informacje, pytania i odpowiedzi
+więcej


Sytuacja w Ukrainie - kluczowe informacje dla klientów ważne
Od momentu agresji Rosji na Ukrainę żyjemy w zmienionej rzeczywistości. Takiego rozwoju zdarzeń nikt się nie spodziewał. Dlatego wielu z nas reaguje bardzo emocjonalnie. To normalne. Zawsze dzieje się tak w sytuacjach, które są dla nas wyjątkowe. Aby uspokoić Państwa emocje, przekazujemy zestaw podstawowych informacji dotyczących funkcjonowania banku w obecnej sytuacji.
🇺🇦 інформація українською мовою »
🇺🇦 інформація українською мовою »
Bezpieczeństwo środków przede wszystkim
Płynność gotówki
Funkcjonowanie banku

Uważaj na cyberprzestępców!
W ostatnich dniach znacząco wzrosło ryzyko działań dezinformacyjnych, których celem jest wywołanie wśród klientów uczucia niepokoju i strachu oraz skłonienie ich do podjęcia określonych działań. Dlatego zalecamy bezwzględne przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i przypominamy o zachowaniu wzmożonej czujności.
Jednocześnie informujemy, że systemy bankowe Alior Banku, w tym bankowość mobilna i internetowa, działają bez zastrzeżeń. Bank prowadzi obsługę klientów bez zakłóceń. Alior Bank utrzymuje wysoki poziom bezpieczeństwa na potencjalne cyberataki, spełniając rygorystyczne wymogi w tym zakresie.
Weryfikuj informacje
W przypadku pojawienia się niepokojących informacji bardzo istotne jest zachowanie spokoju oraz dokładna weryfikacja faktów udostępnianych w mediach, kanałach społecznościowych oraz na forach internetowych.
Szczególna ostrożność i stosowanie podstawowych zasad bezpieczeństwa w sytuacjach zwiększonej aktywności cyberprzestępców jest niezbędna.
Najważniejsze zasady bezpieczeństwa:
W ostatnich dniach znacząco wzrosło ryzyko działań dezinformacyjnych, których celem jest wywołanie wśród klientów uczucia niepokoju i strachu oraz skłonienie ich do podjęcia określonych działań. Dlatego zalecamy bezwzględne przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i przypominamy o zachowaniu wzmożonej czujności.
Jednocześnie informujemy, że systemy bankowe Alior Banku, w tym bankowość mobilna i internetowa, działają bez zastrzeżeń. Bank prowadzi obsługę klientów bez zakłóceń. Alior Bank utrzymuje wysoki poziom bezpieczeństwa na potencjalne cyberataki, spełniając rygorystyczne wymogi w tym zakresie.
Weryfikuj informacje
W przypadku pojawienia się niepokojących informacji bardzo istotne jest zachowanie spokoju oraz dokładna weryfikacja faktów udostępnianych w mediach, kanałach społecznościowych oraz na forach internetowych.
Szczególna ostrożność i stosowanie podstawowych zasad bezpieczeństwa w sytuacjach zwiększonej aktywności cyberprzestępców jest niezbędna.
Najważniejsze zasady bezpieczeństwa:
- Dbaj o swoje dane wrażliwe (login i hasło, PESEL). Nie przekazuj ich osobom trzecim, zadbaj o to, by hasło było skomplikowane, nie wykorzystywane w innych miejscach.
- Nie klikaj w linki ani załączniki w niespodziewanych wiadomościach! Nie podawaj swoich danych oraz nie instaluj dodatkowego oprogramowania.
- Zawsze sprawdzaj czy znajdujesz się na właściwej stronie logowania. Adresy internetowe wpisuj ręcznie. Przy logowaniu zwracaj uwagę czy przeglądarka nie wyświetla ostrzeżeń związanych z certyfikatem bezpieczeństwa.
- Zachowaj szczególną czujność w czasie rozmów telefonicznych. Oszuści podszywają się pod pracowników instytucji finansowych lub policję. W czasie rozmowy przekazują informację o niebezpiecznej aktywności na koncie bankowym. Proszą o przekazanie danych (loginu, hasła), kodu BLIK lub o zainstalowanie dodatkowej aplikacji (umożliwiającego zdalny dostęp). Jeśli nie masz pewności, z kim rozmawiasz - rozłącz się, a następnie samodzielnie skontaktuj z infolinią banku! Bank nigdy nie wymaga instalacji dodatkowego oprogramowania!
