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz studia doktoranckie w zakresie nauk ekonomicznych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Absolwent programów menedżerskich IESE Business School oraz INSEAD.
Radomir Gibała spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Szymon Kamiński (wiceprezes zarządu)
W Zarządzie Alior Banku od listopada 2022 roku odpowiada za obszar klienta biznesowego. Przed objęciem tej funkcji, kierował biznesem w obszarach finansów, doradztwa i przemysłu, zdobywając doświadczenie zarówno w Polsce, jak i za granicą. W latach 2020-2022 pełnił funkcję Prezesa Zarządu Pekao Leasing. W okresie 2011-2019 był Prezesem Zarządu Santander Leasing oraz innych spółek zależnych Grupy Santander.
Od 2008 do 2010 pracował w Grupie Credit Agricole, a wcześniej w Grupie Det Norske Veritas. W tej ostatniej, między 2006 a 2008 zarządzał projektami m.in. w Europie, na Dalekim Wschodzie i w Ameryce Południowej. W latach 2003-2005 pełnił rolę Country Managera DNV Iberia w Hiszpanii i Portugalii, a w latach od 1998 do 2003 roku - Country Managera DNV Industry w Polsce.
W okresie 1996-1998 był jednym z dyrektorów zarządzających restrukturyzacją post-akwizycyjną w polskiej części szwedzkiej Grupy Trebruk, obecnie - Arctic Paper SA.
Szymon Kamiński jest absolwentem Akademii Morskiej w Gdyni oraz programu AMP (Advanced Management Program) IMD Lausanne w Oslo.
Szymon Kamiński spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
W Zarządzie Alior Banku od listopada 2022 roku odpowiada za obszar klienta biznesowego. Przed objęciem tej funkcji, kierował biznesem w obszarach finansów, doradztwa i przemysłu, zdobywając doświadczenie zarówno w Polsce, jak i za granicą. W latach 2020-2022 pełnił funkcję Prezesa Zarządu Pekao Leasing. W okresie 2011-2019 był Prezesem Zarządu Santander Leasing oraz innych spółek zależnych Grupy Santander.
Od 2008 do 2010 pracował w Grupie Credit Agricole, a wcześniej w Grupie Det Norske Veritas. W tej ostatniej, między 2006 a 2008 zarządzał projektami m.in. w Europie, na Dalekim Wschodzie i w Ameryce Południowej. W latach 2003-2005 pełnił rolę Country Managera DNV Iberia w Hiszpanii i Portugalii, a w latach od 1998 do 2003 roku - Country Managera DNV Industry w Polsce.
W okresie 1996-1998 był jednym z dyrektorów zarządzających restrukturyzacją post-akwizycyjną w polskiej części szwedzkiej Grupy Trebruk, obecnie - Arctic Paper SA.
Szymon Kamiński jest absolwentem Akademii Morskiej w Gdyni oraz programu AMP (Advanced Management Program) IMD Lausanne w Oslo.
Szymon Kamiński spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Rafał Litwińczuk (wiceprezes zarządu)
Posiada 30-letnie doświadczenie w sektorze bankowym. W dotychczasowej pracy zawodowej odpowiadał za zarządzanie aktywami i pasywami, rynki finansowe, sprzedaż i produkt w wielu instytucjach finansowych.
Od listopada 2021 r. pełni funkcję Wiceprezesa Zarządu Alior Banku, w którym nadzoruje sprzedaż i produkty dla klienta detalicznego, obszar private banking i biuro maklerskie, od kwietnia 2023 r. także działalność skarbową.
Od lipca 2018 r. do listopada 2021 r. w Zarządzie Pekao Banku Hipotecznego odpowiadał za obszar finansów. W tym czasie zrealizował projekt transferu wierzytelności hipotecznych w ramach grupy kapitałowej. W latach 2016-2018 zajmował się arbitrażem i stopą procentową banku oraz relacjami z klientami finansowymi oraz projektem wdrożenia regulacji MIFID II w Banku Credit Agricole Polska SA. Od 2012 r. do 2016 r. pracował w Pekao Banku Hipotecznym, gdzie jako dyrektor Departamentu Zarządzania Aktywami, Pasywami i Emisji Listów Zastawnych zajmował się pozyskiwaniem finansowania długoterminowego, odpowiadał za operacje skarbowe, rachunkowość zabezpieczeń, ryzyko walutowe, zarządzanie aktywami i pasywami, relacje z agencjami ratingowymi i inwestorami. Nadzorował obszar emisji listów zastawnych, zmiany w prospekcie emisyjnym, kontakty z Krajowym Depozytem Papierów Wartościowych oraz przestrzeganie wymogów informacyjnych.
