Zmiany w kanałach elektronicznych
26 października 2015 r. nastąpiło połączenie Meritum Banku z Alior Bankiem, w związku z tym System Bankowości Internetowej Meritum Banku oraz aplikacja Meritum Bank Mobilny zostały zastąpione systemami Alior Banku.
W bankowości internetowej oprócz dostępnych dotychczas funkcjonalności związanych z obsługą kont, lokat, kart i kredytów, dostępne są przelewy natychmiastowe realizowane w ramach systemu Blue Cash, polecenia zapłaty, obsługa funduszy inwestycyjnych oraz usługi biura maklerskiego. Aplikacja mobilna dla Klientów indywidualnych działa na smartfonach z systemami Android, iOS, a także Windows Phone. Dostępna jest także usługa płatności mobilnych - BLIK.
Poniżej prezentujemy szczegółowe informacje dla Klientów dawnego Meritum Banku, dotyczące korzystania z systemów Alior Banku.
Zobacz, jak korzystać z Systemu Bankowości Internetowej, jako Klient biznesowy >
W przypadku osób, które były jednocześnie Klientami Alior Banku i Meritum Banku, sposób korzystania z bankowości internetowej nie zmienił się. Osoby te logują się używając dotychczasowego numeru CIF i hasła z Alior Banku, a w Systemie Bankowości Internetowej widzą jednocześnie produkty Alior Banku i Meritum Banku.
Pierwsze logowanie
System Bankowości Internetowej Alior Banku dostępny jest po kliknięciu w przycisk „Zaloguj” na stronie https://www.aliorbank.pl/. Do zalogowania się do Systemu Bankowości Internetowej nigdy nie używaj linków otrzymanych w komunikacji (np. w wiadomościach e-mail lub komunikatorach). Pamiętaj, że Bank nigdy nie prosi o zatwierdzenie kodem SMS/tokenem operacji, których samodzielnie nie zleciłeś. Przed potwierdzeniem transakcji dokładnie przeczytaj treść całej wiadomości SMS i sprawdź, czy opisana w wiadomości SMS operacja jest zgodna ze złożoną przez Ciebie dyspozycją. W przypadku gdy zostaniesz poproszony o zatwierdzanie operacji, których nie zlecałeś, niezwłocznie skontaktuj się z infolinią Banku. |
Adres strony logowania do bankowości internetowej
Od 26 października 2015 r. do realizacji transakcji czy sprawdzania bieżącego stanu rachunków, korzystasz wyłącznie z Systemu Bankowości Internetowej Alior Banku. W tym celu w przeglądarce należy wpisać adres: https://www.aliorbank.pl i użyć przycisku „Zaloguj” znajdującego się w prawym górnym rogu strony.
Ważne!
Po przejściu na stronę logowania w polu adresu widoczny jest symbol zielonej kłódki (lub pasek adresu zmieni kolor na zielony) potwierdzający tożsamość strony i informujący o bezpiecznym połączeniu z serwisem.
Login/identyfikator do bankowości internetowej
Informację o loginie do bankowości internetowej Alior Banku otrzymałeś w instrukcji, która od początku października 2015 r. była wyświetlana bezpośrednio po zalogowaniu do bankowości internetowej Meritum Banku. Informację o loginie możesz jeszcze do 14 grudnia 2015 r. sprawdzić po zalogowaniu do systemu bankowości internetowej Meritum Banku https://www.meritumbank.pl (dostępnego wyłącznie w trybie „do podglądu”). Po tym terminie system będzie wyłączony, a informację o loginie będzie można uzyskać w placówkach Alior Banku.
Zobacz, jak korzystać z Systemu Bankowości Internetowej, jako Klient biznesowy >
Hasło/token
Pierwsze logowanie do bankowości internetowej Alior Banku wymaga użycia nowego, jednorazowego hasła. Po wpisaniu loginu, na Twój numer telefonu komórkowego, który był zarejestrowany w systemie Meritum Banku, wysłana zostanie wiadomość SMS z hasłem startowym o treści: !Alior Bank: Haslo startowe do systemu internetowego; Kod SMS z dn. DD-MM-RRRR: XXXXX (dotyczy również użytkowników tokenów).
Po wpisaniu hasła startowego (przesłanego SMSem) na kolejnym ekranie należy ustawić własne hasło. Przy kolejnych logowaniach Bank prosi o hasło maskowane i nie wymaga podania pełnego hasła, ani kodu autoryzacyjnego SMS.
