Konto Jakże Osobiste

Bezpłatne konto i karta za 0 zł prosto z kanapy!
(dla aktywnych)

podręczny oddział bankowy

w aplikacji mobilnej

kawy łyk, jeden klik

i korzyści w koncie włączasz w mig

2 korzyści za 0 zł

każda kolejna tylko 3,50 zł miesięcznie
 

0 zł za prowadzenie konta,

jeżeli nie ukończyłeś 26 lat lub jeśli zapewnisz jednorazowy wpływ min. 1500 zł/mies.
Korzyści możesz w prosty sposób wybierać i zmieniać za pośrednictwem bankowości internetowej Alior Online i mobilnej Alior Mobile lub w placówkach Alior Banku. Wybrane korzyści zaczną obowiązywać już od następnego dnia.

Aplikacja mobilna

Mobilne płatności słyną z łatwości. Dostępne na wyciągnięcie ręki

Aplikacja Alior Mobile

Aplikacja Alior Mobile to szybki i wygodny dostęp do produktów bankowych w każdym miejscu, przez całą dobę. Korzystaj z wygodnego i bezpiecznego dostępu do swoich środków bez wychodzenia z domu.

Dzięki aplikacji:
  • sprawdzisz saldo i historię transakcji (także przed zalogowaniem),
  • zapłacisz zbliżeniowo z Google Pay i Apple Pay,
  • w razie potrzeby zastrzeżesz lub zablokujesz kartę
  • zapłacisz BLIKIEM w internecie,
  • zrobisz przelew krajowy i natychmiastowy, a także przelew na telefon BLIK,
  • założysz konto (osobiste, walutowe i oszczędnościowe) i zamówisz kartę,
  • sprawdzisz informacje o posiadanych lokatach lub założysz nowe,
  • wybierzesz i zmienisz Korzyści Konta Jakże Osobistego
  • logujesz się i autoryzujesz operacje odciskiem palca (Android oraz iOS) lub skanem twarzy (iOS),
  • masz finanse pod kontrolą dzięki powiadomieniom push.
 
Pobierz aplikację mobilną „Alior Mobile” na swoje urządzenie i płać BLIKIEM.

  Get it on Google Play

Dowiedz się więcej  
Aplikacja Alior Mobile to szybki i wygodny dostęp do produktów bankowych w każdym miejscu, przez całą dobę. Korzystaj z wygodnego i bezpiecznego dostępu do swoich środków bez wychodzenia z domu.

Dzięki aplikacji:
  • sprawdzisz saldo i historię transakcji (także przed zalogowaniem),
  • zapłacisz zbliżeniowo z Google Pay i Apple Pay,
  • w razie potrzeby zastrzeżesz lub zablokujesz kartę
  • zapłacisz BLIKIEM w internecie,
  • zrobisz przelew krajowy i natychmiastowy, a także przelew na telefon BLIK,
  • założysz konto (osobiste, walutowe i oszczędnościowe) i zamówisz kartę,
  • sprawdzisz informacje o posiadanych lokatach lub założysz nowe,
  • wybierzesz i zmienisz Korzyści Konta Jakże Osobistego
  • logujesz się i autoryzujesz operacje odciskiem palca (Android oraz iOS) lub skanem twarzy (iOS),
  • masz finanse pod kontrolą dzięki powiadomieniom push.
 
Pobierz aplikację mobilną „Alior Mobile” na swoje urządzenie i płać BLIKIEM.

  Get it on Google Play

Dowiedz się więcej  

Jeśli nie korzystasz jeszcze z aplikacji Alior Mobile, sprawdź jak łatwo ją aktywować:
  1. Pobierz aplikację „Alior Mobile” ze sklepu Google Play lub App Store,
  2. Podaj swój numer PESEL lub identyfikator klienta CIF,
  3. Odpowiedz na pytanie kontrolne,
  4. Wprowadź kod otrzymany w wiadomości SMS,
  5. Odbierz automatyczne połączenie telefoniczne. Odsłuchaj kod aktywacyjny i wpisz go na ekranie,
  6. Ustaw kod PIN, który będzie używany do logowania i autoryzacji operacji w aplikacji.
  7. Zaloguj się przy pomocy zdefiniowanego PIN-u , aby uzyskać dostęp do wszystkich funkcji aplikacji.
  8. Kod PIN, posłuży do kolejnych logowań do aplikacji oraz do autoryzacji operacji.
Podczas aktywacji aplikacji możesz dodatkowo włączyć:
  • logowanie i autoryzację operacji odciskiem palca lub za pomocą Face ID (tę opcje znajdziesz też w ustawieniach aplikacji),
  • autoryzację operacji zlecanych w bankowości internetowej przy pomocy aplikacji mobilnej.

