


BLIK i JEST Płatności mobilne
Płacisz, przelewasz na numer telefonu i wypłacasz telefonem. Pobierz aplikację mobilną „Alior Mobile” na swoje urządzenie.
wystarczy telefon
żeby robić przelewy na numer telefonu, płacić w sklepie i wypłacać z bankomatu
żeby robić przelewy na numer telefonu, płacić w sklepie i wypłacać z bankomatu
transakcja dokonywana jest
zbliżeniowo przy użyciu telefonu albo za pomocą kodu BLIK generowanego w aplikacji mobilnej
zbliżeniowo przy użyciu telefonu albo za pomocą kodu BLIK generowanego w aplikacji mobilnej
uniwersalność
BLIKIEM można płacić w sklepach tradycyjnych oraz internetowych, a także przelewać pieniądze na numer telefonu i wypłacać gotówkę z bankomatu
BLIKIEM można płacić w sklepach tradycyjnych oraz internetowych, a także przelewać pieniądze na numer telefonu i wypłacać gotówkę z bankomatu
płatności BLIKIEM w sklepie przy pomocy kodu
wymaga odblokowania telefonu PIN-em, odciskiem palca lub wykorzystując skan twarzy;
kod jest generowany w aplikacji jest jednorazowy i ważny 2 minuty
wymaga odblokowania telefonu PIN-em, odciskiem palca lub wykorzystując skan twarzy;
kod jest generowany w aplikacji jest jednorazowy i ważny 2 minuty
Zarządzaj limitami BLIK
Wysokość domyślnego limitu płatności BLIKIEM zbliżeniowym wynosi 1000 zł, za pomocą kodów BLIK 5000 zł, a w przypadku przelewu na telefon BLIK 1000 zł.
Limity transakcji możesz zmienić w Alior Online przechodząc do: Ustawienia → Autoryzacja i Bezpieczeństwo → Limity → Limity BLIK.
Limity transakcji możesz zmienić w Alior Online przechodząc do: Ustawienia → Autoryzacja i Bezpieczeństwo → Limity → Limity BLIK.

Czym są płatności BLIK?
BLIK to jedna z opcji płatności mobilnych dostępnych w aplikacji mobilnej Alior Mobile, która umożliwia posiadaczom konta osobistego:
Sklepy stacjonarne udostępniające BLIKA oznaczone są naklejką Blik logo, możesz też zapytać sprzedawcę, czy sklep przyjmuje płatności BLIKIEM.
Płatności BLIKIEM w sklepach internetowych
W sklepach internetowych, BLIK zwykle pojawia się jako jedna z metod płatności. Sklepy stacjonarne, w których możliwa jest płatność BLIKIEM, często oznaczone są naklejką z logo BLIKA, możesz też zapytać sprzedawcę czy sklep przyjmuje płatności z kodem BLIK. W przypadku płatności zbliżeniowej BLIKIEM, wystarczy, że poprosisz sprzedawcę o płatność zbliżeniową – nie musisz dodawać, że BLIKIEM. Kontrolujesz każdy etap płatności za zakupy online. Odbiorca i kwota widoczne są w aplikacji mobilnej. Potwierdzasz każdą transakcję!
Aby zapłacić w sklepie internetowym bez kodu BLIK, musisz dodać witrynę lub przeglądarkę do „zapamiętanych” w aplikacji Alior Mobile.BLIK to jedna z opcji płatności mobilnych dostępnych w aplikacji mobilnej Alior Mobile, która umożliwia posiadaczom konta osobistego:
- płatności zbliżeniowe BLIKIEM (na smartfonach z systemem Android i NFC),
- natychmiastowe przelewy na numer telefonu pomiędzy klientami różnych banków (Przelew na telefon BLIK),
- szybkie płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych za pomocą kodu BLIK,
- szybkie płatności w sklepach internetowych ( bez potrzeby wpisywania kodu BLIK) - jeśli dodasz sklep do „zapamiętanych”
- wypłatę gotówki z bankomatów.
Sklepy stacjonarne udostępniające BLIKA oznaczone są naklejką Blik logo, możesz też zapytać sprzedawcę, czy sklep przyjmuje płatności BLIKIEM.