Ważne!
W trakcie całego procesu pierwszego logowania do Alior Banku otrzymasz tylko jedną wiadomość SMS, która będzie zawierać hasło startowe. W przypadku otrzymania większej liczby wiadomości SMS, w szczególności wskazujących na potwierdzenie transakcji lub zmianę numeru zaufanego prosimy o kontakt z infolinią pod numerem 19 502.
Tu znajdziesz informacje, jak prawidłowo zalogować się i ustawić własne hasło
Informacje dla Klientów firmowych, korzystających z tokenów:
Tu znajdziesz instrukcję instalacji nośników USB w bankowości Alior Banku [plik PDF]
Korzystając z tokena, pamiętaj o poniższych podstawowych zasadach bezpieczeństwa:
- Zawsze podłączaj token do komputera dopiero wtedy, kiedy chcesz skorzystać z Systemu Bankowości Internetowej. Po zakończeniu pracy w Systemie, odłącz token i schowaj go w bezpiecznym miejscu.
- Nie zapisuj kodu PIN na tokenie, ani w innych miejscach (np. na kartkach) przechowywanych razem z tokenem.
- W przypadku utraty tokena, powiadom niezwłocznie infolinię lub oddział Alior Banku.
Po zalogowaniu
W Systemie Bankowości Internetowej Alior Banku znajdziesz wszystkie swoje produkty, które dotąd były prezentowane w systemie Meritum Banku.
Ważne!
Bank nigdy nie prosi o zatwierdzenie kodem SMS operacji których samodzielnie nie zlecałeś.
Do Systemu Bankowości Internetowej Alior Banku przeniesiona została historia operacji z ostatnich 12 miesięcy (od 1 października 2014 r. do 23 października 2015 r.). Jeśli potrzebujesz historii operacji z okresu sięgającego dalej niż 12 miesięcy wstecz, możesz ją do 14 grudnia 2015 r. wyeksportować lub wydrukować z systemu Meritum Banku. Do tego czasu pod adresem https://www.meritumbank.pl dostępny będzie podgląd systemu bankowości internetowej Meritum Banku z danymi według stanu na 23 października 2015 r. (widoczne są posiadane produkty i zrealizowane wcześniej operacje, nie jest jednak możliwe wykonywanie nowych transakcji). Logowanie możliwe jest przy użyciu dotychczasowego loginu i hasła Meritum Banku.
Dostęp mobilny
Klienci indywidualni mogą zainstalować na swoim smartfonie aplikację Alior Mobile dostępną na systemy: Android, iOS, a także, co jest nowością dla Klientów Meritum Banku, Windows Phone. Aplikacje te są dostępne wyłącznie w oficjalnych sklepach z aplikacjami (Google Play, App Store, Windows Phone Store). Dla Klientów biznesowych przygotowana została wersja „light” systemu.
Dowiedz się więcej o dostępie mobilnym
Uwagi dotyczące bezpieczeństwa
System Bankowości Internetowej Alior Banku dostępny jest po kliknięciu w przycisk „Zaloguj” na stronie https://www.aliorbank.pl . Zarówno na portalu Banku, jak i na stronie logowania w polu adresu widoczny jest symbol zielonej kłódki (lub pasek adresu zmieni kolor na zielony) potwierdzający tożsamość strony i informujący o bezpiecznym połączeniu z serwisem.
Ważne!
Pamiętaj, że:
- Bank nie wymaga tworzenia szablonów płatności w celu potwierdzenia nowego numeru rachunku, potwierdzenia lub zmiany zaufanego numeru telefonu lub innej operacji związanej z połączeniem operacyjnym.
- SMS-y autoryzacyjne/tokeny używane są tylko do akceptacji operacji inicjowanych przez użytkownika.
- Bank nie wymaga dodatkowego zabezpieczenia/ubezpieczenia Twoich środków.
- Do korzystania z Systemu Bankowości Internetowej Bank nie wymaga instalacji dodatkowego oprogramowania na Twoim telefonie.
- Bank nie wysyła SMS-em, za pośrednictwem wiadomości e-mail, ani w żaden inny sposób linków z żądaniem podania lub potwierdzenia jakichkolwiek danych lub aktywacji systemu.
- Bank nie żąda od Ciebie podania żadnych danych kontaktowych, ani danych dotyczących Twoich kart płatniczych/kredytowych.
