BusinessPro
System bankowości internetowej dla klientów biznesowych
BusinessPro to profesjonalny system bankowości internetowej dla klientów biznesowych, który pozwala realizować operacje w czasie rzeczywistym.
System umożliwia wysokiej jakości obsługę produktów cash management, finansowania handlu i treasury.

Zalety systemu BusinessPro
System bankowości internetowej dla klientów biznesowych BusinessPro pozwala na zarządzanie finansami o każdej porze, z dowolnego miejsca na świecie, i umożliwia kontakt z bankiem poprzez szybkie i bezpieczne kanały komunikacji.
- swobodny dostęp – możliwość pracy z systemem w dowolnym miejscu na świecie, z każdego komputera z dostępem do internetu, bez konieczności instalacji specjalnego oprogramowania,
- informacje w czasie rzeczywistym – wykorzystanie technologii internetowych umożliwia dostęp do aktualnych informacji finansowych,
- wygoda użytkowania – prosta obsługa i intuicyjna nawigacja, swobodne poruszanie się po wszystkich posiadanych rachunkach,
- pełna indywidualizacja – całkowita personalizacja zarówno dostępu do poszczególnych funkcjonalności, jak i uprawnień,
- najszerszy zakres narzędzi bankowości transakcyjnej – dostęp do wszystkich rodzajów operacji bankowych,
- bieżąca komunikacja – wymiana informacji on-line, możliwość wysyłania dowolnych wniosków,
- bezpieczeństwo – całkowite bezpieczeństwo finansów firmy poprzez zastosowanie najnowocześniejszych technologii informatycznych,
- dostęp do produktów finansowania handlu oraz platformy Autodealing.
Logowanie do systemu
Aby zalogować się do systemu bankowości internetowej dla klientów biznesowych BusinessPro, wejdź na stronę https://www.aliorbank.pl/ i kliknij przycisk „Zaloguj się” umieszczony w prawym górnym rogu lub skorzystaj z bezpośredniego linku logowania do systemu: https://bn.aliorbank.pl/.
Pierwsze logowanie
Aby zalogować się do systemu bankowości internetowej dla klientów biznesowych BusinessPro po raz pierwszy, wejdź na stronę https://www.aliorbank.pl/ i kliknij przycisk „Zaloguj się” umieszczony w prawym górnym rogu:
- wpisz numer identyfikacyjny i kliknij „dalej”,
- wpisz, otrzymane SMS-em hasło startowe i kliknij przycisk „zaloguj się”,
- system automatycznie poprosi o zmianę hasła startowego na docelowe hasło dostępu. Po wpisaniu nowego hasła naciśnij „zmień hasło”,
- po ustaleniu nowego hasła przejdziesz na swoje konto.
Kolejne logowanie
Aby zalogować się do bankowości internetowej, należy:
- tworzyć stronę logowania, korzystając z linku "Zaloguj", zamieszczonego w prawym górnym rogu strony głównej portalu www.aliorbank.pl lub wpisać w pasku adresowym przeglądarki adres: https://bn.aliorbank.pl/.
- następnie, na ekranie logowania, należy wprowadź numer klienta, i kliknąć przycisk "Dalej".
- następnie wprowadź wybrane znaki z hasła, które wcześniej ustaliłeś.

- w przypadku logowania się za pomocą klucza z karty procesorowej, po wpisaniu identyfikatora klienta należy wybrać opcję logowanie za pomocą klucza. Wybierz klucz, umieść kartę w czytniku i podaj PIN, a następnie kliknij przycisk „zaloguj się”.
Funkcje
System oferuje dostęp do licznych narzędzi, usprawniających pracę i zapewniających wysoki komfort działania. Jest dostępny w polskiej i angielskiej wersji językowej.
Sprawdź poniżej, jak korzystać z poszczególnych funkcji systemu:
Sprawdź poniżej, jak korzystać z poszczególnych funkcji systemu:
Przelewy
Jak wykonać przelew?
Po zalogowaniu do systemu wybierz z menu po lewej stronie przycisk „wyślij przelew”.

Wypełnij wszystkie obowiązkowe pola i kliknij „Dalej”

Następnie zweryfikuj wszystkie dane i wyślij przelew klikając „podpis i wyślij”. Autoryzacja nastąpi poprzez jedną z wybranych form.
Jak utworzyć zlecenie stałe?