Płatności BLIKIEM w sklepach internetowych
W sklepach internetowych, BLIK zwykle pojawia się jako jedna z metod płatności. Sklepy stacjonarne, w których możliwa jest płatność BLIKIEM, często oznaczone są naklejką z logo BLIKA, możesz też zapytać sprzedawcę czy sklep przyjmuje płatności z kodem BLIK. W przypadku płatności zbliżeniowej BLIKIEM, wystarczy, że poprosisz sprzedawcę o płatność zbliżeniową – nie musisz dodawać, że BLIKIEM. Kontrolujesz każdy etap płatności za zakupy online. Odbiorca i kwota widoczne są w aplikacji mobilnej. Potwierdzasz każdą transakcję!
- Na stronie sklepu wybierz płatność BLIK.
- Przepisz kod BLIK z aplikacji mobilnej Alior Mobile i kliknij zapłać.
- Potwierdź transakcję w aplikacji.
Jak płacić BLIKIEM w internecie bez przepisywania kodu?
- W trakcie dokonywania płatności BLIKIEM w sklepie internetowym, kliknij „zapamiętaj” dany sklep lub przeglądarkę, w którym często robisz zakupy.
- Przy kolejnych zakupach w „zapamiętanym” sklepie nie musisz przepisywać kodu BLIK – wystarczy, że potwierdzisz płatność w aplikacji Alior Mobile.
Jak włączyć BLIKA? w Alior Mobile
Jak włączyć BLIKA w aplikacji mobilnej Alior Mobile?
Gotowe – usługa BLIK została włączona.
Możesz również włączyć BLIKA, otwierając aplikację Alior Mobile i klikając w ikonkę BLIK.
- Zaloguj się do Alior Mobile i przed zalogowaniem otwórz ikonę BLIK w dolnym menu.
- Zapoznaj się z ekranem informacyjnym i kliknij „Włącz usługę”.
- Wybierz rachunek, z którego pobierane będą środki do operacji BLIKIEM.
- Potwierdź operację kodem PIN.
Gotowe – usługa BLIK została włączona.
Możesz również włączyć BLIKA, otwierając aplikację Alior Mobile i klikając w ikonkę BLIK.
Jak korzystać z BLIKA?

- na stronie sklepu wybierz płatność BLIK,
- przepisz kod BLIK z aplikacji mobilnej Alior Mobile i kliknij zapłać,
- potwierdź transakcję w aplikacji.

- uruchom aplikację Alior Mobile,
- wybierz Przelew na telefon BLIK,
- wybierz odbiorcę przelewu z książki kontaktów lub wpisz numer telefonu, na który chcesz zrobić przelew,
- uzupełnij kwotę przelewu i potwierdź transkację PIN-em.

Płatność telefonem – poinformuj sprzedawcę, że chcesz zapłacić zbliżeniowo
- odblokuj telefon
- zbliż go do terminala
- wygeneruj kod BLIK w Alior Mobile,
- przepisz kod na terminalu i potwierdź zielonym przyciskiem,
- potwierdź transakcję PIN-em w aplikacji.
- Zbliżeniowo – wybieraj płatność kartą
- Kodem – płatność kodem

- w bankomacie wybierz opcję wypłata BLIK i wybierz kwotę,
- w aplikacji „Alior Mobile” wygeneruj kod BLIK,
- wpisz kod w bankomacie i zatwierdź,
- potwierdź transakcję PIN-em aplikacji.
BLIK zbliżeniowy w Alior Banku NOWOŚĆ!

płać telefonem w sklepach
możesz zapłacić BLIKIEM zbliżeniowym wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności zbliżeniowe przy użyciu terminala z logo Mastercard, w Polsce i za granicą (do 31 grudnia 2025 r. nie pobierzemy prowizji za przewalutowanie transakcji przy płatnościach BLIKIEM zbliżeniowym za granicą, szczegóły w Regulaminie Promocji „BLIK zbliżeniowy bez prowizji za przewalutowanie”)

bezpieczeństwo transakcji
płacąc BLIKIEM zbliżeniowym musisz odblokować telefon PIN-em, odciskiem palca lub wykorzystując skan twarzy i przyłożyć go do terminala – nikt oprócz Ciebie nie ma dostępu do tej metody płatności

szybkość i wygoda
płatność trwa zaledwie kilka sekund i do jej wykonania nie potrzebujesz karty płatniczej ani dostępu do internetu, wystarczy telefon z systemem Android i zainstalowaną aplikacją Alior Mobile
- dowolnego konta osobistego w PLN w Alior Banku dla klientów indywidualnych,
- telefonu z systemem Android (wersja 6.0 lub wyższa) i aktywnej funkcji NFC, która umożliwia transmisję danych między telefonem a terminalem płatniczym (usługa jest niedostępna na telefonach z systemem iOS),
- ustawić zabezpieczenia ekranu i wybrać Alior Mobile jako domyślną aplikację do obsługi płatności na telefonie.