- Jeśli jesteś proszony o przekazanie kodu BLIK przez bliską Ci osobę (szczególnie, jeśli prośba następuje poprzez portal społecznościowy), przed zatwierdzeniem dokładnie zapoznaj się z treścią komunikatu w aplikacji. Jeśli cokolwiek wzbudzi Twój niepokój - nie zatwierdzaj transakcji i zadzwoń do osoby proszącej o dokonanie przelewu. Być może jej konto zostało przejęte!
- Dbaj o bezpieczeństwo urządzeń, z których logujesz się do bankowości (mobilnej, internetowej). Upewnij się, że korzystasz z najnowszego i aktualnego oprogramowania.
- Uważnie czytaj treść SMS-ów z kodami jednorazowymi. Przed potwierdzeniem operacji przeczytaj dokładnie całą wiadomość SMS. Bank nigdy nie poprosi Cię o potwierdzenie operacji, której samodzielnie nie zleciłeś.
Dodatkowe informacje
Oczywiście. Pieniądze naszych klientów są gwarantowane przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny. Zadaniem BFG jest zapewnienie bezpieczeństwa depozytów zgromadzonych w bankach na zasadach określonych w ustawie z dnia 10 czerwca 2016 r. o Bankowym Funduszu Gwarancyjnym, systemie gwarantowania depozytów oraz przymusowej restrukturyzacji.
Wysokość gwarancji:
W pełnej wysokości gwarantowane są depozyty, których równowartość w złotych nie przekracza 100 000 euro. Ochronie podlegają depozyty osób fizycznych, osób prawnych, jednostek organizacyjnych nie mających osobowości prawnej, o ile posiadają zdolność prawną czy szkolnych kas oszczędności i pracowniczych kas zapomogowo-pożyczkowych.
Zasady obliczania kwoty gwarantowanej:
Wysokość gwarancji:
W pełnej wysokości gwarantowane są depozyty, których równowartość w złotych nie przekracza 100 000 euro. Ochronie podlegają depozyty osób fizycznych, osób prawnych, jednostek organizacyjnych nie mających osobowości prawnej, o ile posiadają zdolność prawną czy szkolnych kas oszczędności i pracowniczych kas zapomogowo-pożyczkowych.
Zasady obliczania kwoty gwarantowanej:
- wszystkie środki zgromadzone w banku przez jedną osobę, niezależnie od tego, na ilu rachunkach, traktowane są jako jeden depozyt;
- podstawę do obliczania kwoty gwarantowanej stanowi suma środków ulokowanych na wszystkich rachunkach;
- Alior Bank SA w swojej działalności przestrzega „Zasad dobrej praktyki banków w zakresie informowania o przynależności do obowiązkowego systemu gwarantowania” opracowanych przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny.
Nie zrealizujemy przelewów do rosyjskich i białoruskich banków objętych międzynarodowymi sankcjami - poniżej lista banków (wraz z ich kodami SWIFT) objętych sankcjami wg stanu na 16.03.2022 roku.
W związku z decyzją naszego korespondenta KBC Bank NV, Brussels nie zrealizujemy również:
W związku z decyzją naszego korespondenta KBC Bank NV, Brussels nie zrealizujemy również:
- przelewów w walucie RUB niezależnie od kraju odbiorcy,
- przelewów w walutach AUD, BGN, CAD, HRK, HKD, ILS, MXN, NZD, THB, ZAR do żadnego z rosyjskich banków.