Dowiedz się więcej o bezpieczeństwie
Korzystanie z systemu
Funkcjonalności bankowości internetowej Alior Banku
System Bankowości Internetowej Alior Banku działa w sposób zbliżony do systemu Meritum Banku, a większość Twoich ustawień została automatycznie przeniesiona w dniu połączenia banków, dlatego korzystanie z nowego systemu powinno być wygodne i intuicyjne. Większość transakcji, takich jak przelewy, zlecenia stałe, zakładanie i zrywanie lokat, spłata karty kredytowej, doładowania telefonu itp. wykonuje się podobnie, jak w bankowości internetowej Meritum Banku.
W bankowości internetowej Alior Banku uzyskałeś dostęp do dodatkowych funkcji i usług, m.in.: obsługi funduszy inwestycyjnych i usług Biura Maklerskiego, a także szerszej gamy usług płatniczych - w tym poleceń zapłaty oraz przelewów natychmiastowych realizowanych w ramach systemu Blue Cash (oznacza to dużo większą liczbę banków, do których można wysłać przelew natychmiastowy).
Dowiedz się więcej
Dzięki aplikacji mobilnej, możesz dołączyć do szybko rosnącego grona użytkowników systemu płatności mobilnych BLIK.
Dane przeniesione do systemu Alior Banku
W celu zapewnienia płynnego przejścia do obsługi Twoich produktów w Systemie Bankowości Internetowej Alior Banku, z systemu Meritum Banku została przeniesiona większość ustawień i danych.
W zakresie produktów widoczne są:
- wszystkie rachunki, karty, lokaty i kredyty, z aktualnymi saldami oraz informacją o dostępnych środkach.
- informacje dot. kart, za wyjątkiem kart Tesco Finanse (Visa ClubCard i MasterCard Clubcard).
- wyciągi z rachunków - będzie je można zapisać na dysku oraz wydrukować;
- historia operacji na rachunkach za ostatnie 12 miesięcy (od 1 października 2014 r. do 23 października 2015 r.), wraz z możliwością wyszukiwania operacji wykonanych w tym czasie, opcją zapisania danych do pliku oraz wydrukowania. Starsze dane można zamówić za pośrednictwem infolinii Alior Banku (pod numerem 19 502) lub do końca grudnia 2015 r. pobrać z systemu Meritum Banku (więcej informacji poniżej).
- przelewy z przyszłą datą realizacji, zlecone w Systemie Bankowości Internetowej i mobilnej widoczne są w zakładce: Płatności > Przelewy odroczone;
- zlecenia stałe pomiędzy własnymi rachunkami oraz na rachunki w innych bankach widoczne są w zakładce: Płatności > Zlecenia stałe;
- zlecenia stałe na rzecz ZUS i US - widoczne są w zakładce: Płatności > Przelewy odroczone, przeniesienie tych dyspozycji nastąpiło w postaci pojedynczych płatności z datą przyszłą
- zlecenia stałe według harmonogramu - widoczne są w zakładce: Płatności > Przelewy odroczone, przeniesienie nastąpiło w formie pojedynczych płatności z datą przyszłą.
Ważne!
Przeniesienie transakcji zostało zrealizowane automatycznie przez Bank.
W zakresie odbiorców i przelewów zdefiniowanych przeniesione zostały:
- pełna lista odbiorców, jeśli zawierała dane do 100 pozycji;
- dane odbiorców, do których wysłano przelew w ciągu ostatnich 3 miesięcy, jeśli lista odbiorców zawierała ponad 100 pozycji.
Powiadomienia o zdarzeniach na rachunkach
Klienci, którzy korzystali z usługi powiadomień o zdarzeniach finansowych i niefinansowych za pośrednictwem wiadomości SMS lub e-mail i chcieliby nadal je otrzymywać, powinni w bankowości internetowej Alior Banku zdefiniować powiadomienia i sposób ich wysyłki w zakładce Ustawienia > Powiadomienia.
Dostęp do bankowości internetowej Meritum Banku po połączeniu systemów
23 października 2015 r. wyłączony został system transakcyjny Meritum Banku, a od 26 października br. wszelkie operacje mogą być wykonywane wyłącznie w systemie transakcyjnym Alior Banku.
Dla wygody Klientów, jeszcze do 14 grudnia 2015 r. jest możliwe zalogowanie się do bankowości internetowej Meritum Banku i podgląd historycznych danych według stanu na 23 października 2015 r.
