Google Pay™ w Alior Banku


Łatwiejszy sposób płatności, od Google.

Teraz możesz płacić swoim telefonem z Androidem dzięki usłudze Google Pay w Alior Banku.

Google Pay w Alior Banku

płać telefonem w sklepach

możesz zapłacić Google Pay wszędzie tam, gdzie
akceptowane są płatności zbliżeniowe

zakupy w aplikacjach mobilnych (wkrótce!)

wystarczy wybrać opcję płatności przez GPay

bezpieczeństwo transakcji

jeśli płacisz Google Pay, rzeczywisty numer Twojej karty nie jest udostępniany sklepowi

zacznij korzystać z Google Pay

pobierz aplikację na urządzenie z systemem Android™, dodaj kartę Alior Banku i gotowe

Promocja Google Pay „Poleć znajomemu Google Pay”

Polecaj Google Pay

Poleć Google Pay znajomym, którzy nigdy nie korzystali z tej aplikacji. Gdy dokonają pierwszego zakupu, razem otrzymacie po 40 zł do wydania w Google Play. Im więcej znajomych zaprosisz, tym więcej możesz zyskać – nawet 400 zł.

*Przystąpienie do promocji do 31 sierpnia 2018 r. • Termin na zapisanie Karty Podarunkowej na koncie Google Play: 28 dni od przyznania w ramach promocji "Poleć znajomemu" • Urządzenia, na które jest dostępna zaktualizowana wersja Google Pay to Android od 5.0 (Lollipop).
  • Otwórz Google Pay.
  • Udostępnij kod zaproszenia.
  • Odbierz środki – będą dostępne, gdy Twoi znajomi dokonają pierwszej płatności za pomocą Google Pay.



Warunki i regulamin promocji.

Promocja Google Pay „40 zł na zakupy w Google Play z Google Pay” (dla nowych użytkowników)



Zdobądź 40 złotych do wykorzystania w Google Play, płacąc pięć razy z Google Pay w różnych dniach. "Liczą się zakupy" w ciągu 30 dni od momentu przystąpienia do promocji. 
  • Pobierz aplikację Google Pay.
  • Zapłać pięć razy (liczy się maksymalnie jeden zakup dziennie).
  • Odbierz 40 zł do wykorzystania w Google Play.
  • Termin na zapisanie Karty Podarunkowej na koncie Google Play: do 15 października 2018 r.
  • Urządzenia, na które jest dostępna zaktualizowana wersja Google Pay to Android od 5.0 (Lollipop)
Warunki i regulamin promocji.
 


Get it on Google Play

Klienci Alior Banku jako jedni z pierwszych w Polsce mogą korzystać z usługi Google Pay (wcześniej Android Pay)

Google Pay dla klientów Alior Banku
Dzięki współpracy z firmą Google klienci Alior Banku mogą od teraz w łatwy i bezpieczny sposób płacić za zakupy smartfonem w punktach hadlowo-usługowych, a już wkrótce także w aplikacjach mobilnych. 

Płać z Google Pay
Możesz wykonywać bezpieczne transakcje za pomocą większości nowych smartfonów, które posiadają technologię NFC. Płatności Google Pay akceptowane są na dowolnym terminalu zbliżeniowym oraz - już wkrótce - w aplikacjach mobilnych partnerów obsługujących tę metodę płatności.

Już nie musisz szukać portfela ani karty - wystarczy przyłożyć telefon do terminala i płacić wygodnie za pomocą smartfona.
Google Pay dla klientów Alior Banku
Dzięki współpracy z firmą Google klienci Alior Banku mogą od teraz w łatwy i bezpieczny sposób płacić za zakupy smartfonem w punktach hadlowo-usługowych, a już wkrótce także w aplikacjach mobilnych. 

Płać z Google Pay
Możesz wykonywać bezpieczne transakcje za pomocą większości nowych smartfonów, które posiadają technologię NFC. Płatności Google Pay akceptowane są na dowolnym terminalu zbliżeniowym oraz - już wkrótce - w aplikacjach mobilnych partnerów obsługujących tę metodę płatności.

Już nie musisz szukać portfela ani karty - wystarczy przyłożyć telefon do terminala i płacić wygodnie za pomocą smartfona.

