Praca w IT - Twoja przestrzeń rozwoju

Stały rozwój bankowości mobilnej i regularne wdrażanie najbardziej nowatorskich na rynku rozwiązań wymaga potężnego zaplecza IT. Alior Bank daje programistom, administratorom i ekspertom IT przestrzeń do tworzenia i realizacji innowacyjnych projektów, w zakresie zarówno rozwijania aplikacji i platform dostępu, jak i oceny ryzyka oraz kontroli bezpieczeństwa danych.

Pewnie nie domyślasz się, że...

  • w pionie IT Alior Banku zatrudniamy ponad 700 pracowników,
  • budujemy aplikacje od fundamentów po sam dach,
  • na co dzień współpracujemy z największymi firmami technologicznymi,
  • obsługujemy ponad 1500 urządzeń sieciowych oraz ponad
    1800 fizycznych i wirtualnych systemów banku, dodatkowo
    utrzymujemy ponad 1000 baz danych, gdzie ich łączna pojemność przekracza 420TB.
     

Co to oznacza dla Ciebie?

W Alior Banku masz realny wpływ na funkcjonowanie biznesu:
  • dajemy (i oczekujemy!) więcej samodzielności niż inne firmy,
  • rozwiązania technologiczne nie są narzucane odgórnie, ale wypracowywane wewnętrznie, 
  • umożliwiamy rozwój wykraczający poza kompetencje wyłącznie techniczne,
  • każdy tydzień, miesiąc i rok pracy powiększa Twoją wiedzę ekspercką i doświadczenie, na których budowane jest bezpieczeństwo informatyczne Banku.
To wszystko powoduje, że szybciej podnosisz swoje kompetencje.

Pion IT w Alior Banku

Czego możesz się spodziewać...

Czego możesz się spodziewać?
  • szkoleń zewnętrznych i wewnętrznych, a także możliwości dzielenia się swoją wiedzą,
  • dofinansowania do prywatnej opieki medycznej,
  • szeregu zniżek na oferty partnerów (m.in. ubezpieczenia, szkoły wyższe, podróże),
  • dofinansowania do karty sportowej,
  • możliwości udziału w zajęciach sekcji sportowych przez cały rok,
  • letnich i zimowych firmowych olimpiad sportowych,
  • wyjść integracyjnych, firmowych pikników dla rodziny,
  • najlepszych polskich jabłek na co dzień,
  • wyśmienitej kawy prosto z ekspresu ciśnieniowego,
  • braku strefy płatnego parkowania w pobliżu centrali
  • piłkarzyków oraz fotela do masażu na trudne chwile.
Idealny kandydat do tej pracy ma:
  • wiedzę merytoryczną i doświadczenie w zakresie zadań przewidzianych na stanowisku,
  • ciekawość świata i własną motywację do działania,
  • nastawienie na skuteczność, jakość i efektywność,
  • gotowość do aktywnego szukania innowacyjnych rozwiązań,
  • naturalną skłonność do podważania status quo,
  • dużą otwartość na zmiany,
  • odwagę działania i samodzielnego myślenia.

Jakie masz opcje?

I. DEPARTAMENT ROZWOJU IT
  • Miejsce pracy: Kraków, Warszawa, Gdańsk
  • Czas pracy: start 7:00-10:00, koniec 15:00-18:00
  • Główne zadania:
    • opracowanie rozwiązań informatycznych i teletechnicznych, modyfikacja, wykonywanie oprogramowania, projektów infrastrukturalnych z wytycznymi dla technologii eksploatacji oraz dokumentacją techniczną;
    • wyznaczanie standardów technicznych i jakości usług informatycznych i teletechnicznych;
    • dobór i nadzorowanie partnerów wspierających proces informatyzacji banku;
  • Dzień pracy:  development 70%, spotkania około 20 %, bugi 10%
  • Wiedza / technologie:  Java(7,8), C#, iOS, Android, C++, Python, .NET, PHP, Spring, MVC, AngularJS, Oracle, PostgreSQL, GIT, IT Project Management, Enterprise architecture
  • Projekty: wykorzystanie metodyk zwinnych, JIRA, TDD, Code Review, testy automatyczne, wzorce projektowe
  • Telefon służbowy: tak
  • Laptop + dodatkowe monitory: tak
  • Podróże służbowe: nie
  • Kontakt z biznesem: zależy od stanowiska i rodzaju zadań (programowanie, analizy, testy, infrastruktura, service desk, etc.): w przypadku developerów kontakt z biznesem sporadyczny, ale analitycy i PM-owie są w stałym kontakcie z biznesem.
TECHNOLOGIE