lub
- z menu po lewej stronie wybierz „zlecenia stałe” -> „nowe zlecenie stałe”
- po wypełnieniu wszystkich niezbędnych pól kliknij „zatwierdź”
- sprawdź czy wszystkie dane zostały uzupełnione poprawnie i kliknij „podpisz dyspozycję”.
Sposoby autoryzacji transakcji
W systemie bankowości internetowej dla klientów biznesowych BusinessPro autoryzacja zlecenia możliwa jest na kilka sposobów, np. za pomocą:
- klucza zapisanego na karcie procesorowej dostarczanej przez bank
- certyfikatu kwalifikowanego zgodnego z ustawą o podpisie elektronicznym
- klucza w repozytorium banku - dodatkowa autoryzacja kodem przesłanym na zaufany numer telefonu komórkowego
- klucza zapisanego na dowolnym nośniku klienta - dodatkowa autoryzacja kodem przesłanym na zaufany numer telefonu komórkowego
- kodu autoryzacyjnego przesyłanego na zaufany numer telefonu komórkowego.
Gdzie znajdę przelewy z przyszłą datą realizacji?
Po podpisaniu przelewu dostałem informację, że w systemie wykryto zlecenie o identycznych parametrach i należy je odblokować. Jak mogę to zrobić?
W jaki sposób zrealizować przelew zapisany jako wersja robocza?
Jak mogę podpisać jednocześnie kilka przelewów (funkcja „podpisz zaznaczone” w Systemie Bankowości Internetowej Alior Banku)?
Jak zmodyfikować wcześniej wprowadzony przelew przed jego wysłaniem?
Jak utworzyć paczkę przelewów?
- przelewy/ nowy przelew (np. krajowy). Po uzupełnieniu danych przelewu należy rozwinąć sekcję „dodatkowe parametry zlecenia- Sygnatura, Adnotacja, Paczki” i wybrać opcję „dodaj zlecenie do paczki”.
- po wejściu w zakładkę koszyk zleceń należy zaznaczyć checkbox przy zleceniach, które mają znaleźć się w paczce, a następnie na liście rozwijalnej na dole strony należy wybrać „utwórz paczkę”.
Jak mogę zduplikować wysłany wcześniej przelew?
Kontrahenci zdefiniowani i przelewy zdefiniowane
Jak dodać kontrahenta zdefiniowanego?
- Przelewy/ Nowy przelew (np. krajowy). Po uzupełnieniu sekcji „dane kontrahenta” należy wybrać „dodaj”. Pojawi się okno z uzupełnionymi danymi kontrahenta, po ich sprawdzeniu należy nacisnąć „dalej”, a następnie zautoryzować operację.
- Przelewy/ Odbiorcy/ Kontrahenci. W polu „dodaj kontrahenta” należy wybrać typ kontrahenta (krajowy, zagraniczny itp.), po wybraniu typu pojawi się okienko do wpisania danych kontrahenta (identyfikator, nazwa, adres, numer rachunku). Po uzupełnieniu pól należy nacisnąć „dalej”, a następnie zautoryzować operację.
Jak dodać przelew zdefiniowany?
- Przelewy/ Nowy przelew (np. krajowy). Po uzupełnieniu wszystkich sekcji w formatce przelewu („dane zleceniodawcy”, „dane kontrahenta”, „dane zlecenia”) należy zaznaczyć opcję „zapisz jako zdefiniowany pod nazwą” i wpisać nazwę pod jaką przelew ma zostać zapamiętany przez system. Po wykonaniu przelewu szablon będzie widoczny w zakładce Przelewy/ przelewy zdefiniowane.
- Przelewy/ Przelewy zdefiniowane. W polu „utwórz nowy przelew zdefiniowany” należy wybrać typ zlecenia (krajowy, zagraniczny itp.), po wybraniu typu pojawi się okienko do wpisania danych przelewu. Po uzupełnieniu pól należy nacisnąć „zapisz”, a następnie zautoryzować operację.
Czym różni się kontrahent zaufany od niezaufanego?
Koszyk zleceń, Historia zleceń, Przegląd zleceń i Historia operacji
BusinessPro: koszyk zleceń, a przegląd zleceń
Czym jest historia zleceń?
W historii zleceń znajdują się zlecenia ze statusem: wykonane, usunięte, odrzucone, przyjęte do wysłania, w trakcie realizacji, przyszłe, oczekujące na zasilenie.