DATA WPROWADZENIA RESTRYKCJI | NAZWA BANKU | KOD SWIFT |
---|---|---|
12.03.2022 | JSC VTB BANK | VTBRUMM |
12.03.2022 | JSC VTB CAPITAL | VTCARUMM |
12.03.2022 | BM- BANK JOINT STOCK COMPANY | MOSWRUM2 |
12.03.2022 | POST BANK JOINT STOCK COMPANY | POSBRUMM |
12.03.2022 | NOWIKOMBANK JSC | CNOVRUMM |
12.03.2022 | PROMSVYAZBANK PJSC | PRMSRUMM |
12.03.2022 | BANK OTKRITTE FINANCIAL CORPORATION | JSNMRUMM |
12.03.2022 | OTKRITIE BROKER JOINT STOCK COMPANY | OBJSRUMM |
12.03.2022 | ROSGOSSTRAKH BANK | RUIDRUMM |
12.03.2022 | THE ROSSIYA BANK | ROSYRU2P |
12.03.2022 | SOVCOMBANK | SOMRRUMM |
12.03.2022 | ORIENT EXPRESS BANK | DALVRU8X |
12.03.2022 | VEB BANK (VNESHECONOMBANK) | BFEARUMM |
12.03.2022 | EXIMBANK OF RUSSIA JSC | EXIRRUMM |
20.03.2022 | BELAGROPROMBANK JSC | BAPBBY2X |
20.03.2022 | BANK DABRABYT JSC | MMBNBY22 |
20.03.2022 | JSC BANK ROZWOJU REPUBLIKI BIAŁORUS | BRRBBY2X |
Wprowadzone | CREDIT BANK OF MOSCOW PUBLIC JOINT STOCK COMPANY | MCRBRUMM |
Wprowadzone | GAZPROMBANK JOINT STOCK COMPANY | GAZPRUMM |
Wprowadzone | JOINT STOCK COMPANY ALFA-BANK | ALFARUMM |
Wprowadzone | JOINT STOCK COMPANY RUSSIAN AGRICULTURAL BANK | RUAGRUMM |
Wprowadzone | PUBLIC JOINT STOCK COMPANY SBERBANK OF RUSSIA | SABRRUMM |
Wprowadzone | VTB BANK GEORGIA JOINT STOCK COMPANY | UGEBGE22 |
Wprowadzone | VTB BANK PUBLIC JOINT STOCK COMPANY | VTBRRUMM |
Wprowadzone | WEST SIBERIAN COMMERCIAL BANK OAO | ZWCBRU4Y |
Wprowadzone | BANK DABRABYT JOINT STOCK COMPANY | MMBNBY22 |
Wprowadzone | BANK VTB KAZAKHSTAN JOINT STOCK COMPANY | VTBAKZKZ |
Wprowadzone | BELARUSSIAN BANK OF DEVELOPMENT AND RECONSTRUCTION BELINVESTBANK JOINT STOCK COMPANY | BLBBBY2X |
Wprowadzone | BM BANK PUBLIC JOINT STOCK COMPANY | MOSWRUMM |
Wprowadzone | JOINT STOCK COMMERCIAL BANK NOVIKOMBANK | CNOVRUMM |
Wprowadzone | JOINT STOCK COMPANY SAROVBUSINESSBANK | SARORU2S |
Wprowadzone | PAO ROSGOSSTRAKH BANK | RUIDRUMM |
Wprowadzone | UBLIC JOINT STOCK COMPANY BANK FINANCIAL CORPORATION OTKRITIE | JSNMRUMM |
Wprowadzone | PUBLIC JOINT STOCK COMPANY KB VOSTOCHNY | DALVRU8X |
Wprowadzone | SOVCOMBANK OPEN JOINT STOCK COMPANY | SOMRRUM1KST |
Wprowadzone | SOVCOMBANK OPEN JOINT STOCK COMPANY | SOMRRUM1 |
Wprowadzone | VIETNAM-RUSSIA JOINT VENTURE BANK | VRBAVNVX |
Wprowadzone | VTB BANK ARMENIA CLOSED JOINT STOCK COMPANY | ARMJAM22 |
Wprowadzone | VTB BANK AZERBAIJAN OPEN JOINT STOCK COMPANY | VTBAAZ22 |
Wprowadzone | VTB BANK BELARUS CLOSED JOINT STOCK COMPANY | SLANBY22 |
Wprowadzone | VTB BANK EUROPE SE | DOBADEF1 |
Wprowadzone | BANK BELVEB OJSC | BELBBY2X |
Wprowadzone | EXIMBANK OF RUSSIA JSC | EXIRRUMM |
Wprowadzone | PROMINVESTBANK | UPIBUAUX |
Wprowadzone | PROMSVYAZBANK PUBLIC JOINT STOCK COMPANY | PRMSRUMM |
Wprowadzone | STATE CORPORATION BANK FOR DEVELOPMENT AND FOREIGN ECONOMIC AFFAIRS VNESHECONOMBANK | BFEARUMM |
Wprowadzone | BANCO VTB AFRICA, S.A. in LUANDA | VTBLAOLU |
Wprowadzone | CENTRAL BANK OF RUSSIAN FEDERATION | CBRFRUMM |
Wprowadzone | Bank Rossiya | ROSYRU2P |
Wprowadzone | SBERBANK (SEVERO-ZAPADNY HEAD OFFICE) | SABRRU2P |
Wprowadzone | SMP BANK | SMBKRUMM |
To wyzwanie, z którym mierzy się większość polskich banków. Efektem mogą być przejściowe problemy z dostępnością waluty w gotówce. Są one związane wyłącznie z popytem wyższym niż zwykle. Możliwości firm konwojujących gotówkę są dostosowane do obsługi standardowego zapotrzebowania – obecne zainteresowanie zwiększonymi wypłatami przekracza ich możliwości logistyczne.