Płać zbliżeniowo telefonem lub zegarkiem za zakupy!

Wybierz korzyść 1% zwrotu za płatności mobilne (Apple Pay, BLIK, Google Pay™, Garmin Pay™, Fitbit Pay™) i zyskuj do 20 zł miesięcznie (sprawdź szczegóły w regulaminie korzyści).

Dodaj kartę Alior Banku do usługi Apple Pay lub Google Pay w aplikacji Alior Mobile i płać zbliżeniowo telefonem w sklepach i punktach usługowych! Sprawdź także inne metody płatności mobilnych dostępne w Alior Banku (BLIK, Garmin Pay, Fitbit Pay).

Apple Pay, Fitbit Pay i Garmin Pay pozwalają zatwierdzać transakcje bez wprowadzania kodu PIN na terminalu. W przypadku kart zbliżeniowych, BLIKa i Google Paya bez kodu PIN zrealizujesz zakupy za niższe kwoty.


Dowiedz się więcej  

Jak otworzyć konto?

Załóż Konto Jakże Osobiste
Aktywuj dostęp
do bankowości internetowej i korzystaj z konta!
Złóż wniosek online.

Jestem klientem, jak otworzyć konto?

Bankowość internetowa Alior Banku (screen)
Jeśli jesteś już klientem Alior Banku, wniosek o konto możesz złożyć w bankowości internetowej.
Oferty możesz zobaczyć na pulpicie bankowości zaraz po zalogowaniu (oferty specjalne) lub w zakładce Oferty  Konta.

 
Jeśli jesteś już klientem Alior Banku, wniosek o konto możesz złożyć w bankowości internetowej.
Oferty możesz zobaczyć na pulpicie bankowości zaraz po zalogowaniu (oferty specjalne) lub w zakładce Oferty  Konta.

 

Dodatkowe informacje

Przeniesienie konta

Aby ułatwić Ci przeniesienie konta, w Alior Banku załatwimy za Ciebie wszystkie formalności. W ciągu jednej wizyty w oddziale Alior Banku założysz Konto Jakże Osobiste i zrezygnujesz z usług poprzedniej instytucji. Dzięki uproszczeniu procesu, nie musisz sam zajmować się kłopotliwym zamknięciem rachunku, ani odwiedzać swojego dotychczasowego  banku. Co więcej, te formalności załatwimy całkowicie bezpłatnie.

Co robisz Ty?

Wystarczy, że złożysz w naszym oddziale wypełniony wniosek o przeniesienie rachunku / usług płatniczych oraz pełnomocnictwo.

Co robimy my?
  • Zlecimy zamknięcie Twojego dotychczasowego rachunku oraz przekazanie znajdujących się na nim środków na Twoje konto w Alior Banku.
  • Przeniesiemy Twoje polecenia zapłaty i zlecenia stałe.
  • Poinformujemy o zmianie numeru rachunku Twojego pracodawcę, ZUS i Urząd Skarbowy, a w razie potrzeby także inne, wskazane przez Ciebie instytucje.
  • Jeśli zechcesz, wydamy Ci kartę debetową od ręki w oddziale, dzięki czemu będziesz mógł od razu w pełni korzystać z zalet Twojego nowego konta.

Przeniesienie wynagrodzenia, emerytury lub renty
Druk polecenia przelewu wynagrodzenia / innego świadczenia możesz wypełnić w oddziale podczas otwierania konta – nasz Bankier wyśle go w Twoim imieniu do Twojego pracodawcy lub do organu, wypłacającego emeryturę lub rentę. Dokument ten możesz także wygenerować w systemie bankowości internetowej i samodzielnie przekazać pracodawcy.

Pytania i odpowiedzi

Co jest potrzebne, aby otworzyć konto w Alior Banku?
Wystarczy dokument tożsamości, a w przypadku składania wniosku internetowego - dowód osobisty.
Czy mogę zmienić wariant swojego rachunku w Alior Bank na Konto Jakże Osobiste?
Dostępna jest zmiana wariantu rachunku na Konto Jakże Osobiste z zachowaniem numeru rachunku. Po zmianie zostanie zachowana historia rachunku oraz ustawione płatności. Zmiany można dokonać w placówkach banku z innych rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych z wyłączeniem Konta Private Banking, Konta Elitarnego, Konta Walutowego oraz Konta HAIZ. Za zmianę nie jest pobierana opłata.
Kiedy mogę wybrać korzyści?
Korzyści można wybrać od razu po otwarciu Konta Jakże Osobistego w placówce banku lub za pośrednictwem bankowości internetowej lub mobilnej. W miesiącu otwarcia rachunku nie pobierze się prowizja za korzyści.
Jak szybko aktywują się korzyści?
Wybrana korzyść aktywna jest już następnego dnia od godz. 6:00.

