

Alior Mobile APLIKACJA
Bezpieczna bankowość w smartfonie zawsze pod ręką!
BLIK, Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay, SwatchPay
własne, do innego banku, zwykłe i ekpresowe, na numer telefonu
bilety, autostrady, parkingi, e-Urząd, usługa BIK
logowanie biometryczne, potwierdzanie transakcji za pomocą powiadomień PUSH
Dzięki aplikacji mobilnej Alior Mobile masz szybki i wygodny dostęp do swoich finansów w każdym miejscu i przez całą dobę.
- Sprawdzaj saldo i historię transakcji przed zalogowaniem.
- Loguj się i autoryzuj operacje odciskiem palca (Android oraz iOS) lub skanem twarzy (iOS).
- Wygodnie loguj się do Alior Online i potwierdzaj operacje.
- Płać BLIKIEM w internecie i zlecaj przelewy na telefon.
- Kontroluj finanse dzięki powiadomieniom push.
- Płać zbliżeniowo za pomocą BLIKA, Google Pay i Apple Pay.
Nowy odświeżony wygląd ekranu startowego aplikacji Alior Mobile NOWOŚĆ

Nowy ekran startowy ALIOR MOBILE
Nowy wygląd górnego menu
Wygląd – to szybka ścieżka do przejścia do personalizacji Twojej aplikacji. Ustawisz tu swój produkt główny, rachunek domyślny, zmienisz motyw aplikacji czy tło ekranu.
Kontakt – pod tą ikoną znajdziesz szybkie linki do połączenia z infolinią, biurem maklerskim czy do przesłania wiadomości do Banku.
Pulpit – poprowadzi Cię do danych osobowych, ustawień, wiadomości oraz linku do wylogowania
Produkty
- Przelew z rachunku
- Spłata raty
- Kopiowanie numeru rachunku
- Ukrycie salda
- Przejście do szczegółów produktu

Skróty
Dostępne skróty:
- Przelew krajowy
- Moje rachunki
- Historia operacji
- Doładowanie telefonu
- Przelew własny
- Zlecenia stałe
- Koszyk przelewów
- Zeskanuj i zapłać
- Otwarta bankowość
- Przelewy zaplanowane
- Przelewy odrzucone
- Przelew podatkowy
- Wybierz Edytuj przy module Twoje skróty
- Na ekranie zobaczysz dwie sekcje.
- Przypięte
- Przypnij więcej
- Z sekcji Przypnij więcej możesz przenieść skróty poprzez wybranie „+” lub przeciągając dany skrót do sekcji Przypięte.
- Aby usunąć skrót z sekcji Przypięte, wybierz „-” lub przeciągnij go do sekcji Przypnij .

Jak włączyć/ wyłączyć moduł Skróty?
- Wybierz ikonę Wygląd na ekranie startowym
- Następnie wybierz Twoje skróty
- Włącz lub wyłącz usługę używając switcha

Jak aktywować aplikację?
- Pobierz i zainstaluj aplikację Alior Mobile.
- Podaj swój PESEL lub identyfikator klienta CIF i odpowiedz na pytania kontrolne.
- Wprowadź kod, który otrzymasz SMS-em.
- Następnie zadzwonimy do Ciebie. Uważnie odsłuchaj kod aktywacyjny i wpisz go na ekranie.
- Ustaw swój PIN.

Podstawowe funkcje
Ekran startowy

- saldo rachunku oraz 3 ostatnie transakcje przed zalogowaniem
- płatności BLIKIEM w sklepach i internecie
- zakup biletów komunikacji miejskiej i parkingowych,
- autoryzacja Push operacji zlecanych w bankowości internetowej
Bezpieczeństwo i autoryzacja

- bezpieczne logowanie do aplikacji za pomocą odcisku palca lub PIN-em
- kilkuetapowa aktywacja aplikacji
Rachunki i lokaty