Płać zbliżeniowo BLIKIEM – bez podpinania karty, bez kodu BLIK, szybko i bezpiecznie. Pamiętaj, że blokada ekranu i funkcja NFC są niezbędne, aby dokonywać płatności w ten sposób.
- Pobierz aplikację Alior Mobile na swój telefon.
- Wybierz w aplikacji opcję BLIK, a następnie kliknij BLIK zbliżeniowy.
- Wybierz Alior Mobile jako domyślną aplikację do obsługi płatności, włącz funkcję NFC i ustaw blokadę ekranu (PIN-em, odciskiem palca lub wykorzystując skan twarzy).
- Zaakceptuj „Regulamin korzystania z usługi BLIK zbliżeniowy” i „Taryfę opłat i prowizji” dla tej usługi. Dokumenty, które zaakceptowałeś, wyślemy na wskazany przez Ciebie adres e-mail.
- Potwierdź PIN-em aktywację płatności zbliżeniowych BLIK w aplikacji mobilnej.
- Gotowe. Możesz płacić zbliżeniowo BLIKIEM
Zbliżaj do nagrody DLA ZAPROSZONYCH KLIENTÓW
Zapłać co najmniej 5 razy BLIKIEM zbliżeniowym w ciągu 15 dni i zdobądź 100 zł!
Całkowita pula nagród to 474.000 zł - 4.740 sztuk po 100 zł w formie czeku BLIK.
Całkowita pula nagród to 474.000 zł - 4.740 sztuk po 100 zł w formie czeku BLIK.

- Płać w sklepach BLIKIEM zbliżeniowo, tak jak kartą – nie musisz generować kodu BLIK ani logować się do aplikacji banku.
- Ważne! BLIKIEM zbliżeniowo zapłacisz na każdym terminalu zbliżeniowym w Polsce i za granicą (nawet, gdy nie ma naklejki z logo BLIKA), w punktach oznaczonych emblematem Międzynarodowej Organizacji Płatniczej Mastercard.
- Aktywuj usługę w aplikacji bankowej (więcej informacji na temat aktywacji: Jak zacząć korzystać z BLIKA zbliżeniowego?)
- Chcesz zapłacić zbliżeniowo BLIKIEM? Powiedz sprzedawcy w sklepie, że chcesz płacić zbliżeniowo (nie musisz dodawać, że BLIKIEM). Jeżeli płacisz w kasie samoobsługowej, postępuj tak, jak przy płatności kartą.
- Aby zapłacić, odblokuj telefon i zbliż go do terminala.
Jak wypłacić nagrodę?
Jeśli spełnisz warunki, nagrodę otrzymasz w formie elektronicznego kodu (9-cyforwy numer czeku BLIK) wraz z czterocyfrowym kodem PIN, które zostaną przesłane w wiadomości SMS. Nagrodę można wypłacić w bankomacie oznaczonym logotypem Alior Bank SA, Bank Millennium SA, Bank Ochrony Środowiska SA, Velo Bank SA, ING Bank Śląski SA, mBank SA, PKO Bank Polski SA, BNP Paribas Bank Polska SA, Credit Agricole Bank Polska Kasa Opieki SA, Santander Bank Polska SA, Spółdzielczej Grupy Bankowej (wybrane bankomaty umożliwiające wypłatę BLIK), Bank Polskiej Spółdzielczości SA (wybrane bankomaty umożliwiające wypłatę BLIK), Nest Bank SA, Bank Pocztowy SA, Bank Spółdzielczy w Brodnicy, Euronet, Planet Cash. Czek BLIK można zrealizować wpisując otrzymany dziewięciocyfrowy numer czeku i potwierdzając operację wypłaty czterocyfrowym numerem PIN. Czek BLIK jest ważny przez 30 dni od dnia doręczenia, a jego niewykorzystanie jest równoznaczne z odmową przyjęcia nagrody.