Czym jest koszyk zleceń?
W koszyku zleceń znajdują się zlecenia ze statusem: przekazane do akceptacji, w trakcie akceptacji, podpisane.
Czym jest przegląd zleceń?
Wyjątkiem są wersje robocze widoczne tylko dla użytkownika, który je wprowadził. W przypadku, gdy zlecenia uzyskały komplet podpisów i zostały wysłane, można je przejrzeć w księdze „Historia zleceń”.
W przeglądzie zleceń znajdują się zlecenia ze statusem: przekazane do akceptacji, w trakcie akceptacji, podpisane, wersja robocza.
Czym jest historia operacji?
Co oznaczają statusy widoczne przy zleceniach w historii zleceń, koszyku zleceń i przeglądzie zleceń?
- Przyjęte do wysłania – zlecenie otrzymuje taki status wówczas, kiedy zostało podpisane i przesłane do realizacji.
- W trakcie realizacji – zlecenie otrzymuje taki status wówczas, kiedy po jego autoryzacji realizacja nie następuje w czasie rzeczywistym a zlecenie oczekuje na przetworzenie przez system.
- Przyszłe – zlecenie otrzymuje taki status wówczas, kiedy data wykonania jest datą przyszłą.
- Oczekuje na zasilenie – zlecenie otrzymuje taki status w przypadku, kiedy na rachunku nie ma środków na jego pokrycie – zlecenie oczekuje wówczas na zasilenie rachunku.
- Usunięte – zlecenie otrzymuje taki status wówczas, kiedy zostaje usunięte przez któregoś z Użytkowników systemu. Po wybraniu na nazwie zlecenia w polu Opis statusu istnieje możliwość sprawdzenia, kto dane zlecenie usunął.
- Anulowane – zlecenie otrzymuje taki status wówczas, kiedy zostało anulowane przez któregoś z Użytkowników przed jego realizacją. Anulować można zlecenia, które oczekują na realizację ze statusem przyszłe lub oczekujące na zasilenie.
- Wykonane – zlecenie otrzymuje taki status wówczas, kiedy zostało zrealizowane przez Bank.
- Odrzucone – zlecenie otrzymuje taki status wówczas, kiedy zostało odrzucone przez system bankowy przy próbie jego realizacji.
- Wygasłe niezrealizowane – status dotyczy zlecenia TransPay, zlecenie otrzymuje taki status wówczas, kiedy odbiorca gotówki wskazany w zleceniu nie podejmie jej w wyznaczonym terminie.
- Oczekuje na weryfikację certyfikatu– zlecenie otrzymuje taki status wówczas, kiedy zostało podpisane przy użyciu certyfikatu kwalifikowanego i trwa jego weryfikacja.
- Przekazane do akceptacji - zlecenie otrzymuje taki status po wybraniu akcji Podpisz później dostępnej z poziomu ekranu pośredniego służącego do zatwierdzania zleceń lub po wybraniu pola [Przekaż] dostępnego z poziomu ekranu pośredniego służącego do zatwierdzania zleceń dla Użytkowników niemających uprawnień do podpisywania zleceń.
- W trakcie akceptacji - zlecenie otrzymuje taki status wówczas, kiedy nie uzyskało kompletu podpisów określonych w schemacie akceptacji zleceń dla firmy.
- Podpisane - zlecenie otrzymuje taki status wówczas, kiedy uzyskało komplet podpisów określonych w schemacie akceptacji zleceń dla firmy, ale nie zostało wysłane do banku.
- Przekazane do akceptacji - zlecenie otrzymuje taki status po wybraniu akcji Podpisz później dostępnej z poziomu ekranu pośredniego służącego do zatwierdzania zleceń lub po wybraniu pola [Przekaż] dostępnego z poziomu ekranu pośredniego służącego do zatwierdzania zleceń dla Użytkowników niemających uprawnień do podpisywania zleceń.
- W trakcie akceptacji - zlecenie otrzymuje taki status wówczas, kiedy nie uzyskało kompletu podpisów określonych w schemacie akceptacji zleceń dla firmy.
- Podpisane - zlecenie otrzymuje taki status wówczas, kiedy uzyskało komplet podpisów określonych w schemacie akceptacji zleceń dla firmy, ale nie zostało wysłane do banku.