Logowanie do bankowości internetowej Meritum Banku możliwe jest (do 14 grudnia 2015 r.) pod adresem: https://www.meritumbank.pl po wpisaniu dotychczasowego loginu oraz hasła.
Po zalogowaniu do systemu Meritum Banku można:
- zobaczyć produkty oraz salda aktualne na 23 października 2015 r.;
- sprawdzić historię operacji dokonywanych na rachunkach Meritum Banku do 23 października 2015 r.;
- w razie potrzeby - przypomnieć login i spersonalizowaną instrukcję logowania do bankowości elektronicznej Alior Banku.
Ważne!
Od 15 grudnia 2015 r. system bankowości elektronicznej Meritum Banku będzie niedostępny. Klienci, którzy chcą uzyskać starsze dane (dotyczące okresu przed 1 października 2014 r.) powinni:
- najpóźniej do 14 grudnia 2015 r. wyeksportować dane z systemu Meritum Banku;
- od 15 grudnia 2015 r. zamawiać dane na infolinii Alior Banku.
Dostęp dla Klientów biznesowych
- Zalogować się do Systemu Bankowości Internetowej Alior Banku przy użyciu indywidualnego, ośmiocyfrowego numeru Klienta (CIF) - użytkownik loguje się każdorazowo przy użyciu CIF, przypisanego do kontekstu osoby fizycznej (Informacje dot. pierwszego logowania).
- Po prawidłowym zalogowaniu do bankowości internetowej prezentowane są produkty bankowe, prowadzone w Banku dla osoby fizycznej. W celu zlecenia dyspozycji z rachunków firmowych, należy zmienić kontekst Użytkownika, wybierając z listy rozwijanej kontekst klienta biznesowego. Lista ta dostępna jest w prawym, górnym rogu ekranu.
Jeśli chcesz, żeby kontekst firmowy był prezentowany bezpośrednio po zalogowaniu się (bez przełączania się z kontekstu Klienta indywidualnego), zmień ustawienia kontekstu domyślnego, w zakładce Ustawienia -> Moje ustawienia.
Dostęp mobilny
Bankowość mobilna
23 października 2015 r. aplikacja Meritum Bank Mobilny została wyłączona i od 26 października 2015 r. została zastąpiona przez rozwiązania Alior Banku.
Klienci indywidualni mogą korzystać z bankowości mobilnej zarówno za pośrednictwem przeglądarki internetowej, jak i z aplikacji mobilnej na smartfony i tablety.
Klienci biznesowi mogą korzystać z wersji „light” systemu, dostępnej pod adresem https://m.aliorbank.pl.
Aplikacja mobilna dla Klientów indywidualnych
Aplikacja Alior Mobile dostępna jest w oficjalnych sklepach z aplikacjami mobilnymi na smartfony z systemami: iOS, Android oraz - co jest nowością dla Klientów Meritum Banku - Windows Phone. W systemie mobilnym, podobnie jak w aplikacji Meritum Banku, można dokonywać transakcji na koncie, przeglądać zlecenia, obsługiwać lokaty, uzyskać informacje o kartach płatniczych.
Poniżej zestawienie najważniejszych funkcji, które oferuje aplikacja:
- sprawdzenie stanu środków,
- wykonanie przelewu do dowolnego odbiorcy,
- wykonanie przelewu pomiędzy własnymi rachunkami,
- przeglądanie historii operacji (w tym dokonanych kartami) wraz ze szczegółami,
- opłata faktur za pomocą zeskanowanego kodu QR,
- założenie lub zerwanie lokaty terminowej,
- spłata karty kredytowej,
- sprawdzenie kursów walut,
- wyszukanie placówki lub bankomatu,
- doładowanie telefonu na kartę,
- zmiana limitu transakcji dokonywanych kartą,
- zablokowanie karty,
- logowanie za pomocą wzoru (gestu).
Aplikację możesz pobrać ze sklepów:
Przeczytaj więcej o aplikacji Alior Mobile, jej funkcjonalnościach i sposobie aktywowania
Aplikacja na tablety dla Klientów indywidualnych
Jeżeli posiadasz tablet, masz możliwość korzystania ze specjalnej wersji Systemu Bankowości Internetowej przystosowanej do tego typu urządzeń. Aplikacja umożliwia Klientom indywidualnym korzystanie ze wszystkich najważniejszych funkcji konta w Alior Banku.