Promocja „Zbliżaj do Nagrody” trwa od 31.10.2024 r. do 30.03.2025 r. lub do wyczerpania puli nagród. W promocji mogą wziąć udział posiadacze rachunków, do których wysłaliśmy zaproszenie do wzięcia udziału w promocji. W ramach promocji można otrzymać tylko jedną nagrodę, nawet jeżeli wielokrotnie zostaną spełnione wymagane kryteria.
Sprawdź szczegóły w regulaminie promocji „Zbliżaj do Nagrody”.
BLIKIEM zbliżeniowym zapłacisz w każdym terminalu w Polsce, a za granicą wszędzie tam, gdzie są obsługiwane karty zbliżeniowe Mastercard. Fundatorem nagród jest Polski Standard Płatności Sp. z o.o.
Jak płacić BLIKIEM zbliżeniowym?
Płatności zbliżeniowe BLIK są możliwe w każdym terminalu w Polsce. Za granicą możesz płacić zbliżeniowo BLIKIEM w terminalach zbliżeniowych z logo Mastercard. Usługa jest niedostępna w terminalach, które nie mają dostępu do internetu (np. w samolotach). Jednak, aby zapłacić nie potrzebujesz dostępu do internetu w swoim telefonie.
1
Poinformuj sprzedawcę,
że chcesz zapłacić zbliżeniowo.
że chcesz zapłacić zbliżeniowo.
2
Odblokuj telefon i zbliż go do terminala.
3
Gotowe.
Na telefonie i terminalu zobaczysz informację o dokonaniu transakcji.
Na telefonie i terminalu zobaczysz informację o dokonaniu transakcji.
Ważne! Usługa BLIK zbliżeniowy nie pozwala na wypłatę środków w bankomatach
– środki z bankomatów można wypłacać tylko przy użyciu kodów BLIK.
– środki z bankomatów można wypłacać tylko przy użyciu kodów BLIK.

BLIK zbliżeniowy bez prowizji za przewalutowanie promocja
Do 31 grudnia 2025 roku płacąc BLIKIEM zbliżeniowym za granicą nie ponosisz opłat za przewalutowanie transakcji. Promocja obowiązuje do wskazanego terminu wszystkich klientów, którzy w okresie jej trwania aktywowali usługę.
Szczegóły w regulaminie promocji „BLIK zbliżeniowy bez prowizji za przewalutowanie”
Szczegóły w regulaminie promocji „BLIK zbliżeniowy bez prowizji za przewalutowanie”

Dokonywanie Płatności zbliżeniowe BLIK w walucie PLN jest bezpłatne. Zgodnie z Taryfą Opłat i Prowizji Bank pobiera prowizję za przewalutowanie Płatności zbliżeniowych BLIK, wykonanych w walucie zagranicznej – wysokość prowizji wynosi 5% od każdej transakcji. Do 31.12.2025 r. nie pobierzemy prowizji za przewalutowanie transakcji przy płatnościach BLIKIEM zbliżeniowym za granicą, zgodnie z „Regulaminem promocji BLIK zbliżeniowy bez prowizji za przewalutowanie”.
Aby korzystać z Płatności zbliżeniowych BLIK nie potrzebujesz karty płatniczej ani dostępu do internetu tak, jak w przypadku innych usług płatności telefonem.
Tak. W ustawieniach telefonu wybierz aplikację Alior Mobile i ustaw ją jako domyślną do płatności telefonem. W każdej chwili możesz w ustawieniach urządzenia przełączyć aplikację domyślną do płatności na Google Pay.
Aktualnie Płatności zbliżeniowe BLIK dostępne są tylko na telefonach z systemem operacyjnym Android.
