Bilety i parkingi w Alior Mobile

Usługa, dzięki, której kupisz bilet komunikacji miejskiej i zapłacisz za postój swojego pojazdu w strefie płatnego parkowania w mieście.

Bilety i parkingi w Alior Mobile

komunikacja miejska

kupuj bilety komunikacji miejskiej bez logowania w aplikacji Alior Mobile

parkingi

uruchom aplikację Alior Mobile, wybierz: miasto, podstrefę, czas postoju i zapłać za parking

Dlaczego warto?

  • Nie musisz zastanawiać się, ile czasu potrzebujesz na postój.
  • Dzięki opcji start – stop możesz zawsze zakończyć parkowanie w dowolnej chwili.
  • Płacisz tylko za wykorzystany czas zgodnie z cennikiem parkingowym.
  • Nie musisz zastanawiać się, ile czasu potrzebujesz na postój.
  • Dzięki opcji start – stop możesz zawsze zakończyć parkowanie w dowolnej chwili.
  • Płacisz tylko za wykorzystany czas zgodnie z cennikiem parkingowym.

Jak korzystać z usługi Bilety i parkingi?

Aby skorzystać z usługi:
  • uruchom aplikację mobilną Alior Mobile,
  • wybierz na dole ekranu Bilety i parkingi.
Funkcję Bilety i parkingi znajdziesz również po zalogowaniu się do aplikacji w zakładce Płatności.

Aby kupić bilet komunikacji miejskiej, wybierz:
  • Komunikacja.
  • Miasto, rodzaj i parametry biletu.
  • Potwierdź zakup.
Gotowe! Bilet skasowany.

Podczas kontroli, pokaż ekran z aktywnym biletem. Nawet gdy nie będziesz mieć dostępu do sieci – wyświetlisz bilet.
Aby skorzystać z usługi:
  • uruchom aplikację mobilną Alior Mobile,
  • wybierz na dole ekranu Bilety i parkingi.
Funkcję Bilety i parkingi znajdziesz również po zalogowaniu się do aplikacji w zakładce Płatności.

Aby kupić bilet komunikacji miejskiej, wybierz:
  • Komunikacja.
  • Miasto, rodzaj i parametry biletu.
  • Potwierdź zakup.
Gotowe! Bilet skasowany.

Podczas kontroli, pokaż ekran z aktywnym biletem. Nawet gdy nie będziesz mieć dostępu do sieci – wyświetlisz bilet.

Co więcej?

Jeśli często kupujesz bilet o tych samych parametrach - dodaj go do ulubionych. Dzięki temu kolejne bilety kupisz jeszcze szybciej.

Aby skorzystać z płatnego parkingu w mieście, wybierz:
  • Parkingi.
  • Miasto, podstrefa, czas.
  • Rozpocznij parkowanie .
Parkowanie zakończysz w dowolnym momencie.

Ważne!
Pamiętaj, by pod przednią szybą umieścić informację, że parkujesz z moBiLET – pobierz i wydrukuj winietę ze strony www.mobilet.pl lub – jeśli nie masz takiej możliwości - napisz wyraźnie na kartce.
Sprawdź w aplikacji, czy poprawnie wpisałeś numer rejestracyjny pojazdu.

Jak korzystać z usługi?

Jak korzystać z usługi Bilety i parkingi w Alior Mobile?
Jak aktywować usługę Bilety i parkingi w Alior Mobile?
Jak kupić i przedstawić do kontroli bilet w Alior Mobile?
Jak zapłacić za parking w Alior Mobile?

Zainstaluj aplikację Alior Mobile

Twoje finanse w jednym miejscu.

