Często zadawane pytania
Alior Online
Alior Online
- Co to jest umowa ramowa?
- Gdzie znajdę numer klienta (CIF, login, identyfikator)?
- Jak zmienić login?
- Jakie dane zmienię samodzielnie w bankowości elektronicznej Alior Online?
- Jak zalogować się po raz pierwszy do nowej bankowości Alior Online?
- Jak ustanowić silne i bezpieczne hasło do bankowości internetowej?
- Ile jest ważne hasło startowe do Alior Online?
- Co zrobić jeśli podczas pierwszego logowania nie otrzymuję hasła startowego na telefon komórkowy?
- Loguję się do systemu Alior Online po raz pierwszy, a system od razu pyta o hasło. Z czego to wynika?
- Co zrobić, jeśli po wpisaniu hasła startowego nie mogę się zalogować?
- W jaki sposób wpisywać hasło maskowane?
- W jaki sposób zmienić hasło z maskowanego na niemaskowane?
- Dlaczego podczas logowania widzę 24-znakowe hasło, podczas gdy moje hasło jest znacznie krótsze?
- Gdzie zmienić hasło do bankowości internetowej?
- Co mam zrobić, jeśli zapomniałem hasła do logowania?
- Dlaczego nie mogę się zalogować?
- W jaki sposób samodzielnie mogę odblokować dostęp do bankowości internetowej?
- Jak odblokować hasło do systemu Alior Online?
- Jak mogę zmienić numer zaufany?
- Jak zresetować dostęp do bankowości internetowej Alior Online?
- Co to jest i jak założyć profil zaufany przez system bankowości elektronicznej Alior Online?
- Jak złożyć wniosek o 500+ lub Dobry Start przez bankowość internetową?
- W jaki sposób uzyskać potwierdzenie przelewu w PDF?
- W jaki sposób uzyskać potwierdzenie przelewu na adres e-mail?
- Czy w bankowości elektronicznej mogę złożyć wniosek o opinie bankowe lub zaświadczenia?
Alior Mobile
Alior Mobile
- Co to jest aplikacja mobilna Alior Mobile?
- Jak zainstalować aplikację mobilną Alior Mobile?
- Czy mogę zainstalować aplikację Alior Mobile na tablecie?
- Czym jest bezpieczne połączenie z aplikacji mobilnej Alior Mobile?
- Jak korzystać z aplikacji/bankowości mobilnej Alior Mobile?
- Czy mogę mieć zainstalowaną aplikację mobilną na więcej niż jednym urządzeniu?
- Co zrobić, gdy zapomnę PIN do aplikacji?
- Jak wylogować się z aplikacji?
- Czy mogę logować się odciskiem palca do aplikacji?
- Jak zarządzać korzyściami do konta osobistego w Alior Mobile?
- Jak zrobić przelew w Alior Mobile?
- Czy w aplikacji Alior Mobile mogę kupić bilet lub zapłacić za parking?
- Jak kupić i przedstawić do kontroli bilet w Alior Mobile?
- Jak zapłacić za parking w Alior Mobile?
- Jak aktywować usługę Bilety i parkingi w Alior Mobile?
- Dlaczego moja aplikacja mobilna nie działa?
- Jak odblokować aplikację mobilną?
- Dlaczego nie mogę zaktualizować aplikacji do najnowszej wersji?
- Dlaczego nie mogę korzystać z opcji biometrycznych na nowym telefonie z systemem Android?
- W jaki sposób mogę ustawić powiadomienia do swojego konta?
- Co zrobić jeśli nie otrzymuję kodów SMS?
- Dlaczego nie otrzymuję powiadomień PUSH gdy aplikacja nie jest włączona?
- Po przeinstalowaniu lub ponownej aktywacji Alior Mobile nie otrzymuję powiadomień PUSH – co mam zrobić?
- Jak mogę zmienić sposób autoryzacji operacji z powiadomień PUSH na SMS?
- Czy posiadając kartę w Alior Banku, mogę płacić zbliżeniowo Xiaomi Pay?
- Jak aktywować Apple Pay w aplikacji Alior Mobile?
- Jak aktywować Google Pay w aplikacji Alior Mobile?
- Jaka jest metoda autoryzacji płatności mobilnych Google Pay?
- Czy do Alior Mobile mogę logować się, posiadając konto firmowe?