Zainstaluj aplikację mobilną GPay

Zbliżasz. Płacisz. Gotowe.

Pobierz aplikację Google Pay
ze sklepu Google Play i zainstaluj na smartfonie z systemem Android (5.0 lub nowszym) oraz obługą NFC.
Dodaj kartę 
kredytową lub debetową wydaną przez Alior Bank.
 
Płać zbliżeniowo smartfonem
za zakupy w sklepach stacjonarnych lub w aplikacjach mobilnych.
Aplikacja dostępna jest w sklepie Google Play

Jak płacić w sklepie za pomocą GPay?

Krok 2. Jak płacić w sklepie za pomocą Android Pay? Krok 3. Jak płacić w sklepie za pomocą Android Pay?
Upewnij się, że na terminalu znajduje się jeden z powyższych symboli. Wybudź urządzenie mobilne z zainstalowaną aplikacją Google Pay. Przybliż urządzenie do termianala – w ten sam sposób jak przy płatności kartą zbliżeniową.

Co jeszcze zyskujesz?

  • Płacisz za pomocą smartfona w dowolnym sklepie akceptującym płatności zbliżeniowe.
  • Nie musisz mieć przy sobie portfela ani karty - wystarczy smartfon z aplikacją Google Pay.
  • Bezpieczeństwo danych użytkownika karty.
  • Płatności w aplikacjach mobilnych (już wkrótce!)
Get it on Google Play

Jak działa Google Pay?

Czym są płatności mobilne Google Pay?


Jak dodać kartę kredytową/debetową do Google Pay?



Jak płacić smartfonem za pomocą Google Pay w sklepach, restauracjach i innych miejscach?


Dodatkowe informacje

Programy lojalnościowe, bezpieczeństwo i ochrona

Korzyści
Płacąc Google Pay, możesz dalej zbierać mile lub punkty. Możesz korzystać z tych samych nagród, przywilejów i zabezpieczeń, z których korzystasz na swojej karcie.
Bezpieczeństwo
Kiedy płacisz przez Google  Pay, prawdziwy numer Twojej karty nie jest udostępniany sklepowi. Podczas płatności kartą korzystamy z wirtualnego numeru konta, aby chronić Twoje dane.
Ochrona
Jeśli zgubisz swój telefon lub ktoś go ukradnie, za pomocą Menedżera urządzeń Android możesz natychmiast zablokować go z dowolnego miejsca, zabezpieczyć go nowym hasłem lub usunąć z niego wszystkie dane osobowe.

Pytania i odpowiedzi

Co to jest Google Pay? (wcześniej Android Pay)
Google Pay to mobilna usługa płatności w sklepach oraz wybranych aplikacjach mobilnych przy użyciu kompatybilnego urządzenia z systemem Android. Wystarczy pobrać aplikację Google Pay ze sklepu Google Play, dodać swoją zbliżeniową kartę kredytową lub debetową i można wykonywać transakcje bezstykowe za pomocą smartfona.
Na jakich urządzeniach mogę korzystać z Google Pay?
Aplikacja Google Pay działa na większości smartfonów z technologią NFC (z ang. Near Field Communication), na których zainstalowany jest system Android 4.4 KitKat lub nowszy. 
Kto może korzystać z Google Pay?
Usługa dostępna jest dla wszystkich klientów posiadających kartę debetową lub kredytową Alior Banku, którą można wykonywać płatności zbliżeniowe i internetowe.

Limity dla swojej karty płatniczej możesz ustawić w systemie bankowości internetowej lub przez infolinię. 
 
Aby móc korzystać z aplikacji Google Pay należy:
  1. Posiadać urządzenie mobilne z funkcjonalnością NFC oraz systemem operacyjnym Android™ 4.4 (KitKat™) lub nowszy. 
  2. Posiadać  aktywną kartę płatniczą Alior Bank SA, która umożliwia dokonywanie transakcji zbliżeniowych.
  3. Pobrać aplikację Google Pay ze sklepu Google Play i ją zainstalować.
  4. Postępować zgodnie z instrukcjami w aplikacji, aby prawidłowo dodać kartę (tokenizacja).
Jak zacząć korzystać z płatności Google Pay?
Należy pobrać aplikację mobilną Google Pay ze sklepu Google Play. Jeśli posiadasz już kartę przypisaną do swojego konta Google Play, możesz ją dodać do aplikacji Google Pay potwierdzając kilka szczegółowych informacji.