Przeczytaj więcej o możliwościach i sposobie aktywowania aplikacji na tablety
Wersja light dla Klientów indywidualnych i biznesowych
Kolejna nowość to możliwość korzystania z systemu bankowości mobilnej w wersji „light”, czyli specjalnej wersji Systemu Bankowości Internetowej, przystosowanej do urządzeń mobilnych. Dzięki temu, otrzymasz pełną swobodę w zarządzaniu finansami.
Korzystając z urządzenia mobilnego (tabletu lub smartfonu z przeglądarką internetową), możesz, bez instalowania dodatkowych aplikacji, połączyć się z Bankiem i zalogować do systemu.
Za pośrednictwem bankowości w wersji „light” możesz:
- przeglądać stan swoich środków;
- wykonywać przelewy do dowolnych odbiorców;
- wykonywać przelewy natychmiastowe;
- wykonywać przelewy pomiędzy swoimi rachunkami;
- wykonać doładowanie telefonu pre-paid;
- korzystać z niezaufanych szablonów płatności;
- przeglądać szczegóły operacji finansowych;
- zakładać i zrywać lokaty terminowe;
- weryfikować szczegóły kredytów i harmonogram spłat;
- zasilić rachunek brokerski;
- przeglądać transakcje dokonane kartami płatniczymi;
- weryfikować polecenia zapłaty i zlecenia stałe.
Więcej o wersji „light”
Pytania i odpowiedzi
Najczęściej zadawane pytania związane z bankowością internetową i mobilną.
Klienci firmowi mogą korzystać ze specjalnej wersji serwisu dostosowanej do urządzeń mobilnych, dostępnej pod adresem https://m.aliorbank.pl
- historyczne wyciągi z rachunków, z możliwością ich zapisania do pliku na dysku oraz wydruku,
- historia operacji na rachunkach za okres minionych 12 miesięcy, wraz z możliwością wyszukiwania operacji wykonanych w tym czasie i opcją zapisania danych do pliku oraz wydrukowania. Starsze dane uzyskać można za pośrednictwem infolinii Alior Banku,
- historia transakcji wykonanych z wykorzystaniem kart płatniczych MasterCard wydanych przez Meritum Bank.
- po zalogowaniu do systemu Meritum Banku (dostępnego tylko w trybie „do odczytu”) – dane wraz z możliwością wyszukiwania operacji wykonanych w tym czasie, opcją zapisania danych do pliku oraz wydrukowania, dane w systemie dostępne będą do 14 grudnia 2015 r.;
- za pośrednictwem infolinii Alior Banku (pod numerem 19 502).
- pełna lista odbiorców, jeśli zawierała dane do 100 pozycji;
- dane odbiorców, do których wysłano przelew w ciągu ostatnich 3 miesięcy, jeśli lista odbiorców zawierała ponad 100 pozycji.
- zlecenia stałe pomiędzy własnymi rachunkami oraz na rachunki w bankach zewnętrznych - w zakładce Płatności > Zlecenia stałe,
- zlecenia stałe na rzecz ZUS i US - zostały one przeniesione do nowego systemu, jako pojedyncze płatności z datą przyszłą. Operacje te widoczne są w zakładce: Płatności > Przelewy odroczone. Jeżeli zlecenia stałe z tytułu opłaty składek ZUS lub podatków były wprowadzone, jako ‘bezterminowe’, zostały one przeniesione na okres 12 miesięcy po fuzji operacyjnej. Kolejne płatności mogą zostać zdefiniowane przez klientów, jako płatności z datą bieżącą lub przyszłą z poziomu serwisu internetowego Alior Banku.
- zlecenia stałe wg harmonogramu - zostały przeniesione do nowego systemu, jako pojedyncze płatności z datą przyszłą. Są one widoczne w zakładce: Płatności > Przelewy odroczone.