- Jakie dane zmienię samodzielnie w Alior Mobile?
Przelewy i płatności
Przelewy i płatności
- BLIK zbliżeniowy - jak zapłacić nim w sklepie?
- BLIK zbliżeniowy - jak zacząć korzystać?
- W jaki sposób zrobię przelew?
- BLIK zbliżeniowy - co to za forma płatności?
- Ile zapłacę za przelew (opłata za przelew)?
- Ile zapłacę za przelew zagraniczny?
- Kiedy są realizowane przelewy w Alior Banku - kiedy dotrą do odbiorcy?
- W jakich godzinach realizowane są sesje przelewów wychodzących i przychodzących (Elixir) w Alior Banku?
- Kiedy są księgowane środki na rachunku?
- Dlaczego przelew nie został zrealizowany?
- Dlaczego nie przychodzi SMS z hasłem?
- Jaki jest kod SWIFT Alior Banku?
- Jaki jest kod BIC Alior Banku?
- Jaki jest numer IBAN mojego rachunku w Alior Banku?
- Jakie dane muszę podać, aby zrealizować przelew w RUB?
- W jaki sposób zmodyfikować limity przelewów?
- W jaki sposób ustanowić zlecenie stałe?
- Jak zmodyfikować/usunąć zlecenie stałe?
- Jak sprawdzić historię operacji?
- W jaki sposób stworzyć książkę odbiorców? Jak dodać odbiorcę zaufanego?
- W jaki sposób mogę ustanowić polecenie zapłaty?
- W jaki sposób wykonać przelew z opcją skanowania?
- W jaki sposób doładować telefon?
- Czym jest mikrorachunek podatkowy?
- Gdzie uzyskać numer mikrorachunku podatkowego?
- Co zmieni się w banku w związku z wprowadzeniem mikrorachunku podatkowego?
- Wykonałem przelew na błędny numer rachunku, chciałbym go anulować. Jak mogę to zrobić?
- Czym jest przelew europejski i w jaki sposób go zrealizować?
- Jak wykonać przelew w USD do Stanów Zjednoczonych?
- Jak mogę wykonać przelew walutowy pomiędzy rachunkami w Alior Banku/ Kantorze Walutowym?
- Jak mogę wysłać przelew do ZUS przez bankowość internetową?
- Jaki jest mój SORT CODE w Alior Banku?
- Co to jest i jak działa BLIK?
- Ile kosztuje korzystanie z BLIKA?
- Czy BLIK jest bezpieczny?
- Czy mogę zmienić limity transakcji BLIK oraz przelewów na telefon BLIK?
- Jak wykonać przelew na telefon BLIK?
- Jak korzystać z kodów BLIK w aplikacji Alior Mobile?
Karty płatnicze
Karty płatnicze
- Jak zawnioskuję o kartę?
- Ile zapłacę za posiadanie karty?
- Jak zmienię limity na karcie?
- Jakie są wartości limitów dziennych na karcie?
- Dlaczego transakcja kartą nie została zrealizowana?
- Ile kosztuje aktywacja karty?
- Od kiedy moja karta będzie aktywna?
- W jaki sposób mogę pobrać potwierdzenie pojedynczej transakcji kartowej?
- Czy w oddziale/placówce partnerskiej mogę odebrać kartę do konta?
- Dlaczego nie widzę/nie mogę aktywować/zmienić limitów karty współwłaściciela/pełnomocnika?
- Jak zawnioskować o kartę walutową?
- W jakiej walucie są karty, czy karta może być w innej walucie niż PLN?
- Czy są bankomaty w Polsce wypłacające euro (EUR)?
- Na czym polegają przewalutowania transakcji?
- Co to jest usługa DCC (ang. "Dynamic Currency Conversion")?
- Czym są transakcje/ operacje realizowane w terminalach płatniczych w tzw. trybie offline?
- Ile kosztuje wpłata gotówki we wpłatomacie?
- Czemu wpłatomat nie przyjmuje pieniędzy?
- Kiedy będę widział środki wpłacone we wpłatomacie?
- Dlaczego wpłatomat przestał działać?
- Dlaczego bankomat nie działa?
- Jak odblokować zablokowany w bankomacie PIN?
- Ile banknotów mogę wpłacić jednorazowo we wpłatomacie?