 
II. DEPARTAMENT UTRZYMANIA IT
  • Miejsce pracy: Kraków
  • Czas pracy: praca w trybie 2-zmianowym zgodnie z zaplanowanym harmonogramem (równoważny czas pracy); dodatkowo dyżury administratorów i ewentualnie czas na interwencję w czasie awarii; praca w trybie ciągłym (w zespole centralnego monitoringu IT)
  • Główne zadania:
    • wdrażanie nowych rozwiązań IT we współpracy z działami rozwoju
    • utrzymanie w sprawności operacyjnej systemów informatycznych;
    • budowa modeli świadczenia usług IT oraz dbałość o poziom usług;
    • analizowanie i eliminacja błędów w działaniu systemów informatycznych;
    • zarządzanie procesami z obszarów dostarczania usług (zmiana, problem, baza zasobów IT) w systemach informatycznych;
    • wspomaganie użytkowników w rozwiązywaniu problemów związanych z eksploatacją techniczną systemów informatycznych i wyposażenia IT;
    • monitoring i zarządzanie ryzykiem IT;
    • zarządzanie ciągłością działania w zakresie systemów IT.
  • Dzień pracy:  40% administracja, 45% wdrożenia, 10% incydenty, 5% spotkania/telko
  • Wiedza i technologie: bezpieczeństwo sieciowe, administrowanie siecią i infrastrukturą IT, wsparcie IT, IT Project Management, metodyka ITIL, Unix/Linux (Redhat), Microsoft Windows Server, Oracle, PostgreSQL, Microsoft SQL, MySQL, IIS, Oracle WebLogic, Tomcat, JBoss, jLupin Next Sever, Apache, F5, Ansible, Nagios, Python, Perl, Bash, Powershell, SAS, IBM WebSphere, Powershell, Bash
  • Telefon służbowy: tak
  • Laptop+ dodatkowe monitory: tak
  • Podróże służbowe: nie
  • Kontakt z biznesem: w ramach wsparcia w procesach rozwiązywania incydentów i wdrażania projektów. Menadżerowie i dedykowane zespoły w ramach uzgadniania i rozliczania dostarczania usług i wsparcia.
TECHNOLOGIE










 
III. DZIAŁ ZAPEWNIENIA JAKOŚCI ROZWIĄZAŃ INFORMATYCZNYCH
  • Miejsce pracy: Kraków, Gdańsk
  • Czas pracy: start 7:00-10:00, koniec 15:00-18:00
  • Główne zadania:
    • zapewnienie kontroli jakości wdrażanych aplikacji i zmian oprogramowania oraz procesów rozwoju oprogramowania;
    • koordynacja release management wdrażanego oprogramowania;
    • organizacja i realizacja pełnych przebiegów testów funkcjonalnych, wydajnościowych dla systemów w ramach cyklicznych wdrożeń w formie wydań i produktów
    • aktywny udział w projekcie od początku do końca, ścisła współpraca z zespołem projektowym
  • czytanie logów i dokumentacji, raportowanie wyników testów,
  • implementacja i utrzymanie testów automatycznych,
  • testy wydajnościowe
  • Dzień pracy:  testy/automatyzacja 70%, spotkania/ budowa test case ok. 20 %, organizacyjne: 10%
  • Wiedza / technologia / projekty: SQL, Selenium, JMeter, LoadRunner, HTML, JavaScript, CSS, znajomość formatów XML, JSON,  JIRA- planowanie i zarządzanie testami, defect management , Confluence; Certyfikaty: ISTQB, testy realizowane od front-endu do back-endu (analiza logów na backendzie),  testy rozwiązań www, iOS, Android, Windows Phone; wiedza z zakresu SDLC
  • Telefon służbowy: tak
  • Laptop+ dodatkowe monitory: tak
  • Podróże służbowe: nie
  • Kontakt z biznesem: tak
TECHNOLOGIE








 

Jak aplikować?

  1. Selekcja aplikacji przez dział HR
    Analizujemy Twój profil zawodowy w odniesieniu do proponowanego stanowiska.
  2. Drugim etapem jest rozmowa telefoniczna, w której rekruter zada Ci podstawowe pytania odnosząc się do Twojej motywacji oraz doświadczenia i umiejętności.
  3. Gdy Twoja aplikacja spełni nasze oczekiwania, zaprosimy Cię na spotkanie z przełożonym. Podczas rozmowy oceniamy Twoje predyspozycje interpersonalne, a na zakończenie dostaniesz drobny upominek. 
Dzięki programowi rekomendacji pracowniczych, ważną rolę w pozyskiwaniu kandydatów do pracy w Alior Banku mają nasi pracownicy. Jeżeli Twoi znajomi pracują w naszym Pionie IT, zachęcamy do sprawdzenia ich opinii o naszej ofercie dla pracowników oraz przekazania im swojego CV. Jeżeli jeszcze nie masz u nas znajomych, sprawdź aktualne ogłoszenia dotyczące pracy w Pionie IT.

Aktualne ofery pracy w IT Alior Banku