W ustawieniach telefonu wybierz aplikację Alior Mobile i ustaw ją jako domyślną do płatności telefonem. Aby to zrobić, wybierz „NFC i płatności”, a następnie „Dotknij i zapłać” (Tap&Pay albo Zbliż i zapłać). W tym miejscu znajdziesz informację, jaką aplikację masz ustawioną jako domyślną i jak możesz ją zmienić. Ścieżka dojścia do tej opcji może być różna w zależności od marki i modelu telefonu. W Alior Mobile możesz przejść bezpośrednio do odpowiedniej sekcji ustawień urządzenia z poziomu jednego z ekranów procesu aktywacji BLIKA zbliżeniowego lub dedykowanej tej usłudze sekcji ustawień pojawiającej się po aktywacji.
W ustawieniach telefonu wybierz aplikację Alior Mobile i ustaw ją jako domyślną do płatności telefonem. Aby to zrobić, wybierz „NFC i płatności”, a następnie „Dotknij i zapłać” (Tap&Pay albo Zbliż i zapłać). W tym miejscu znajdziesz informację, jaką aplikację masz ustawioną jako domyślną i jak możesz ją zmienić. Ścieżka dojścia do tej opcji może być różna w zależności od marki i modelu telefonu. W Alior Mobile możesz przejść bezpośrednio do odpowiedniej sekcji ustawień urządzenia z poziomu jednego z ekranów procesu aktywacji BLIKA zbliżeniowego lub dedykowanej tej usłudze sekcji ustawień pojawiającej się po aktywacji.
Nie, jeśli odinstalujesz Alior Mobile, nie zapłacisz BLIKIEM.
Nie. Natomiast co pewien czas należy połączyć urządzenie z internetem i zalogować się do aplikacji, by uzupełnić pulę płatności.
Nie. Wyłączenie NFC uniemożliwi Płatności zbliżeniowe BLIK.
- Sprawdź, czy masz aktywne płatności zbliżeniowe BLIK i czy aplikacja Alior Mobile ustawiona jest jako domyślna do płatności telefonem.
- Sprawdź, czy w telefonie masz włączone NFC (możesz to zrobić z poziomu ustawień BLIKA zbliżeniowego).
- Upewnij się, że masz ustawioną blokadę ekranu oraz że jej rodzaj zapewnia odpowiednie zabezpieczenie (możesz to zrobić z poziomu ustawień BLIKA zbliżeniowego).
- Zaloguj się do Alior Mobile, aby system odświeżył pulę płatności.
- Sprawdź, czy masz dość pieniędzy na koncie.
- Zobacz wysokość limitu płatności BLIKIEM zbliżeniowym. Wysokość limitu możesz sprawdzić i zmienić logując się do bankowości internetowej i wchodząc do sekcji zarządzania limitami.
Nie. Nie musisz być zalogowany do Alior Mobile aby płacić zbliżeniowo BLIKIEM.
Limity płatności BLIK możesz zmienić w bankowości internetowej Alior Online w zakładce: Ustawienia ➔ Autoryzacja i Bezpieczeństwo ➔ Limity ➔ Limity BLIK.
Kody BLIK
Kody BLIK
- domyślny dzienny limit: 5.000 zł
- domyślny dzienny limit: 1.000 zł
- domyślny dzienny limit: 1.000 zł
Przelewy na telefon BLIK w Alior Mobile
Jak zrobić przelew na telefon BLIK w aplikacji Alior Mobile?
- Zaloguj się do Alior Mobile i przed zalogowaniem otwórz ikonę BLIK z dolnego menu.
- Kliknij „Przelew na telefon”.
- Jeśli pierwszy raz korzystasz z przelewu na telefon, zaproponujemy Ci włączenie podglądu informacji, które z kontaktów już korzystają z BLIKA. Zaznacz „Pozwól”, aby łatwiej i szybciej wysyłać przelewy.
- Wybierz odbiorcę, do którego chcesz wysłać przelew na telefon.
- Wypełnij formularz, podając tytuł i kwotę, następnie kliknij „Wyślij przelew”.
- Potwierdź przelew kodem PIN.
Usługi dodatkowe
Dodatkowe informacje
BLIK to jeden ze sposobów płatności dostępny w aplikacji mobilnej Alior Mobile. Dzięki BLIKOWI możesz płacić w sklepach i internecie, robić przelewy błyskawiczne na numer telefonu oraz wypłacać gotówkę z bankomatów.
Na każdym urządzeniu z systemem Android oraz iOS, na którym możesz zainstalować aplikację mobilną Alior Mobile.