W latach 1997-2012 pracował w banku inwestycyjnym WestLB, Westdeutsche Landesbank (obecnie HELABA Landesbank Hessen-Thüringen), gdzie jako dyrektor Departamentu Skarbu nadzorował sprzedaż instrumentów finansowych, arbitraż, zarządzanie stopą procentową, ryzyko walutowe, płynność regionu EMEA oraz odpowiadał za relacje i obsługę klientów.
Od 1995 r. do 1997 r. zarządzał płynnością i stopą procentową w ING Banku Śląskim. Od 1993 r. do 1995 r. pracował w Banku BGŻ, gdzie zawierał transakcje na rynku międzybankowym, odpowiadał za płynność banku, zarządzanie stopą procentową i transakcje depozytowe z klientami banku.
Absolwent Europejskiej Wyższej Szkoły Prawa i Administracji, studiów podyplomowych na Wydziale Prawa Uniwersytetu Warszawskiego, studiów Executive MBA, ukończył także studia doktoranckie w zakresie ekonomii w Instytucie Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk oraz studia Executive DBA, jak i liczne szkolenia z zakresu bankowości organizowane m.in. przez EUROMONEY i INSEAD Business School.
Rafał Litwińczuk spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Posiada 30-letnie doświadczenie w sektorze bankowym. W dotychczasowej pracy zawodowej odpowiadał za zarządzanie aktywami i pasywami, rynki finansowe, sprzedaż i produkt w wielu instytucjach finansowych.
Od listopada 2021 r. pełni funkcję Wiceprezesa Zarządu Alior Banku, w którym nadzoruje sprzedaż i produkty dla klienta detalicznego, obszar private banking i biuro maklerskie, od kwietnia 2023 r. także działalność skarbową.
Od lipca 2018 r. do listopada 2021 r. w Zarządzie Pekao Banku Hipotecznego odpowiadał za obszar finansów. W tym czasie zrealizował projekt transferu wierzytelności hipotecznych w ramach grupy kapitałowej. W latach 2016-2018 zajmował się arbitrażem i stopą procentową banku oraz relacjami z klientami finansowymi oraz projektem wdrożenia regulacji MIFID II w Banku Credit Agricole Polska SA. Od 2012 r. do 2016 r. pracował w Pekao Banku Hipotecznym, gdzie jako dyrektor Departamentu Zarządzania Aktywami, Pasywami i Emisji Listów Zastawnych zajmował się pozyskiwaniem finansowania długoterminowego, odpowiadał za operacje skarbowe, rachunkowość zabezpieczeń, ryzyko walutowe, zarządzanie aktywami i pasywami, relacje z agencjami ratingowymi i inwestorami. Nadzorował obszar emisji listów zastawnych, zmiany w prospekcie emisyjnym, kontakty z Krajowym Depozytem Papierów Wartościowych oraz przestrzeganie wymogów informacyjnych.
W latach 1997-2012 pracował w banku inwestycyjnym WestLB, Westdeutsche Landesbank (obecnie HELABA Landesbank Hessen-Thüringen), gdzie jako dyrektor Departamentu Skarbu nadzorował sprzedaż instrumentów finansowych, arbitraż, zarządzanie stopą procentową, ryzyko walutowe, płynność regionu EMEA oraz odpowiadał za relacje i obsługę klientów.
Od 1995 r. do 1997 r. zarządzał płynnością i stopą procentową w ING Banku Śląskim. Od 1993 r. do 1995 r. pracował w Banku BGŻ, gdzie zawierał transakcje na rynku międzybankowym, odpowiadał za płynność banku, zarządzanie stopą procentową i transakcje depozytowe z klientami banku.
