BLIK I JEST!

Płacisz, przelewasz na numer telefonu i wypłacasz telefonem.
Pobierz aplikację mobilną „Alior Bank” na swoje urządzenie.

Get it on Google Play

BLIK. I JEST.

wystarczy telefon

żeby robić przelewy na numer telefonu, płacić w sklepie i wypłacać z bankomatu

prostota

transakcja dokonywana jest za pomocą kodu generowanego w aplikacji mobilnej

bezpieczeństwo

kod do płatności i wypłat z bankomatów jest jednorazowy, ważny 2 minuty

uniwersalność

BLIKiem można płacić w sklepach tradycyjnych oraz internetowych, a także wypłacać gotówkę z bankomatu
Pobierz aplikację mobilną „Alior Bank” na swoje urządzenie.

Get it on Google Play

 

Czym są płatności BLIK?

BLIK to jedna z opcji płatności mobilnych dostępnych w aplikacji mobilnej Alior Banku, która umożliwia:
 
  • natychmiastowe przelewy na numer telefonu pomiędzy klientami różnych banków (Przelew na telefon),
  • szybkie płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych,
  • wypłatę i wpłatę gotówki w bankomatach i wpłatomatach.
W sklepach internetowych BLIK zwykle pojawia się jako jedna z wielu opcji na etapie wyboru metody płatności w trakcie zakupów.

Sklepy stacjonarne udostępniające BLIKA oznaczone są naklejką Blik logo. Możesz też zapytać sprzedawcę, czy sklep przyjmuje płatności BLIKIEM.
BLIK to jedna z opcji płatności mobilnych dostępnych w aplikacji mobilnej Alior Banku, która umożliwia:
 
  • natychmiastowe przelewy na numer telefonu pomiędzy klientami różnych banków (Przelew na telefon),
  • szybkie płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych,
  • wypłatę i wpłatę gotówki w bankomatach i wpłatomatach,
  • generowanie czeków BLIK (9-ciocyfrowy kod) służących do dokonywania płatności i wypłaty gotówki z bankomatów
W sklepach internetowych BLIK zwykle pojawia się jako jedna z wielu opcji na etapie wyboru metody płatności w trakcie zakupów.

Sklepy stacjonarne udostępniające BLIKA oznaczone są naklejką Blik logo, możesz też zapytać sprzedawcę, czy sklep przyjmuje płatności BLIKIEM.

Promocje płatności mobilnych BLIK

Tani bilet z BLIKIEM!

Z BLIKIEM posiadacze M!Karty Multikino kupując bilety na multikino.pl zapłacą tylko 14,90zł w tygodniu i przez cały weekend.
Więcej informacji oraz regulamin promocji dostępne na stronie: blikmobile.pl/lp/promocja_multikino



Tańsze zakupy na Allegro!
Płać BLIKIEM na allegro.pl i zgarniaj Monety na tańsze zakupy.
Więcej informacji oraz regulamin promocji dostępne na stronie: blikmobile.pl/lp/promocjaallegro

Allegro promocja BLIK


Zainstaluj aplikację „Alior Bank”

Zainstaluj aplikację „Alior Bank”
pobierz ją na smartfona z Androidem lub iOS-em.
Aktywuj dostęp do aplikacji
Zarządzaj swoimi pieniędzmi na smartfonie
i płać BLIKIEM, Apple Pay lub Google Pay
Aplikacja dostępna jest w sklepie Google Play i App Store

Co jeszcze zyskujesz?

  • Płacisz BLIKIEM w dowolnym sklepie akceptującym płatności BLIK.
  • Nie musisz mieć przy sobie portfela ani karty - wystarczy smartfon z aplikacją mobilną „Alior Bank”.
  • Bezpieczeństwo danych.
  • Szybkie płatności w internecie.
  • Szybkie przelewy na numer telefonu - między bankami.
Get it on Google Play

BLIK, klik, płacisz w internecie w MIG!

