Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane na Twoim urządzeniu. Dowiedz się, jak możesz zmienić te ustawienia i uzyskaj dodatkowe informacje o wykorzystaniu plików cookies
Apple Pay w Alior Banku
Płatności zbliżeniowe
Płać zbliżeniowo iPhone'em lub Apple Watchem kartami Alior Banku.
Teraz możesz płacić swoim urządzeniem firmy Apple dzięki usłudze Apple Pay w Alior Banku.
płać telefonem lub smartwatchem w sklepach
możesz zapłacić za pomocą Apple Pay wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności zbliżeniowe
zakupy w aplikacjach mobilnych i internecie
wybierz płatność przez Apple Pay
bezpieczeństwo transakcji
rzeczywisty numer Twojej karty nie jest udostępniany sklepowi
zacznij korzystać z Apple Pay
dodaj kartę płatniczą na urządzeniu z systemem iOS 12 lub nowszym, dodaj kartę Alior Banku i gotowe
Apple Pay to łatwy i bezpieczny sposób płacenia kartami za pomocą smartfona i w internecie.
Płacąc za pomocą Apple Pay za pomocą iPhone’a, Apple Watcha, iPada lub Maca, korzystasz ze wszystkich zalet karty płatniczej Alior Banku (usługa działa z kartami zbliżeniowymi dla klientów indywidualnych i biznesowych).
Płacenie z Apple Pay jest proste, a usługa działa z urządzeniami, których używasz na co dzień. Dane Twojej karty pozostają bezpieczne, ponieważ nie są przechowywane w urządzeniu ani udostępniane podczas transakcji. Jeszcze nigdy płacenie w sklepach, apkach i internecie nie było tak łatwe, bezpieczne i poufne.
Jak zacząć korzystać z Apple Pay?
sprawdż poniżej
Pamiętaj, że metoda płatności Apple Pay jest możliwa tylko i wyłącznie na urządzeniach Apple.
otwórz aplikację Portfel w telefonie iPhone,
wybierz opcję „Dodaj kartę kredytową/debetową”,
zeskanuj dane karty za pomocą aparatu w telefonie albo wpisz dane karty ręcznie,
otrzymasz od nas SMS na Twój telefon zaufany, zapoznaj się z jego treścią. Jeśli wszystko się zgadza pobierz kod, a następnie wprowadź go w aplikacji Portfel. Następnie otrzymasz od nas powiadomienie w aplikacji mobilnej. Przeczytaj je, jeśli dane są poprawne, potwierdź dodanie karty do swojego urządzenia. Jeśli nie korzystasz z Alior Mobile dyspozycję możesz potwierdzić telefonicznie poprzez kontakt z Infolinią banku.
otwórz aplikację Watch, a następnie sekcję „Portfel i Apple Pay” w telefonie iPhone,
wybierz opcję „Dodaj kartę kredytową/debetową”,
zeskanuj dane karty za pomocą aparatu w telefonie albo wpisz dane karty ręcznie,
otrzymasz od nas SMS na Twój telefon zaufany, zapoznaj się z jego treścią. Jeśli wszystko się zgadza pobierz kod, a następnie wprowadź go w aplikacji Portfel. Następnie otrzymasz od nas powiadomienie w aplikacji mobilnej. Przeczytaj je, jeśli dane są poprawne, potwierdź dodanie karty do swojego urządzenia. Jeśli nie korzystasz z Alior Mobile dyspozycję możesz potwierdzić telefonicznie poprzez kontakt z Infolinią banku.
otwórz aplikację Portfel w iPadzie,
wybierz opcję „Dodaj kartę kredytową/debetową”,
zeskanuj dane karty za pomocą kamery w iPadzie albo wpisz dane karty ręcznie.
otrzymasz od nas SMS na Twój telefon zaufany, zapoznaj się z jego treścią. Jeśli wszystko się zgadza pobierz kod, a następnie wprowadź go w aplikacji Portfel. Następnie otrzymasz od nas powiadomienie w aplikacji mobilnej. Przeczytaj je, jeśli dane są poprawne, potwierdź dodanie karty do swojego urządzenia. Jeśli nie korzystasz z Alior Mobile dyspozycję możesz potwierdzić telefonicznie poprzez kontakt z Infolinią banku.