- saldo, szczegóły operacji, potwierdzenia transakcji
- otwieranie nowego konta i zamawianie karty debetowej
- zarządzanie korzyściami Konta Jakże Osobistego
- rachunki firmowe i maklerskie
- zakładanie lokat
Karty płatnicze

- aktywacja, nadanie i zmiana kodu PIN, blokowanie, zastrzeżenie karty
- dodawanie karty do Google Pay i Apple Pay
- limity transakcji
- spłacanie zadłużenia karty kredytowej (raty, wyciągi)
- kopiowanie danych karty, do płatności w internecie
Przelewy

- przelewy własne, podatkowe oraz krajowe
- przelewy na telefon BLIK, doładowania telefonów na kartę
- serie przelewów, zlecenia stałe i przelewy odroczone
- zarządzanie poleceniami zapłaty
- skanowanie faktur (rachunków) lub kodów QR
Usługi dodatkowe
Jak korzystać z aplikacji? ALIOR MOBILE
Jak wybrać lub zmienić korzyści do konta osobistego?
- Zaloguj się do aplikacji.
- Na pulpicie zobaczysz swoje konto.
- Wybierz przycisk „Więcej opcji”.
- Następnie wybierz „Pokaż korzyści” (lub kliknij na pulpicie lub liście swoich produktów w nazwę konta, następnie wybierz „Korzyści”).
- Jesteś w zakładce korzyści. Przesuń ekran, żeby zapoznać się z dostępnymi korzyściami. Następnie kliknij „Wybierz”.
- Zapoznaj się z warunkami i dokumentami. Zaznacz wymagane oświadczenia.
- Potwierdź dyspozycję PIN-em.
Jak zrezygnować z wybranych korzyści?
Pamiętaj!
Nie wszystkie korzyści włączamy i wyłączamy od ręki.
Jak zrobić przelew krajowy w aplikacji Alior Mobile?
- Na pulpicie wybierz przycisk „Wyślij przelew”.
- W formularzu wybierz
- nazwę odbiorcy
- numer rachunku, na który chcesz wysłać przelew
- tytuł
- kwotę
- Wybierz „Wyślij przelew”. Następnie zobaczysz podsumowanie przelewu.
- Zweryfikuj dane i wybierz „Potwierdź wykonanie przelewu”.
- Potwierdź operację PIN-em lub odciskiem palca/Face ID.
Możesz skorzystać z szablonu zaufanego. Wtedy nie musisz dodatkowo potwierdzać przelewu.
Jak aktywować kartę w aplikacji Alior Mobile?
Połączenie z infolinią przez aplikację mobilną
- klienta indywidualnego,
- klienta firmowego,
- biura maklerskiego.
Personalizacja
Zakładka Płatności i Usługi dopasowana do Twoich potrzeb. Decyduj o kolejności skrótów na ekranie swojego telefonu. Liczba ikonek będzie dostosowana do wielkości ekranu – może być ich 12 lub 15.
- Wszystkie skróty płatności i usług w jednym miejscu.
- Ważne rzeczy miej pod ręką.
- Przesuwaj i zmieniaj kolejność ikon.