Pobierz aplikację
ze sklepu Google Play lub App Store i zainstaluj na smartfonie
Aktywuj aplikację
postępuj według instrukcji na ekranie smartfona
 
Korzystaj z wszystkich funkcji Alior Mobile
 
Aplikacja dostępna jest w sklepie Google Play i App Store

Dodatkowe informacje

Pytania i odpowiedzi

Kto może skorzystać z usługi?
Możesz korzystać z usługi, jeśli:
  • jesteś klientem indywidualnym (dotyczy także dzieci, które ukończyły 13 lat),
  • jesteś właścicielem lub współwłaścicielem konta w PLN.
Co w sytuacji, gdy zamknę konto w Alior Banku?
Jeśli nie posiadasz aktywnego konta w naszym banku – nie możesz kupić biletu ani skorzystać z postoju przez aplikację Alior Mobile
Czy za bilety autobusowe i parkingi mogę płacić kartą?
Nie. Pieniądze pobierane są automatycznie z konta w Alior Banku. Możesz skorzystać z usługi, jeśli masz odpowiednią kwotę na koncie.
Gdzie znajdę usługę Bilety i parkingi (moBILET)?
Usługę znajdziesz:
  • na dole ekranu logowania po uruchomieniu aplikacji Alior Mobile oraz  
  • po zalogowaniu do aplikacji mobilnej w sekcji Płatności.
Jak mogę aktywować usługę?
  • Uruchom aplikację Alior Mobile
  • Na ekranie startowym wybierz Bilety i parkingi i zaloguj się do aplikacji
  • Kliknij Włącz usługę
  • Przeczytaj i zaakceptuj regulamin usługi
  • Wybierz konto powiązane z usługą
  • Potwierdź aktywację usługi
Czy mogę wyłączyć usługę w każdej chwili?
Tak. Aby wyłączyć usługę wybierz:
  • Profil,
  • Ustawienia,
  • następnie w sekcji Usługa Bilety i parkingi przesuń suwak.
Czy mogę otrzymać fakturę za zakupione bilety?
Tak. Aby otrzymać fakturę wejdź:
  • w zakładkę Faktury i reklamacje dostępną w Profil » Ustawienia » Usługi Bilety i parkingi,
  • kliknij Wygeneruj kod,
  • na ekranie telefonu zobaczysz Twój Login i Kod jednorazowy – za ich pomocą zaloguj się na stronie Partnera,
  • pobierz fakturę.
Czy mam dostęp do większej ilości danych niż prezentowane w Usłudze Bilety i Parkingi?
Tak. Jeśli chcesz sprawdzić szczegółowe informacje o zakupionych biletach, zestawieniach zbiorczych lub skonfigurować ustawienia usługi Bilety i parkingi (mobilet) wejdź:
  • w zakładkę Faktury i reklamacje,
  • następnie kliknij Wygeneruj kod.
Za pomocą tych danych zaloguj się na stronie Partnera Mobile Traffic Data Sp. z.o.o.

Hasło jest jednorazowe – możesz wygenerować je tylko raz na 15 minut.
Jeśli przekroczysz 15 minut musisz wygenerować nowy kod.
 
Gdzie mogę złożyć reklamację, jeśli pieniądze z mojego konta zostały pobrane, a ja nie otrzymałem biletu lub nie udało mi się poprawnie rozpocząć postoju?
W takiej sytuacji skontaktuj się z Mobile Traffic Data Sp. z.o. (moBILET):
  • telefonicznie -  pod numerami: 61 66 70 999 lub 801 805 900 (opłata za połączenie jest zgodna z cennikiem operatora),
  • e-mailowo - pomoc@mobilet.pl,
  • elektronicznie - przez formularz kontaktowy na stronie: mobilet.pl.
moBILET rozpatruje reklamacje w ciągu 5 dni roboczych od dnia wpływu. Jeśli będzie potrzebny kontakt z dostawcą usług biletów komunikacji miejskiej lub usług parkowania, odpowiedź otrzymasz do 14 dni roboczych.
 
