Apple Pay w Alior Banku


Płać zbliżeniowo iPhone'em lub Apple Watchem kartami Alior Banku.

Teraz możesz płacić swoim urządzeniem firmy Apple dzięki usłudze Apple Pay w Alior Banku.

Otwórz aplikację Wallet

płać telefonem lub smartwatchem w sklepach

możesz zapłacić za pomocą Apple Pay wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności zbliżeniowe

zakupy w aplikacjach mobilnych i internecie

wybierz płatność przez Apple Pay

bezpieczeństwo transakcji

rzeczywisty numer Twojej karty nie jest udostępniany sklepowi

zacznij korzystać z Apple Pay

dodaj kartę płatniczą na urządzeniu z systemem iOS 11 lub nowszym, dodaj kartę Alior Banku i gotowe

Apple Pay to łatwy i bezpieczny sposób płacenia kartami za pomocą smartfona i w internecie.  

Płacąc za pomocą Apple Pay za pomocą iPhone’a, Apple Watcha, iPada lub Maca, korzystasz ze wszystkich zalet karty płatniczej Alior Banku (usługa działa z kartami zbliżeniowymi dla klientów indywidualnych i biznesowych).

Płacenie z Apple Pay jest proste, a usługa działa z urządzeniami, których używasz na co dzień. Dane Twojej karty pozostają bezpieczne, ponieważ nie są przechowywane w urządzeniu ani udostępniane podczas transakcji. Jeszcze nigdy płacenie w sklepach, apkach i internecie nie było tak łatwe, bezpieczne i poufne*.
Płacąc za pomocą Apple Pay za pomocą iPhone’a, Apple Watcha, iPada lub Maca, korzystasz ze wszystkich zalet karty płatniczej Alior Banku (usługa działa z kartami zbliżeniowymi dla klientów indywidualnych i biznesowych).

Płacenie z Apple Pay jest proste, a usługa działa z urządzeniami, których używasz na co dzień. Dane Twojej karty pozostają bezpieczne, ponieważ nie są przechowywane w urządzeniu ani udostępniane podczas transakcji. Jeszcze nigdy płacenie w sklepach, apkach i internecie nie było tak łatwe, bezpieczne i poufne*.

Jak zacząć korzystać z Apple Pay?

Konfigurowanie usługi Apple Pay jest łatwe.
Dodanie karty płatniczej do usługi Apple Pay jest proste. Poniżej podpowiadamy, jak zacząć?

iPhone
Otwórz aplikację Wallet.
Stuknij znak „+” w prawym górnym rogu.
Wprowadź kod zabezpieczający swojej karty, aby dodać kartę kredytową lub debetową powiązaną z Twoim kontem iTunes.
Albo wybierz opcję „Dodaj inną kartę” i zeskanuj dane karty za pomocą aparatu iPhone’a.

Apple Watch
Otwórz aplikację Apple Watch w telefonie iPhone.
Otwórz sekcję „Wallet i Apple Pay”, a następnie wybierz opcję „Dodaj kartę kredytową/debetową”.
Wprowadź kod zabezpieczający swojej karty, aby dodać kartę kredytową lub debetową powiązaną z Twoim kontem iTunes.
Albo wybierz opcję „Dodaj inną kartę” i zeskanuj dane karty za pomocą aparatu iPhone’a.

iPad
Przejdź do Ustawień.
Otwórz sekcję „Wallet i Apple Pay”, a następnie wybierz opcję „Dodaj kartę kredytową/debetową”.
Wprowadź kod zabezpieczający swojej karty, aby dodać kartę kredytową lub debetową powiązaną z Twoim kontem iTunes.
Albo wybierz opcję „Dodaj inną kartę” i zeskanuj dane karty za pomocą aparatu iPada.

MacBook Pro z czytnikiem Touch ID
Otwórz Preferencje systemowe.
Otwórz sekcję „Wallet i Apple Pay”, a następnie wybierz opcję „Dodaj kartę”.
Wprowadź kod zabezpieczający swojej karty, aby dodać kartę kredytową lub debetową powiązaną z Twoim kontem iTunes.
Albo wybierz opcję „Dodaj inną kartę” i zeskanuj dane karty za pomocą kamery MacBooka Pro*.