Możesz także dodać nową kartę płatniczą do aplikacji wykonując jej zdjęcie lub dodając ręcznie dane karty.
Jakie dane są potrzebne, aby dodać kartę do aplikacji Google Pay (tokenizacja)? 
W celu tokenizacji kary płatniczej należy wprowadzić do aplikacji Google Pay następujące dane:
  • numer karty
  • termin ważności karty
  • numer CVC karty
  • imię i nazwisko posiadacza karty
  • adres rozliczeniowy
Następnie należy przeczytać i potwierdzić oświadczenie dot. warunków korzystania.
Czy jedną kartę mogę dodać do większej liczby urządzeń?
Tak, karta może zostać dodana i działać na wielu urządzeniach. Na każdym z urządzeń, ze względów bezpieczeństwa, zostanie jej nadany oddzielny indywidualny numer cyfrowy (token), który będzie prezentowany podczas dokonywania płatności. 
Ile kosztuje korzystanie z usługi Google Pay?
Bank nie pobiera żadnych opłat za korzystanie z usługi Google Pay, ale może być pobierana opłata za transfer danych przez operatora sieci komórkowej (w zależności od posiadanego planu taryfowego).
 
Jak mogę ustalić limity transkacji?
​Limity transakcyjne można ustalić w każdej chwili poprzez bankowość internetową lub dzwoniąc na Infolinię Alior Banku pod numer telefonu +48 12 19 502.
Co to jest numer konta wirtualnego i gdzie mogę go znaleźć?
 
Dla danych Twojej karty kredytowej lub debetowej jest przypisany unikalny numer konta wirtualnego. Oznacza to, że dane Twojej karty nie są udostępniane sklepom i sprzedawcom u których płacisz za pomocą Google Pay.

Aby wyświetlić ostatnie cztery lub pięć cyfr numeru konta wirtualnego w aplikacji Google Pay przejdź do opcji Dane karty lub Szczegóły transakcji.
 
Czy muszę mieć dostęp do transmisji danych internetowych, aby korzystać z Google Pay?
Będziesz potrzebować połaczenia z internetem mobilnym lub siecią W-Fi, aby dodać kartę do aplikacji mobilnej Google Pay. 

W większości przypadków nie jest potrzebne połączenie z internetemm aby korzystać z płatności za pomocą Google Pay. Jednak od czasu do czasu może być konieczne połaczenie się z internetem, na przykłąd po ponownym uruchomieniu urządzenia.

Dodatkowo przy włączonej transmisji danych wysłane są powiadomienia o wykonanych transakcjach.
Jak zaktualizować aplikację?
Aplikację można zaktualizować w sklepie z aplikacjami Google Play.
Gdzie mogę zgłosić problemy związane z działaniem płatności przez aplikację?
Aby zgłosić problemy związane z płatnościami przez aplikację, prosimy o kontakt z infolinią Alior Banku, dostępną pod numerami: 19 502 (z sieci Play: 12 19 502), 12 370 70 00, z zagranicy: +48 12 19 502, +48 58 767 00 00.


 
 
Co zrobić, jeżeli zgubię telefon?
Za każdym razem, gdy telefon jest odblokowany, może być wykorzystywany do dokonywania zakupów za pomocą Google Pay. Jeśli telefon zostanie zgubiony lub skradziony, możesz spróbować go znaleźć, zablokować lub wymazać dane za pomocą Menedżera urządzeń Android.

Po zablokowaniu urządzenia przez Menedżera urządzeń, Google Pay nie może być używany. Jeśli znajdziesz urządzenie, odblokuj je i dodaj ponownie informacje dotyczące płatności w aplikacji Google Pay.

Pamiętaj, aby udostępnić funkcje lokalizacyjne na swoim urządzeniu, dzięki temu będziesz mógł sprawdzić położenie swojego urządzenia i w razie potrzeby zdalnie zablokować do niego dostęp.