Bank dysponuje gotówką umożliwiającą realizację wszystkich zamówień na walutę obcą. Ale jej lokalna dystrybucja w niektórych rejonach kraju może być chwilowo utrudniona.
Nasze oddziały pracują normalnie, w pełnym wymiarze godzinowym. Wszystkie systemy bankowe działają normalnie. Z powodu ponadprzeciętnych wypłat w oddziałach zdarzają się kolejki klientów, którzy chcą wypłacić gotówkę.
Wszystkich chcemy uspokoić: pieniądze naszych klientów są bezpieczne, a wyższe niż zwykle wypłaty i kolejki to efekt niepotrzebnych emocji, które – wierzymy w to – opadną w ciągu kilku dni. Z podobną sytuacją mierzyliśmy się po wybuchu pandemii.
Bank dysponuje gotówką umożliwiającą realizację wszystkich zamówień na walutę obcą. Ale jej lokalna dystrybucja w niektórych rejonach kraju może być chwilowo utrudniona.
Nasze oddziały pracują normalnie, w pełnym wymiarze godzinowym. Wszystkie systemy bankowe działają normalnie. Z powodu ponadprzeciętnych wypłat w oddziałach zdarzają się kolejki klientów, którzy chcą wypłacić gotówkę.
Wszystkich chcemy uspokoić: pieniądze naszych klientów są bezpieczne, a wyższe niż zwykle wypłaty i kolejki to efekt niepotrzebnych emocji, które – wierzymy w to – opadną w ciągu kilku dni. Z podobną sytuacją mierzyliśmy się po wybuchu pandemii.
Działa, a nasi eksperci dokładają wszelkich starań, żeby szczególnie w obecnym czasie, funkcjonowała bez zakłóceń. Zachęcamy klientów do korzystania z bankowości internetowej i aplikacji mobilnej, a w przypadku zakupów do korzystania z płatności bezgotówkowych (np. karty płatnicze, BLIK).
Płacisz kartą w walutach obcych lub też wypłacasz gotówkę z bankomatów za granicą? Bądź czujny! Może się zdarzyć, iż dostaniesz możliwość rozliczenia transakcji w innej walucie aniżeli waluta danego kraju. Na przykład: płacąc za pizzę we Włoszech, w których obowiązuje waluta EUR, na terminalu pojawia się możliwość zapłaty np. w USD, PLN.
Usługa ta nazywa się DCC i polega na przewalutowaniu transakcji na walutę przez Ciebie wybraną przez akceptanta transakcji lub sieć bankomatów. Przed dokonaniem transakcji, powinny zostać zaprezentowane informacje na temat: kosztów (opłat/prowizji) oraz kursu waluty, po którym ma nastąpić przewalutowanie. Ale uwaga! Nie są to koszty i kursy Alior Banku tylko akceptanta transakcji lub sieci bankomatów.
Wracając do zakupu pizzy, jeśli wybierzesz np. USD, to transakcja zostanie przeliczona z EUR na USD, ale po kursie wykorzystywanym przez akceptanta transakcji. W Alior Banku ostatecznie zostanie przeliczona z USD na PLN, zgodnie z zasadami rozliczania opisanymi poniżej.
Na terenie Polski, też może się zdarzyć, iż pojawi się na terminalu lub ekranie bankomatu opcja rozliczenia transakcję w innej walucie. Kurs wymiany oraz koszty będzie wyznaczał akceptant transakcji lub sieć bankomatów.