Jak płacić w internecie BLIKIEM?

Jak płacić w sklepie BLIKIEM?

Jak wypłacać w bankomacie BLIKIEM?

BLIK BLIK przelew na telefon w MIG!

Dodatkowe informacje

Pytania i odpowiedzi

Co to jest BLIK?
BLIK to jeden ze sposobów płatności dostępny w aplikacji mobilnej "Alior Bank". Dzięki BLIKOWI możesz płacić w sklepach i internecie, robić przelewy błyskawiczne na numer telefonu oraz wypłacać gotówkę z bankomatów.
Na jakich urządzeniach mogę korzystać z BLIKA?
Na każdym urządzeniu z systemem Android oraz iOS, na którym możesz zainstalować aplikację mobilną  „Alior Bank”.
Kto może korzystać z BLIKA?
Usługa dostępna jest dla wszystkich klientów posiadających rachunek w Alior Banku oraz aktywną aplikację mobilną "Alior Bank" (którą można pobrać ze sklepu App Store i Google Play).
Jak zacząć korzystać z płatności BLIKIEM?
Co umożliwia BLIK?
BLIK umożliwia:
  • dokonanie płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych,
  • wypłatę i wpłatę gotówki w bankomatach/wpłatomatach,
  • natychmiastowe przelewy na numer telefonu pomiędzy klientami różnych banków (Przelew na telefon).
Na jakich telefonach działa BLIK?
BLIK działa na smartfonach z systemami mobilnymi Android oraz iOS. Do korzystania z BLIKA niezbędne jest połączenie z internetem (pakiet danych lub Wi-Fi).
Ile kosztuje korzystanie z usługi BLIK?
Bank nie pobiera opłat za korzystanie z samej usługi BLIK, ale może być pobierana opłata za transfer danych przez operatora sieci komórkowej (w zależności od posiadanego planu taryfowego). O dodatkowych opłatach przeczytasz w taryfie opłat i prowizji.
 
Gdzie mogę płacić BLIKIEM?
BLIKIEM możesz płacić w sklepach internetowych i stacjonarnych.

W sklepach internetowych BLIK zwykle pojawia się jako jedna z wielu opcji na etapie wyboru metody płatności w trakcie zakupów. Jeśli BLIK nie występuje jako jedna z metod płatności, sprawdź, czy nie znajduje się pod logo integratorów płatności.

Sklepy stacjonarne udostępniające BLIKA oznaczone są naklejką Blik logo, możesz też zapytać sprzedawcę, czy sklep przyjmuje płatności BLIKIEM
Co zrobić jeśli zgubię telefon z zainstalowaną aplikacją mobilną banku?
Należy niezwłocznie skontaktować się z bankiem i zablokować aplikację. Jeżeli Twój telefon umożliwia zdalne wyczyszczenie jego zawartości, w trosce o swoje dane przechowywane na telefonie, skorzystaj również z tej funkcji.

Pamiętaj również o tym, aby dostęp do swojego telefonu zabezpieczać hasłem lub PIN-em, co w przypadku jego zgubienia zmniejsza ryzyko dostępu do danych przez osobę nieuprawnioną.
Czy muszę mieć dostęp do transmisji danych internetowych, aby korzystać z BLIKA?
Tak, potrzebujesz połaczenia z internetem mobilnym lub siecią W-Fi, aby generować kody BLIK i potwierdzać transakcje.
Gdzie mogę zgłosić problemy związane z działaniem płatności BLIK?
Aby zgłosić problemy związane z płatnościami przez aplikację, prosimy o kontakt z infolinią Alior Banku, dostępną pod numerami: 19 502 (z sieci Play: 12 19 502), 12 370 70 00, z zagranicy: +48 12 19 502, +48 58 767 00 00.