Posiadając zdalny dostęp urządzenia możesz zdalnie zablokować urządzenie lub przywrócić go do ustawień fabrycznych wymazując wszystkie dane.
Jak i gdzie korzystać z Google Pay?
W sklepach stacjonarnych, punktach handlowo-usługowych
  • Wybudź urządzenie.
  • Nie ma potrzeby odblokowywania urządzania.
  • Przyłóż smartfona do terminala obsługującego płatności zbliżeniowe.
  • W przypadku niektórych transakcji możesz być poproszony o odblokowanie telefonu.
Terminal zblizeniowy może posiadać specjalne oznaczenie:



W aplikacjach mobilnych (opcja będzie dostępna wkrótce)

Wystarczy wybrać opcję Kup przez Google Pay podczas wyboru sposobu płatności w aplikacji. Warunkiem wykonania transakcji jest udostępnienie takiej opcji płatności przez twórców aplikacji.

Google Pay może zostać użyty w każdym miejscu, w którym akceptowane są transakcje wykorzystujące metodę zbliżeniową oraz w aplikacjach mobilnych, które wspierają Google Pay.  

Informacje o partnerach wspierajacych Google Pay dostępne są TUTAJ.

Zgodnie z ustalonymi limitami niektóre transakcje będą wymagały odblokowania telefonu oraz wprowadzenia kodu PIN na terminalu. Każdorazowo po dokonaniu transakcji zostanie wysłane potwierdzenie.
 
Co się stanie, gdy zmienię lub zaktualizuję swoje urządzenie?
W przypadku wymiany lub aktualizacji systemu na swoim urządzeniu, trzeba będzie ponownie dodać kartę płatniczą do aplikacji Google Pay.

Zanim pozbędziesz się starego telefonu, należy upewnić się, że karta została usunięta z aplikacji. Kartę należy usunąć takze wtedy, gdy czasowo przekazujesz swoje urządzenie komuś innemu. Nawet w przypadku oddania do serwisu lub naprawy.

Kartę możesz usunąć z aplikacji Google Pay w dowolnym momencie. Wybierz kartę w aplikacji, a następnie wybierz opcję Usuń kartę.
Czy z usługi Google Pay można korzystać na smartfonie z innym systemem operacyjnym niż Android?
Nie. Usługa nie jest dostępna na urządzeniach mobilnych z innym systemem operacyjnym niż Android. Oznacza to, że usługa nie jest dostępna miedzy innymi na urządzeniach z systemem iOS lub Windows Mobile.
Czy transakcje wykonywane przy pomocy aplikacji Google Pay są bezpieczne?
Cyfrowy numer karty (token)  jest bezpiecznie zapisany na urządzeniu, na którym karta fizyczna została stokenizowana. Numer tokena różni się od numeru plastikowej karty płatniczej, dzięki czemu faktyczny numer karty nie zostaje ujawniany podczas transakcji.

Jeżeli urządzenie, na którym dokonano tokenizacji karty zostanie skradzione lub zgubione, dane wykorzystywane do płatności mogą zostać usunięte przy pomocy Android Device Manager. Dodatkowo token można zablokować dzwoniąc na infolinię Alior Banku pon nr. tel. +48 12 19 502.
W jaki sposób mogę zablokować kartę dodaną do urządzenia mobilnego (token)?

Token można zablokować korzystając z którejkolwiek z poniższych metod: Karta dodatkowo zostanie usunięta z aplikacji, jeżeli w ciągu 90 dni nie zostanie zarejestrowana żadna aktywność.

UWAGA: Samo usunięcie aplikacji nie spowoduje usunięcia dodanej karty (tokena).
Czy jeżeli zablokuję token moja karta plastikowa też przestanie działać?
Nie, po blokadzie tokena karta plastikowa będzie działać normalnie. Jeżeli natomiast zablokowana zostanie fizyczna karta płatnicza, wszystkie tokeny tej karty automatycznie przestaną działać. 
Czy przy pomocy aplikacji Google Pay możliwe są wypłaty z bankomatów?
Obecnie taka usługa nie jest dostępna. Jej wdrożenie planowane jest na kolejny etap implementacji rozwiązania.