Alior Bank przelicza transakcję na PLN po kursie kupna/sprzedaży dewiz obowiązującym w Alior Banku w dniu rozliczenia operacji. Przeliczenie odbywa się zgodnie z zasadą, że kurs sprzedaży dewiz stosuje się dla rozliczeń transakcji obciążeniowych a kurs kupna dewiz stosuje się dla rozliczeń transakcji uznaniowych
Usługa ta nazywa się DCC i polega na przewalutowaniu transakcji na walutę przez Ciebie wybraną przez akceptanta transakcji lub sieć bankomatów. Przed dokonaniem transakcji, powinny zostać zaprezentowane informacje na temat: kosztów (opłat/prowizji) oraz kursu waluty, po którym ma nastąpić przewalutowanie. Ale uwaga! Nie są to koszty i kursy Alior Banku tylko akceptanta transakcji lub sieci bankomatów.
Wracając do zakupu pizzy, jeśli wybierzesz np. USD, to transakcja zostanie przeliczona z EUR na USD, ale po kursie wykorzystywanym przez akceptanta transakcji. W Alior Banku ostatecznie zostanie przeliczona z USD na PLN, zgodnie z zasadami rozliczania opisanymi poniżej.
Na terenie Polski, też może się zdarzyć, iż pojawi się na terminalu lub ekranie bankomatu opcja rozliczenia transakcję w innej walucie. Kurs wymiany oraz koszty będzie wyznaczał akceptant transakcji lub sieć bankomatów.
Alior Bank przelicza transakcję na PLN po kursie kupna/sprzedaży dewiz obowiązującym w Alior Banku w dniu rozliczenia operacji. Przeliczenie odbywa się zgodnie z zasadą, że kurs sprzedaży dewiz stosuje się dla rozliczeń transakcji obciążeniowych a kurs kupna dewiz stosuje się dla rozliczeń transakcji uznaniowych
Podobnie jak w wielu innych bankach, obserwujemy wzmożone wypłaty gotówki z bankomatów, szczególnie w niektórych miejscowościach. Wszystkie takie transakcje są obsługiwane bez ograniczeń. Nie można jednak wykluczyć, że w niektórych oddziałach czy bankomatach może chwilowo zabraknąć gotówki. To chwilowy techniczny problem (wynikający z możliwości logistycznych firm zajmujących się transportem pieniędzy), związany jest wyłącznie z nagłego, zwiększonego zainteresowania klientów wypłatami gotówki.
Ilość gotówki w oddziałach i bankomatach wynika z zasad bezpieczeństwa. Z tego powodu nie może być tych pieniędzy więcej, niż to jest przewidziane procedurami bezpieczeństwa. Monitorujemy zapotrzebowanie klientów pod tym względem, starając się uzupełniać zapasy w oddziałach z obsługą kasową i bankomatach.
W miejscowościach, w których dochodzi do czasowej niedostępności gotówki, nie ma możliwości oszacowania długości takich opóźnień. Zależą one bowiem od możliwości logistycznych firm transportowych oraz od tego, jak duże jest lokalne zainteresowanie wypłatami gotówki – nie tylko w Aliorze, ale także w pozostałych bankach.
Ilość gotówki w oddziałach i bankomatach wynika z zasad bezpieczeństwa. Z tego powodu nie może być tych pieniędzy więcej, niż to jest przewidziane procedurami bezpieczeństwa. Monitorujemy zapotrzebowanie klientów pod tym względem, starając się uzupełniać zapasy w oddziałach z obsługą kasową i bankomatach.
W miejscowościach, w których dochodzi do czasowej niedostępności gotówki, nie ma możliwości oszacowania długości takich opóźnień. Zależą one bowiem od możliwości logistycznych firm transportowych oraz od tego, jak duże jest lokalne zainteresowanie wypłatami gotówki – nie tylko w Aliorze, ale także w pozostałych bankach.
Wszystkie transakcje w PLN są obsługiwane bez ograniczeń. Nie można jednak wykluczyć, że w niektórych oddziałach czy bankomatach może chwilowo, wyłącznie z powodów logistycznych, zabraknąć gotówki. Monitorujemy zapotrzebowanie klientów pod tym względem, starając się uzupełniać zapasy.
Warto jednak zaznaczyć, że od 24 lutego br. w oddziałach utrzymuje się wzmożone zainteresowanie wypłatami gotówki w walucie obcej. Dlatego bieżące uzupełnianie waluty przekracza możliwości logistyczne firm konwojujących. W związku z tym, od 1 marca do odwołania, notyfikacje w walucie będą realizowane do 10 000 jednostek waluty obcej dziennie.