Przykład: Jeżeli dzisiaj wybierzesz korzyść Pakiet bezpłatnych przelewów natychmiastowych, to za przelew zlecony jutro po godz. 6:00 przez bankowość internetową opłata nie zostanie pobrana.
Jak szybko mogę zrezygnować z korzyści?
Z korzyści możesz zrezygnować w każdej chwili za pośrednictwem bankowości internetowej, mobilnej lub w placówce banku. Pamiętaj jednak, że jeżeli rezygnujesz z aktywnej korzyści, to pozostanie ona aktywna do końca miesiąca. Jeżeli na koniec miesiąca będzie aktywnych więcej niż 2 korzyści, zostanie naliczona prowizja.

Przykład: Posiadasz 2 aktywne korzyści. W 10 dniu miesiąca rezygnujesz z jednej z Korzyści i wybierasz nową, która aktywuje się 11 dnia miesiąca. W tym przypadku na ostatni dzień miesiąca będzie miał aktywne 3 korzyści i poniesiesz prowizję w wysokości 3,50 zł. Od 1 dnia kolejnego miesiąc aktywne już będą tylko 2 korzyści.
Co w przypadku rachunków wspólnych, czy musimy razem wybierać korzyści?
Wybór korzyści przez jednego z posiadaczy oznacza objęcie korzyściami wszystkich posiadaczy rachunku. Wystarczy autoryzacja dokonana przez jednego z posiadaczy (tak jak inne operacje na rachunku).
Kiedy pobierana jest prowizja za korzyści?
Prowizja za aktywne korzyści pobiera się ostatniego dnia miesiąca.
Nie mogę wybrać niektórych korzyści, dlaczego?
Niektóre korzyści wymagają posiadania innego produktu, np. limitu w saldzie debetowym, konta oszczędnościowego w ofercie standardowej, karty debetowej. W przypadku takich wymogów pojawi się informacja na ekranie w bankowości internetowej i mobilnej.
Jakie są ograniczenia wiekowe dla Konta Jakże Osobistego?
Posiadaczem lub współposiadaczem Konta Jakże Osobistego może być osoba, która ukończyła 18 lat. Dodatkowo, do ukończenia 26 roku życia przez posiadacza lub obu współposiadaczy (w przypadku rachunków wspólnych) konto jest dostępne bez opłaty za prowadzenie. Ostatnim miesiącem bez opłaty będzie miesiąc 26. urodzin klienta. Po tym terminie rachunek musi spełniać warunek wpływów, aby pozostał bez opłaty.
Czy lista dziesięciu korzyści jest ostateczna?
Bank stale pracuje nad rozwojem korzyści i wkrótce pojawią się kolejne opcje. Korzyści także mogą zostać wycofane. Jeżeli to nastąpi, bank będzie o tym informował z 2-miesięcznym wyprzedzeniem.
Co się stanie, kiedy zamknę produkt powiązany z korzyścią?
Zamknięcie dodatkowego produktu (np. konta oszczędnościowego czy limitu odnawialnego w rachunku), do którego zdefiniowana jest aktywna korzyść, spowoduje zamknięcie korzyści już następnego dnia i korzyść ta nie będzie zaliczana do aktywnych.
Czy korzyści będą działać po zamknięciu Konta Jakże Osobistego?
Zamknięcie konta powoduje zamknięcie wszystkich korzyści.
Na jaki adres zostaną dostarczone dokumenty przez kuriera w przypadku korespondencyjnego zakładania konta? Czy można zmienić adres u kuriera?
Dokumenty zostaną dostarczona na adres korespondencyjny podany we wniosku internetowym lub podany Konsultantowi Contact Center. Po rozpoczęciu procesu nie ma możliwości zmiany tego adresu na inny.
Co się stanie, jeśli nie będzie mnie pod wskazanym adresem, kiedy kurier dostarczy dokumenty?
Kurier podejmuje dwie próby doręczenia przesyłki na podany adres korespondencyjny.
W jakim terminie mogę odstąpić od umowy?
Każdy klient, który zawarł umowę poza oddziałem Alior Banku, może odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od daty podpisania dokumentów.