Aktualnie w aplikacji Google Pay sukcesywnie dodawani są nowi polscy partnerzy, umożliwiający dodawanie oraz korzystanie w aplikacji z kart podarunkowych lub lojalnościowych.
Ile transakcji mogę zobaczyć w historii aplikacji GPay?
W aplikacji można podejrzeć 10 ostatnio wykonanych transakcji.
Aby zobaczyć więcej należy zalogować się do bankowości mobilnej albo internetowej.
Czy jeśli usunę kartę wirtualną z telefonu, moja karta płatnicza zostanie automatycznie zastrzeżona?
Nie, usunięcie dodanej karty z aplikacji nie spowoduje automatycznego zastrzeżenia fizycznej karty płatniczej wydanej przez bank.
Czy karta wirtualna pozostanie aktywna, jeśli zablokuję lub zastrzegę fizyczną kartę płatniczą?
Nie, blokada lub zastrzeżenie karty płatniczej (plastiku) spowoduje automatyczną dezaktywację dodanej do aplikacji karty wirtualnej (tokena).
Czy karta wirtualna na urządzeniu będzie ciągle działała, jeśli zastrzegę kartę płatniczą i zamówię nową?
Nie, aby nowa karta działała na urządzeniu będzie konieczne jej ponowne dodanie do aplikacji Google Pay (tokenizacja).
Czy PIN do karty mobilnej jest inny niż do standardowej karty płatniczej?
Nie, jest to ten sam numer PIN.
Jak blisko muszę przyłożyć telefon aby zadział Google Pay?
Telefon powinien zostać przyłożony w do terminala w sposób analogiczny jak zbliżeniowa karta płatnicza - na odległość ok. 1-2 cm od terminala.
Gdzie znajdę więcej informacji na temat Google Pay w Poslce?

Bezpieczeństwo płatności Google Pay

Podczas płatności za pomocą usługi Google Pay Twój prawdziwy numer karty płatniczej nie jest udostępniany sklepowi. Usługa wykorzystuje numer wirtualnego konta, aby chronić Twoje dane. Gdy dokonasz zakupu, zobaczysz potwierdzenie płatności z informacjami o miejscu dokonania transakcji oraz nazwą i numer sprzedawcy. Dzięki temu łatwo możesz wykryć każdą podejrzaną transakcję.

Jeśli zgubisz swój telefon lub ktoś go ukradnie, możesz natychmiast zablokować go z dowolnego miejsca, zabezpieczyć go nowym hasłem lub usunąć z niego wszystkie dane osobowe za pomocą aplikacji Menedżer urządzeń Android lub na stronie internetowej Google'a.
  • Nie instaluj oprogramowania z niezaufanych źródeł. Instaluj wyłącznie programy pobrane z oficjalnych, udostępnionych przez producentów systemu sklepów z aplikacjami (Google Play, Apple App Store, Windows Phone Store).
  • Pamiętaj, że Alior Bank nigdy nie przesyła linków w SMS-ach służących do pobrania aplikacji na urządzenia mobilne.
  • Upewnij się, że na swoim urządzeniu mobilnym posiadasz najnowszą wersję systemu operacyjnego dostarczanego przez producenta i pamiętaj, aby regularnie go aktualizować. 
  • Kupując nowe urządzenie mobilne (np. telefon lub tablet) dowiedz się u jego dystrybutora lub producenta czy aktualnie są, oraz jak długo będą dostarczane do niego aktualizacje bezpieczeństwa. Pamiętaj, że brak zainstalowanych aktualizacji może skutkować przejęciem kontroli nad urządzeniem przez przestępców.
  • Urządzenie z którego korzystasz do obsługi aplikacji Google Pay (wczesniej Android Pay) musi być skutecznie zabezpieczone przed zagrożeniami poprzez zainstalowanie aktualnego oprogramowania antywirusowego renomowanego producenta.
  • Warto poświęcić chwilę na wybór oprogramowania antywirusowego. Pamiętaj, że rozwiązania niektórych producentów oferują bardziej zaawansowaną ochronę od innych. W Internecie znajdziesz testy poszczególnych rozwiązań oraz ich porównania względem siebie.
  • Zalecamy, aby nie obsługiwać finansowych aplikacji mobilnych  (oraz odbierać SMS-ów autoryzacyjnych) na urządzeniach mobilnych z osłabionymi zabezpieczeniami poprzez operacje typu root/jailbreak itp.
  • Zelcamy wyłączenia opcji „Zezwalaj na instalację aplikacji ze źródeł innych niż sklep Play” – bank nigdy nie poprosi Cię o jej włączenie.
  • Nie udostępniaj swojego urządzenia osobom trzecim.
  • Zabezpiecz dostęp do swojego urządzenia trudnym do odgadnięcia kodem lub hasłem.
  • Pamiętaj, że Twoje urządzenie mobilne to klucz do Twoich finansów! Jego utrata lub przejęcie przez przestępców może skutkować przejęciem konta bankowego, a w rezultacie utratą środków pieniężnych.