W Alior Banku mamy odpowiednie rezerwy gotówki. Podobnie jak w wielu innych bankach, w ostatnich dniach obserwujemy ponadprzeciętne wypłaty gotówkowe w oddziałach. Zdarzają się też kolejki klientów, którzy chcą wypłacić gotówkę. Wszystkich chcemy uspokoić: pieniądze naszych klientów są bezpieczne, a wyższe niż zwykle wypłaty i kolejki to efekt niepotrzebnych emocji, które – wierzymy w to – opadną w ciągu kilku dni.
Braki gotówki w niektórych oddziałach lub regionach są związane ściśle z ponadnormatywnymi wypłatami bieżącymi i wymagają jedynie uzupełnienia kas oddziałowych. Staramy się, aby uzupełnianie kas było sukcesywnie realizowane.
Komunikat Specjalny Narodowego Banku Polskiego:
Data publikacji: 25 lutego 2022 r.
W związku ze zwiększonym zapotrzebowaniem na gotówkę, Narodowy Bank Polski informuje, że posiada wystarczające zapasy w pełni umożliwiające pokrycie zapotrzebowania klientów banków na pieniądz gotówkowy. Wszystkie zamówienia banków realizowane są bez limitów wartościowych, w pełnej strukturze nominałowej, na terenie całego kraju.
Narodowy Bank Polski pozostaje w ścisłej współpracy ze wszystkimi podmiotami obsługującymi rynek obrotu gotówkowego w Polsce. Z uwagi na zwiększoną skalę transakcji, w niektórych lokalizacjach, mogą występować opóźnienia w dostawie gotówki do bankomatów z centrów logistycznych banków komercyjnych i firm obsługujących gotówkę.
Narodowy Bank Polski - Internetowy Serwis Informacyjny (nbp.pl)
Braki gotówki w niektórych oddziałach lub regionach są związane ściśle z ponadnormatywnymi wypłatami bieżącymi i wymagają jedynie uzupełnienia kas oddziałowych. Staramy się, aby uzupełnianie kas było sukcesywnie realizowane.
Komunikat Specjalny Narodowego Banku Polskiego:
Data publikacji: 25 lutego 2022 r.
W związku ze zwiększonym zapotrzebowaniem na gotówkę, Narodowy Bank Polski informuje, że posiada wystarczające zapasy w pełni umożliwiające pokrycie zapotrzebowania klientów banków na pieniądz gotówkowy. Wszystkie zamówienia banków realizowane są bez limitów wartościowych, w pełnej strukturze nominałowej, na terenie całego kraju.
Narodowy Bank Polski pozostaje w ścisłej współpracy ze wszystkimi podmiotami obsługującymi rynek obrotu gotówkowego w Polsce. Z uwagi na zwiększoną skalę transakcji, w niektórych lokalizacjach, mogą występować opóźnienia w dostawie gotówki do bankomatów z centrów logistycznych banków komercyjnych i firm obsługujących gotówkę.
Narodowy Bank Polski - Internetowy Serwis Informacyjny (nbp.pl)
Nie planujemy takich rozwiązań. Oddziały Alior Banku pracują normalnie, w pełnym wymiarze godzinowym. Z naszych dotychczasowych analiz, a także z doświadczeń z pierwszego okresu pandemii COVID-19 wynika, że takie emocjonalne, wywołane nagłymi czynnikami zewnętrznymi zachowanie klientów bardzo szybko rośnie, ale równie szybko opada. Dlatego jesteśmy przekonani, że obecna sytuacja wkrótce się unormuje.
Klienci w każdej chwili mogą w pełnym zakresie korzystać z płatności bezgotówkowych – kart debetowych, kredytowych czy płatności mobilnych BLIK.
Alior Bank utrzymuje wysoki poziom bezpieczeństwa na potencjalne cyberataki, spełniając rygorystyczne wymogi w tym zakresie. Bank wraz z Urzędem Komisji Nadzoru Finansowego na bieżąco ostrzega klientów przed ryzykiem zwiększonej aktywności cyberprzestępców prowadząc proaktywną komunikację do klientów w tym zakresie - Nowe zagrożenia.
Wszystkie osoby, które podejrzewają, że mogły paść ofiarą przestępstwa internetowego, prosimy, aby jak najszybciej skontaktowały się z bankiem w celu zablokowania dostępu do środków oraz policją, aby zgłosić podejrzenie popełnienia przestępstwa. Jeśli mają Państwo jakiekolwiek wątpliwości dotyczące Państwa rachunku bankowego prosimy o niezwłoczny kontakt pod numerem infolinii 19 502 lub +48 12 370 70 00.
