Usługi BIK

Aktywuj Usługi BIK (raporty i alerty) i zyskaj dostęp do szczegółowych informacji o Twoich kredytach i zobowiązaniach oraz o każdej próbie wyłudzenia z wykorzystaniem Twoich danych.

logo BIK

raport BIK

pozwoli Ci ocenić szanse na kredyt i sprawdzić, czy nie masz opóźnień w spłacie obecnych zobowiązań

alerty BIK

otrzymasz powiadomienia SMS i/lub e-mail o próbach uzyskania kredytu na Twoje dane lub o opóźnieniach w spłacie bieżących kredytów i innych zobowiązań przez 12 miesięcy

wygodna forma płatności za usługę

opłaty pobierzemy automatycznie z Twojego konta

raport BIK otrzymasz od razu

będzie on widoczny w bankowości elektronicznej.

Jak skorzystać z Usług BIK?

  1. Zaloguj się do Alior Online lub Alior Mobile, następnie:
    • w Alior Online wejdź w zakładkę Usługi i wybierz opcję Usługi BIK,
    • w Alior Mobile wejdź w zakładkę Płatności i Usługi i wybierz opcję Usługi BIK, 
  2. Wybierz interesujący Cię wariant – Raport BIK lub Alerty BIK
  3. Wyraź zgody wymagane przez BIK oraz zaakceptuj   Regulamin usługi i Cennik. Następnie wybierz rachunek, z którego pobierzemy opłatę.
Gotowe.

W celu zakupu drugiej usługi przejdź proces zakupu ponownie.

 

Promocja Alerty BIK w duecie z pożyczką!

Do każdej umowy pożyczki lub kredytu konsolidacyjnego, zawartej w okresie 8.09-30.11.2021 r., dodajemy bezpłatny kod do aktywacji usługi Alerty BIK.

Z promocji można skorzystać tylko raz. Z kodu można skorzystać w ciągu 14 dni od dnia jego otrzymania. Po tym terminie kod wygasa. Ochrona trwa przez 12 miesięcy licząc od dnia aktywacji kodu.

Szczegóły w Regulaminie promocji.
Do każdej umowy pożyczki lub kredytu konsolidacyjnego, zawartej w okresie 8.09-30.11.2021 r., dodajemy bezpłatny kod do aktywacji usługi Alerty BIK.

Z promocji można skorzystać tylko raz. Z kodu można skorzystać w ciągu 14 dni od dnia jego otrzymania. Po tym terminie kod wygasa. Ochrona trwa przez 12 miesięcy licząc od dnia aktywacji kodu.

Szczegóły w Regulaminie promocji.

Aplikacja Alior Mobile

Aplikacja Alior Mobile to szybki i wygodny dostęp do produktów bankowych w każdym miejscu, przez całą dobę. Korzystaj z wygodnego i bezpiecznego dostępu do swoich środków bez wychodzenia z domu.

Dzięki aplikacji:
  • sprawdzisz saldo i historię transakcji (także przed zalogowaniem),
  • zapłacisz zbliżeniowo z Google Pay i Apple Pay,
  • w razie potrzeby zastrzeżesz lub zablokujesz kartę
  • zapłacisz BLIKIEM w internecie,
  • zrobisz przelew krajowy i natychmiastowy, a także przelew na telefon BLIK,
  • założysz konto (osobiste, walutowe i oszczędnościowe) i zamówisz kartę,
  • sprawdzisz informacje o posiadanych lokatach lub założysz nowe,
  • wybierzesz i zmienisz Korzyści Konta Jakże Osobistego
  • logujesz się i autoryzujesz operacje odciskiem palca (Android oraz iOS) lub skanem twarzy (iOS),
  • masz finanse pod kontrolą dzięki powiadomieniom push.
 
Pobierz aplikację mobilną „Alior Mobile” na swoje urządzenie i płać BLIKIEM.

Get it on Google Play

Dowiedz się więcej  
Aplikacja Alior Mobile to szybki i wygodny dostęp do produktów bankowych w każdym miejscu, przez całą dobę. Korzystaj z wygodnego i bezpiecznego dostępu do swoich środków bez wychodzenia z domu.

Dzięki aplikacji:
  • sprawdzisz saldo i historię transakcji (także przed zalogowaniem),
  • zapłacisz zbliżeniowo z Google Pay i Apple Pay,
  • w razie potrzeby zastrzeżesz lub zablokujesz kartę
  • zapłacisz BLIKIEM w internecie,
  • zrobisz przelew krajowy i natychmiastowy, a także przelew na telefon BLIK,
  • założysz konto (osobiste, walutowe i oszczędnościowe) i zamówisz kartę,
  • sprawdzisz informacje o posiadanych lokatach lub założysz nowe,
  • wybierzesz i zmienisz Korzyści Konta Jakże Osobistego
  • logujesz się i autoryzujesz operacje odciskiem palca (Android oraz iOS) lub skanem twarzy (iOS),
  • masz finanse pod kontrolą dzięki powiadomieniom push.
 
Pobierz aplikację mobilną „Alior Mobile” na swoje urządzenie i płać BLIKIEM.