- Wersja robocza - zlecenie otrzymuje taki status po wybraniu akcji Zapisz jako wersja robocza dostępnej przy zatwierdzaniu wypełnionego formularza zlecenia.
Produkty
Oprócz standardowych funkcjonalności, takich jak wykonywanie przelewów (m.in. krajowe, zagraniczne, importy), zakładanie/zrywanie lokat czy przegląd dostępnych kart, system oferuje także zestaw narzędzi bankowych, które pozwalają na jeszcze skuteczniejsze zarządzanie finansami firmy.
TradeNet
Czym jest TradeNet?
TradeNet jest nowoczesną usługą, która za pośrednictwem systemu bankowości internetowej dla klientów biznesowych BusinessPro umożliwia obsługę produktów dokumentowych finansowania handlu.
Dzięki tej usłudze proces realizacji transakcji ulega znacznemu przyspieszeniu, dając jednocześnie pełną kontrolę nad jego przebiegiem, bez konieczności wizyt w banku ani instalowania specjalnego oprogramowania.
Korzyści:
TradeNet jest nowoczesną usługą, która za pośrednictwem systemu bankowości internetowej dla klientów biznesowych BusinessPro umożliwia obsługę produktów dokumentowych finansowania handlu.
Dzięki tej usłudze proces realizacji transakcji ulega znacznemu przyspieszeniu, dając jednocześnie pełną kontrolę nad jego przebiegiem, bez konieczności wizyt w banku ani instalowania specjalnego oprogramowania.
Korzyści:
- swobodny dostęp – możliwość korzystania z usługi z każdego miejsca i o każdej porze,
- wygoda użytkowania – prosta obsługa, możliwość dopasowania usługi do własnych potrzeb,
- szybkość realizacji transakcji – sprawny proces realizacji transakcji,
- bezpieczeństwo – zapewnienie bezpieczeństwa dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych technologii informatycznych,
- pełna kontrola – dostęp do usługi przez 24 godziny, co zapewnia Klientowi bieżącą kontrolę,
- bieżąca wymiana informacji – dostęp on-line do aktualnych informacji oraz możliwość bieżącej komunikacji z bankiem,
- całościowa obsługa transakcji – elektroniczne przeprowadzenie transakcji od jej zainicjowania aż do informacji o rozliczeniu.
BankConnect
Dowiedz się więcej o usłudze BankConnect.
Certyfikat kwalifikowany
Co to jest certyfikat kwalifikowany?
Alior Bank udostępna swoim klientom biznesowym możliwość autoryzacji dyspozycji w systemach bankowości internetowej z wykorzystaniem certyfikatów kwalifikowanych.
Certyfikat kwalifikowany służy do elektronicznego podpisywania dokumentów. Podpis ten identyfikuje nadawcę i niezaprzeczalnie potwierdza jego tożsamość. Zastosowanie podpisu kwalifikowanego jest równoznaczne ze złożeniem podpisu odręcznego. Dokument w ten sposób podpisany nabiera automatycznie mocy prawnej. Ze względu na swoją wartość, certyfikat kwalifikowany może być przechowywany tylko przy wykorzystaniu bezpiecznych urządzeń, jakimi są karty kryptograficzne.
Wszystkie te zabezpieczenia są z powodzeniem stosowane w systemie bankowości internetowej dla klientów biznesowych BusinessPro, w którym obsługiwane są obecnie wszystkie certyfikaty kwalifikowane polskich Zaufanych Urzędów Certyfikacji:
Jak dodać certyfikat kwalifikowany?
Alior Bank udostępna swoim klientom biznesowym możliwość autoryzacji dyspozycji w systemach bankowości internetowej z wykorzystaniem certyfikatów kwalifikowanych.
Certyfikat kwalifikowany służy do elektronicznego podpisywania dokumentów. Podpis ten identyfikuje nadawcę i niezaprzeczalnie potwierdza jego tożsamość. Zastosowanie podpisu kwalifikowanego jest równoznaczne ze złożeniem podpisu odręcznego. Dokument w ten sposób podpisany nabiera automatycznie mocy prawnej. Ze względu na swoją wartość, certyfikat kwalifikowany może być przechowywany tylko przy wykorzystaniu bezpiecznych urządzeń, jakimi są karty kryptograficzne.