Każdy klient indywidualny może korzystać zarówno z aplikacji natywnych, które dostępne są na smartfony z systemem operacyjnym Android, Windows Phone i iOS, jak i ze specjalnej wersji serwisu dostosowanej do urządzeń mobilnych, dostępnej pod adresem: https://m.aliorbank.pl
Klient firmowy
Klienci firmowi mogą korzystać ze specjalnej wersji serwisu dostosowanej do urządzeń mobilnych, dostępnej pod adresem https://m.aliorbank.pl
System bankowości internetowej Meritum Banku dostępny będzie do 14 grudnia 2015 r., ale tylko w trybie „do odczytu”, tzn. jako archiwum danych aktualnych na 23 października 2015 r. (dzień wyłączenia systemów Meritum Banku). Dzięki udostępnieniu systemu w trybie „do odczytu”, klienci mają czas, aby w razie potrzeby wyeksportować historię transakcji i wszelkie inne dane niezbędne w przyszłości. W systemie Meritum Banku nie można realizować żadnych nowych operacji. Od 15 grudnia 2015 r. system bankowości internetowej Meritum Banku będzie niedostępny.
Aplikacja Meritum Bank Mobilny została wyłączona 23 października 2015 r. Klienci indywidualni mogą teraz korzystać z aplikacji mobilnej Alior Banku, dostępnej na systemy iOS, Android, Windows Phone. Instrukcję jak aktywować aplikację mobilną znaleźć można na stronie: https://www.aliorbank.pl/dodatkowe-informacje/bankowosc-elektroniczna/dostep-mobilny.html
Klienci firmowi mogą korzystać ze specjalnej wersji serwisu Alior Banku dostosowanej do urządzeń mobilnych, dostępnej pod adresem https://m.aliorbank.pl
Hasło weryfikacyjne i odpowiedzi na pytania weryfikacyjne (wykorzystywane w Meritum Banku do dodatkowej weryfikacji tożsamości użytkownika za pośrednictwem Infolinii Banku w sytuacjach awaryjnych, np. zagubienia elementów pakietu bezpieczeństwa) nie zostały przeniesione do systemów Alior Banku i nie są wykorzystywane podczas połączeń z Infolinią.
Obecnie transakcje mogą być realizowane tylko i wyłącznie w systemie bankowości elektronicznej Alior Banku, a system Meritum Banku jest dostępny jedynie „do odczytu”.
Bank rekomenduje również, aby klienci zalogowali się do systemu bankowości internetowej Alior Banku w pierwszych dwóch tygodniach od przejścia na systemy Alior Banku – najlepiej zrobić to do 10 listopada 2015 r.
Natomiast klienci biznesowi mogą w Alior Banku korzystać z tokena do autoryzacji transakcji. Jednak wówczas konieczna jest wymiana tokena na nowy, odpowiadający standardom Alior Banku. Nowe tokeny przesłane zostały klientom biznesowym bezpłatnie w pierwszych dniach października 2015 r.
Każdy klient, zarówno indywidualny, jak i biznesowy, otrzymał też na początku października 2015 r. instrukcję logowania do systemów Alior Banku. Informacja ta uwzględnia również informacje dot. tokenów. Instrukcja wyświetla się po zalogowaniu się do systemu bankowości internetowej Meritum Banku https://www.meritumbank.pl (dostępnego tylko w trybie „do odczytu”) i będzie dostępna do 14 grudnia 2015 r.
Dotychczasowy token może być klientowi potrzebny do logowania się do systemu bankowości elektronicznej Meritum Banku również po jego wyłączeniu, tj. do 14 grudnia 2015 r. Do tego czasu system Meritum Banku jest dostępny w trybie „do odczytu”, tzn. jako archiwum danych aktualnych na 23 października 2015 r. (dzień wyłączenia systemów Meritum Banku). Dzięki udostępnieniu systemu w trybie „do odczytu”, klienci mają czas, aby w razie potrzeby wyeksportować historię transakcji i wszelkie inne dane niezbędne w przyszłości. W systemie Meritum Banku nie można realizować żadnych nowych operacji.
Od 15 grudnia 2015 r. system bankowości internetowej Meritum Banku będzie niedostępny. Wtedy również token Meritum Banku przestanie być potrzebny.
- Zalogować się do Systemu Bankowości Internetowej Alior Banku przy użyciu indywidualnego, ośmiocyfrowego numeru Klienta (CIF) - użytkownik loguje się każdorazowo przy użyciu CIF, przypisanego do kontekstu osoby fizycznej (Informacje dot. pierwszego logowania).
- Po prawidłowym zalogowaniu do bankowości internetowej prezentowane są produkty bankowe, prowadzone w Banku dla osoby fizycznej. W celu zlecenia dyspozycji z rachunków firmowych, należy zmienić kontekst Użytkownika, wybierając z listy rozwijanej kontekst klienta biznesowego. Lista ta dostępna jest w prawym, górnym rogu ekranu.