 
 
Co, jeśli zrobię przelew na numer telefonu, osobie, która nie korzysta z płatności mobilnych (jej numer nie jest jeszcze zarejestrowany w bazie)?
Klient zlecający przelew otrzyma informację od swojego banku, że odbiorca przelewu nie jest zarejestrowany. Bank może w tej sytuacji zaproponować klientowi zlecającemu przelew, że powiadomi odbiorcę o tym, że taki przelew czeka na odebranie. Aby otrzymać przelew, jego odbiorca powinien postąpić zgodnie ze wskazówkami banku.

Jeśli tego nie zrobi w określonym czasie, środki wrócą do nadawcy. Klient może też skontaktować się z odbiorcą przelewu i namówić go do zarejestrowania swojego numeru telefonu, aby mógł odbierać przelewy na numer telefonu.
Co zrobić, gdy zmienię lub zaktualizuję swoje urządzenie?
W przypadku wymiany lub reinstalacji systemu na swoim urządzeniu, trzeba będzie ponownie zainstalować aplikację mobilną Alior Banku.

Zanim pozbędziesz się starego telefonu, należy upewnić się, że aplikacja została odinstalowana, a urządzenie przywrócone zostało do ustawień fabrycznych. Aplikację i dane z systemu należy usunąć także wtedy, gdy czasowo przekazujesz swoje urządzenie komuś innemu. Nawet w przypadku oddania do serwisu lub naprawy.
Gdzie znajdę więcej informacji na temat BLIKA?

Bezpieczeństwo transakcji BLIKIEM

  •  Zarówno usługa płatności BLIK jak i sama aplikacja posiadają szereg niezbędnych zabezpieczeń: po pierwsze, osoba pobierająca aplikację bankową z BLIKIEM musi zostać w odpowiedni sposób zweryfikowana przez bank, tak aby bank mógł przypisać pobraną aplikację do jej rachunku bankowego. Sposób weryfikacji zależy od banku, którego aplikację pobieramy, może to być np. połączenie z CallCenter, weryfikacja w bankowości elektronicznej lub kod wysyłany poprzez SMS.
  • Drugim parametrem bezpieczeństwa jest mechanizm dostępu do aplikacji – taki jak np. PIN, odcisk palca lub hasło. Bez nich nie będziemy w stanie dostać się do aplikacji banku.
  • Kod potrzebny do przeprowadzenia transakcji jest generowany i zarządzany centralnie przez Polski Standard Płatności, operatora BLIKA. Zapewnia to unikalność jednorazowego kodu, który jest przypisany do użytkownika i ważny tylko przez 2 minuty. Sam BLIK, jako usługa, nie przechowuje żadnych danych użytkownika, które mogłyby zostać wykradzione, przechwycone i wykorzystane w innej transakcji.
  • Prośba o akceptację płatności, którą użytkownik widzi w swojej aplikacji, zawiera szczegółowe dane transakcji – co najmniej kwotę i odbiorcę płatności, a to kolejny ważny mechanizm bezpieczeństwa. Wypłaty z bankomatów, transakcje w internecie i płatności w sklepach stacjonarnych powyżej 50 PLN muszą być dodatkowo potwierdzone przez użytkownika PINem (chyba, że bank udostępnia klientom zarządzanie takimi limitami). Podawanie danych czy kontakt fizyczny instrumentu płatniczego z terminalem lub bankomatem nie jest wymagany.

Dbaj o bezpieczeństwo Twojego telefonu komórkowego - nie pozostawiaj go w miejscach, w których narażony może być na kradzież lub dostęp osób niepowołanych. W przypadku kradzieży telefonu, zablokuj niezwłocznie kartę SIM u operatora telefonii komórkowej, a także powiadom infolinię (pod numerem 19 502) lub oddział Alior Banku.
 

BLIK – i JEST!

Zainstaluj aplikację mobilną „Alior Bank” i płać BLIKIEM!
 
Get it on Google Play

Polski Standard Płatności Sp. z o.o. Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy – Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000493783, kapitał zakładowy 13 626 000 zł, NIP 521-366-44-94.