Zobacz, jak dodać kartę do Apple Pay na iPhone'ie:

Otwórz Konto Jakże Osobiste

Wypełnij krótki wniosek internetowy
Załóż Konto Jakże Osobiste
Aktywuj dostęp
do bankowości internetowej i korzystaj z konta! Wybierz korzyści - w ciągu 24h otrzymasz e-mail z dostępem do nowej bankowości internetowej.
Wybierz 1% zwrotu za płatności Apple Pay
(do 20 zł miesięcznie).
step icon

Złóż wniosek osobiście
w oddziale Alior Banku

step icon Przenosisz konto z innego banku? Załatwimy za Ciebie formalności Dowiedz się więcej

Jak płacić za pomocą Apple Pay?

Z Apple Pay płacisz łatwo i bezpiecznie.             

Płatności w sklepach
Apple Pay to najprostszy sposób płacenia w sklepach za pomocą iPhone’a i Apple Watcha. Będąc przy kasie, możesz błyskawicznie zapłacić za pomocą urządzeń, których używasz na co dzień.



Jak płacić za pomocą Apple Pay przy użyciu Touch ID?


Jak płacić za pomocą Apple Pay przy użyciu Face ID na iPhone'ie X?



Płacenie w aplikacjach i w internecie

Apple Pay umożliwia dokonywanie płatności w rozmaitych aplikacjach na iPhonie i iPadzie. Aby zapłacić, wystarczy przy finalizacji zakupu wybrać opcję Apple Pay i potwierdzić płatność, korzystając z Face ID lub Touch ID.

Apple Pay to także bezpieczniejsza i łatwiejsza metoda płatności na stronach internetowych otwartych w Safari na iPhonie, iPadzie lub Macu, ponieważ usługa ta nie wymaga zakładania kont ani wypełniania długich formularzy. Po prostu płacisz i idziesz dalej. Możesz także płacić za pomocą MacBooka Pro i jego czytnika Touch ID*.

Dodaj kartę w aplikacji Wallet

Pobierz aplikację Wallet
na swoim urządzeniu.
Skonfiguruj w aplikacji kartę
kredytową lub debetową wydaną przez Alior Bank.
 
Płać zbliżeniowo smartfonem
za zakupy w sklepach stacjonarnych, aplikacjach mobilnych i internecie.
Aplikacja dostępna jest na urządzeniach Apple'a

Dodatkowe informacje

Pytania i odpowiedzi

Z jakimi kartami Alior Banku działa Apple Pay?
Do usługi Apple Pay można dodać karty zbliżeniowe Mastercard Alior Banku (wydawanych dla klientów indywidualnych oraz firmowych), a także karty Kantoru walutowego.
Na jakich urządzeniach działa Apple Pay?
iPhone
iPhone X
iPhone 8. 8 Plus
iPhone 7, 7 Plus
iPhone 6s, 6s Plus, 6, 6 Plus
iPhone SE

Apple Watch
Apple Watch (1. generacji)
Apple Watch Series 1
Apple Watch Series 2
Apple Watch Series 3

iPad
iPad Air 2
iPad mini 4
iPad mini 3
iPad (5. generacji)

Mac
MacBook Air*
MacBook Pro**
iMac*
Mac mini*
Mac Pro*

* modele z 2012 lub wyższe
** dodanie karty tylko dla MacBook Pro z Touch Bar
Ile kart mogę dodać do Apple Pay?
  • 12 kart na iPhonie X, iPhonie 8, iPhonie 8 Plus i Apple Watchu Series 3,
  • 8 kart na innych urządzeniach.
Dlaczego moja karta w Apple Pay różni się od tej którą posiadam?
Karta może prezentować nowy wizerunek karty, którą otrzymasz podczas wznowienia karty. Ostatnie 4 cyfry karty zawsze zgadzają się z kartą, którą posiadasz.
Apple Pay powinien działać w sklepie, ale nie działa, dlaczego?
Nie wszystkie terminale mogą wspierać Apple Pay.
Dlaczego czasem muszę wpisać kod PIN lub podpisać transakcję a nie użyć Touch ID lub Face ID?
W Polsce jest kilka procent terminali, które nie wspierają biometrii i mogą poprosić o kod PIN urządzenia lub podpis. Kod PIN jest ten sam co dla karty fizycznej.
Czy jedną kartę mogę dodać do większej liczby urządzeń?
Tak, karta może zostać dodana i działać na wielu urządzeniach. Na każdym z urządzeń, ze względów bezpieczeństwa, zostanie jej nadany oddzielny indywidualny numer cyfrowy (token), który będzie prezentowany podczas dokonywania płatności. 
Ile kosztuje korzystanie z usługi Apple Pay?
Bank nie pobiera żadnych opłat za korzystanie z usługi, ale może być pobierana opłata za transfer danych przez operatora sieci komórkowej (w zależności od posiadanego planu taryfowego).
 
