Dlaczego moje saldo się nie zgadza?
W systemie bankowości internetowej Alior Online prezentowane są pozycje takie jak: saldo dostępne, saldo księgowe oraz kwota zablokowana.
- - Saldo dostępne to środki pomniejszone o transakcje wykonane, ale nierozliczone.
- - Saldo księgowe to środki niepomniejszone o transakcje zablokowane.
- - Kwota zablokowana, to suma transakcji wykonanych, ale jeszcze niezaksięgowanych. Nie będą tu widoczne niektóre transakcje kartowe (w tym paypass realizowane offline) i należy pamiętać, aby zapewnić środki do pokrycia tych transakcji.
Transakcje zablokowane, jak również ewentualne zajęcia egzekucyjne są widoczne w szczegółach rachunku, po wybraniu "Zobacz blokady na rachunku". Wpłaty, czy też wykonane przelewy, od razu są widoczne w historii rachunku i pomniejszają obie wartości salda, jednak rozliczenie transakcji kartowych jest uzależnione od trybu, w jakim działa terminal oraz od terminu przekazania przez usługodawcę informacji o dokonaniu płatności.
W przypadku dokonywania transakcji kartowych kieruj się saldem dostępnym, które uwzględnia już transakcje kartowe, o jakich Bank został poinformowany.