Jeśli przekażę podpisaną umowę kurierowi, skąd będę wiedział, kiedy moje konto zostanie aktywowane?
Po odesłaniu podpisanych dokumentów do banku, następuje weryfikacja poprawności ich podpisania i w przypadku jej pozytywnego wyniku rachunek jest aktywowany – wtedy wysyłamy na podany numer telefonu komórkowego wiadomość SMS z informacją o aktywowaniu rachunku.
Czy mogę otworzyć konto przebywając za granicą?
Jeśli posiadasz konto w innym banku w Polsce i masz do niego dostęp przez Internet, możesz skorzystać z potwierdzenia umowy przelewem z Twojego konta w  innym banku – Twoje konto będzie wtedy aktywne w ciągu jednego dnia roboczego od chwili złożenia wniosku. Pamiętaj, że dane z wniosku o założenie konta muszą się zgadzać z danymi z banku, z którego będziesz dokonywać przelewu. W chwili obecnej nie ma możliwości wysłania kuriera na adres zagraniczny.
Ile kosztuje przelew zagraniczny z konta?
Standardowy przelew zagraniczny kosztuje 50 zł (w oddziale) lub 30 zł (w bankowości internetowej i telefonicznej). Możesz również wykonać tzw. przelew SEPA, który jest bezpłatny w bankowości internetowej. Przelew SEPA realizowany w oddziale kosztuje 8 zł, a przez bankowość telefoniczną 5 zł.
Czym charakteryzuje się przelew SEPA (europejski)?
Przelew realizowany:
  • tylko w EUR
  • wyłącznie w trybie normalnym i pilnym (w obu przypadkach data udostępnienia środków bankowi beneficjenta D+1)
  • w oddziałach Alior Banku, w bankowości internetowej Online i telefonicznej
  • do  krajów Unii Europejskiej oraz Islandii, Lichtensteinu, Szwajcarii i Norwegii i wskazanych terytoriów zależnych państw UE (zasięg terytorialny SEPA)
  • z opcją kosztową SHA (koszty współdzielone między odbiorcą a nadawcą)
  • rachunek beneficjenta podany w standardzie IBAN
Czy zbliżeniowo mogę płacić także za granicą?
Płatności zbliżeniowe są już dostępne w blisko 40 krajach, m.in. Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Turcji czy Stanach Zjednoczonych. Za granicą można dokonywać transakcji bez potwierdzenia kodem PIN do 25 EUR, 50 USD, 15 GBP – limity różnią się w zależności od waluty danego kraju. Transakcje za granicą są tak samo bezpieczne, jak te wykonywane w kraju.
Jak chronić swój PIN?
1.  Unikaj łatwych do przewidzenia kombinacji cyfr
2.  Nie zapisuj nigdzie swojego kodu PIN, postaraj się go zapamiętać
3.  Pamiętaj o okresowej zmianie kodu PIN, w szczególności po powrocie z wyjazdu zagranicznego
4.  Używaj różnych kodów PIN dla różnych kart
5.  Zasłaniaj klawiaturę podczas wprowadzania kodu PIN w bankomacie lub w trakcie płatności w punkcie usługowo-handlowym
Jak aktywować kartę w Systemie Bankowości Internetowej?
Zapoznaj się z instrukcją aktywacji karty w Systemie Bankowości Internetowej.
Czy mogę zmieniać dzienne limity transakcyjne na karcie?
Oczywiście, można dokonać takich zmian w oddziale banku, w Contact Center bądź samodzielnie w systemie Alior Online.
Można zdefiniować dwa oddzielne limity dzienne – limit wypłat gotówkowych i bezgotówkowych. W ramach limitu bezgotówkowego można dodatkowo zdefiniować limit dla transakcji internetowych i pozostałych wykonywanych bez fizycznego przedstawienia karty, tzw. limit MOTOEC ( Mail Order, Telephone Order, E-commerce) oraz limit operacji zbliżeniowych online. Przykład poniżej:

Przykład 1:
Zdefiniowano:
  • limit transakcji bezgotówkowych w wysokości 2000 PLN
  • limit MOTOEC w wysokości 300 PLN
  • limit operacji zbliżeniowych online w wysokości 300 PLN

Oznacza to, że użytkownik może jednego dnia zapłacić kartą do kwoty 2000 PLN, w tym maksymalnie 300 PLN w formie zakupów przez internet i maksymalnie 300 PLN w ramach operacji zbliżeniowej w trybie online.

Przykład 2:
Ustawiono:
  • limit transakcji bezgotówkowych w wysokości 2000 PLN
  • limit MOTOEC w wysokości 0 PLN
  • limit operacji zbliżeniowych online w wysokości 0 PLN
Użytkownik może zapłacić kartą w sklepie do kwoty 2000 PLN, nie może natomiast płacić kartą w internecie, i nie może dokonywać płatności zbliżeniowych w trybie online. Może natomiast wykonać operację zbliżeniową w trybie offline – np. w automacie sprzedającym słodycze..
W obu powyższych przykładach należy pamiętać, że za płatności gotówkowe, takie jak wypłaty z bankomatów, odpowiada dzienny limit transakcji gotówkowych, niezależny od limitu bezgotówkowego.
Na co zwracać uwagę płacąc kartą przez internet?
Podając informacje o karcie na stronach internetowych zachowaj rozwagę. Sprawdzaj wiarygodność serwisów, weryfikuj ofertę, warunki dokonania transakcji oraz reklamacji. Zapoznaj się z regulaminem sklepu internetowego, szczególnie zwracając uwagę na regulaminy stron i ich zapisy dotyczące pobieranych opłat (np. cykliczne opłaty za uczestnictwo, opłaty abonamentowe, możliwość rezygnacji z uczestnictwa).
Przed dokonaniem transakcji upewnij się, że transmisja danych odbędzie się w bezpiecznym połączeniu:
  • w oknie przeglądarki internetowej szukaj symbolu kluczyka lub kłódki, gwarantującego, że sesja jest szyfrowana specjalnym protokołem SSL, pozwalającym na bezpieczną komunikację;
  • sprawdź czy adres strony internetowej zaczynać się od przedrostka  https - oznaczającego protokół, zapewniający bezpieczne połączenie do serwera.
W jaki sposób mogę założyć konto przez internet bez kuriera?
Wystarczy, że wypełnisz wniosek przez internet i potwierdzisz umowę przelewem z własnego konta w innym banku. Pamiętaj, że dane, które podajesz na wniosku (imię, nazwisko, adres) muszą zgadzać się z danymi z przelewu potwierdzającego umowę o konto.
Czy środki po mojej śmierci mogą być przekazane moim bliskim?
W placówkach Alior Banku istnieje możliwość złożenia Dyspozycji wkładem na wypadek śmierci, czyli polecenia bankowi wypłaty pieniędzy zgromadzonych na rachunku lub lokacie na rzecz wskazanych osób.

Zgodnie z art. 56 Prawa bankowego tylko małżonek, wstępny (rodzice, dziadkowie, pradziadkowie), zstępny (dzieci, wnuki, prawnuki) oraz rodzeństwo mogą zostać wskazani w dyspozycji (dyspozycja może dotyczyć więcej niż jednej osoby). Jej złożenie jest jednak niemożliwe w przypadku posiadania rachunku wspólnego.
Łączna kwota wypłat nie może przekraczać ogłaszanego przez Główny Urząd Statystyczny dwudziestokrotnego przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw, bez wypłat nagród z zysku. Dyspozycja wkładem na wypadek śmierci może być przez posiadacza rachunku w każdej chwili zmieniona lub odwołana na piśmie.