Absolwent Europejskiej Wyższej Szkoły Prawa i Administracji, studiów podyplomowych na Wydziale Prawa Uniwersytetu Warszawskiego, studiów Executive MBA, ukończył także studia doktoranckie w zakresie ekonomii w Instytucie Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk oraz studia Executive DBA, jak i liczne szkolenia z zakresu bankowości organizowane m.in. przez EUROMONEY i INSEAD Business School.
Rafał Litwińczuk spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Tomasz Miklas (wiceprezes zarządu)
Związany z Alior Bankiem od 2008 roku, na stanowisko Wiceprezesa Zarządu awansował w październiku 2022 roku. Wcześniej pełnił szereg funkcji kierowniczych w obszarze zarządzania ryzykiem kredytowym, operacyjnym, płynności oraz rynkowym. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu strategicznych projektów, w tym z zakresu transformacji organizacji pracy, fuzji, wdrażania nowych produktów i procesów.
Od 2021 roku, przed dołączeniem do Zarządu, sprawował funkcję dyrektora Departamentu Ryzyka Kredytowego w Alior Banku. Był odpowiedzialny za zarządzanie ryzykiem kredytowym dla klientów indywidualnych, mikroprzedsiębiorstw, klientów biznesowych oraz nadzór nad polityką kredytową spółki zależnej Alior Leasing.
Ponadto, przewodniczył Komitetowi Ryzyka Kredytowego i Inicjatyw Biznesowych oraz był członkiem Komitetu Kredytowego, Komitetu Ryzyka Operacyjnego, Komitetu Ryzyka Modeli oraz Komitetu Rozwoju Banku.
W latach 2017-2021 był odpowiedzialny za zarządzanie ryzykiem kredytowym w segmentach biznesowych, w tym dla mikroprzedsiębiorstw i klientów biznesowych. W latach 2013-2017 koncentrował się na zarządzaniu ryzykiem kredytowym produktów dla klientów indywidualnych.
Tomasz Miklas jest absolwentem Informatyki i Ekonometrii na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył również studia podyplomowe z Zarządzania Ryzykiem w Instytucjach Finansowych w Szkole Głównej Handlowej.
Tomasz Miklas spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Związany z Alior Bankiem od 2008 roku, na stanowisko Wiceprezesa Zarządu awansował w październiku 2022 roku. Wcześniej pełnił szereg funkcji kierowniczych w obszarze zarządzania ryzykiem kredytowym, operacyjnym, płynności oraz rynkowym. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu strategicznych projektów, w tym z zakresu transformacji organizacji pracy, fuzji, wdrażania nowych produktów i procesów.
Od 2021 roku, przed dołączeniem do Zarządu, sprawował funkcję dyrektora Departamentu Ryzyka Kredytowego w Alior Banku. Był odpowiedzialny za zarządzanie ryzykiem kredytowym dla klientów indywidualnych, mikroprzedsiębiorstw, klientów biznesowych oraz nadzór nad polityką kredytową spółki zależnej Alior Leasing.
Ponadto, przewodniczył Komitetowi Ryzyka Kredytowego i Inicjatyw Biznesowych oraz był członkiem Komitetu Kredytowego, Komitetu Ryzyka Operacyjnego, Komitetu Ryzyka Modeli oraz Komitetu Rozwoju Banku.
W latach 2017-2021 był odpowiedzialny za zarządzanie ryzykiem kredytowym w segmentach biznesowych, w tym dla mikroprzedsiębiorstw i klientów biznesowych. W latach 2013-2017 koncentrował się na zarządzaniu ryzykiem kredytowym produktów dla klientów indywidualnych.
Tomasz Miklas jest absolwentem Informatyki i Ekonometrii na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył również studia podyplomowe z Zarządzania Ryzykiem w Instytucjach Finansowych w Szkole Głównej Handlowej.