Od 24 lutego br. w oddziałach utrzymuje się wzmożone zainteresowanie wypłatami gotówki w walucie obcej. Dlatego bieżące uzupełnianie waluty przekracza możliwości logistyczne firm konwojujących. W związku z tym, od 1 marca do odwołania, notyfikacje w walucie będą realizowane do 10 000 jednostek waluty obcej dziennie.
Jednoznacznie podkreślamy, że bank posiada wystarczające zapasy gotówki – umożliwiające pokrycie zapotrzebowania wszystkich klientów banku zainteresowanych wypłatą waluty. Wprowadzone ograniczenia wynikają wyłącznie z powodów logistycznych, niezależnych od Alior Banku w zakresie dostaw walut obcych do części naszych oddziałów.
Alior Bank intensywnie pracuje w celu zapewnienia pełnej dostępności walut obcych we wszystkich oddziałach obsługujących gotówkę walut obcych. Niemniej w najbliższych dniach należy się liczyć z możliwością występowania ograniczeń. Za utrudnienia przepraszamy.
Jednoznacznie podkreślamy, że bank posiada wystarczające zapasy gotówki – umożliwiające pokrycie zapotrzebowania wszystkich klientów banku zainteresowanych wypłatą waluty. Wprowadzone ograniczenia wynikają wyłącznie z powodów logistycznych, niezależnych od Alior Banku w zakresie dostaw walut obcych do części naszych oddziałów.
Alior Bank intensywnie pracuje w celu zapewnienia pełnej dostępności walut obcych we wszystkich oddziałach obsługujących gotówkę walut obcych. Niemniej w najbliższych dniach należy się liczyć z możliwością występowania ograniczeń. Za utrudnienia przepraszamy.
Z powodu sankcji międzynarodowych wprowadzonych na Rosję oraz w związku z ograniczeniami na rynku międzybankowym w zakresie rozliczania transakcji w rublach rosyjskich (RUB), czasowo ograniczyliśmy realizację transakcji w tej walucie.
Oznacza to, że Alior Bank nie będzie realizować przelewów przychodzących w RUB, dokonywać wymiany walutowej w RUB (wyjątek stanowią klienci, posiadający na rachunkach Alior Banku walutę w RUB) oraz otwierać nowych rachunków prowadzonych w RUB.
Dołożymy wszelkich starań, żeby zrealizować zlecane przez Państwa przelewy wychodzące z rachunków bankowych w RUB. Jednak nie możemy zagwarantować ich wykonania (zaksięgowania na rachunku odbiorcy).
O zmianie decyzji i zniesieniu powyższych ograniczeń poinformujemy w komunikacie.
Oznacza to, że Alior Bank nie będzie realizować przelewów przychodzących w RUB, dokonywać wymiany walutowej w RUB (wyjątek stanowią klienci, posiadający na rachunkach Alior Banku walutę w RUB) oraz otwierać nowych rachunków prowadzonych w RUB.
Dołożymy wszelkich starań, żeby zrealizować zlecane przez Państwa przelewy wychodzące z rachunków bankowych w RUB. Jednak nie możemy zagwarantować ich wykonania (zaksięgowania na rachunku odbiorcy).
O zmianie decyzji i zniesieniu powyższych ograniczeń poinformujemy w komunikacie.
Klientów Alior Banku, którzy są zainteresowani sprzedażą posiadanych na rachunkach bankowych RUB za PLN prosimy o kontakt przez formularz kontaktowy dostępny po zalogowaniu Kantoru Walutowego.
Kantor Walutowy Alior Banku nigdy nie posiadał w swojej ofercie waluty ukraińskiej. Aktualnie również jej nie posiada.
Do odwołania będziemy zwracać opłaty za przelewy do Ukrainy. Zwrot opłat dotyczy przelewów zlecanych z rachunków bieżących dla firm w trybie zwykłym, pilnym i ekspresowym w oddziałach naszego banku, w bankowościach internetowych Alior Online i BusinessPro.
Opłaty zwrócimy do 10. dnia każdego miesiąca następującego po miesiącu, w którym zlecono przelewy.
Opłaty zwrócimy do 10. dnia każdego miesiąca następującego po miesiącu, w którym zlecono przelewy.