Środki (do kwoty złożonych dyspozycji) znajdujące się na rachunku, do którego została wydana dyspozycja, nie wchodzą w skład spadku, więc bliscy będą mogli odebrać je bez oczekiwania na zakończenie postępowania spadkowego
Czy bank określił kwotę wypłaty gotówki, powyżej której konieczne jest wcześniejsze zgłoszenie chęci realizacji wypłaty?
Tak, większe wypłaty wymagają wcześniejszego poinformowania banku.
W zależności od rodzaju placówki kwoty są różne:
  • 25 000 PLN bądź 3 000 w walucie EUR, 2 000 w walucie USD, GBP – w przypadku wypłaty w oddziałach Alior Banku
  • 10 000 PLN – w przypadku wypłaty w Placówkach Partnerskich (Agencjach)
  • Notyfikacja powinna zostać zgłoszona najpóźniej do godziny 14:00 na dwa dni robocze przed planowaną datą wypłaty w oddziale.
  • Istnieje możliwość odwołania notyfikacji lub modyfikacji kwoty, terminu lub miejsca realizacji wypłaty dla:
    • PLN – do godziny 11:00 na jeden dzień roboczy przed planowaną wypłatą w oddziale
    • waluty obce – do godziny 14:00 na dwa dni robocze przed planowaną wypłatą w oddziale
Za niezrealizowaną notyfikację pobierana jest opłata zgodna z Taryfą opłat i prowizji.
W jakiej formie mogę otrzymywać wyciąg z rachunku?
W trosce o środowisko rekomendujemy korzystanie z wyciągów elektronicznych – dostępnych w Alior Online. Oczywiście istnieje również możliwość otrzymywania tradycyjnych, papierowych wyciągów wysyłanych pocztą, ale za taki wyciąg pobierzemy opłatę zgodnie z TOiP.
W których bankomatach mogę wypłacić pieniądze bez prowizji?
Wypłaty z bankomatów własnych (bankomaty umieszczone w oddziałach Alior Banku) są bezpłatne. W przypadku wyboru korzyści Bezpłatne wypłaty z bankomatów w Polsce, darmowe wypłaty dotyczą wszystkich bankomatów na terenie Polski.
Chciałbym przenieść ROR do Alior Banku, ale obawiam się, że będzie to wymagało wiele wysiłku. Czy mam rację?
Bez obaw. W Alior Banku zapewnimy Ci pomoc w przeniesieniu rachunków. Bankier pomoże Ci zamknąć konto w dotychczasowym banku, a także powiadomi odpowiednie instytucje o zmianie numeru rachunku (np. Twojego pracodawcę oraz Urząd Skarbowy). Umożliwi Ci również szybkie przeniesienie płatności, zleceń stałych, poleceń zapłaty i odbiorców.
Na jaki cel mogę przeznaczyć środki z limitu odnawialnego w rachunku?
Środki w ramach limitu możesz przeznaczyć na dowolny cel, ponieważ limit działa jak zwiększenie kwoty środków dostępnych na rachunku.
Czy możliwe jest otrzymanie limitu w rachunku wspólnym?
Tak, oczywiście istnieje taka możliwość. W takiej sytuacji umowę o limit podpisują obaj współposiadacze rachunku.
Jakie dokumenty muszę przedstawić, by ubiegać się o przyznanie limitu odnawialnego w rachunku?
Niezbędne jest dostarczenie następujących dokumentów:
  • dokument tożsamości ze zdjęciem
  • inne dokumenty uzależnione od indywidualnego przypadku
  • zgoda współmałżonka w przypadku zobowiązań powyżej kwoty, ustalanej przez bank
Kto może ubiegać się o limit odnawialny w rachunku?
O limit mogą wnioskować osoby w wieku od 22 do 80 lat posiadające rachunek ROR i uzyskujące dochody na terenie Polski. Dla rachunków wspólnych o limit wnioskują obaj posiadacze rachunku.
W jaki sposób mogę zastrzec kartę debetową?
Możesz zastrzec swoją kartę debetową, korzystając z Systemu Bankowości Internetowej, w dowolnym Oddziale Banku lub za pośrednictwem naszego Contact Center (19 502).
Do której godziny muszę wysłać przelew, aby został on zrealizowany w tym samym dniu?
Bank realizuje przelewy poprzez KIR S.A.(Krajową Izbę Rozliczeniową SA) zgodnie z harmonogramem sesji Elixir. Wpływ na godzinę realizacji zlecenia (przelewu) ma zarówno Bank, z którego wykonywany jest przelew, jak i Bank, który go przyjmuje.
W Alior Banku, aby przelew został wysłany na I sesję KIR należy go zlecić do godz. 8:20, na II sesję do godz. 12:20, a na III sesję do godz. 15:20. Godziny przyjmowania tych przelewów w innych Bankach mogą być zróżnicowane.
Księgowanie sesji elixir przychodzących do Alior Banku rozpoczyna się:
  • I sesja KIR -  od godz. 11:00
  • II sesja KIR - od godz. 15:00
  • III sesja KIR - od godz. 17:00
Długość procesu księgowania uzależniona jest od wielkości sesji przychodzącej.
W jaki sposób wybierać i zmieniać korzyści w bankowości internetowej?
Możesz w łatwy i szybki sposób zarządzać korzyściami do Konta Jakże Osobistego w nowej bankowości internetowej Alior Online i aplikacji mobilnej Alior Mobile. Zapoznaj się z instrukcją.
Co oznacza zasada zerowej odpowiedzialności posiadacza karty za nieautoryzowane transakcje przeprowadzone kartami Mastercard?
Zasada zerowej odpowiedzialności (Mastercard Zero Liability) chroni posiadaczy kart przed odpowiedzialnością za nieautoryzowane transakcje na kartach kredytowych oraz debetowych Mastercard. Zasada zerowej odpowiedzialności to zapewnienie posiadacza karty, że jeśli przeprowadzona zostanie jakakolwiek nieautoryzowana transakcja na karcie Mastercard, posiadacz karty nie będzie ponosił odpowiedzialności za tę transakcję, o ile zachowa należytą ostrożność w zabezpieczeniu karty kredytowej oraz karty debetowej przed nieautoryzowanym użyciem i bezzwłocznie zgłosi jej nieuprawnione wykorzystanie.

Zasada obowiązuje bez względu na to, w jakim kraju przeprowadzona zostanie nieautoryzowana transakcja.