Bezpieczne transakcje

Dbaj o bezpieczeństwo Twojego telefonu komórkowego - nie pozostawiaj go w miejscach, w których narażony może być na kradzież lub dostęp osób niepowołanych. W przypadku kradzieży telefonu, zablokuj niezwłocznie kartę SIM u operatora telefonii komórkowej, a także powiadom infolinię (pod numerem 19 502) lub oddział Alior Banku.
 

Zasady i warunki korzystania z karty wirtualnej

  1. Karta wirtualna (token) umożliwia wykonywanie płatności zbliżeniowych za pośrednictwem urządzeń mobilnych.
  2. Warunki korzystania z Karty Wirtualnej (tokena):
    • posiadanie Aplikacji, Rachunku i aktywnej Karty debetowej lub kredytowej z technologią zbliżeniową,
    • spełnienie wymagań zgodnych z zapisami regulaminów Aplikacji umożliwiających transakcje bezgotówkowe z wykorzystaniem urządzeń mobilnych udostępnianych przez usługodawców zewnętrznych współpracujących z Bankiem
  3. Karta Wirtualna jest powiązana z plastikową Kartą płatniczą debetową lub kredytową. Jej digitalizacji można dokonać wyłącznie w sytuacji, gdy Karta debetowa lub kredytowa jest aktywna. W przypadku zablokowania, zastrzeżenia bądź zamknięcia Karty debetowej lub kredytowej dokonywanie transakcji za pomocą jej wirtualnego odwzorowania (tokena) nie będzie możliwe.
  4. Karta Wirtualna jest tworzona w trakcie procesu digitalizacji karty debetowej lub kredytowej. Dla jednej karty płatniczej może zostać wygenerowany wyłącznie jeden unikalny token przypadający na jedno urządzenie, aplikację i konto użytkownika. W przypadku wymiany karty należy ponownie przeprowadzić proces digitalizacji.
  5. W przypadku automatycznego przedłużenia terminu ważności karty, termin ważności Karty Wirtualnej ulega analogicznej zmianie.
  6. Karta Wirtualna może być dostępna na różnych urządzeniach, na których jej Użytkownik korzysta z Aplikacji - z zastrzeżeniem, że dany token jest przypisany do konkretnego urządzenia, na którym dokonano digitalizacji Karty debetowej lub kredytowej.
  7. Użytkownik może w każdej chwili usunąć Kartę Wirtualną ze swojego urządzenia mobilnego. Ponowna digitalizacja będzie wymagała wygenerowania nowego tokena. Usunięcie Karty Wirtualnej nie wpływa na status powiązanej z nią Karty debetowej lub kredytowej.
  8. Za pośrednictwem Karty Wirtualnej możliwe jest wyłącznie dokonywanie płatności bezgotówkowych do kwot zgodnych z ustalonymi limitami dla źródłowej Karty debetowej lub kredytowej.
  9. Bank nie ponosi odpowiedzialności za transakcje wykonane przy pomocy Karty Wirtualnej przez osobę trzecią, której zostało udostępnione urządzenie mobilne z zainstalowaną Aplikacją i Kartą Wirtualną.

Łatwiejszy sposób płatności, od Google.

Zainstaluj aplikację i płać kartą Alior Banku przez Google Pay!
  Get it on Google Play

Android, Google Pay i Google Play to znaki towarowe Google Inc.

Robot Android został odtworzony lub zmodyfikowany na podstawie projektu utworzonego i udostępnionego przez Google. Jego wykorzystanie jest zgodne z warunkami opisanymi w Licencji Creative Commons 3.0 – Uznanie autorstwa.