

Płatność za autostrady w Alior Mobile AUTOPAY
Autostrady to funkcjonalność automatycznych płatności, oparta na usłudze Autopay.
przejeżdżaj przez wybrane bramki
autostrady bez zatrzymywania się
autostrady bez zatrzymywania się
nie trać czasu na
szukanie pieniędzy lub karty
szukanie pieniędzy lub karty
korzystaj z nowoczesnych
rozwiązań weryfikacji
tablic rejestracyjnych, tzw. videotolling
rozwiązań weryfikacji
tablic rejestracyjnych, tzw. videotolling
w łatwy i szybki sposób sprawdzaj historię przejazdów
Jak zacząć korzystać z usługi Autostrady?
Aby aktywować funkcję Autostrady:
To wszystko. Usługa jest aktywna.
Podczas kolejnej podróży przejedziesz przez bramki bez zatrzymywania się.
- Uruchom aplikację Alior Mobile.
- Zaloguj się.
- Wybierz Płatności, a następnie Autostrady.
Aby aktywować funkcję Autostrady:
- Podaj rachunek do płatności.
- Wprowadź dane pojazdu i ustawienia autostrad.
- Potwierdź aktywację usługi.
To wszystko. Usługa jest aktywna.
Podczas kolejnej podróży przejedziesz przez bramki bez zatrzymywania się.
Jak włączyć Autopay? w Alior Mobile
Jak włączyć i zarządzać usługą „Autostrady” w aplikacji Alior Mobile?
Jak aktywować „Autostrady”?
Jak zarządzać usługą „Autostrady”?
Jeśli masz już aktywną usługę, zaloguj się do Alior Mobile, przejdź do „Płatności i Usługi”, następnie „Autostrady”. Z rozwijanej listy możesz wybrać opcje „Historia pojazdów”, „Moje pojazdy” i „Reklamacje”. Dzięki nim:
W ustawieniach dodatkowo możesz:
Jak aktywować „Autostrady”?
- Zaloguj się do Alior Mobile i przejdź do zakładki „Płatności i Usługi”.
- Otwórz „Autostrady”, zapoznaj się z informacjami na ekranie, następnie kliknij „Włącz usługę”.
- Wybierz konto powiązane z usługą, zapoznaj się z regulaminem i zaakceptuj wymagane oświadczenia. Kliknij „Dalej”.
- Potwierdź aktywację kodem PIN.
- Usługa jest aktywna. Wybierz „Dodaj pojazd”, aby dokończyć jej konfigurację.
- Uzupełnij informacje o swoim pojeździe i wskaż autostrady, z których chcesz korzystać.
- Dla każdej z autostrad wskaż kategorię pojazdu.
- Gotowe – możesz korzystać z usługi „Autostrady”.
Jak zarządzać usługą „Autostrady”?
Jeśli masz już aktywną usługę, zaloguj się do Alior Mobile, przejdź do „Płatności i Usługi”, następnie „Autostrady”. Z rozwijanej listy możesz wybrać opcje „Historia pojazdów”, „Moje pojazdy” i „Reklamacje”. Dzięki nim:
- zapoznasz się z historią pojazdów,
- dodasz i usuniesz pojazdy przypisane do autostrad,
- złożysz reklamację do dostawcy usługi.
W ustawieniach dodatkowo możesz:
- zmienić powiązane auto,
- włączyć automatyczne generowanie faktur.
Aplikacja Alior Mobile
Pobierz aplikację mobilną „Alior Mobile” na swoje urządzenie i płać za autostrady.

Dodatkowe informacje
Możesz korzystać z funkcjonalności Autostrady, jeśli:
- Jesteś klientem indywidualnym (w tym dzieci, które ukończyły 13 lat).
- Jesteś właścicielem lub współwłaścicielem konta (ROR) w PLN w Alior Banku.
- Posiadasz aktywną aplikacje mobilną Alior Bank.
- Uruchom aplikację mobilną Alior Mobile.
- Zaloguj się.
- Wybierz Płatności, a następnie Autostrady.
Aby aktywować funkcję Autostrady:
- Podaj rachunek do płatności.
- Wprowadź dane pojazdu i ustawienia autostrad.
- Potwierdź aktywację usługi.
Z usługi możesz korzystać na autostradach:
- A1: od Nowej Wsi do Rusocina (w obu kierunkach). Wybierz bramkę oznaczoną symbolem AmberGo.
- A4: od Brzęczkowic do Balic (w obu kierunkach). Wybierz bramkę oznaczoną symbolem czarnej kamery na żółtym tle.
- Przejeżdżaj przez bramki powoli, aby system poprawnie odczytał Twoje tablice rejestracyjne.
- Szlaban podniesie się automatycznie.
- Opłata za przejazd zostanie pobrana automatycznie z Twojego konta – zgodnie z aktualnym cennikiem.