- W jakich wpłatomatach wpłacę na konto w Alior Banku?
- Jak wpłacić pieniądze we wpłatomacie?
- Gdzie i jak mogę zmienić PIN do karty?
- Co zrobić, gdy zapomniałem PIN do karty?
- Ile kosztuje zmiana PIN-u do karty?
- Co zrobić, gdy nie otrzymałem PIN-u do karty?
- Dlaczego PIN do karty nie działa?
- Jak mogę odsłuchać kod PIN do karty na infolinii?
- Co zrobić, gdy zgubiłem kartę?
- Jak zastrzec kartę?
- Jak zablokować kartę?
- Dlaczego moja transakcja wyświetla się jako zablokowana, a zmniejszyło mi się saldo dostępne?
- Jak zamknąć/ zrezygnować z karty?
- Co to jest e-PIN?
- Jak mogę nadać/zmienić kod e-PIN?
- Dlaczego nie mogę zapłacić kartą przez internet?
- Czy mogę płacić zbliżeniowo telefonem/zegarkiem?
- Ile kosztuje karta kredytowa?
- Czy korzystając z bankowości elektronicznej/aplikacji mobilnej będę widział szczegóły karty kredytowej?
- Czy płatności kartą kredytową w intrenecie są zabezpieczone?
- Czy karta kredytowa jest ubezpieczona?
- Czy można samodzielnie wybrać cykl rozliczeniowy dla karty kredytowej?
- Okres bezodsetkowy na karcie kredytowej – czym jest i ile wynosi?
- W jaki sposób mogę złożyć wniosek o kartę kredytową?
- Na jaki okres wydawana jest karta kredytowa?
- Czym jest kwota minimalna i w jaki sposób dotyczy karty kredytowej?
- Jaki jest koszt kredytu?
- Mój rachunek został obciążony dodatkową opłatą za wypłatę z bankomatu za granicą (usługa Surcharge)?
Konta firmowe
Konta firmowe
- Czy mogę zmienić dane firmy w Alior Online?
- Jak założyć konto 4x4?
- Jak założyć Rachunek Partner?
- Jak założyć Rachunek Wspólnota?
- Jak korzystać z systemu BusinessPro?
- Jakim numerem klienta/loginem logować się do Business Pro?
- Czy w systemie BusinessPro jest możliwość wygenerowania Jednolitych Plików Kontrolnych?
- Jak ustawić powiadomienia w BusinessPro?
- Czy mogę zmienić dane teleadresowe (adres mailowy, telefon kontaktowy, adres korespondencyjny) przy firmie w Busienss Pro?
- Ile zapłacę za przelewy wykonywane w bankowości internetowej?
- Czym jest zarząd sukcesyjny i jak jest powoływany?
- W jaki sposób mogę wykorzystać środki zgromadzone na rachunku VAT?
- Co to jest mikrorachunek podatkowy?
- Jak sprawdzić numer swojego mikrorachunku podatkowego?
- Chciałbym otworzyć rachunek w walucie obcej, czy jest taka możliwość?
- Czy mogę uzyskać terminal płatniczy?
- Czy do systemu BusinessPro można logować się oraz potwierdzać transakcje w inny sposób, niż za pomocą kodu SMS?
Produkty kredytowe
Produkty kredytowe
- Co to jest BIK i jak długo przetwarzane są dane?
- Jak i gdzie mogę zawnioskować o kredyt?
- Jaki jest koszt kredytu?
- Na ile lat można podpisać umowę o kredyt gotówkowy?
- W jaki sposób spłacić pożyczkę? Jak spłacić kredyt?
- Jak wcześniej spłacić kredyt?
- Kto może wnioskować o pożyczkę? Kto może być kredytobiorcą?
- W jakim czasie mogę odstąpić od umowy kredytowej?
- Kiedy wysyłany jest pierwszy harmonogram spłat po wypłacie pożyczki/kredytu?
- Co zrobić, jeśli nie otrzymałem harmonogramu spłat?
- Jak otworzyć plik z dokumentami kredytowymi?
- Co to jest restrukturyzacja?
- Jak mogę zmienić warunki kredytu (restrukturyzacja)?
- Ile kosztuje wcześniejsza spłata?
- Gdzie znajdę informację o pozostałej do spłaty kwocie kredytu (ile pozostało do spłaty)?