Wszystkie te zabezpieczenia są z powodzeniem stosowane w systemie bankowości internetowej dla klientów biznesowych BusinessPro, w którym obsługiwane są obecnie wszystkie certyfikaty kwalifikowane polskich Zaufanych Urzędów Certyfikacji:
- SIGILLUM – Polskie Centrum Certyfikacji Elektronicznej - Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych SA,
- CERTUM – Powszechne Centrum Certyfikacji – Unizeto Technologies SA,
- SZAFIR – Krajowa Izba Rozliczeniowa.
Jak dodać certyfikat kwalifikowany?
- Wejdź w „ustawienia”, a następnie z lewego menu wybierz zakładkę „klucze”. Masz tu możliwość wygenerowania nowego klucza lub dodania certyfikatu kwalifikowanego.
- Wybierz przycisk „dodaj certyfikat kwalifikowany”.
- Z listy certyfikatów wybierz ten, który ma zostać dodany do systemu bankowości internetowej dla klientów biznesowych BusinessPro i nadaj mu dowolną nazwę. Certyfikat zgodny z danymi użytkownika zostanie dodany do systemu i automatycznie aktywowany.
Karty procesorowe
System bankowości internetowej dla klientów biznesowych BusinessPro oferuje możliwość wykorzystania kart procesorowych jako nośnika kluczy elektronicznych. Dzięki tej funkcjonalności kartą procesorową można posłużyć się do:
Aby skorzystać z tej funkcjonalności konieczne jest zapisanie klucza na karcie procesorowej. Można to zrobić wyłącznie podczas generowania nowego klucza, poprzez wybranie opcji karta procesorowa.
Podczas podpisywania dyspozycji należy umieścić kartę w czytniku i użyć PIN-u użytkownika. Funkcjonalność dostępna jest dla wszystkich użytkowników systemu bankowości internetowej dla klientów biznesowych BusinessPro.
Karty procesorowe i czytniki
Korzystanie z funkcjonalności kart procesorowych wymaga posiadania karty i czytnika obsługiwanego przez systemy internetowe Alior Banku. Karty i czytniki dostępne są poprzez wniosek w systemie bankowości internetowej dla klientów biznesowych BusinessPro na zasadach opisanych w Taryfie Opłat i Prowizji.
Dodatkowe oprogramowanie
Do prawidłowej obsługi kart procesorowych i czytników obsługiwanych przez systemy internetowe Alior Banku niezbędna jest instalacja dodatkowego oprogramowania:
Karty ComArch SmartCard:
SmartCard Toolbox
Proces instalacji został opisany w Instrukcji użytkownika dostępnej do pobrania:
Instrukcja instalacji czytników, kart procesorowych, certyfikatów kwalifikowanych oraz generowania podpisu elektronicznego »
- Podpisywania dyspozycji (z użyciem zapisanego na karcie klucza),
- Logowania do systemu bankowości internetowej dla klientów biznesowych BusinessPro.
Aby skorzystać z tej funkcjonalności konieczne jest zapisanie klucza na karcie procesorowej. Można to zrobić wyłącznie podczas generowania nowego klucza, poprzez wybranie opcji karta procesorowa.
Podczas podpisywania dyspozycji należy umieścić kartę w czytniku i użyć PIN-u użytkownika. Funkcjonalność dostępna jest dla wszystkich użytkowników systemu bankowości internetowej dla klientów biznesowych BusinessPro.
Karty procesorowe i czytniki
Korzystanie z funkcjonalności kart procesorowych wymaga posiadania karty i czytnika obsługiwanego przez systemy internetowe Alior Banku. Karty i czytniki dostępne są poprzez wniosek w systemie bankowości internetowej dla klientów biznesowych BusinessPro na zasadach opisanych w Taryfie Opłat i Prowizji.
Dodatkowe oprogramowanie
Do prawidłowej obsługi kart procesorowych i czytników obsługiwanych przez systemy internetowe Alior Banku niezbędna jest instalacja dodatkowego oprogramowania:
Karty ComArch SmartCard:
SmartCard Toolbox
Proces instalacji został opisany w Instrukcji użytkownika dostępnej do pobrania:
Instrukcja instalacji czytników, kart procesorowych, certyfikatów kwalifikowanych oraz generowania podpisu elektronicznego »
Autodealing
Aby dowiedzieć się więcej, przejdź na stronę internetową produktu.
Dokumenty do pobrania
Instrukcje bankowości internetowej BusinessPro
Przelewy
Logowanie do systemu
Przewodnik po kartach
Przewodnik po lokatach
Inne