Płatności zbliżeniowe bez kodu dostępne są tylko na telefonach z systemem operacyjnym Android.
Płatności zbliżeniowe bez kodu dostępne są tylko na telefonach z systemem operacyjnym Android.
Usługa dostępna jest dla wszystkich klientów indywidualnych posiadających konto osobiste w Alior Banku oraz aktywną aplikację mobilną Alior Mobile (którą można pobrać ze sklepu App Store i Google Play).
Należy pobrać i aktywować na swoim telefonie aplikację mobilną Alior Mobile.
BLIK umożliwia:
- dokonanie płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych,
- wypłatę gotówki w bankomatach,
- natychmiastowe przelewy na numer telefonu pomiędzy klientami różnych banków (Przelew na telefon).
BLIK działa na smartfonach z systemami mobilnymi Android oraz iOS. Do korzystania z BLIKA niezbędne jest połączenie z internetem (pakiet danych lub Wi-Fi).
Płatności zbliżeniowe bez kodu dostępne są tylko na telefonach z systemem operacyjnym Android.
Płatności zbliżeniowe bez kodu dostępne są tylko na telefonach z systemem operacyjnym Android.
Bank nie pobiera opłat za korzystanie z samej usługi BLIK, ale może być pobierana opłata za transfer danych przez operatora sieci komórkowej (w zależności od posiadanego planu taryfowego). O dodatkowych opłatach przeczytasz w taryfie opłat i prowizji.
BLIKIEM możesz płacić w sklepach internetowych i stacjonarnych.
- W sklepach internetowych BLIK zwykle pojawia się jako jedna z wielu opcji na etapie wyboru metody płatności w trakcie zakupów. Jeśli BLIK nie występuje jako jedna z metod płatności, sprawdź, czy nie znajduje się pod logo integratorów płatności.
- Sklepy stacjonarne udostępniające BLIKA oznaczone są naklejką Blik logo, możesz też zapytać sprzedawcę, czy sklep przyjmuje płatności BLIKIEM.
Należy niezwłocznie skontaktować się z bankiem i zablokować aplikację. Jeżeli Twój telefon umożliwia zdalne wyczyszczenie jego zawartości, w trosce o swoje dane przechowywane na telefonie, skorzystaj również z tej funkcji.
Pamiętaj również o tym, aby dostęp do swojego telefonu zabezpieczać hasłem lub PIN-em, co w przypadku jego zgubienia zmniejsza ryzyko dostępu do danych przez osobę nieuprawnioną.
Pamiętaj również o tym, aby dostęp do swojego telefonu zabezpieczać hasłem lub PIN-em, co w przypadku jego zgubienia zmniejsza ryzyko dostępu do danych przez osobę nieuprawnioną.
Tak, potrzebujesz połaczenia z internetem mobilnym lub siecią W-Fi, aby generować kody BLIK i potwierdzać transakcje.
Aby zgłosić problemy związane z płatnościami przez aplikację, prosimy o kontakt z infolinią Alior Banku, dostępną pod numerami: 19 502 (z sieci Play: 12 19 502), 12 370 70 00, z zagranicy: +48 12 19 502, +48 58 767 00 00.
Klient zlecający przelew otrzyma informację od swojego banku, że odbiorca przelewu nie jest zarejestrowany. Bank może w tej sytuacji zaproponować klientowi zlecającemu przelew, że powiadomi odbiorcę o tym, że taki przelew czeka na odebranie.
Aby otrzymać przelew, jego odbiorca powinien postąpić zgodnie ze wskazówkami banku. Jeśli tego nie zrobi w określonym czasie, środki wrócą do nadawcy. Klient może też skontaktować się z odbiorcą przelewu i namówić go do zarejestrowania swojego numeru telefonu, aby mógł odbierać przelewy na numer telefonu.
Aby otrzymać przelew, jego odbiorca powinien postąpić zgodnie ze wskazówkami banku. Jeśli tego nie zrobi w określonym czasie, środki wrócą do nadawcy. Klient może też skontaktować się z odbiorcą przelewu i namówić go do zarejestrowania swojego numeru telefonu, aby mógł odbierać przelewy na numer telefonu.
W przypadku wymiany lub reinstalacji systemu na swoim urządzeniu, trzeba będzie ponownie zainstalować aplikację mobilną Alior Banku.
