Płatność za autostrady (Autopay) w Alior Mobile

Autostrady to funkcjonalność automatycznych płatności, oparta na usłudze Autopay.

Get it on Google Play

Autostrady w Alior Mobile

przejeżdżaj przez wybrane bramki

autostrady bez zatrzymywania się

nie trać czasu na

szukanie pieniędzy lub karty

korzystaj z nowoczesnych rozwiązań weryfikacji

tablic rejestracyjnych, tzw. videotolling

miej zawsze pod ręką

historię swoich przejazdów

Jak zacząć korzystać z usługi Autostrady?

  • Uruchom aplikację Alior Mobile.
  • Zaloguj się.
  • Wybierz Płatności, a następnie Autostrady.

Aby aktywować funkcję Autostrady:  
  • Podaj rachunek do płatności.
  • Wprowadź dane pojazdu i ustawienia autostrad.
  • Potwierdź aktywację usługi.

To wszystko. Usługa jest aktywna.
Podczas kolejnej podróży przejedziesz przez bramki bez zatrzymywania się.
  • Uruchom aplikację Alior Mobile.
  • Zaloguj się.
  • Wybierz Płatności, a następnie Autostrady.

Aby aktywować funkcję Autostrady:  
  • Podaj rachunek do płatności.
  • Wprowadź dane pojazdu i ustawienia autostrad.
  • Potwierdź aktywację usługi.

To wszystko. Usługa jest aktywna.
Podczas kolejnej podróży przejedziesz przez bramki bez zatrzymywania się.

Zainstaluj aplikację Alior Mobile

Twoje finanse w jednym miejscu.

Pobierz aplikację
ze sklepu Google Play lub App Store i zainstaluj na smartfonie
Aktywuj aplikację
postępuj według instrukcji na ekranie smartfona
 
Korzystaj z wszystkich funkcji Alior Mobile
 
Aplikacja dostępna jest w sklepie Google Play i App Store

Dodatkowe informacje

Pytania i odpowiedzi

Kto może korzystać z funkcjonalności Autostrady?
Możesz korzystać z funkcjonalności Autostrady, jeśli:
  • Jesteś klientem indywidualnym (w tym dzieci, które ukończyły 13 lat).
  •  Jesteś właścicielem lub współwłaścicielem konta (ROR) w PLN w Alior Banku.
  • Posiadasz aktywną aplikacje mobilną Alior Bank.
Co muszę zrobić, aby poprawnie przejechać przez bramki autostrad?
  • Uruchom aplikację mobilną Alior Mobile.
  • Zaloguj się.
  • Wybierz Płatności, a następnie Autostrady.

Aby aktywować funkcję Autostrady: 
   
  • Podaj rachunek do płatności.
  • Wprowadź dane pojazdu i ustawienia autostrad.
  • Potwierdź aktywację usługi.
Za jakie autostrady mogę dokonać płatności?
Z usługi możesz korzystać na autostradach:
  • A1: od Nowej Wsi do Rusocina (w obu kierunkach). Wybierz bramkę oznaczoną symbolem AmberGo.
  • A4: od Brzęczkowic do Balic (w obu kierunkach). Wybierz bramkę oznaczoną symbolem czarnej kamery na żółtym tle.
Ważne!
  • Przejeżdżaj przez bramki powoli, aby system poprawnie odczytał Twoje tablice rejestracyjne.
  • Szlaban podniesie się automatycznie.
  • Opłata za przejazd zostanie pobrana automatycznie z Twojego konta – zgodnie z aktualnym  cennikiem.
Co w sytuacji, gdy zamknę konto w Alior Banku?
Jeśli nie będziesz posiadać aktywnego konta w naszym banku – nie będziesz mógł korzystać z automatycznych płatności.
Czy przejeżdżając przez bramki mogę płacić kartą za przejazdy w aplikacji Alior Mobile?
Nie. Opłata pobierana jest automatycznie z konta w Alior Banku.

Jeśli nie masz pieniędzy na koncie – nie możesz skorzystać z usługi. Aby przejechać przez bramki zapłać za przejazd w kasie.
Czy są dodatkowe prowizje za korzystanie z usługi?
Nie. Płacisz tylko za przejazd przez bramki – zgodnie z aktualnym cennikiem.
Gdzie zobaczę historię moich przejazdów?
Zaloguj się do aplikacji, następnie wybierz: PłatnościAutostradyHistoria przejazdów.
Aby wyświetlić szczegóły przejazdu, kliknij na dany przejazd.
 