Opcja personalizacji ekranu Płatności i Usługi dostępna jest w Alior Mobile, na urządzenia z systemem Android oraz od wersji 22.1.5 na iOS.
Wybierz sposób logowania
- PIN-em definiowanym w trakcie pierwszego logowania do aplikacji mobilnej. Może się on składać z 4-8 cyfr. PIN ten służy również do autoryzacji dyspozycji. Zmiana PINu dostępna jest poprzez: Profil ➜ Ustawienia ➜ zmień kod PIN (wymagane jest podanie dotychczasowego PIN-u)
- Odciskiem palca (Android Fingerprint lub Touch ID) lub skanem twarzy (FaceID) – tę opcję włączysz podczas aktywacji aplikacji lub po zalogowaniu, wybierając Profil ➜ Ustawienia ➜ Odcisk palca/ FaceID/ TouchID.
Informacje o saldzie konta przed zalogowaniem
Informacja o środkach na rachunku może być prezentowana kwotowo lub w formie procentowej.
Aby włączyć te usługi wybierz Profil ➜ Ustawienia, a następnie kliknij:
- Prezentacja salda przed zalogowaniem lub
- Prezentacja 3 transakcji przed zalogowaniem
Przelewy na numer telefonu BLIK
Aby móc również odbierać takie przelewy, po zalogowaniu, tapnij w ikonę BLIK, a następnie Przelew na telefon i wybierz Zarejestruj numer lub wybierz Profil ➜ Ustawienia ➜ Płatności ➜ Przelewy na telefon BLIK.
Przelew z opcją skanowania
Aby zeskanować fakturę:
- Otwórz formularz przelewu i kliknij na ikonę aparatu fotograficznego.
- Umieść skanowaną fakturę w „polu widzenia” aparatu, w specjalnej ramce i zaczekaj na zaczytanie danych (numeru rachunku, nazwy odbiorcy, kwoty transakcji)
- Dane zostaną automatycznie przeniesione i uzupełnią formularz przelewu.
- Przed autoryzacją przelewu zweryfikuj (i ewentualnie popraw lub uzupełnij) jego szczegóły na ekranie podsumowania.
Alior Online Bankowość internetowa
Wiele codziennych spraw możesz też załatwić przez bankowość internetową Alior Online.

Otwarta bankowość
- dostęp do Twoich rachunków w różnych bankach w jednym miejscu,
- podgląd salda kont z innych banków w Alior Mobile i Alior Online,
- możliwość zainicjowania przelewu z innego banku w Alior Mobile i Alior Online (nie musisz pamiętać numerów kont np. przy spłacie rat),
- większy komfort i bezpieczeństwo rozwiązań finansowych.