otwórz aplikację Portfel w MacBooku Pro,
wybierz opcję „Dodaj kartę kredytową/debetową”,
zeskanuj dane karty za pomocą kamery w MacBooku albo wpisz dane karty ręcznie,
otrzymasz od nas SMS na Twój telefon zaufany, zapoznaj się z jego treścią. Jeśli wszystko się zgadza pobierz kod, a następnie wprowadź go w aplikacji Portfel. Następnie otrzymasz od nas powiadomienie w aplikacji mobilnej. Przeczytaj je, jeśli dane są poprawne, potwierdź dodanie karty do swojego urządzenia. Jeśli nie korzystasz z Alior Mobile dyspozycję możesz potwierdzić telefonicznie poprzez kontakt z Infolinią banku.
Dodanie karty w aplikacji mobilnej Alior Mobile
polecamy
Otwórz Konto Jakże Osobiste
Wybierz 1% zwrotu za płatności Apple Pay (do 20 zł miesięcznie).
Aktywuj dostęp
do bankowości Alior Online i korzystaj z konta! Wybierz korzyści - w ciągu 24h otrzymasz e-mail z dostępem do nowej bankowości internetowej.
Jak płacić za pomocą Apple Pay?
Z Apple Pay płacisz łatwo i bezpiecznie.
Płatności w sklepach
Apple Pay to najprostszy sposób płacenia w sklepach za pomocą iPhone’a i Apple Watcha. Będąc przy kasie, możesz błyskawicznie zapłacić za pomocą urządzeń, których używasz na co dzień.
Jak płacić za pomocą Apple Pay przy użyciu Touch ID?
Płacenie w aplikacjach i w internecie
Apple Pay umożliwia dokonywanie płatności w rozmaitych aplikacjach na iPhonie i iPadzie. Aby zapłacić, wystarczy przy finalizacji zakupu wybrać opcję Apple Pay i potwierdzić płatność, korzystając z Face ID lub Touch ID.
Apple Pay to także bezpieczniejsza i łatwiejsza metoda płatności na stronach internetowych otwartych w Safari na iPhonie, iPadzie lub Macu, ponieważ usługa ta nie wymaga zakładania kont ani wypełniania długich formularzy. Po prostu płacisz i idziesz dalej. Możesz także płacić za pomocą MacBooka Pro i jego czytnika Touch ID*.
Skonfiguruj w aplikacji kartę
kredytową lub debetową wydaną przez Alior Bank.
3
Płać zbliżeniowo
smartfonem za zakupy w sklepach stacjonarnych, aplikacjach mobilnych i internecie.
Dodatkowe informacje
Z Apple Pay mogą korzystać klienci Alior Banku, którzy ukończyli 16 rok życia i posiadają karty spełniające warunki dodania do usługi.
Do usługi Apple Pay można dodać karty zbliżeniowe Mastercard Alior Banku (wydawanych dla klientów indywidualnych oraz firmowych), a także karty Kantoru walutowego.
Karta może prezentować nowy wizerunek karty, którą otrzymasz podczas wznowienia karty. Ostatnie 4 cyfry karty zawsze zgadzają się z kartą, którą posiadasz.
Nie wszystkie terminale mogą wspierać Apple Pay.
W Polsce jest kilka procent terminali, które nie wspierają biometrii i mogą poprosić o kod PIN urządzenia lub podpis. Kod PIN jest ten sam co dla karty fizycznej.
Tak, karta może zostać dodana i działać na wielu urządzeniach. Na każdym z urządzeń, ze względów bezpieczeństwa, zostanie jej nadany oddzielny indywidualny numer cyfrowy (token), który będzie prezentowany podczas dokonywania płatności.
Bank nie pobiera żadnych opłat za korzystanie z usługi, ale może być pobierana opłata za transfer danych przez operatora sieci komórkowej (w zależności od posiadanego planu taryfowego).
Limity transakcyjne można ustalić poprzez bankowość internetową Alior Online lub dzwoniąc na Infolinię Alior Banku pod numer telefonu +48 12 19 502.
Będziesz potrzebować połączenia z internetem mobilnym lub siecią W-Fi, aby dodać kartę do aplikacji mobilnej Apple Pay.