- W jaki sposób mogę złożyć dyspozycję zwrotu kosztów po wcześniejszej spłacie kredytu?
- Jaką ofertę kredytu hipotecznego ma Alior Bank?
- Na ile lat można zawnioskować o kredyt hipoteczny?
- W jaki sposób mogę dostarczyć dokumentację dotyczącą cesji praw z ubezpieczenia dla kredytu Megahipoteka?
- Jak mogę skorzystać z debetu?
- Ile kosztuje przyznanie limitu odnawialnego w rachunku?
- Kiedy trzeba spłacić limit debetowy?
- Co to jest debet/ limit debetowy/ limit odnawialny?
- Czy w Alior Banku mogę złożyć wniosek o kredyt w ramach programu Czyste Powietrze?
- Czy mogę wpłacić jednorazowo kilka rat pożyczki/ kredytu?
Zakup towaru na raty - online
Zakup towaru na raty - online
- Jakie warunki muszę spełnić, aby otrzymać kredyt ratalny?
- Jakie źródła dochodów będą akceptowane, aby otrzymać kredyt ratalny?
- Jaką kwotę kredytu ratalnego mogę otrzymać?
- Czy mogę otrzymać więcej niż jeden kredyt?
- Czy do otrzymania kredytu ratalnego wymagacie jakichś dokumentów?
- Jakie towary mogę kupić na raty?
- Co po kolei zrobić, żeby dostać kredyt ratalny na zakupy na raty?
- W trakcie wprowadzania wniosku o kredyt ratalny omyłkowo zamknąłem stronę www z wnioskiem. Czy muszę składać nowy wniosek?
- Jak szybko pieniądze trafią do sprzedawcy, po otrzymaniu pozytywnej decyzji kredytowej?
- Dlaczego odmówiono mi kredytu ratalnego?
- Dlaczego muszę zrobić przelew na 1 zł i jak powinienem go zrealizować?
- Z jakiego rachunku mogę wykonać przelew 1 zł?
- Przelałem 1 zł, a kredyt ratalny nie został uruchomiony. Dlaczego?
- Czy otrzymam z powrotem 1 zł?
- Czy mogę anulować wniosek o kredyt ratalny przed jego uruchomieniem?
- Jak otrzymam formularz informacyjny kredytu ratalnego?
- Czy mogę wcześniej spłacić kredyt ratalny?
- Jak mogę otrzymać zwrot nadpłaty po spłacie całego kredytu ratalnego?
- Co się dzieje, jeśli nie spłacę raty kredytu w terminie?
- Jak będziecie się ze mną komunikować w trakcie wypełniania wniosku o kredyt ratalny?
- Z ilu znaków składa się kod autoryzacyjny do kontynuacji wniosku o kredyt ratalny?
- Czy mogę otrzymać zaświadczenie z informacją o tym, że spłaciłem kredyt ratalny?
Kantor Walutowy
Kantor Walutowy
- Co to jest kantor online?
- Jak mogę otworzyć Kantor Walutowy?
- Ile kosztuje dostęp do Kantoru Walutowego w Alior Banku?
- Po jakim kursie wymienię walutę?
- Dlaczego nie mogę zalogować się do Kantoru Walutowego?
- Co to jest licznik i jak działa?
- Jak mogę zrezygnować z rachunku w Kantorze Walutowym?
- Jakie karty są dostępne w Kantorze Walutowym?
- Czy mogę nadać pełnomocnika/współwłaściciela do rachunków Kantoru Walutowego?
- Jak przebiega transakcja wykonana kartą wielowalutową?
- Czy mogę użyć adresu e-mail do zalogowania się w Kantorze Walutowym?
- Jak mogę wymienić walutę w Kantorze Walutowym?
- Czy z Kantoru Walutowego wykonam przelew podatkowy?
- Jak wycofanie waluty HRK wpłynie na obsługę rachunków?
- Jak zamówić kartę wielowalutową?
- Gdzie znaleźć więcej pytań dotyczących Kantoru Walutowego?
Obsługa gotówkowa
Obsługa gotówkowa
- Czy każdy oddział Alior Bank posiada liczarkę do bilonu?
- Jak mogę wypłacić pieniądze z Kantoru Walutowego?
- W jakich walutach mogę wypłacić gotówkę w oddziale?