Jeśli nie będziesz posiadać aktywnego konta w naszym banku – nie będziesz mógł korzystać z automatycznych płatności.
Nie. Opłata pobierana jest automatycznie z konta w Alior Banku.
Jeśli nie masz pieniędzy na koncie – nie możesz skorzystać z usługi. Aby przejechać przez bramki zapłać za przejazd w kasie.
Jeśli nie masz pieniędzy na koncie – nie możesz skorzystać z usługi. Aby przejechać przez bramki zapłać za przejazd w kasie.
Nie. Płacisz tylko za przejazd przez bramki – zgodnie z aktualnym cennikiem.
Zaloguj się do aplikacji, następnie wybierz: Płatności ➔ Autostrady ➔ Historia przejazdów. Aby wyświetlić szczegóły przejazdu, kliknij na dany przejazd.
Autostrady to funkcja oparta na wykorzystaniu usługi Autopay, która dostarczana jest przez Autopay Mobility. Po aktywacji funkcji w aplikacji Alior Mobile – Twoje dane z usługi Autopay, takie jak: nr rejestracyjny pojazdu, historia przejazdów zostaną przeniesione automatycznie.
Tak. Twoje dane będą ujednolicone pomiędzy wszystkimi Twoimi aktywnymi usługami.
Każda zmiana w jednej z aplikacji spowoduje zmianę w pozostałych.
Każda zmiana w jednej z aplikacji spowoduje zmianę w pozostałych.
Nie. Numer rejestracyjny pojazdu przypisywany jest tylko do jednego użytkownika.
Tak. Firma Autopay Mobility planuje rozszerzyć ofertę. Poinformujemy Cię o tym.
Opłata na trasie A1 Rusocin – Nowa Wieś będzie pobierana automatycznie z Twojego konta na bramce zjazdowej.
Kamera rozpozna Twój pojazd, a system odczyta numer rejestracyjny przed szlabanem.
Opłata na trasie A4 Katowice – Kraków jest pobierana przy przejeździe przez każdą z dwóch bramek:
Kamera rozpozna Twój pojazd, a system odczyta numer rejestracyjny przed szlabanem.
Opłata na trasie A4 Katowice – Kraków jest pobierana przy przejeździe przez każdą z dwóch bramek:
- PPO Mysłowice – w Brzęczkowicach,
- PPO Balice – w Balicach.
Nie. Funkcjonalność działa we wszystkich punktach poboru opłat na całej trasie.
Wybieraj bramki z symbolem:
Wybieraj bramki z symbolem:
- AmberGo lub
- czarnej kamery na żółtym tle.
W takiej sytuacji otrzymasz powiadomienie PUSH z możliwością zapłaty. Możesz też w aplikacji Alior Mobile wybrać Historię przejazdów, a następnie wyświetlić szczegóły przejazdu. Jeśli opłata za przejazd nie została pobrana - zobaczysz czerwony trójkąt ostrzegawczy. Po kliknięciu w Szczegóły przejazdu znajdziesz link Opłać przejazd.
Przed zrobieniem przelewu, sprawdź saldo na swoim koncie.
Przed zrobieniem przelewu, sprawdź saldo na swoim koncie.
Jeśli Twój telefon jest wyłączony lub nie masz go przy sobie – możesz przejeżdżać przez bramki.
Pamiętaj!
Aby bramka się otworzyła, musisz mieć pieniądze na koncie powiązanym z usługą.
Pamiętaj!
Aby bramka się otworzyła, musisz mieć pieniądze na koncie powiązanym z usługą.
Tak. Jeśli masz aktywną usługę – nadal możesz przejeżdżać przez bramki. Odinstalowanie lub zablokowanie aplikacji nie dezaktywuje usługi.
Aby dezaktywować usługę:
Jeśli nie masz dostępu do aplikacji – zadzwoń 19502 lub 12 370 70 00 (opłata za połączenie jest zgodna z cennikiem operatora).
- uruchom aplikację Alior Mobile,
- wybierz Profil ➔ Ustawienia,
- odszukaj usługę Autostrady, przeciągnij suwakiem w lewo. Usługa zostanie wyłączona.
Jeśli nie masz dostępu do aplikacji – zadzwoń 19502 lub 12 370 70 00 (opłata za połączenie jest zgodna z cennikiem operatora).
Może to oznaczać, że autostrada:
Po wyborze kraju numeru rejestracyjnego zobaczysz komunikat, które autostrady nie są obsługiwane.
- nie obsługuje pojazdów zarejestrowanych w wybranym przez Ciebie kraju lub
- została wyłączona z usługi i obecnie nie można z niej skorzystać.
Po wyborze kraju numeru rejestracyjnego zobaczysz komunikat, które autostrady nie są obsługiwane.