Zanim pozbędziesz się starego telefonu, należy upewnić się, że aplikacja została odinstalowana, a urządzenie przywrócone zostało do ustawień fabrycznych. Aplikację i dane z systemu należy usunąć także wtedy, gdy czasowo przekazujesz swoje urządzenie komuś innemu. Nawet w przypadku oddania do serwisu lub naprawy.
Zanim pozbędziesz się starego telefonu, należy upewnić się, że aplikacja została odinstalowana, a urządzenie przywrócone zostało do ustawień fabrycznych. Aplikację i dane z systemu należy usunąć także wtedy, gdy czasowo przekazujesz swoje urządzenie komuś innemu. Nawet w przypadku oddania do serwisu lub naprawy.
Na oficjalnej stronie internetowej blik.com.
Wartości limitów:
- Limit pojedynczej transakcji BLIK: 10 000 zł
- Dzienny limit transakcji BLIK: 20 000 zł
- Miesięczny limit transakcji BLIK: 30 000 zł
Regulamin rachunków oszczędnościowych
Plik w formacie PDF (rozmiar: 879 KB)Regulamin Korzyści do Konta Jakże Osobistego
Plik w formacie PDF (rozmiar: 108 KB)Regulamin kart płatniczych Alior Banku SA
Plik w formacie PDF (rozmiar: 420 KB)Regulamin korzystania z kanałów elektronicznych dla klientów Indywidualnych
Plik w formacie PDF (rozmiar: 426 KB)Regulamin Promocji „BLIK zbliżeniowy bez prowizji za przewalutowanie”
Plik w formacie PDF (rozmiar: 1 MB)Wyciąg z Tabeli Opłat i Prowizji
Plik w formacie PDF (rozmiar: 260 KB)Tabela Opłat i Prowizji - usługa BLIK zbliżeniowy
Plik w formacie PDF (rozmiar: 118 KB)- Zarówno usługa płatności BLIK jak i sama aplikacja posiadają szereg niezbędnych zabezpieczeń: po pierwsze, osoba pobierająca aplikację bankową z BLIKIEM musi zostać w odpowiedni sposób zweryfikowana przez bank, tak aby bank mógł przypisać pobraną aplikację do jej rachunku bankowego. Sposób weryfikacji zależy od banku, którego aplikację pobieramy, może to być np. połączenie z CallCenter, weryfikacja w bankowości elektronicznej lub kod wysyłany poprzez SMS.
- Drugim parametrem bezpieczeństwa jest mechanizm dostępu do aplikacji – taki jak np. PIN, odcisk palca lub hasło. Bez nich nie będziemy w stanie dostać się do aplikacji banku.
- Kod potrzebny do przeprowadzenia transakcji jest generowany i zarządzany centralnie przez Polski Standard Płatności, operatora BLIKA. Zapewnia to unikalność jednorazowego kodu, który jest przypisany do użytkownika i ważny tylko przez 2 minuty. Sam BLIK, jako usługa, nie przechowuje żadnych danych użytkownika, które mogłyby zostać wykradzione, przechwycone i wykorzystane w innej transakcji.
- Prośba o akceptację płatności, którą użytkownik widzi w swojej aplikacji, zawiera szczegółowe dane transakcji – co najmniej kwotę i odbiorcę płatności, a to kolejny ważny mechanizm bezpieczeństwa. Wypłaty z bankomatów, transakcje w internecie i płatności w sklepach stacjonarnych powyżej 50 PLN muszą być dodatkowo potwierdzone przez użytkownika PINem (chyba, że bank udostępnia klientom zarządzanie takimi limitami). Podawanie danych czy kontakt fizyczny instrumentu płatniczego z terminalem lub bankomatem nie jest wymagany.
Dostawca uslugi
Polski Standard Płatności Sp. z o.o. Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy – Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000493783, kapitał zakładowy 13 626 000 zł, NIP 521-366-44-94.
Niezawodność płatności zbliżeniowych BLIK gwarantuje technologia Mastercard.
Polski Standard Płatności Sp. z o.o. Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy – Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000493783, kapitał zakładowy 13 626 000 zł, NIP 521-366-44-94.
Niezawodność płatności zbliżeniowych BLIK gwarantuje technologia Mastercard.