 
Jakie są rodzaje transakcji dokonywanych kartami?
Wyróżniamy dwa podstawowe rodzaje transakcji:
  • bezgotówkowe - dokonywane elektronicznie w terminalach płatniczych oraz przez internet. W ramach tej grupy są:
    • transakcje stykowe, czyli dokonywane poprzez włożenie karty do terminala oraz zatwierdzenie przy użyciu kodu PIN
    • transakcje zbliżeniowe, czyli dokonywane poprzez zbliżenie do terminala płatniczego karty lub telefonu, w którym została uruchomiona usługa Google Pay lub Apple Pay. Zbliżeniowo można płacić bez względu na kwotę transakcji, jednak powyżej 50 zł należy dokonać autoryzacji z użyciem kodu PIN.
    • przez internet – aby dokonać transakcji należy podać dane wymagane podczas autoryzacji. Najczęściej jest to numer karty, termin ważności karty, kod CVC2 (umieszczony na rewersie karty, obok paska do podpisu). Podczas płatności może pojawić się dodatkowe zabezpieczenie 3D Secure. Potwierdź dodatkowo transakcję jednorazowym kodem, który otrzymasz bezpłatnie SMS-em na numer telefony, który nam podałeś.
    • przelewy z rachunku karty kredytowej (dotyczy kart kredytowych).
  • gotówkowe – polegają na wypłacie gotówki z bankomatów lub pobraniu gotówki podczas dokonywania płatności kartą za zakupy – usługa udostępniona przez Mastercard tzw. Płać kartą i wypłacaj. Aby skorzystać z tej bezpłatnej usługi należy szukać punktów oznaczonych poniższym logo:

Na czym polegają przewalutowania transakcji?
Płacisz kartą w walutach obcych? Zobacz, jak wyglądają przewalutowania.

Płacisz kartą w USD, EUR, GBP – transakcje zostaną przekazane przez Mastercard do Alior Banku bezpośrednio właśnie w tych walutach, np. zapłaciłeś za kawę w EUR, to Mastercard przekaże do banku transakcje w EUR a bank rozliczy transakcje przeliczając EUR na PLN zgodnie z zasadami stosowania kursów tabelowych. Kursy tabelowe dostępne są tutaj.  

Bank przelicza transakcję na walutę Rachunku po kursie kupna/sprzedaży dewiz obowiązującym w Alior Banku w dniu rozliczenia operacji. Przeliczenie odbywa się zgodnie z zasadą, że kurs sprzedaży dewiz stosuje się dla rozliczeń transakcji obciążeniowych a kurs kupna dewiz stosuje się dla rozliczeń transakcji uznaniowych.

Jeśli zapłacisz kartą w innych walutach niż powyższe np. CHF, to Mastercard rozliczy transakcję wykorzystując walutę rozliczeniową USD. Dokona przeliczenia wg własnej tabeli po kursie kupna z dnia rozliczenia transakcji. Następnie Alior Bank dalej rozliczy transakcję przeliczając USD na PLN zgodnie z zasadami stosowania kursów tabelowych, opisanych powyżej.
Ważne! Rozliczenie widoczne w blokadach kartowych jest dokonywane na podstawie kursów Mastercard z dnia wykonania transakcji i nie jest to ostateczne rozliczenie. Finalnie Alior Bank dokonuje rozliczenia po kursie banku obowiązującym w dniu rozliczenia transakcji kartą.
 
Co to jest usługa DCC (ang. "Dynamic Currency Conversion")?
Płacisz kartą w walutach obcych lub też wypłacasz gotówkę z bankomatów za granicą? Bądź czujny! Może się zdarzyć, iż dostaniesz możliwość rozliczenia transakcji w innej walucie aniżeli waluta danego kraju. Na przykład: płacąc za pizzę we Włoszech, w których obowiązuje waluta EUR, na terminalu pojawia się możliwość zapłaty np. w USD, PLN.

Usługa ta nazywa się DCC i polega na przewalutowaniu transakcji na walutę przez Ciebie wybraną przez akceptanta transakcji lub sieć bankomatów. Przed dokonaniem transakcji, powinny zostać zaprezentowane informacje na temat: kosztów (opłat/prowizji) oraz kursu waluty, po którym ma nastąpić przewalutowanie. Ale uwaga! Nie są to koszty i kursy Alior Banku tylko akceptanta transakcji lub sieci bankomatów.

Wracając do zakupu pizzy, jeśli wybierzesz np. USD, to transakcja zostanie przeliczona z EUR na USD, ale po kursie wykorzystywanym przez akceptanta transakcji. W Alior Banku ostatecznie zostanie przeliczona z USD na PLN, zgodnie z zasadami rozliczania opisanymi poniżej.

Na terenie Polski, też może się zdarzyć, iż pojawi się na terminalu lub ekranie bankomatu opcja rozliczenia transakcję w innej walucie. Kurs wymiany oraz koszty będzie wyznaczał akceptant transakcji lub sieć bankomatów.