Korzystam z usługi i aplikacji Autopay firmy Autopay Mobility sp. z o.o., a chcę korzystać z funkcji Autostrady w aplikacji mobilnej Alior Mobile. Jak to zrobić?
Autostrady to funkcja oparta na wykorzystaniu usługi Autopay, która dostarczana jest przez Autopay Mobility. Po aktywacji funkcji w aplikacji Alior Mobile – Twoje dane z usługi Autopay, takie jak: nr rejestracyjny pojazdu, historia przejazdów zostaną przeniesione automatycznie.
Korzystam z usługi Autopay w innym banku, ale chciałbym korzystać z tej funkcjonalności również w aplikacji mobilnej Alior Banku. Czy to możliwe?
Tak. Twoje dane będą ujednolicone pomiędzy wszystkimi Twoimi aktywnymi usługami.
Każda zmiana w jednej z aplikacji spowoduje zmianę w pozostałych.
Korzystam z samochodu wspólnie z inną osobą. Czy możemy oboje korzystać z funkcjonalności Autostrady?
Nie. Numer rejestracyjny pojazdu przypisywany jest tylko do jednego użytkownika.
Czy jest planowane powiększenie liczby dostępnych autostrad w usłudze?
Tak. Firma Autopay Mobility planuje rozszerzyć ofertę. Poinformujemy Cię o tym.
W jakim miejscu pobierana jest opłata za przejazd?
Opłata na trasie A1 Rusocin – Nowa Wieś będzie pobierana automatycznie z Twojego konta na bramce zjazdowej.

Kamera rozpozna Twój pojazd, a system odczyta numer rejestracyjny przed szlabanem.

Opłata na trasie A4 Katowice – Kraków jest pobierana przy przejeździe przez każdą z dwóch bramek:
  • PPO Mysłowice – w Brzęczkowicach,
  • PPO Balice – w Balicach.
Czy bramka otworzy się tylko na początkowym i końcowym punkcie autostrady?
Nie. Funkcjonalność działa we wszystkich punktach poboru opłat na całej trasie.
Wybieraj bramki z symbolem:
  • AmberGo
    lub
  • czarnej kamery na żółtym tle.
Płatność za autostradę nie została pobrana. Co mam zrobić?

W takiej sytuacji otrzymasz powiadomienie PUSH z możliwością zapłaty. Możesz też w aplikacji Alior Mobile wybrać Historię przejazdów, a następnie wyświetlić szczegóły przejazdu. Jeśli opłata za przejazd nie została pobrana - zobaczysz czerwony trójkąt ostrzegawczy. Po kliknięciu w Szczegóły przejazdu znajdziesz link Opłać przejazd.

Przed zrobieniem przelewu, sprawdź saldo na swoim koncie.
Co mam zrobić jeśli podczas przejazdu stracę zasięg lub wyłączy mi się telefon?
Jeśli Twój telefon jest wyłączony lub nie masz go przy sobie – możesz przejeżdżać przez bramki.

Pamiętaj!
Aby bramka się otworzyła, musisz mieć pieniądze na koncie powiązanym z usługą.
Czy mogę przejeżdżać przez bramki autostrady, jeśli odinstaluję lub zablokuję aplikację?
Tak. Jeśli masz aktywną usługę – nadal możesz przejeżdżać przez baranki. Odinstalowanie lub zablokowanie aplikacji nie dezaktywuje usługi.
Jak mogę dezaktywować usługę?
Aby dezaktywować usługę:
  • uruchom aplikację Alior Mobile,
  • wybierz Profil → Ustawienia,  
  • odszukaj usługę Autostrady, przeciągnij suwakiem w lewo. Usługa zostanie wyłączona.
Jeśli nie masz dostępu do aplikacji – zadzwoń 19502 lub 12 370 70 00 (opłata za połączenie jest zgodna z cennikiem operatora).
Nie mogę wybrać autostrady A1 po wpisaniu kraju i numeru rejestracyjnego pojazdu?
Może to oznaczać, że autostrada:
  • nie obsługuje pojazdów zarejestrowanych w wybranym przez Ciebie kraju lub
  • została wyłączona z usługi i obecnie nie można z niej skorzystać.  
Po wyborze kraju numeru rejestracyjnego zobaczysz komunikat, które autostrady nie są obsługiwane.
Czy za przejazd mogę otrzymać fakturę?
Tak. Aby wprowadzić lub zmienić dane do faktury wybierz w aplikacji:
 
  • Profil, następnie Ustawienia.
  • Odszukaj sekcję Autostrady i wybierz Ustawienia faktur.
  • Włącz Generowanie faktur i wprowadź dane.
Często przejeżdżam przez bramki. Czy mogę dostać jedną fakturę za kilka przejazdów?
Tak. Przy wprowadzaniu danych do faktury – możesz wybrać, w jaki sposób będą one wystawiane:
  • osobno – za każdą płatność – możesz ją pobrać w szczegółach danego przejazdu,
  • zbiorczo – raz w miesiącu – faktury są przygotowywane między 6 a 15 dniem następnego miesiąca, po odbyciu przejazdu.