Gdzie mogę złożyć reklamację na niepoprawne działanie aplikacji i sposób dokonywania płatności?
W tej sprawie skontaktuj się z nami:
  • osobiście – w dowolnej placówce. Lista placówek znajduje się pod linkiem: https://www.aliorbank.pl/placowki-i-bankomaty.html,
  • telefonicznie - pod numerami: 19502 lub 12 370 70 00 – pracujemy 7 dni w tygodniu przez całą dobę (opłata za połączenie jest zgodna z cennikiem operatora)
  • elektronicznie - w bankowości internetowej Alior Online lub aplikacji mobilnej Alior Mobile – przez formularz reklamacyjny w zakładce „Wiadomości”,
  • listownie – na adres:
    Alior Bank SA
    ul. Postępu 18B
    02-676 Warszawa.
Gdzie znajdę regulamin korzystania z usługi moBILET?
Regulamin korzystania z usługi moBILET znajdziesz na stronie naszego Partnera: mobilet.pl.

Jeśli jeszcze nie masz aktywnej usługi -  Regulamin pobierzesz także w pierwszych krokach aktywacji.
Jakie bilety są dostępne w aplikacji?
W aplikacji znajdziesz bilety komunikacyjne, które nie wymagają podania danych osobowych.
W którym momencie muszę kupić bilet?
Bilet musisz kupić od razu po wejściu do autobusu lub tramwaju.
Czy mogę kupić więcej biletów?
Tak. Możesz to zrobić:
  • po wyborze parametrów biletu, a przed jego skasowaniem – w ten sposób kupisz większą liczbę takich samych biletów,
  • po zakupie - kliknij: Kup kolejny bilet – skorzystaj z tej opcji jeśli np. kupujesz bilet normalny i ulgowy.
Możesz też kupić bilet dla innych osób, z którymi podróżujesz. Przy kontroli pokaż wszystkie aktywne bilety.
Czy mogę anulować aktywny bilet?
Niestety nie możesz anulować kupionego biletu.
Czy mogę kupić bilet teraz, a skasować później?
Nie. Zakup biletu oznacza jego skasowanie. Nie możesz kupić biletu „na później”.
Gdzie znajdę aktywny bilet?
Znajdziesz go na głównym ekranie zakładki „Bilety i parkingi”.
Jak przebiega kontrola biletowa?
Kliknij ekran z aktywnym biletem i pokaż go kontrolerowi. Kontroler sprawdzi ważność i autentyczność biletu.
Mam aktywny bilet. Co, jeśli stracę połączenie z siecią lub wyloguje mnie aplikacja?
Aktywne bilety działają w trybie offline. Nie potrzebujesz połączenia internetowego oraz nie musisz być zalogowany do aplikacji.
Zakup biletu trwa zbyt długo, do autobusu wszedł kontroler. Co robić?
Jeśli przyczyny techniczne przedłużają zakup biletu, kup i skasuj bilet tradycyjny. Kontroler sprawdzi, czy masz ważny bilet. Brak możliwości zakupu biletu przy pomocy aplikacji, nie zwalnia Cię z obowiązku posiadania ważnego biletu.
Bilet wyświetlił się jako aktywny, jednak kontroler nie uznał biletu kupionego w aplikacji. Co robić?
Aby wyjaśnić sytuację skontaktuj się z firmą Mobile Traffic Data Sp. z.o.o. – dostawcą usługi moBILET.
Czy będę mieć dostęp do historycznych biletów?
Tak. Wykorzystane bilety znajdziesz w zakładce Historia.
Czy mogę kupić również bilety na pociąg?
Nie. Usługa dotyczy tylko komunikacji miejskiej. Płatności za bilety na pociągi nie są obsługiwane.
Czy mogę aktywny bilet wyświetlić na innym urządzeniu?
Nie. Aktywne bilety prezentowane są wyłącznie na urządzeniu, z którego je kupujesz.
W jakich miastach działa usługa Parkingi?
Z usługi skorzystasz:
  • w większych polskich miastach, takich jak: Warszawa, Kraków, Gdańsk, Wrocław, Poznań Szczecin, Częstochowa, Toruń, Radom, Kielce Rzeszów
    i
  • mniejszych, takich jak: Wieluń, Złotów, Szamotuły, Namysłów, Mosina, Międzyzdroje, Darłowo, Sieraków, Kórnik, Rakoniewice.
Rozpoczynam postój start/stop, z chęcią parkowania dłużej niż godzinę. Na koncie mam pieniądze, tylko na opłacenie 15 minut. Jak to rozwiązać?
Początkowa wartość blokady dla opcji start/stop odpowiada opłacie za 1 godzinę postoju ustalonej przez danego operatora parkingu. Jeśli Twoje saldo na koncie będzie niższe – parkowanie nie dojdzie do skutku.