Tomasz Miklas spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Jacek Polańczyk (wiceprezes zarządu)
Do Zarządu Alior Banku dołączył w maju 2021 roku. Jest odpowiedzialny za obszary: komunikacji marketingowej, relacji z klientem, zakupów oraz logistyki. Wcześniej sprawował funkcję Dyrektora Działu Marketingu.
W przeszłości związany m.in. z sektorem paliwowo-energetycznym. Pracował w Polskiej Grupie Energetycznej oraz w Polskim Górnictwie Naftowym i Gazownictwie, gdzie pełnił m.in. funkcję Dyrektora Departamentu Marketingu.
Ma bogate doświadczenie menedżerskie oraz wiedzę z różnych dziedzin prawa, w tym prawa spółek handlowych i prawa podatkowego. Pracował w renomowanych kancelariach prawnych oraz w służbie cywilnej, w tym w Ministerstwie Skarbu Państwa.
Jacek Polańczyk ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Studium Zarządzania i Marketingu Szkoły Głównej Handlowej. Ukończył również Studium Polityki Zagranicznej Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych. Posiada tytuł Master of Business Administration uzyskany w Wyższej Szkole Menedżerskiej.
Jacek Polańczyk spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Do Zarządu Alior Banku dołączył w maju 2021 roku. Jest odpowiedzialny za obszary: komunikacji marketingowej, relacji z klientem, zakupów oraz logistyki. Wcześniej sprawował funkcję Dyrektora Działu Marketingu.
W przeszłości związany m.in. z sektorem paliwowo-energetycznym. Pracował w Polskiej Grupie Energetycznej oraz w Polskim Górnictwie Naftowym i Gazownictwie, gdzie pełnił m.in. funkcję Dyrektora Departamentu Marketingu.
Ma bogate doświadczenie menedżerskie oraz wiedzę z różnych dziedzin prawa, w tym prawa spółek handlowych i prawa podatkowego. Pracował w renomowanych kancelariach prawnych oraz w służbie cywilnej, w tym w Ministerstwie Skarbu Państwa.
Jacek Polańczyk ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Studium Zarządzania i Marketingu Szkoły Głównej Handlowej. Ukończył również Studium Polityki Zagranicznej Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych. Posiada tytuł Master of Business Administration uzyskany w Wyższej Szkole Menedżerskiej.
Jacek Polańczyk spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Paweł Tymczyszyn (wiceprezes zarządu)
W Zarządzie Alior Banku od listopada 2021 roku, odpowiedzialny obecnie za obszar technologii, prawny i ochrony danych. Wcześniej - dodatkowo odpowiedzialny za obszar operacji i systemów płatniczych oraz bezpieczeństwa. Pełni również funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej Alior Leasing sp. z o.o. należącej do Grupy Kapitałowej Alior Banku.
Do 2021 roku Paweł Tymczyszyn był prokurentem i dyrektorem Pionu Usług Korporacyjnych w Banku Pekao S.A., gdzie zarządzał m.in. Departamentem Prawnym, Departamentem Zakupów, Departamentem Nieruchomości oraz Departamentem Obsługi Banku (logistyka). Wcześniej pełnił również funkcję: dyrektora zarządzającego Departamentem Prawnym wraz z obsługą Organów Korporacyjnych Banku i spółek grupy kapitałowej Pekao, a pierwotnie dyrektora zarządzającego Departamentem Kluczowych Restrukturyzacji i Windykacji w Banku Pekao S.A.
Jako menedżer Paweł Tymczyszyn zdobył prawie 20-letnie doświadczenie w nadzorze, zarządzaniu i doradztwie, pracując dla różnorodnych podmiotów, w tym dużych spółek publicznych z sektora bankowego, retail, ubezpieczeń, operacji czy przemysłu. Doświadczenie zdobywał również w doradztwie prawnym dla szeregu podmiotów gospodarczych oraz w kancelariach prawnych.
Jest radcą prawnym z wieloletnim doświadczeniem praktycznym. Specjalizuje się w korporacyjnym i regulacyjnym prawie spółek, prawie bankowym, prawie gospodarczym oraz w zakresie mitygacji ryzyk prawnych kluczowych transakcji kredytowych i finansowych, fuzji i przejęć, restrukturyzacji i windykacji, jak również w sporach cywilnych, nieruchomości, prawa pracy, ochrony dóbr i prawie prasowym.