Przykład
Faktura za luty zostanie wystawiona pomiędzy 6 a 15 marca. Zobaczysz ją w szczegółach każdego przejazdu z lutego.

Pamiętaj!
Jeśli chcesz otrzymywać faktury zbiorcze od obecnego miesiąca – włącz faktury zbiorcze po 15 dniu obecnego miesiąca, nie później niż 15 dnia kolejnego miesiąca.

Przykład
Jeśli bieżący miesiąc to listopad i chcesz otrzymywać faktury miesięczne od listopada – zmień sposób wystawiania faktur na zbiorczo po 15 listopada, nie później niż 15 grudnia.
Jeżdżę kilkoma samochodami. Czy mogę faktury zbiorcze rozdzielić na poszczególne samochody?
Nie. Otrzymasz zbiorczą fakturę za przejazdy z danego miesiąca.
Czy co miesiąc muszę wybierać sposób wystawiania faktur?
Nie. Jeśli wybierzesz jeden ze sposobów wystawiania, system zapamięta Twój wybór.
Mam ustawiony zbiorczy sposób wystawiania faktur. Chcę dostać fakturę za pojedynczy przejazd. Jak mogę to zmienić?
W każdej chwili możesz zmienić sposób wystawiania faktur. Wystarczy, że w szczegółach przejazdu zmienisz pole ze „Zbiorczo, raz w miesiącu” na „Osobno za każdą płatność”. Zawsze możesz wrócić do poprzednich ustawień.
Co w sytuacji, gdy się spóźnię ze zmianą sposobu generowania faktury za wcześniejszy miesiąc i w aplikacji Alior Mobile nie uda się już tego zmienić?
Skontaktuj się z naszym partnerem Autopay Mobility, który dostarcza usługę Autopay:
 
  • przez formularz kontaktowy: autopay.pl/kontakt,
  • telefonicznie – pod numerem: +48 58 7604 844:
    • w dni robocze od 7.00 do 22.00,
    • w weekendy od 8.00 do 16.00.
Opłata za połączenie jest zgodna z cennikiem operatora.
Faktury wystawiane są między 6. a 15. dniem kolejnego miesiąca. Czy fakturę otrzymam na początku czy raczej końcu tego terminu?
Faktury wystawiane są najpóźniej do 15. dnia kolejnego miesiąca. Jeśli nie otrzymasz faktury do końca 15. dnia – skontaktuj się z Autopay Mobility  następnego dnia.
W szczegółach przejazdu widzę dwie faktury – jedną za przejazd, a drugą korygującą. Która jest poprawna?
Poprawna faktura to ta korygującą. Zawiera kwotę korekty, czyli nadpłaty bądź niedopłaty oraz finalną wartość pobraną za przejazd.
Gdzie mogę złożyć reklamację, jeśli bramka się nie otworzyła lub wystąpiły problemy z usługą Autopay?
 Skontaktuj się  z naszym partnerem Autopay Mobility:
 
  • formularz kontaktowy: https://autopay.pl/kontakt,
  • e-mail: kontakt@autopay.pl,
  • aplikacja mobilna Alior Mobile (Płatności -> Autostrady -> Reklamacje), do wyboru będziesz mieć jedną z trzech opcji:
    • przejście na stronę partnera,
    • wysłanie e-mail,
    • połączenie z infolinią,
  • numer telefonu: +48 58 7604 844:
    • w dni robocze od 7.00 do 22.00,
    • w weekendy od 8.00 do 16.00.
Opłata za połączenie jest zgodna z cennikiem operatora.
Gdzie mogę złożyć reklamację, która dotycz niewłaściwego działania aplikacji Alior Mobile lub sposobu dokonywania płatności.
W tej sprawie skontaktuj się z nami:
 
  • osobiście – w dowolnej placówce.
  • telefonicznie - pod numerami: 19502 lub 12 370 70 00 – pracujemy 7 dni w tygodniu przez całą dobę (opłata za połączenie jest zgodna z cennikiem operatora),
  • elektronicznie – w bankowości internetowej Alior Online lub aplikacji mobilnej Alior Mobile – przez formularz reklamacyjny w zakładce „Wiadomości”,
  • listownie – na adres:
    Alior Bank SA
    ul. Postępu 18B
    02-676 Warszawa.
Gdzie znajdę regulamin korzystania z usługi Autopay świadczonej przez firmę Autopay Mobility?
Regulamin znajdziesz pod adresem autopay.pl/pliki-do-pobrania/dokumenty oraz na naszej stronie.

Płatność za autostrady (Autopay) w Alior Mobile

Zainstaluj aplikację Alior Mobile!

  Get it on Google Play

Autostrady to funkcja oparta na wykorzystaniu usługi Autopay, która dostarczana jest przez Autopay Mobility sp. z o.o.