Dodatkowe informacje
Pytania i odpowiedzi
Jak założyć konto osobiste/konto oszczędnościowe?
Jeśli nie jesteś jeszcze klientem banku, możesz złożyć wniosek o Konto Jakże Osobiste w aplikacji mobilnej: pobierz aplikację i po jej uruchomieniu wybierz „Otwórz konto”. Umowę podpiszesz przy pomocy Videoselfie – wystarczy dowód osobisty.
Jak znaleźć transakcję w historii? Jak filtrować transakcje?
- Masz możliwość filtrowania historii w bankowości internetowej i w aplikacji mobilnej po następujących atrybutach:
- Wyszukiwarka tekstowa
- Kwota transakcji w przedziale od - do
- Wybrana waluta
- Typ operacji – np. obciążenie, blokada (możliwość wybrania wielu filtrów jednocześnie)
- Rodzaj operacji – np. przelew, transakcja kartowa (możliwość wybrania jednego filtra jednocześnie)
- Okres: wybór z predefiniowanych okresów (np. bieżący miesiąc) oraz wskazania dowolnych dat
- Produkt: lista Twoich produktów: kont, lokat, kart debetowych i kredytowych (dot. historii zagregowanej)
Jeśli interesuje Cię historia konkretnego konta, karty lub kredytu na pulpicie lub w zakładce Produkty tapnij nazwę interesującego Cię produktu.
Jak pobrać wyciąg z rachunku?
Gdzie znaleźć kwotę blokad na rachunku?
Szczegółowa lista blokad dostępna jest w sekcji historia poprzez filtr Typ operacji = zablokowane.
Jak wykonać przelew?
Przelew podatkowy (do Urzędu Skarbowego lub innej instytucji)
W przelewie możesz skorzystać z wyszukiwarki organów podatkowych, która ułatwia wybór odpowiedniego rachunku odbiorcy (na liście prezentowana jest nazwa urzędu/izby oraz rodzaj podatku – np. PIT, CIT. Po wyborze z listy, prezentowany jest pełny numer rachunku) oraz powoduje dodatkowe zawężenie dostępnej w kolejnym polu listy symboli formularzy.
Doładowanie telefonu możesz zrealizować na numer zapisany w książce kontaktów swojego telefonu, do zdefiniowanego lub nowego odbiorcy. W zależności od operatora, wyznaczonego na podstawie nr telefonu, system wskazuje dostępne kwoty doładowań lub umożliwia wpisanie kwoty. Status doładowania prezentowany jest w historii rachunku w szczegółach operacji do momentu poprawnego przeprocesowania doładowania.
Czym są limity transakcji? Jak je zmienić?
Możesz je samodzielnie modyfikować w bankowości internetowej Alior Online – po zalogowaniu do systemu wybierz Ustawienia ➜ Autoryzacja i bezpieczeństwo ➜ Limity ➜ Zmień.
Maksymalne wartości limitów to:
Klienci indywidualni
bankowość internetowa | bankowość mobilna | Transakcja BLIK | Przelewy P2P BLIK | BLIK zbliżeniowy | |||
Wartość domyślna | Wartość maks. | Wartość domyślna | Wartość maks. | ||||
Limit kwotowy jednorazowy | 5 000 PLN | 1 000 000 PLN | 5 000 PLN | 50 000 PLN | n/d | n/d | n/d |
Limit dzienny kwotowy | 5 000 PLN | 1 000 000 PLN | 5 000 PLN | 50 000 PLN | 5 000 PLN* | 500 PLN* | 1 000 PLN* |
Limit dzienny sztuki | 100 | 100 | 100 | 100 | n/d | n/d | n/d |
Limit miesięczny kwotowy | n/d | n/d | n/d | 100 | n/d | n/d | n/d |
*Przedstawione limity są limitami ustawionymi domyślnie. Możesz je zmienić na wyższe w bankowości internetowej Alior Online w zakładce Ustawienia – sekcja Autoryzacja i bezpieczeństwo – Limity – Limity BLIK
Klienci biznesowi
bankowość internetowa | bankowość mobilna | |||||
Wartość domyślna | Wartość maksymalna | Wartość domyślna | Wartość maksymalna | |||
Limit kwotowy jednorazowy | 50 000 PLN | 2 000 000 PLN | 5 000 PLN | 50 000 PLN | ||
Limit dzienny kwotowy | 50 000 PLN | 2 000 000 PLN | 5 000 PLN | 50 000 PLN | ||
Limit dzienny sztuki | 200 | 200 | 100 | 100 | ||
Limit miesięczny kwotowy | n/d | n/d | n/d | n/d |
Jak zmienić PIN do karty?
Czy mogę zmodyfikować limity tranksacji dla mojej karty?
Jeśli chcesz zmienić limity karty kredytowej, w sekcji Produkty znajdź kartę, tapnij Więcej opcji i wybierz Zmień limity.
Możesz zmienić :
- limit transakcji gotówkowych
- limit transakcji bezgotówkowych
- w tym płatności internetowych i pozostałych wykonywanych bez fizycznego przedstawienia/użycia karty
- w tym transakcji zbliżeniowych online
Gdzie znajdę informację o dostępnym saldzie karty kredytowej?