W większości przypadków nie jest potrzebne połączenie z internetem aby korzystać z płatności za pomocą Apple Pay. Jednak od czasu do czasu może być konieczne połączenie się z internetem, na przykład po ponownym uruchomieniu urządzenia.
Dodatkowo przy włączonej transmisji danych wysłane są powiadomienia o wykonanych transakcjach.
Aplikacja jest aktualizowana wraz z wydaniem nowej wersji mobilnego systemu operacyjnego iOS. Upewnij się, że masz aktualną wersję systemu przechodząc do Ustawienia ➔ Ogólne ➔ Uaktualnienia.
Aby zgłosić problemy związane z płatnościami przez aplikację, prosimy o kontakt z infolinią Alior Banku, dostępną pod numerami: 19 502 (z sieci Play: 12 19 502), 12 370 70 00, z zagranicy: +48 12 19 502, +48 58 767 00 00.
W przypadku zaginięcia bądź kradzieży telefonu iPhone, iPada lub iPoda touch postępuj zgodnie ze wskazówkami opisanymi na stronie pomocy Apple.
W transakcjach ze wstępną autoryzacją finalna kwota blokady może się różnic od tej widocznej obecnie w historii transakcji.
Nie. Usługa nie jest dostępna na urządzeniach mobilnych z innym systemem operacyjnym niż iOS, macOS i watchOS. Oznacza to, że usługa nie jest dostępna miedzy innymi na urządzeniach z systemem Android lub Windows Mobile.
Cyfrowy numer karty (token) jest bezpiecznie zapisany na urządzeniu, na którym karta fizyczna została stokenizowana. Numer tokena różni się od numeru plastikowej karty płatniczej, dzięki czemu faktyczny numer karty nie zostaje ujawniany podczas transakcji.
Jeżeli urządzenie, na którym dokonano tokenizacji karty zostanie skradzione lub zgubione, dane wykorzystywane do płatności mogą zostać usunięte na koncie Apple ID. Dodatkowo token można zablokować dzwoniąc na infolinię Alior Banku pon nr. tel. +48 12 19 502.
Token można zablokować korzystając z którejkolwiek z poniższych metod:
Usuwając token z aplikacji.
Dzwoniąc na infolinię Alior Banku (+48 12 19 502).
Karta dodatkowo zostanie usunięta z aplikacji, jeżeli w ciągu 90 dni nie zostanie zarejestrowana żadna aktywność.
UWAGA: Samo usunięcie aplikacji nie spowoduje usunięcia dodanej karty (tokena).
Nie, po blokadzie tokena karta plastikowa będzie działać normalnie. Jeżeli natomiast zablokowana zostanie fizyczna karta płatnicza, wszystkie tokeny tej karty automatycznie przestaną działać.
10 dla każdej karty widocznej w aplikacji Portfel.
Nie, usunięcie dodanej karty z aplikacji nie spowoduje automatycznego zastrzeżenia fizycznej karty płatniczej wydanej przez bank.
Nie, blokada lub zastrzeżenie karty płatniczej (plastiku) spowoduje automatyczną dezaktywację dodanej do aplikacji karty wirtualnej (tokena).
Nie, aby nowa karta działała na urządzeniu będzie konieczne jej ponowne dodanie do aplikacji Portfel (tokenizacja).
Nie, jest to ten sam numer PIN.
Telefon lub smartwatch powinien zostać przyłożony do terminala w sposób analogiczny jak zbliżeniowa karta płatnicza - w odległości ok. 1-2 cm od terminala.
Dbaj o bezpieczeństwo Twojego telefonu komórkowego - nie pozostawiaj go w miejscach, w których narażony może być na kradzież lub dostęp osób niepowołanych. W przypadku kradzieży telefonu, zablokuj niezwłocznie kartę SIM u operatora telefonii komórkowej, a także powiadom infolinię (pod numerem 19 502) lub oddział Alior Banku.
Dziękujemy za korzystanie z nowoczesnych usług płatności mobilnych oferowanych przez Alior Bank.
W celu zakończenia rozpoczętego procesu generowania wirtualnego numeru swojej karty, prosimy o zapoznanie się z poniższymi warunkami.
Karta wirtualna (token) umożliwia dokonywanie płatności za pośrednictwem urządzenia mobilnego z wykorzystaniem technologii zbliżeniowej.