Od 10 marca 2022 roku organizacja płatnicza Mastercard blokuje możliwość wykonywania transakcji wszystkimi kartami z logo Mastercard na terenie Rosji:
- jeśli masz kartę Mastercard, która została wydana poza Rosją, nie zrealizujesz płatności i nie wypłacisz pieniędzy z bankomatów na terenie Rosji,
- jeśli masz kartę Mastercard, która została wydana na terenie Rosji, nie zrealizujesz żadnych transakcji na terenie Rosji, ani poza Rosją.
Aby nawiązać relację, trzeba okazać jeden z poniższych dokumentów:
- Paszport ukraiński (w związku z sytuacją w Ukrainie, od 1 marca 2022 r. do odwołania, nie jest wymagane posiadanie polskiej wizy),
- Polski dokument o nazwie „Karta pobytu”,
- Polski dokument o nazwie „Tymczasowe zaświadczenie tożsamości cudzoziemca”.
W ofercie dostępne są Konto Jakże Osobiste lub Konto Internetowe.
W ramach oferty specjalnej dla obywateli Ukrainy nie będą pobierane opłaty za prowadzenie rachunku i obsługę karty płatniczej przez okres 12 miesięcy.
W ramach dwóch bezpłatnych korzyści do Konta Jakże Osobistego właściciel rachunku może uruchomić bezpłatne wypłaty z bankomatów w Polsce oraz za granicą.
W przypadku Konta Internetowego wypłaty z bankomatów, które zlokalizowane są w oddziałach i placówkach partnerskich Alior Banku są bezpłatne. W bankomatach Euronet bezpłatne od kwoty wypłaty 100 zł, w pozostałych przypadkach 5 zł.
Szczegółowe informacje odnośnie udogodnień dla obywateli Ukrainy: Alior Bank dla Ukrainy – Bank rozszerza pakiet udogodnień dla obywateli Ukrainy.
W ramach oferty specjalnej dla obywateli Ukrainy nie będą pobierane opłaty za prowadzenie rachunku i obsługę karty płatniczej przez okres 12 miesięcy.
W ramach dwóch bezpłatnych korzyści do Konta Jakże Osobistego właściciel rachunku może uruchomić bezpłatne wypłaty z bankomatów w Polsce oraz za granicą.
W przypadku Konta Internetowego wypłaty z bankomatów, które zlokalizowane są w oddziałach i placówkach partnerskich Alior Banku są bezpłatne. W bankomatach Euronet bezpłatne od kwoty wypłaty 100 zł, w pozostałych przypadkach 5 zł.
Szczegółowe informacje odnośnie udogodnień dla obywateli Ukrainy: Alior Bank dla Ukrainy – Bank rozszerza pakiet udogodnień dla obywateli Ukrainy.
W ramach oferty specjalnej dla obywateli Ukrainy do odwołania w terminie 14 dni będą zwracane opłaty za przelewy do innych banków w Ukrainie.
Konto można otworzyć w oddziałach i placówkach partnerskich banku. Lista oddziałów Alior Banku dostępna jest na stronie: www.aliorbank.pl
Aplikacja Alior Mobile jest dostępna w języku ukraińskim. Informacje w tym języku można znaleźć również na naszej stronie internetowej z ofertą dla obywateli Ukrainy.
Na naszej infolinii można porozmawiać w języku ukraińskim, która jest dostępna w godzinach 9:00-17:00 w dni robocze pod numerem +48 12 342 79 14.
W pomoc humanitarną zaangażowali się pracownicy Banku. Oddolnych inicjatyw jest wiele. Warto wspomnieć o bankowcach z oddziału w Przemyślu, którzy aktywnie pomagają obywatelom Ukrainy, przekraczających granicę Polski w Medyce i Korczowej. Wszelkie działania zespołu z Przemyśla są skoordynowane z działaniami Prezydenta Miasta Przemyśla. Pomoc humanitarna transportowana jest do Ukrainy.
Celem Alior Banku jest zapewnienie obywatelom Ukrainy bezpiecznego funkcjonowania w Polsce. Dlatego też bank regularnie będzie reagował i wdrażał kolejne wieloaspektowe działania pomocowe.
Celem Alior Banku jest zapewnienie obywatelom Ukrainy bezpiecznego funkcjonowania w Polsce. Dlatego też bank regularnie będzie reagował i wdrażał kolejne wieloaspektowe działania pomocowe.