- Jak zrealizować czek w Alior Banku?
- Jak zrealizować przekaz Western Union?
- Czy w oddziale, mogę wpłacić/wypłacić bilon w walucie zagranicznej?
- Czy w placówce partnerskiej (agencji) wypłacę walutę obcą?
- Czy mogę zamówić gotówkę do placówki partnerskiej?
- Jaka jest opłata za wpłatę we wpłatomacie?
- Jaka jest maksymalna kwota gotówki jaką mogę wypłacić w oddziale?
- Jaka jest opłata za wypłatę gotówki w bankomacie?
- Jak zgłosić notyfikację/ zamówić większą kwotę gotówki do oddziału?
Zajęcie egzekucyjne
Zajęcie egzekucyjne
- Na moim rachunku bankowym mam zajęcie egzekucyjne. Co to znaczy?
- Jak w bankowości Alior Online sprawdzić, czy mam zajęcie egzekucyjne na rachunku?
- Jak w aplikacji Alior Mobile sprawdzić, czy mam zajęcie egzekucyjne na rachunku?
- Komunikacja między organem egzekucyjnym a bankiem
- Czy przy zajęciu mogę korzystać ze swojego rachunku?
- Zbieg egzekucji
- Mam zajęcie egzekucyjne, gdzie sprawdzę kwotę wolną?
- Czy na podstawie dokumentu od organu egzekucyjnego bank zwalnia środki z rachunku?
- Po jakim czasie, po wpływie dokumentu od egzekutora i nałożeniu blokady na rachunek bank przekazuje środki na poczet spłaty?
- Jeżeli posiadam dokumenty od organu egzekucyjnego, informujące o odblokowaniu środków pieniężnych, to czy mogę taki dokument wysłać przez bankowość internetową?
Inne
Inne
- Gdzie znajdę aktualne regulaminy Alior Banku?
- Czy w Alior Banku mogę zweryfikować swoją tożsamość za pomocą „mDowodu”?
- Jak wypełnić oświadczenie o rezydencji podatkowej - FATCA?
- Dlaczego zmienił się regulamin?
- Gdzie znajdę adresy placówek i oddziałów Alior Banku?
- Czym jest TelePIN i jak mogę go nadać?
- W jaki sposób zmienić swoje dane adresowe w banku?
- Jak zmienić serię i numer dokumentu tożsamości?
- Czy bank jest bezpieczny?
- Czy w razie ataku hakerów bank ma jakieś ubezpieczenie?
- Jak długo trwa procedura wypłaty środków z BFG w przypadku upadku banku?
- W jaki sposób mogę wycofać zgodę marketingową?
- Jestem zainteresowany ofertą Alior Leasing. W jaki sposób mogę zapoznać się z ofertą?
- Jaki jest numer do Biura Maklerskiego Alior Banku?
- Czym jest platforma eFX Trader?
- Jak mogę dołączyć do programu Mastercard Bezcenne Chwile (wcześniej Mastercard Priceless Specials)?
- Czym jest Bankowy Fundusz Gwarancyjny i jakie są zasady ochrony środków w przypadku upadku banku?
- Wpłynie mi 600 000 zł ze sprzedaży mieszkania. Jeśli bank upadnie, to stracę wszystko czy coś otrzymam?
- Mam lokatę na kwotę 200 000 zł na 3 miesiące, która kończy się pod koniec stycznia. Jeśli bank upadłby 31 grudnia – czy otrzymam jakieś pieniądze?
- Mam konto wspólne oraz konto, którego jestem jednym właścicielem. Jak wygląda wypłata pieniędzy w ramach gwarancji BFG?
- Ile mam czasu na odbiór pieniędzy w przypadku upadłości banku?
- Czy odsetki są również objęte gwarancją BFG?
- Czy w przypadku upadłości banku muszę nadal spłacać kredyt powyżej 100 000 euro?
- Jaki kurs jest stosowany do obliczenia limitu gwarancyjnego 100 000 euro w złotych?
- Czy osoba małoletnia jest deponentem?
- Co powinna zawierać reklamacja/skarga?
- Jak złożyć reklamację, jak się odwołać od odpowiedzi Alior Banku na uprzednio złożoną reklamację?
- Czym jest adres do e-Doręczeń i gdzie go znajdę?