Alior Bank przelicza transakcję na PLN po kursie kupna/sprzedaży dewiz obowiązującym w Alior Banku w dniu rozliczenia operacji. Przeliczenie odbywa się zgodnie z zasadą, że kurs sprzedaży dewiz stosuje się dla rozliczeń transakcji obciążeniowych a kurs kupna dewiz stosuje się dla rozliczeń transakcji uznaniowych

Opłaty i prowizje

Oprocentowanie

Nota prawna
Nie pobierzemy opłaty 10 zł za prowadzenie konta, jeśli w danym miesiącu kalendarzowym na konto wpłynie jednorazowo min. 1500 zł z innego banku lub z konta firmowego w naszym banku lub jeśli nie masz ukończonych 26 lat. Nie pobierzemy opłaty 5 zł za obsługę karty do konta, jeśli od ostatniego dnia poprzedniego miesiąca do przedostatniego dnia danego miesiąca zrobisz nią transakcje bezgotówkowe na łącznie min. 300 zł. Dwie korzyści są bezpłatne, każda kolejna kosztuje 3,50 zł miesięcznie. Wybrana do konta korzyść będzie aktywna od następnego dnia. W przypadku rezygnacji z korzyści przestaje być ona aktywna pierwszego dnia kolejnego miesiąca kalendarzowego

Warunkiem wyboru korzyści Punkty dla Graczy jest posiadanie karty debetowej Mastercard LoL oraz zapisanie jej do programu Mastercard Priceless Specials (Mastercard Bezcenne Chwile). Warunki Programu Bezcenne Chwile są określone w regulaminie oraz polityce prywatności organizacji Mastercard, dostępnych na stronie https://bezcennechwile.mastercard.pl/. Korzyści: Zwrot za zbliżeniowe płatności mobilne i Punkty dla graczy nie mogą być aktywne jednocześnie.

Do 30 czerwca 2020 r. dla kwoty 20 tys. zł obowiązuje podwyższone oprocentowanie na koncie oszczędnościowym w wysokości 2% w skali roku (bez spełnienia warunku) lub 3% w skali roku po spełnieniu warunku wykonania transakcji kartami debetowymi obciążające rachunek Konta Jakże Osobistego o łącznej wartości co najmniej 300 zł, w okresie od ostatniego dnia poprzedniego miesiąca do przedostatniego dnia danego miesiąca, w którym aktywna jest Korzyść. Oprocentowanie jest zmienne. Informacja o oprocentowaniu dostępna jest w Tabeli Oprocentowania Alior Banku SA dla Klientów Indywidualnych.

Zwrot za zbliżeniowe płatności mobilne wynosi 1% wartości wykonanych w sklepach stacjonarnych płatności bezgotówkowych z użyciem Google Pay, Apple Pay, Fitbit Pay, Garmin Pay oraz usługi BLIK, nie więcej jednak niż 20 zł w miesiącu kalendarzowym.

Do korzyści Płatności zagraniczne bez kosztów przewalutowania operacje są przeliczane bez kosztów naliczanych przez Bank. Operacje w EUR, USD lub GBP są przeliczane na PLN po średnim kursie NBP z dnia ich rozliczenia. Pozostałe waluty są przeliczane na USD po kursie organizacji płatniczej Mastercard, a następnie przeliczane na PLN po średnim kursie NBP z dnia rozliczenia operacji. Szczegółowe zasady zawarte są w Regulaminie Korzyści do Konta Jakże Osobistego.

Szczegółowe informacje o zakresach ubezpieczeń i usług assistance oraz wyłączenia odpowiedzialności znajdują się w Ogólnych warunkach ubezpieczenia w podróży za granicą dla klientów Alior Banku SA oraz Ogólnych warunkach ubezpieczenia pomocy w nagłych wypadkach – pakiet assistance dla klientów Alior Banku SA a także w kartach tych produktów. Bank występuje w roli ubezpieczającego. Ubezpieczycielem jest Mondial Assistance (AWP P&C SA Oddział w Polsce).

Wszystkie wskazane dokumenty dostępne są w placówkach Alior Banku oraz na stronie www.aliorbank.pl. Konto Jakże Osobiste jest dostępne wyłącznie dla osób pełnoletnich. Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) dla limitu na koncie wynosi 13,98%. Decyzja o przyznaniu limitu na koncie oraz jego wysokość są uzależnione od wiarygodności oraz oceny zdolności kredytowej klienta. Pojęcia zgodne z wykazem usług reprezentatywnych dostępne są w słowniku
 

Konto Jakże Osobiste


Otwórz konto przez internet.