Tak. Aby wprowadzić lub zmienić dane do faktury wybierz w aplikacji:
- Profil, następnie Ustawienia.
- Odszukaj sekcję Autostrady i wybierz Ustawienia faktur.
- Włącz Generowanie faktur i wprowadź dane.
Tak. Przy wprowadzaniu danych do faktury – możesz wybrać, w jaki sposób będą one wystawiane:
Przykład
Faktura za luty zostanie wystawiona pomiędzy 6 a 15 marca. Zobaczysz ją w szczegółach każdego przejazdu z lutego.
Pamiętaj!
Jeśli chcesz otrzymywać faktury zbiorcze od obecnego miesiąca – włącz faktury zbiorcze po 15 dniu obecnego miesiąca, nie później niż 15 dnia kolejnego miesiąca.
Przykład
Jeśli bieżący miesiąc to listopad i chcesz otrzymywać faktury miesięczne od listopada – zmień sposób wystawiania faktur na zbiorczo po 15 listopada, nie później niż 15 grudnia.
- osobno – za każdą płatność – możesz ją pobrać w szczegółach danego przejazdu,
- zbiorczo – raz w miesiącu – faktury są przygotowywane między 6 a 15 dniem następnego miesiąca, po odbyciu przejazdu.
Przykład
Faktura za luty zostanie wystawiona pomiędzy 6 a 15 marca. Zobaczysz ją w szczegółach każdego przejazdu z lutego.
Pamiętaj!
Jeśli chcesz otrzymywać faktury zbiorcze od obecnego miesiąca – włącz faktury zbiorcze po 15 dniu obecnego miesiąca, nie później niż 15 dnia kolejnego miesiąca.
Przykład
Jeśli bieżący miesiąc to listopad i chcesz otrzymywać faktury miesięczne od listopada – zmień sposób wystawiania faktur na zbiorczo po 15 listopada, nie później niż 15 grudnia.
Nie. Otrzymasz zbiorczą fakturę za przejazdy z danego miesiąca.
Nie. Jeśli wybierzesz jeden ze sposobów wystawiania, system zapamięta Twój wybór.
W każdej chwili możesz zmienić sposób wystawiania faktur. Wystarczy, że w szczegółach przejazdu zmienisz pole ze „Zbiorczo, raz w miesiącu” na „Osobno za każdą płatność”. Zawsze możesz wrócić do poprzednich ustawień.
Skontaktuj się z naszym partnerem Autopay Mobility, który dostarcza usługę Autopay:
- przez formularz kontaktowy: autopay.pl/kontakt,
- telefonicznie – pod numerem: +48 58 7604 844:
- w dni robocze od 7.00 do 22.00,
- w weekendy od 8.00 do 16.00.
Faktury wystawiane są najpóźniej do 15. dnia kolejnego miesiąca. Jeśli nie otrzymasz faktury do końca 15. dnia – skontaktuj się z Autopay Mobility następnego dnia.
Poprawna faktura to ta korygującą. Zawiera kwotę korekty, czyli nadpłaty bądź niedopłaty oraz finalną wartość pobraną za przejazd.
Skontaktuj się z naszym partnerem Autopay Mobility:
- formularz kontaktowy: https://autopay.pl/kontakt,
- e-mail: kontakt@autopay.pl,
- aplikacja mobilna Alior Mobile (Płatności -> Autostrady -> Reklamacje), do wyboru będziesz mieć jedną z trzech opcji:
- przejście na stronę partnera,
- wysłanie e-mail,
- połączenie z infolinią,
- numer telefonu: +48 58 7604 844:
- w dni robocze od 7.00 do 22.00,
- w weekendy od 8.00 do 16.00.
W tej sprawie skontaktuj się z nami:
- osobiście – w dowolnej placówce.
- telefonicznie - pod numerami: 19502 lub 12 370 70 00 (opłata za połączenie jest zgodna z cennikiem operatora),
- elektronicznie – w bankowości internetowej Alior Online lub aplikacji mobilnej Alior Mobile – przez formularz reklamacyjny w zakładce „Wiadomości”,
- listownie – na adres:
Alior Bank SA
ul. Łopuszańska 38 D
02-232 Warszawa.
Regulamin znajdziesz pod adresem autopay.pl/pliki-do-pobrania/dokumenty oraz na naszej stronie.
Dostawca uslugi
Autostrady to funkcja oparta na wykorzystaniu usługi Autopay, która dostarczana jest przez Autopay Mobility sp. z o.o.
Więcej informacji i cennik usług dostępny jest na stronie autostrady A4.
Autostrady to funkcja oparta na wykorzystaniu usługi Autopay, która dostarczana jest przez Autopay Mobility sp. z o.o.
Więcej informacji i cennik usług dostępny jest na stronie autostrady A4.