Warunki korzystania z karty wirtualnej:
posiadanie odpowiedniej aplikacji, rachunku i karty debetowej lub kredytowej,
spełnienie wymagań zgodnych z zapisami regulaminów aplikacji umożliwiających transakcje bezgotówkowe z wykorzystaniem urządzeń mobilnych udostępnianych przez usługodawców zewnętrznych współpracujących z bankiem.
Karta wirtualna jest powiązana z plastikową kartą płatniczą debetową lub kredytową. W przypadku zastrzeżenia bądź zamknięcia karty debetowej lub kredytowej dokonywanie transakcji za pomocą jej wirtualnego odwzorowania (tokena) zostanie automatycznie zablokowane.
Karta wirtualna jest tworzona w trakcie procesu tokenizacji karty debetowej lub kredytowej. Dla jednej karty płatniczej może zostać wygenerowany wyłącznie jeden unikalny token przypadający na jedno urządzenie mobilne, aplikację i konto użytkownika. W przypadku wymiany karty należy ponownie przeprowadzić proces tokenizacji.
W przypadku automatycznego przedłużenia terminu ważności karty, termin ważności karty wirtualnej ulega analogicznej zmianie.
Karta wirtualna może być dostępna na różnych urządzeniach mobilnych lub urządzeniach noszonych, powiązanych z wybranym urządzeniem mobilnym, na których jej użytkownik korzysta z aplikacji z zastrzeżeniem, że dany token jest przypisany do konkretnego urządzenia, na którym dokonano tokenizacji karty debetowej lub kredytowej.
Użytkownik może w każdej chwili usunąć kartę wirtualną ze swojego urządzenia mobilnego. Ponowna tokenizacja będzie wymagała wygenerowania nowego tokena.
Usunięcie karty wirtualnej nie wpływa na status powiązanej z nią karty debetowej lub kredytowej.
Za pośrednictwem karty wirtualnej możliwe jest wyłącznie dokonywanie płatności bezgotówkowych do kwot zgodnych z ustalonymi limitami dla źródłowej karty debetowej lub kredytowej.
Niezależnie od kwoty dokonywanej płatności z wykorzystaniem karty wirtualnej bank zastrzega sobie prawo do żądania od użytkownika karty potwierdzenia płatności kodem PIN, podpisem klienta, przy użyciu czytnika cech biometrycznych lub kodem do urządzenia mobilnego.
Czytnik cechy biometrycznej oraz kod do urządzenia mobilnego stanowią funkcję urządzenia mobilnego udostępnionego przez producenta zainstalowanego na nim oprogramowania. Czytnik cechy biometrycznej służy do odczytywania cech biometrycznych i ich zapisania w urządzeniu, w celu utworzenia odpowiadającego im cyfrowego klucza użytkownika.
Dokonanie płatności przy użyciu urządzenia noszonego, powiązanego z wybranym urządzeniem mobilnym, możliwe jest wyłącznie po uprzedniej autoryzacji kodem na urządzeniu noszonym lub po jego odblokowaniu przy użyciu kodu lub czytnika cech biometrycznych na urządzeniu mobilnym, powiązanym z urządzeniem noszonym. Dokonywanie transakcji bez potrzeby dodatkowej autoryzacji użytkownika karty możliwe jest przez 24h, chyba że urządzenie noszone zostanie zdjęte z nadgarstka lub zostanie wyłączona funkcja monitorowania tętna, w takim przypadku podczas kolejnej płatności wymagana będzie ponowna autoryzacja.
Bank nie ponosi odpowiedzialności za transakcje wykonane przy pomocy karty wirtualnej przez osobę trzecią, której zostało udostępnione urządzenie mobilne z zainstalowaną aplikacją, w której dodano kartę wirtualną.
Alior Bank nie pobiera opłat od posiadacza karty z tytułu dodania karty do aplikacji. Wszelkie opłaty za korzystanie z danej karty wirtualnej są analogiczne z opłatami obowiązującymi przy transakcjach ich plastikowymi odpowiednikami.
Wszelkie pytania lub wątpliwości dotyczące usługi prosimy zgłaszać pod numerem telefonu 19 502 (z Polski) lub +48 12 19 502 (z zagranicy).