Informacje o połączeniu banków
26 października 2015 r. nastąpiło połączenie Meritum Banku z Alior Bankiem. Połączony Bank działa pod nazwą prawną Alior Bank SA. Zakończenie procesu integracji oznacza, że wszystkie produkty, usługi i systemy są wspólne. Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółowymi informacjami zawartymi w poniższych sekcjach.
Najważniejsze zmiany po fuzji operacyjnej (26 października 2015 r.)
Zakres | Stan po fuzji operacyjnej |
---|---|
nazwa prawna | Alior Bank SA |
marka i logo | Alior Bank |
adres strony internetowej | www.aliorbank.pl |
infolinia | 19 502 (z sieci Play: 12 19 502), 12 370 70 00 - z telefonów komórkowych i stacjonarnych, (+48) 12 19 502, (+48) 12 370 70 00 - z zagranicy |
adres korespondencyjny | Alior Bank SA ul. Postępu 18B 02-676 Warszawa |
umowy zawarte przez Klientów z Meritum Bankiem | umowy obowiązują |
numery rachunków kont osobistych i firmowych | działać będą zarówno dotychczasowe numery, jak i nowe |
spłata kredytów | zgodnie z indywidualnym planem spłaty kredytu, na numer rachunku wskazany w umowie |
login i hasło do bankowości internetowej | na przełomie września i października br. każdy Klient otrzymał indywidualną informację o nowym sposobie logowania - informacja jest wyświetlana po zalogowaniu się do bankowości elektronicznej Meritum Banku |
karty płatnicze | działają tylko aktywowane karty MasterCard; karty Visa wyłączone 25.10.2015 r. |
obowiązujące Regulaminy oraz Taryfy Opłat i Prowizji | dokumenty Alior Banku, wysłane do Klientów po 20 sierpnia br. (obowiązujące dokumenty) |
placówki | pełna obsługa w połączonej sieci Alior Banku (około 800 placówek) |
Pytania i odpowiedzi
Sprawdź najczęściej zadawane pytania związane z połączeniem banków.
Informacje ogólne
Co to znaczy, że nastąpiła fuzja prawna Alior Banku i Meritum Banku?
Jakie są korzyści z bycia klientem połączonego banku?
Klienci połączonego banku mogą korzystać z szerokiej oferty atrakcyjnych produktów bankowych oraz nowoczesnej, wielokanałowej obsługi, zgodnej z najwyższymi standardami rynkowymi. Klienci uzyskali też dostęp do czwartej największej sieci placówek(ponad 800 oddziałów) bankowych w kraju. Oznacza to łatwiejszy i wygodniejszy dostęp do usług Banku.
Jak nazywa się połączony bank?
Czy zmienią się dane banku i adres korespondencyjny?
Adres siedziby Alior Banku:
Alior Bank SA
ul. Łopuszańska 38D
02-232 Warszawa
Adres korespondencyjny:
Alior Bank SA
ul. Postępu 18B
02-676 Warszawa
Obsługa Klienta
Gdzie znajdę informacje o zmianach, jakie nastąpiły?
Czy po fuzji banków wprowadzono jakieś zmiany w obsłudze klientów Meritum Banku i oferowanych im usługach?
- dostęp do około 800 placówek Alior Banku,
- obsługę gotówkową w placówkach (wpłaty i wypłaty środków z konta, spłata rat kredytów),
- dostęp do sieci wpłatomatów Euronet i Planet Cash,
- korzystanie z oferty Biura Maklerskiego,
- dostęp do platformy wymiany walut,
- możliwość zamówienia kart wydawanych do rachunków walutowych prowadzonych w EUR, USD, GBP,
- możliwość korzystania z płatności mobilnych NFC (ang. komunikacja bliskiego zasięgu), czyli z płatności za pomocą telefonu komórkowego (usługa tylko klientów indywidualnych),
- możliwość korzystania z płatności mobilnych BLIK – czyli z płatności w sklepach oraz w Internecie z wykorzystaniem telefonu komórkowego i jednorazowych kodów (usługa tylko klientów indywidualnych),
- możliwość dokonywania zmiany PIN-u do kart płatniczych również w bankowości internetowej,
- i wiele innych.
Jaki numer infolinii obowiązuje po połączeniu banków?
Gdzie prowadzona jest obsługa Klientów?
Regulaminy oraz Taryfy Opłat obowiązujące od 26.10.2015
Jakie regulaminy obowiązują klientów dawnego Meritum Banku?