Był współautorem części komentarza do Prawa bankowego (edycja 2022, red. P. Zapadko, A. Mikos-Sitek, wyd. Wolters Kluwer) oraz publikacji dotyczących prawa spółek i prawa bankowego w Monitorze Prawniczym, Monitorze Prawa Handlowego i Przeglądzie Prawa Handlowego. Był panelistą licznych konferencji ekonomicznych, gospodarczych, prawniczych i z zakresu nowoczesnych technologii.
Jest słuchaczem studiów podyplomowych z bankowości w Szkole Głównej Handlowej. Ukończył programy menedżerskie na Uniwersytecie Oxfordzkim w Said Business School: Artificial Intelligence, Executive Finance, Executive Leadership. Absolwent studiów podyplomowe Executive Master of Business Administration na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz magisterskich studiów prawniczych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Wcześniej ukończył Technikum Łączności w Krakowie na kierunku technik elektronik o specjalności elektroniczne maszyny i systemy cyfrowe.
Paweł Tymczyszyn spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
W Zarządzie Alior Banku od listopada 2021 roku, odpowiedzialny obecnie za obszar technologii, prawny i ochrony danych. Wcześniej - dodatkowo odpowiedzialny za obszar operacji i systemów płatniczych oraz bezpieczeństwa. Pełni również funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej Alior Leasing sp. z o.o. należącej do Grupy Kapitałowej Alior Banku.
Do 2021 roku Paweł Tymczyszyn był prokurentem i dyrektorem Pionu Usług Korporacyjnych w Banku Pekao S.A., gdzie zarządzał m.in. Departamentem Prawnym, Departamentem Zakupów, Departamentem Nieruchomości oraz Departamentem Obsługi Banku (logistyka). Wcześniej pełnił również funkcję: dyrektora zarządzającego Departamentem Prawnym wraz z obsługą Organów Korporacyjnych Banku i spółek grupy kapitałowej Pekao, a pierwotnie dyrektora zarządzającego Departamentem Kluczowych Restrukturyzacji i Windykacji w Banku Pekao S.A.
Jako menedżer Paweł Tymczyszyn zdobył prawie 20-letnie doświadczenie w nadzorze, zarządzaniu i doradztwie, pracując dla różnorodnych podmiotów, w tym dużych spółek publicznych z sektora bankowego, retail, ubezpieczeń, operacji czy przemysłu. Doświadczenie zdobywał również w doradztwie prawnym dla szeregu podmiotów gospodarczych oraz w kancelariach prawnych.
Jest radcą prawnym z wieloletnim doświadczeniem praktycznym. Specjalizuje się w korporacyjnym i regulacyjnym prawie spółek, prawie bankowym, prawie gospodarczym oraz w zakresie mitygacji ryzyk prawnych kluczowych transakcji kredytowych i finansowych, fuzji i przejęć, restrukturyzacji i windykacji, jak również w sporach cywilnych, nieruchomości, prawa pracy, ochrony dóbr i prawie prasowym.
Był współautorem części komentarza do Prawa bankowego (edycja 2022, red. P. Zapadko, A. Mikos-Sitek, wyd. Wolters Kluwer) oraz publikacji dotyczących prawa spółek i prawa bankowego w Monitorze Prawniczym, Monitorze Prawa Handlowego i Przeglądzie Prawa Handlowego. Był panelistą licznych konferencji ekonomicznych, gospodarczych, prawniczych i z zakresu nowoczesnych technologii.
Jest słuchaczem studiów podyplomowych z bankowości w Szkole Głównej Handlowej. Ukończył programy menedżerskie na Uniwersytecie Oxfordzkim w Said Business School: Artificial Intelligence, Executive Finance, Executive Leadership. Absolwent studiów podyplomowe Executive Master of Business Administration na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz magisterskich studiów prawniczych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Wcześniej ukończył Technikum Łączności w Krakowie na kierunku technik elektronik o specjalności elektroniczne maszyny i systemy cyfrowe.
Paweł Tymczyszyn spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).