Jak mogę ustalić limity transkacji?
​Limity transakcyjne można ustalić w każdej chwili poprzez bankowość internetową lub dzwoniąc na Infolinię Alior Banku pod numer telefonu +48 12 19 502.
Co to jest numer konta wirtualnego i gdzie mogę go znaleźć?
 
Dla danych Twojej karty kredytowej lub debetowej jest przypisany unikalny numer konta wirtualnego. Oznacza to, że dane Twojej karty nie są udostępniane sklepom i sprzedawcom u których płacisz za pomocą Apple Pay.
 
Czy muszę mieć dostęp do transmisji danych internetowych, aby korzystać z Apple Pay?
Będziesz potrzebować połączenia z internetem mobilnym lub siecią W-Fi, aby dodać kartę do aplikacji mobilnej Apple Pay. 

W większości przypadków nie jest potrzebne połączenie z internetem aby korzystać z płatności za pomocą Apple Pay. Jednak od czasu do czasu może być konieczne połączenie się z internetem, na przykład po ponownym uruchomieniu urządzenia.

Dodatkowo przy włączonej transmisji danych wysłane są powiadomienia o wykonanych transakcjach.
Jak zaktualizować aplikację Wallet?
Aplikacja jest aktualizowana wraz z wydaniem nowej wersji mobilnego systemu operacyjnego iOS. Upewnij się, że masz aktualną wersję systemu przechodząc do Ustawienia > Ogólne > Uaktualnienia.
Gdzie mogę zgłosić problemy związane z działaniem płatności Apple Pay?
Aby zgłosić problemy związane z płatnościami przez aplikację, prosimy o kontakt z infolinią Alior Banku, dostępną pod numerami: 19 502 (z sieci Play: 12 19 502), 12 370 70 00, z zagranicy: +48 12 19 502, +48 58 767 00 00.


 
 
Co zrobić, jeżeli zgubię telefon?
W przypadku zaginięcia bądź kradzieży telefonu iPhone, iPada lub iPoda touch postępuj zgodnie ze wskazówkami opisanymi na stronie pomocy Apple.
Dlaczego czasami widać mniejszą transakcję w historii transakcji?
W transakcjach ze wstępną autoryzacją finalna kwota blokady może się różnic od tej widocznej obecnie w historii transakcji.
Czy z usługi Apple Pay można korzystać na smartfonie z innym systemem operacyjnym niż iOS?
Nie. Usługa nie jest dostępna na urządzeniach mobilnych z innym systemem operacyjnym niż iOS, macOS i watchOS. Oznacza to, że usługa nie jest dostępna miedzy innymi na urządzeniach z systemem Android lub Windows Mobile.
Czy transakcje wykonywane za pomocą Apple Pay są bezpieczne?
Cyfrowy numer karty (token)  jest bezpiecznie zapisany na urządzeniu, na którym karta fizyczna została stokenizowana. Numer tokena różni się od numeru plastikowej karty płatniczej, dzięki czemu faktyczny numer karty nie zostaje ujawniany podczas transakcji.

Jeżeli urządzenie, na którym dokonano tokenizacji karty zostanie skradzione lub zgubione, dane wykorzystywane do płatności mogą zostać usunięte na koncie Apple ID. Dodatkowo token można zablokować dzwoniąc na infolinię Alior Banku pon nr. tel. +48 12 19 502.
W jaki sposób mogę zablokować kartę dodaną do urządzenia mobilnego (token)?