Czy w związku z wprowadzeniem nowych regulaminów Klienci dawnego Meritum Banku muszą lub musieli podpisywać aneksy do umów?
Bankowość elektroniczna
Gdzie znajdę więcej informacji (w tym pytania i odpowiedzi) dotyczące bankowości internetowej i mobilnej?
Konta i depozyty
W nowej Taryfie Opłat i Prowizji Alior Banku widnieje wiele produktów, których nie znam. Skąd mam wiedzieć, które pozycje mnie dotyczą?
Produkty dla Klientów indywidualnych
Dotychczasowa nazwa | Nowa nazwa |
Konto z Gwarancją |
Konto Wyższej Jakości |
Proste Konto Osobiste, MeritumKonto Zarabiające | Konto Osobiste Meritum |
MeritumKonto Junior | Konto Junior Meritum |
Rachunki e-Kantor | Konto Walutowe Meritum |
Wszystkie rachunki oszczędnościowe | Konto Oszczędnościowe Meritum |
Wszystkie lokaty | Lokata standardowa lub Lokata negocjowana |
Produkty dla Klientów biznesowych
Dotychczasowa usługa lub nazwa | Nowa usługa lub nazwa |
Usługa e-Kantor w pakiecie z rachunkiem Meritum Waluty | Autodealing |
Rachunki: Meritum Rozwoju, Meritum Korzyści, Rachunki rozliczeniowe, Meritum Biznes, Meritum Firma | Rachunek rozliczeniowy Meritum |
Rachunki Meritum Bez Granic oraz Meritum Waluty | Bez zmian |
Czy po fuzji zmieniły się warunki korzystania z mojego konta?
Czy w związku z fuzją zmieniły się numery rachunków bankowych?
Jaki jest mój nowy numer rachunku po fuzji operacyjnej banków?
Numery rachunków stosowane dotychczas w Meritum Banku również są aktywne.
Czy muszę powiadomić zakład pracy o nowym numerze konta osobistego?
Czy muszę powiadomić ZUS, US i kontrahentów o nowym numerze mojego konta firmowego?
Rekomendujemy natomiast powiadomienie ZUS oraz US o nowym numerze rachunku firmowego w możliwie krótkim terminie. Jest to możliwe od 26 października 2015 r, od kiedy nowy numer rachunku jest widoczny dla klientów w systemie bankowości elektronicznej.
Rekomendujemy natomiast powiadomienie ZUS oraz US o nowym numerze rachunku firmowego w możliwie krótkim terminie. Jest to możliwe od 26 października 2015 r., tj. od pierwszego dnia po połączeniu działalności operacyjnej banków, od kiedy nowy numer rachunku jest widoczny dla klientów w systemie bankowości elektronicznej.
Czy nowa Taryfa Opłat i Prowizji Alior Banku oznacza wprowadzenie wyższych opłat za prowadzenie rachunków?
Zmianą na korzyść posiadaczy Kont z Gwarancją jest przedłużenie okresu, w którym nie będzie pobierana opłata za prowadzenie rachunku, bez konieczności spełniania przez klientów jakichkolwiek warunków. Okres promocji został przedłużony do 30 listopada 2015 r. (wcześniej ustalona była data 31 października 2015 r.).
Czy po fuzji posiadacz rachunku osobistego ma możliwość zamówienia karty dla osoby trzeciej - dziecka lub członka rodziny?
Czy po fuzji banków dla rachunków indywidualnych i firmowych jest pobierana opłata za otrzymany przelew przychodzący w obcej walucie?
W przypadku klientów firmowych nie są pobierane opłaty za przyjęcie przelewu przychodzącego w walucie obcej.
W Alior Banku limit kont oszczędnościowych wynosi 2. Jak rozwiązano kwestię przeniesienia rachunków oszczędnościowych z Meritum Banku do Alior Banku w przypadku klienta indywidualnego, posiadającego konta oszczędnościowe w obu bankach?
Konta oszczędnościowe z Meritum Banku zostały przeniesione do systemu bankowości elektronicznej Alior Banku, jako Konta Oszczędnościowe Meritum.
W Alior Banku, zgodnie z Regulaminem, klient może otworzyć dwa konta oszczędnościowe w danej walucie. W limit liczby kont oszczędnościowych wliczają się również konta już zamknięte w Alior Banku.