  Get it on Google Play

Dowiedz się więcej  

Jeśli nie korzystasz jeszcze z aplikacji Alior Mobile, sprawdź jak łatwo ją aktywować:
  1. Pobierz aplikację „Alior Mobile” ze sklepu Google Play lub App Store,
  2. Podaj swój numer PESEL lub identyfikator klienta CIF,
  3. Odpowiedz na pytanie kontrolne,
  4. Wprowadź kod otrzymany w wiadomości SMS,
  5. Odbierz automatyczne połączenie telefoniczne. Odsłuchaj kod aktywacyjny i wpisz go na ekranie,
  6. Ustaw kod PIN, który będzie używany do logowania i autoryzacji operacji w aplikacji.
  7. Zaloguj się przy pomocy zdefiniowanego PIN-u , aby uzyskać dostęp do wszystkich funkcji aplikacji.
  8. Kod PIN, posłuży do kolejnych logowań do aplikacji oraz do autoryzacji operacji.
Podczas aktywacji aplikacji możesz dodatkowo włączyć:
  • logowanie i autoryzację operacji odciskiem palca lub za pomocą Face ID (tę opcje znajdziesz też w ustawieniach aplikacji na urządzeniach z systemem iOS),
  • autoryzację operacji zlecanych w bankowości internetowej przy pomocy aplikacji mobilnej.

Dodatkowe informacje

Pytania i odpowiedzi

Dlaczego nie widzę Usług BIK?
Usługi BIK udostępnione są dla klientów, których tożsamość została zweryfikowana przez bank podczas ich fizycznej obecności w oddziale. W celu potwierdzenia tożsamości zapraszamy do dowolnego oddziału – wystarczy okazać dowód osobisty lub paszport.
Jaki jest koszt uslug?
Jednorazowa opłata za Raport BIK to 39 zł. Roczny koszt Alertów BIK to 24 zł.
Czy muszę mieć konto w Alior Banku?
Aby skorzystać z Usługi BIK, musisz mieć w Alior Banku konto osobiste w złotówkach dla klientów indywidualnych.
Czy Jak otrzymam raport?
Raport BIK otrzymasz w formie zaszyfrowanego pliku PDF. Udostępnimy go w Twojej bankowości internetowej w sekcji Usługi BIK.

Hasło do raportu otrzymasz SMS-em z Biura Informacji Kredytowej
Jak długo będę mieć dostęp do Raportu BIK z poziomu aplikacji mobilnej/ bankowości internetowej ?
Raport będzie widoczny przez 60 dni, od dnia jego udostępnienia.
Jakie informacje znajdę w Raporcie BIK?
  • Historię swoich zobowiązań, zarówno kredytowych (z bazy BIK) jak i finansowych (z bazy BIG InfoMonitor)  
  • Wskaźnik swojej sytuacji płatniczej, dzięki któremu zobaczysz, czy nie masz opóźnień w płatnościach.
  • Ocenę punktową BIK, tzw. scoring.
Czy ktoś oprócz mnie będzie widział Raport BIK?
Raport zobaczysz tylko w swojej bankowości oraz na swoim koncie w BIK, które zostało dla Ciebie założone automatycznie, gdy zawnioskowałeś/aś o usługę BIK (chyba że już miałeś/aś takie konto).
Jak długo będę otrzymywać Alerty BIK?
Powiadomienia będziesz otrzymać przez 12 mies. w formie wiadomości SMS i/lub e-mail z Biura Informacji Kredytowej.
Co się stanie po wygaśnięciu usługi, czy coś zostanie pobrane z mojego konta?
Usługa nie jest automatycznie przedłużana. Nie pobierzemy od Ciebie żadnych dodatkowych opłat.
Kiedy otrzymam Alert BIK?
  • Kiedy do BIK lub BIG InfoMonitor wpłynie zapytanie o Twoje dane np. w związku z wnioskiem o kredyt.
  • Kiedy w BIK lub BIG InfoMonitor pojawi się opóźnienie w spłacie Twoich zobowiązań (zaległa rata, nieopłacona faktura)
  • Kiedy do BIK wpłynie informacja o zamknięciu zobowiązania kredytowego na Twoje dane lub gdy nastąpi aktualizacja informacji o zaległości w spłacie Twoich zobowiązań widocznych w BIG InfoMonitor.
W sytuacji kiedy w ciągu ostatnich 30 dni BIK nie odnotował nowego kredytu na Twoje dane i nie wpłynęło żadne zapytanie o Twoją osobę, otrzymasz cykliczny komunikat o aktywnej ochronie.
Na jaki numer telefonu będę otrzymywać Alerty BIK?
Jeśli nie posiadasz konta na portalu BIK, to zostanie ono założone w momencie zakupienia usługi i powiadomienia będą przychodziły na numer jaki podasz w trakcie aktywacji usługi.

Jeśli posiadasz już konto na portalu BIK i numer który tam widnieje jest inny niż podany podczas aktywacji usługi w Alior Online/Alior Mobile, powiadomienia będą przychodzić na numer podany do wiadomości BIK dopóki nie zaktualizujesz go w portalu BIK.
Co zrobić, gdy dostanę alert z informacją o zobowiązaniu, które nie jest moje?
Skontaktuj się od razu z infolinią BIK: 22 310 44 44.
Konsultant BIK poinformuje Cię, jak prawidłowo zgłosić próbę wyłudzenia.
Co zrobić, gdy dostanę alert z informacją o zapytaniu o moje dane?
Jeśli otrzymasz alert o zapytaniu o Twoje dane, a nie składałeś wniosku o kredyt, skontaktuj się z bankiem, który wysłał zapytanie.
Co zrobić, gdy dostanę alert informujący o pogorszeniu historii kredytowej?
Jeśli wszystkie zobowiązania spłacane były w terminie, skontaktuj się z instytucją finansową, której nazwę znajdziesz w treści alertu, w celu wyjaśnienia sprawy.

Usługi BIK w Alior Banku

Dostawcą Usług BIK jest Biuro Informacji Kredytowej SA, ul. Zygmunta Modzelewskiego 77a, 02-679 Warszawa. Numer KRS: 0000110015, Sąd Rejonowy m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy, kapitał zakładowy 15.550.000 zł opłacony w całości, NIP: 951-177-86-33, REGON: 012845863.