Token można zablokować korzystając z którejkolwiek z poniższych metod:
  • Usuwając token z aplikacji.
  • Dzwoniąc na infolinię Alior Banku (+48 12 19 502).
Karta dodatkowo zostanie usunięta z aplikacji, jeżeli w ciągu 90 dni nie zostanie zarejestrowana żadna aktywność.

UWAGA: Samo usunięcie aplikacji nie spowoduje usunięcia dodanej karty (tokena).
Czy jeżeli zablokuję token moja karta plastikowa też przestanie działać?
Nie, po blokadzie tokena karta plastikowa będzie działać normalnie. Jeżeli natomiast zablokowana zostanie fizyczna karta płatnicza, wszystkie tokeny tej karty automatycznie przestaną działać. 
Ile transakcji mogę zobaczyć w historii aplikacji Wallet?
10 dla każdej karty widocznej w aplikacji Wallet.
Czy jeśli usunę kartę wirtualną z telefonu, moja karta płatnicza zostanie automatycznie zastrzeżona?
Nie, usunięcie dodanej karty z aplikacji nie spowoduje automatycznego zastrzeżenia fizycznej karty płatniczej wydanej przez bank.
Czy karta wirtualna pozostanie aktywna, jeśli zablokuję lub zastrzegę fizyczną kartę płatniczą?
Nie, blokada lub zastrzeżenie karty płatniczej (plastiku) spowoduje automatyczną dezaktywację dodanej do aplikacji karty wirtualnej (tokena).
Czy karta wirtualna na urządzeniu będzie ciągle działała, jeśli zastrzegę kartę płatniczą i zamówię nową?
Nie, aby nowa karta działała na urządzeniu będzie konieczne jej ponowne dodanie do aplikacji Wallet (tokenizacja).
Czy PIN do karty mobilnej jest inny niż do standardowej karty płatniczej?
Nie, jest to ten sam numer PIN.
Jak blisko muszę przyłożyć iPhone'a lub Apple Watcha, aby działała płatność za pomocą Apple Pay?
Telefon lub smartwatch powinien zostać przyłożony do terminala w sposób analogiczny jak zbliżeniowa karta płatnicza - w odległości ok. 1-2 cm od terminala.
Gdzie znajdę więcej informacji na temat Apple Pay w Polsce?

Bezpieczne transakcje

Dbaj o bezpieczeństwo Twojego telefonu komórkowego - nie pozostawiaj go w miejscach, w których narażony może być na kradzież lub dostęp osób niepowołanych. W przypadku kradzieży telefonu, zablokuj niezwłocznie kartę SIM u operatora telefonii komórkowej, a także powiadom infolinię (pod numerem 19 502) lub oddział Alior Banku.
 