Jeśli Twoje saldo będzie wystarczające, kwota blokady będzie podwyższana zgodnie z cennikiem parkingowym. Kilka minut przed podwyższeniem blokady otrzymasz wiadomość PUSH z informacją o tym, że masz za mało pieniędzy. W tym czasie musisz zasilić konto.

Jeśli na koncie nie będziesz mieć wystarczającej kwoty, system automatycznie zakończy postój przed kolejnym podwyższeniem blokady.
Co, jeśli wpiszę błędnie numer rejestracyjny pojazdu w aplikacji?
Numer rejestracyjny jest podstawą kontroli parkingowej. Jeśli się pomylisz, Twój postój zostanie potraktowany jako nieopłacony. Sprawdzaj dokładnie, jakie dane wprowadzasz.
Mam bilet na 2 godziny, okazało się, że wystarczy mi godzina. Czy muszę opłacić całość?
W każdej chwili możesz zakończyć postój. Opłata za postój będzie naliczona tylko za rzeczywisty czas.

Pamiętaj!
Cykliczny czas naliczania opłaty zależy od cennika operatora strefy - przeważnie naliczany jest za każde 15 minut. Jeśli chcesz sprawdzić stawkę za parkowanie - skontaktuj się z operatorem strefy.

Co to oznacza
Jeśli czas Twojego postoju wyniósł 50 minut to system po 45 minutach naliczy opłatę za 1 godzinę postoju.
Czas parkowania wyniósł 5 minut. Została mi naliczona opłata za 15 minut - dlaczego?
Minimalny czas post postoju ustala operator danej strefy. W tym przypadku minimalna czas ustawiony w systemie płatnego parkowania to 15 minut.
Zakończyłem postój przed czasem, ale w kwocie blokady widnieje wyższa kwota, dlaczego?
Kwota blokady na Twoim koncie ustawiana jest zgodnie z wybranym przez Ciebie czasem postoju. Jeśli wybierzesz 2 godziny, ale po godzinie kończysz postój, z konta pobrana będzie kwota jedynie za rzeczywisty czas postoju. Od razu odblokowana będzie też różnica między kwotą blokady a czasem postoju.

Pamiętaj! Cykliczny czas naliczania zależy od cennika danego operatora strefy.
Czy mogę rozpocząć postój kilku samochodów w tym samym czasie?
Nie. W tym samym czasie, tylko jeden pojazd może korzystać z postoju.
Mam kilka pojazdów. Czy mogę je wszystkie wprowadzić do aplikacji i dowolnie je wybierać?
Tak. Do aplikacji możesz wprowadzić dowolną ilość pojazdów. Dzięki temu dla postoju szybko wybierzesz auto, którym się przemieszczasz. Pamiętaj tylko, że w tym samym czasie możesz korzystać z postoju tylko jednego samochodu.
Mam opcję start – stop dla parkowania. Co, jeśli nie kliknę „stop” po zakończeniu postoju?
Gdy zaczynasz postój w funkcji start – stop uruchamia się zegar. Jeśli nie zatrzymasz postoju, zegar zatrzyma się z końcem obowiązywania taryfy w danym dniu, a system naliczy maksymalną opłatę dla tego parkingu. Maksymalna kwota wyświetla się podczas wyboru usługi start – stop.

Pamiętaj!
Zawsze po skorzystaniu z parkingu w funkcji start – stop, zakończ postój.
 

Bilety i parkingi w Alior Mobile

Zainstaluj aplikację Alior Mobile!

  Get it on Google Play

Usługę realizuje Mobile Traffic Data Sp. z.o.o. za pośrednictwem Systemu moBILET.