- na Pulpicie lub w zakładce Produkty na karcie produktu (w lewej części karty, prezentowane są środki dostępne oraz wykorzystany limit),
- w szczegółach karty kredytowej (w nagłówku).
Jak zablokować lub zastrzec kartę płatniczą?
- w przypadku kont: Zakładka Karty ➜ Lista kart ➜ Szczegóły karty ➜ Sekcja Zarządzanie
- w przypadku karty kredytowej: w menu dolnym wybierz Produkty znajdź kartę, tapnij Więcej opcji i wybierz odpowiednią opcję lub tapnij nazwę karty, wybierz zakładkę Szczegóły ➜ Sekcja Zarządzanie.
Jak ustanowić i zmienić PIN do bankowości mobilnej?
Zmiana PINu dostępna jest poprzez: Profil ➜ Ustawienia ➜ zmień kod PIN (wymagane jest podanie dotychczasowego PIN-u)
Jeśli zapomnisz PIN lub zablokujesz dostępu do aplikacji na ekranie logowania wybierz Więcej opcji ➜ Odblokuj dostęp, aby samodzielnie przywrócić dostęp. Możesz również skontaktować się z Contact Center lub dowolnym oddziałem.
Czy aplikacja działa na urządzeniach po tzw. rootowaniu (dostęp do uprawnień administratora, które pierwotnie są dla użytkownika ograniczone)?
Pragniemy jednak podkreślić, że w przypadku instalacji aplikacji Alior Mobile na urządzeniu, które zostało poddane procesowi usuwania zabezpieczeń poprzez rootowanie, Bank nie ponosi odpowiedzialności za bezpieczeństwo operacji i danych finansowych jego właściciela, bowiem urządzenie to świadomie narażone jest na działanie innych, złośliwych aplikacji, które mogą próbować uzyskać dostęp do danych chronionych Alior Banku.
Bezpieczeństwo
- logowanie kodem PIN – do logowania w aplikacji mobilnej korzystasz z kodu PIN, który składa się z 4-8 cyfr. Dzięki temu, że daje on dostęp wyłącznie do urządzenia (urządzeń mobilnych), na którym został ustawiony, pozwala na zachowanie wysokiego standardu bezpieczeństwa. W przypadku zainstalowania aplikacji mobilnej na więcej niż jednym urządzeniu nie nadajesz kolejnego PIN-u – poprosimy Cię o podanie tego, z którego korzystałeś do tej pory,
- logowanie i autoryzacja operacji odciskiem palca – aplikacja umożliwia logowanie oraz autoryzację wybranych operacji odciskiem palca (na urządzeniach z systemem Android i iOS) lub skanem twarzy,
- połączenie szyfrowane – wymiana danych pomiędzy aplikacją mobilną i serwerem banku odbywa się w sposób zaszyfrowany.
- aplikacja Alior Mobile może być instalowana na telefonach z systemem Android od wersji 7.0 lub iOS 14,
- nie korzystaj z bankowości na urządzeniach pozbawionych standardowych zabezpieczeń (na których przeprowadzono rootowanie albo jailbreaka),
- użytkownik korzystający z logowania odciskiem palca ponosi odpowiedzialność z tytułu umożliwienia osobom trzecim opcji zarejestrowania przez nich swoich odcisków palców na urządzeniu mobilnym, na którym jest zainstalowana aplikacja mobilna z włączoną funkcją logowania odciskiem palca
Więcej informacji o zasadach bezpieczeństwa po stronie banku.
Jak założyć konto przez VideoSelfie? Konto osobiste
Pobierz Alior Mobile aplikacja mobilna
Aplikację Alior Mobile można pobrać bezpłatnie na telefon ze sklepu App Store (iOS), Google Play™ (Android™) lub AppGallery.
Android, Google Pay i Google Play to znaki towarowe Google Inc.
Dotyczy Konta Jakże Osobistego: Opłata za prowadzenie konta nie zostanie pobrana, jeżeli w danym miesiącu kalendarzowym zanotowano na koncie jednorazowy wpływ na kwotę min. 1 500 zł z innego banku lub z konta firmowego Alior Banku, lub gdy właściciel rachunku nie ukończył 26. roku życia. W pozostałych przypadkach opłata wyniesie 10 zł miesięcznie. Opłata za korzystanie z karty do konta wyniesie 5 zł miesięcznie w przypadku, gdy w danym miesiącu nie zostaną dokonane kartą transakcje bezgotówkowe na łączną kwotę min. 300 zł, liczone indywidualnie dla każdej wydanej karty do konta. Wybrana korzyść do konta będzie aktywna od następnego dnia. W przypadku rezygnacji z korzyści, przestaje być ona aktywna pierwszego dnia kolejnego miesiąca kalendarzowego. Według wykazu usług reprezentatywnych terminy oznaczają: konto – rachunek płatniczy, karta – karta płatnicza debetowa, transakcja – transakcja płatnicza.