Zasady i warunki rejestracji karty wirtualnej w Alior Banku

Dziękujemy za korzystanie z nowoczesnych usług płatności mobilnych oferowanych przez Alior Bank. W celu zakończenia rozpoczętego procesu generowania wirtualnego numeru swojej karty, prosimy o zapoznanie się z poniższymi warunkami.
  1. Karta wirtualna (token) umożliwia wykonywanie płatności zbliżeniowych za pośrednictwem urządzeń mobilnych.
  2. Warunki korzystania z karty wirtualnej:
    • posiadanie aplikacji, rachunku i aktywnej karty debetowej lub kredytowej,
    • spełnienie wymagań zgodnych z zapisami regulaminów aplikacji umożliwiających transakcje bezgotówkowe z wykorzystaniem urządzeń mobilnych udostępnianych przez usługodawców zewnętrznych współpracujących z bankiem.
  3. Karta wirtualna jest powiązana z plastikową kartą płatniczą debetową lub kredytową. Jej tokenizacji można dokonać wyłącznie w sytuacji, gdy karta debetowa lub kredytowa jest aktywna. W przypadku zablokowania, zastrzeżenia bądź zamknięcia karty debetowej lub kredytowej dokonywanie transakcji za pomocą jej wirtualnego odwzorowania (tokena) nie będzie możliwe.
  4. Karta wirtualna jest tworzona w trakcie procesu tokenizacji karty debetowej lub kredytowej. Dla jednej karty płatniczej może zostać wygenerowany wyłącznie jeden unikalny token przypadający na jedno urządzenie mobilne, aplikację i konto użytkownika. W przypadku wymiany karty należy ponownie przeprowadzić proces tokenizacji.
  5. W przypadku automatycznego przedłużenia terminu ważności karty, termin ważności karty wirtualnej ulega analogicznej zmianie.
  6. Karta wirtualna może być dostępna na różnych urządzeniach mobilnych lub urządzeniach noszonych, powiązanych z wybranym urządzeniem mobilnym, na których jej użytkownik korzysta z aplikacji z zastrzeżeniem, że dany token jest przypisany do konkretnego urządzenia, na którym dokonano tokenizacji karty debetowej lub kredytowej.
  7. Użytkownik może w każdej chwili usunąć kartę wirtualną ze swojego urządzenia mobilnego. Ponowna tokenizacja będzie wymagała wygenerowania nowego tokena. Usunięcie karty wirtualnej nie wpływa na status powiązanej z nią karty debetowej lub kredytowej.
  8. Za pośrednictwem karty wirtualnej możliwe jest wyłącznie dokonywanie płatności bezgotówkowych do kwot zgodnych z ustalonymi limitami dla źródłowej karty debetowej lub kredytowej.
  9. Niezależnie od kwoty dokonywanej płatności z wykorzystaniem karty wirtualnej bank zastrzega sobie prawo do żądania od użytkownika karty potwierdzenia płatności kodem PIN, podpisem klienta, przy użyciu czytnika cech biometrycznych lub kodem do urządzenia mobilnego.
  10. Czytnik cechy biometrycznej oraz kod do urządzenia mobilnego stanowią funkcję urządzenia mobilnego udostępnionego przez producenta zainstalowanego na nim oprogramowania. Czytnik cechy biometrycznej służy do odczytywania cech biometrycznych i ich zapisania w urządzeniu, w celu utworzenia odpowiadającego im cyfrowego klucza użytkownika.
  11. Dokonanie płatności przy użyciu urządzenia noszonego, powiązanego z wybranym urządzeniem mobilnym, możliwe jest wyłącznie po uprzedniej autoryzacji kodem na urządzeniu noszonym lub po jego odblokowaniu przy użyciu kodu lub czytnika cech biometrycznych na urządzeniu mobilnym, powiązanym z urządzeniem noszonym. Dokonywanie transakcji bez potrzeby dodatkowej autoryzacji użytkownika karty możliwe jest przez 24h, chyba że urządzenie noszone zostanie zdjęte z nadgarstka lub zostanie wyłączona funkcja monitorowania tętna, w takim przypadku podczas kolejnej płatności wymagana będzie ponowna autoryzacja.
  12. Bank nie ponosi odpowiedzialności za transakcje wykonane przy pomocy karty wirtualnej przez osobę trzecią, której zostało udostępnione urządzenie mobilne z zainstalowaną aplikacją, w której dodano kartę wirtualną.
  13. Alior Bank nie pobiera opłat od posiadacza karty z tytułu dodania karty do aplikacji. Wszelkie opłaty za korzystanie z danej karty wirtualnej są analogiczne z opłatami obowiązującymi przy transakcjach ich plastikowymi odpowiednikami.
Wszelkie pytania lub wątpliwości dotyczące usługi prosimy zgłaszać pod numerem telefonu 19 502 (z Polski) lub +48 12 19 502 (z zagranicy).

Bezpieczne i szybkie płatności zbliżeniowe za pomocą Apple Pay

Płacąc za pomocą Apple Pay, korzystasz ze wszystkich zalet karty płatniczej Alior Banku. Wszystkie transakcje są bezpieczne i poufne.

*Apple Pay działa z iPhonem 6 i nowszymi modelami w sklepach, aplikacjach i na stronach WWW otwartych w Safari; z zegarkiem Apple Watch w sklepach i aplikacjach (wymagany jest iPhone 6 lub nowszy); z iPadem Pro, iPadem (5. generacji), iPadem Air 2 i iPadem mini 3 oraz nowszymi modelami w aplikacjach i na stronach WWW otwartych w Safari; oraz z komputerami Mac (z 2012 r. lub nowszymi) w Safari, gdy dodatkowo używany jest iPhone lub Apple Watch obsługujący Apple Pay. Lista urządzeń zgodnych z Apple Pay jest dostępna na stronie wsparcia Apple.