Dla kont oszczędnościowych przenoszenia z Meritum Banku do Alior Banku (podczas migracji danych) limit kont oszczędnościowych został zniesiony. Oznacza to, że konta z Meritum Banku zostały przeniesione nawet, jeśli były już trzecim lub czwartym kontem oszczędnościowym. W takiej sytuacji klient nie ma już możliwości otwarcia kolejnego konta oszczędnościowego w Alior Banku.
Jakie jest oprocentowanie lokat?
Co z moją lokatą założoną w Meritum Banku w związku z fuzją banków?
Wpłaty, wypłaty, przelewy
Czy klienci dawnego Meritum Banku mogą korzystać z wpłatomatów?
Czy klienci dawnego Meritum Banku mogą wpłacać i wypłacać środki w oddziałach Alior Banku?
- wpłacać i wypłacać środki ze swojego konta;
- wpłacać i wypłacać środki z lokaty;
- spłacać raty kredytów.
Kwoty wypłat, które nie wymagają awizowania (notyfikacji) w Alior Banku określane są w Taryfie Opłat i Prowizji.
Czy zakres obsługi gotówkowej zmienił się po połączeniu z Alior Bankiem?
- z obsługi gotówkowej w placówkach Alior Banku (w tym z obsługi gotówkowej w walutach obcych: EUR, USD, GBP) - lista placówek (wraz z informacją o obsłudze gotówkowej)
- z wpłatomatów Euronet i Planet Cash,
- z usługi „Płać kartą i wypłacaj” (cashback), czyli z możliwości wypłacania środków z konta w sklepach i punktach usługowych, przy okazji płatności za zakupy.
Czy mogę wypłacać gotówkę z konta w kasach sklepów?
Jaki adres banku należy wskazywać przy przelewach?
Jaki SWIFT należy podawać przy przelewach zagranicznych?
Dotychczasowy kod SWIFT Meritum Banku tj. BWEUPLPW zostanie wyłączony z końcem listopada 2015 r. Po tym terminie płatności zagraniczne będą możliwie do realizacji tylko z wykorzystaniem kodu SWIFT Alior Banku: ALBPPLPW.
Kredyty
Jak mam spłacać swój kredyt?
Co z moim kredytem zaciągniętym w Meritum Banku?
Karty płatnicze - wymiana kart Visa na MasterCard
Czy w związku z fuzją zmienią się karty płatnicze?
Wszystkie karty Visa zostały wyłączone 25 października 2015 r. o godz. 24:00 (nawet, jeśli klient nie aktywował nowej karty Mastercard).
Czy karty z logo Meritum Banku (karty Visa) są jeszcze aktywne?
Czy muszę oddać swoją kartę Visa do oddziału banku?
W jaki sposób mogę aktywować nową kartę MasterCard?
Karty płatnicze - funcjonalności i cechy
Czy nowe karty MasterCard oferują takie funkcjonalności, jak wcześniej posiadane w Meritum Banku karty Visa?
Czy w związku z wymianą kart kredytowych zmieniły się także numer rachunku do jej spłaty?
26 października 2015 r. nastąpiło nadanie nowych numerów rachunków bankowych wszystkim produktom posiadanym przez Klientów Meritum Banku, w tym kartom kredytowym, jednak numery rachunków stosowane w Meritum Banku również są aktywne. Oznacza to, że spłata kart kredytowych może być realizowana zarówno na nowy, jak i na dotychczasowy numer rachunku kredytowego.
Czy nową kartą MasterCard mogę płacić w ten sam sposób i w tych samych miejscach?
Czy nowe karty z logo MasterCard posiadają funkcję zbliżeniową?
Czy możliwe są płatności w punktach, które do tej pory przyjmowały kartę Meritum Banku z logo Visa? Czy można nimi płacić za granicą?
Czy są dostępne karty do rachunków w walutach obcych?
Czy mogę zmienić PIN do karty w systemie bankowości internetowej?
Ubezpieczenia i produkty ubezpieczeniowo-inwestycyjne
Czy coś zmieniło się w zasadach i obsłudze nabytych za pośrednictwem Meritum Banku ubezpieczeń lub produktów ubezpieczeniowo-inwestycyjnych?
Wszystkie pozostałe postanowienia zawarte w Warunkach Ubezpieczenia (w przypadku ubezpieczeń grupowych) lub w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia (w przypadku ubezpieczeń indywidualnych), zasady obsługi w placówkach oraz dostępu do Serwisu internetowego Towarzystwa Ubezpieczeń pozostają bez zmian.